Kertoisitko kaverille että mies pettänyt?
Kaveripariskunta juhlii kohta ekaa hääpäivää. Kuulin yhteisten työtuttujen kautta, että miehellä on ollut suhde työkaveri-naiseen ennen häitä ja häiden jälkeen.
Miten pystyi sanomaan häissä tahdon. Kuvottaa!
Kertoisitko vaimolle? vai antaisitko olla? Ei paras ystävä, mutta samasta kaveriporukassa, mielettömän ihana ja ystävällinen. Ei hyväksyis pettämistä.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kertoisi suoraan, mutta jotenkin silleen että tajuaisi jonkin olevan pielessä. Sitten olisin silleen että "voi ei, en kai mä nyt puhunut liikaa, anteeks...."
Tämmöisestä tulee juoruakka-fiilis. Ei tule sellainen olo, että vilpittömästi on liikenteessä, jos näin sanoo ja toinen jää miettimään, että mitä jää kertomatta/mitä muuta tietää, kun näin vaan vihjailee. Mieluummin suoraa rehellistä puhetta tai sitten ei mitään. Vihjailu on ikävää.
No ei ku silleen että "niin Samihan jäi Annikan kanssa sinne vielä, mutta kyllä me ne sitten myöhemmin nähtiin vielä"
Jotenkin näin voisi yrittää kertoa. Varmaan näkee mun ilmeestä myös, oon vähän herkkä.
Turha puuttua toisten elämään. Ei sitä tiedä millainen pirttihirmu on kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kertoisi suoraan, mutta jotenkin silleen että tajuaisi jonkin olevan pielessä. Sitten olisin silleen että "voi ei, en kai mä nyt puhunut liikaa, anteeks...."
Tämmöisestä tulee juoruakka-fiilis. Ei tule sellainen olo, että vilpittömästi on liikenteessä, jos näin sanoo ja toinen jää miettimään, että mitä jää kertomatta/mitä muuta tietää, kun näin vaan vihjailee. Mieluummin suoraa rehellistä puhetta tai sitten ei mitään. Vihjailu on ikävää.
No ei ku silleen että "niin Samihan jäi Annikan kanssa sinne vielä, mutta kyllä me ne sitten myöhemmin nähtiin vielä"
Jotenkin näin voisi yrittää kertoa. Varmaan näkee mun ilmeestä myös, oon vähän herkkä.
Tai et mun ilmeest näkee heti mistä kyse. Siks tuntuisi helpommalta vaan jättää asia sikseen
Laittaisin kaikki tietoni paperilla kirjeenä ilman nimeäni. Kuitenkin niin tarkasti että voisi itse halutessaan tarkastaa asian. Usein kertoja saa vihat päälleen, siksi nimettömänä.
Tuossa tilanteessa en kertoisi. Jos olisi varmat todisteet jotka pystyisin esittämään, niin sitten kertoisin.
No en tietenkään päräyttäisi sitä vasten kasvoja, noin vaan.
Tuskin edes uskoisi.
Mutta sen hyvä ystävä hän on, että voisin johdatelle keskustelua parosuhteisiin, eroamisiin, pettämisiin .
Sillä tavalla, että hän itse alkaisi jälkeenpäin miettimään, ajattelemaan ja pohtimaan omaa parisuhdettaan.
Saattaisi silloin alkaa huomata joitakin tiettyjä epäkohtia ja asioita ITSE.
Näin olisi aikaa tottua asiaan ja rauhoittua. Ja miettiä miten toimii.
Jos mä tietäisin että mun parasta ystävää petetään niin kyllä kertoisin. Se säästää kaverin sydäntä kuitenkin lopulta enemmän että saa tietää totuuden. Mutta todisteiden pitää olla varmat. Miestä pitäisin pohjasakkana. Mieti pystyisitkö ystävänä olla ristiäisissä, kun tiedät mitä mies tekee selän takana.
Kyllä.
Olen tehnytkin niin kerran. Kiitti minua.
Teen jatkossakin niin.
Toivon, että minullekin kerrottaisiin, jos tarpeen. Nyt en ole suhteessa.
Viime suhteessa vieras nainen soitti minulle ja kertoi "miehesi on eilen soittanut minulle kolme kertaa". Jne.
Suhteeni on ohi.
Hyvä jos kerrot. Olen kertonut kaverille kerran ja otti asian niin hyvin kuin siinä tilanteessa on mahdollista. Uskoi ja ei tullut p tä niskaan.
Leena oli kuullut Liisalta, joka oli kuullut Marilta, joka oli kuullut Maijalta, joka oli nähnyt ihan todellisen tuntuista unta yhden kännisen baari-illan jälkeen, että Lasse pettää sua. Nih.
Vierailija kirjoitti:
Turha puuttua toisten elämään. Ei sitä tiedä millainen pirttihirmu on kotonaan.
Eli pirttihirmuja saa pettää?
Vierailija kirjoitti:
Jos mä tietäisin että mun parasta ystävää petetään niin kyllä kertoisin. Se säästää kaverin sydäntä kuitenkin lopulta enemmän että saa tietää totuuden. Mutta todisteiden pitää olla varmat. Miestä pitäisin pohjasakkana. Mieti pystyisitkö ystävänä olla ristiäisissä, kun tiedät mitä mies tekee selän takana.
Kollega on pettänyt useasti vaimoaan ja pokerilla jatkaa avioliittoa ja lapsia tehty lisää.
Haluisin kuulla itse myös vastaavassa tilanteessa.
Pettäjät pitää aina käräyttää, se on niin jumalattoman väärin tehty sille omalle rakkaalle ettei mitään rajaa. Olisipa mun vaimonkin pettämiset ne meidän yhteiset naispuoliset ystävät käräyttäneet. Mutta eivät sitä tehneet. Pokkana halailivat mua tavatessa, vaikka tiesivät silloisen vaimoni vehtaamisesta toisen miehen kanssa mun selkäni takana. Antoivat jatkua sen kuukausikaupalla ennen kuin itse sitten sain asiasta vihiä.
Todellakin kertoisin. Sellainen ei ole mikään oikea ystävä, joka antaa vaan "ystävänsä" pettämisen ja huijaamisen jatkua eikä paljasta asiaa, vaikka tietää totuuden.
Jos saisin tietää, että joku ystäväni olisi tiennyt mieheni minua pettävän eikä ole sanonut mitään, niin se olisi sitten entinen ystävä. Samalla saisi lähteä elämästäni sekä petturimies että petollinen ystävä, joka mieluummin lähtee mukaan salailuun ja siten osaltaan ylläpitää tilannetta, jossa minua pidetään pilkkana.
Naiset valitsevat miehikseen peittäviä narsisteja
En mitään huhupuheita alkaisi kertomaan, mutta voisin sanoa miehelle, että olen kuullut tällaisen jutun, että tästä tietävät kohta kaikki, joten olisi varmaan hyvä tehdä jotain.
En kertoisi. Pettäminen on elämän suola.