Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kimppakyyti, kenen kuuluu mennä etupenkille?

Vierailija
23.10.2024 |

Aika usein, jos auton kyytiin tulee 2 tai useampi aikuista, niin kuljettaja haluaa silti päättää kuka heistä tulee etupenkille. Mitkä tekijät / kirjoittamattomat normit vaikuttavat siihen? Vaikuttaako siihen, kenet valitaan etupenkille esim. matkustajan ikä, sukupuoli tai tämän suhde kuljettajaan?

Tuli vaan mieleen kun lukee noita englanninkielisiä car etiquette -sivuja niin siinä mainitaan "it is up to the driver to suggest where people sit". Mä ja mun tyttöystävä ollaan molemmat 25 ikävuoden molemmin puolin olevia nuoria aikuisia, ja jos tyttöystäväni isä heittää meidät jonnekin hän pyytää yleensä mua eteen mutta tyttöystävääni taakse. Mistähän tämä mahtaa johtua?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettette lääpi toisianne siellä takapenkillä. Siveellisyys kunniaan!

Vierailija
2/18 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfa, joka käskee muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka tulee ensimmäisenä kyytiin.

Vierailija
4/18 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sanoo ensimmäisenä shotgun ennen kyytiä niin hän toki pääsee eteen.

Mutta boomer-sukupolvi ei välttämättä tiedä mitä se (I call) shotgun tarkoittaa.

Vierailija
5/18 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko painat? Jos on runsaasti liikakiloja kannattaa asetella henkilöt sen mukaan ettei auto kallistu liikaa. 

Vierailija
6/18 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko painat? Jos on runsaasti liikakiloja kannattaa asetella henkilöt sen mukaan ettei auto kallistu liikaa. 

Mun äiti pakotti aikoinaan poikaystäväni takapenkille, ettei olisi auto epätasapainossa. En hoksannut silloin kysyä, että miten se tilanne eroaa, jos edessä on 2 hlö ja takana 1 tai edessä 1 ja takana 2. Kilomäärä on kuitenkin sama.

Näin aikuisena on sitten välillä joitunut takapenkillä istumaan jalat muusina, kun ylipainoinen appiukko haluaa istua edessä ja hän runttaa vänkärin penkin niin taakse kuin mahdollista. Ollaan siis oltu meidän autolla liikkeellä, mieheni ajaa, appiukko vänkärinä, anoppi mieheni takana ja minä appiukon taakse litistettynä, koska olen porukan pienin, niin enhän mä tarvii paljoa jalkatilaa. Tätä kirjoittaessani totesin, että vmp, en lähde enää samaan kyytiin, jos pitää istua apen takana.

Vierailija
7/18 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko tyttöystäväsi pienempi kuin sinä? Koska etupenkillä yleensä on enemmän tilaa kuin takana. Ainakin meillä katsotaan kyytiläisten ikää ja kokoa kuka kampeaa itsensä mihinkin istumaan.

Vierailija
8/18 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin etupenkille se jonka kanssa kuski voi jutella. Ei tarvitse huudella takapenkille. Mutta sitten on niitä erikoistapauksia, esim. jollain matkapahoinvointia, lihavuutta (muilla takapenkkiläisillä olisi tukalaa), yöaikaan se joka ei halua nukkua, jne.

Vierailija
9/18 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole jaksanut kiinnittää huomiota. Joskus siinä on joku istunut

Vierailija
10/18 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyytiin tullaan yhtä aikaa niin useinkin ihan se kuskin ja kyytiin tulijan suhde. Jos taas tullaan kyytiin eri aikaan niin useinkin se ekana tuleva on edessä.

Vierailija
11/18 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kenenkä kuuluu mennä eteen? Eiköhän se ole ihan sopimuskysymys ja jos erimielisyyttä on niin kuski päättää.

Vierailija
12/18 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kenenkä kuuluu mennä eteen? Eiköhän se ole ihan sopimuskysymys ja jos erimielisyyttä on niin kuski päättää.

Jos mä joutuisin kuskina ottamaan tuollaiseen kantaa, niin molemmat jäisi parkkipaikalle.

Vierailija
13/18 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä joutuisin kuskina ottamaan tuollaiseen kantaa, niin molemmat jäisi parkkipaikalle.

Niin eli kuski päättää.

Vierailija
14/18 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko tyttöystäväsi pienempi kuin sinä? Koska etupenkillä yleensä on enemmän tilaa kuin takana. Ainakin meillä katsotaan kyytiläisten ikää ja kokoa kuka kampeaa itsensä mihinkin istumaan.

Hän on mua nenään asti. Ja kumpikaan ei olla ylipainoisia. Enkä itsekään ole kuin 170cm joten takana ei tee tiukkaa. Ymmärrän toki sen että jos porukassa on 2-metrinen niin hänelle tarjotaan etupenkkiä, koska noin pitkä harvoin mahtuu kunnolla sinne taakse.

Vierailija
15/18 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis AP

Vierailija
16/18 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuskin

Vierailija
17/18 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkäjalkaisin tai lihavin

Vierailija
18/18 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäjalkaisin eteen. Mikään ei ota niin paljon päähän kuin kuskin taakse asettuva pitkäsääri, joka ryhtyy selittämään, että siirrä penkkiä eteenpäin, jotta hän saa jalkansa hyvin. Ja haluaa nimenomaan kuskin taakse, koska siinä on mielestään paras näköala.