Mitä tarkoittaa, että suhteessa edetään liian nopeasti?
Ainahan siitä varoitellaan, että on huolestuttavaa ja hälyttävää, jos suhteessa edetään liian nopeasti. Mutta mikä oikein on tuo "liian nopeasti" ?
Nyt kysyn ihan uteliaisuudesta, että onko joku ollut suhteessa, jossa edettiin liian nopeasti, että mitä se tarkoitti käytännössä? Ja osoittautuiko paikkansapitäväksi, että liian nopea eteneminen suhteessa on merkki nykyisistä/tulevista ongelmista?
Kommentit (79)
Nämä voi olla pienestä kiinni, että mikä on liian nopeaa. Meillä oli erään miehen kanssa ollut suhde muutaman kuukauden verran. Oltiin puhuttu paljon asioista ja oltiin ehditty puhua seksistäkin ja siitä mistä kummatkin tykkää. Sängyssä oli ehditty olla kolmesti ja ihan ns.tavallista seksiä. Sitten me tavattiin mun luona viikonloppuna, olin laittanut ruokaa, oli viiniä jne. Sitten hommat alkoi taas edetä siihen suuntaan että nyt jotain on, niin mies sitten sanoi mulle että kun sä kerroit pitäväsi rajusta seksistä, niin mä otin mukaan vähän tarvikkeita. Ja sillä oli siis putkikassissaan mukana ties mitä vemputinta ja rautaa. Mä menin kyllä vaan aivan shokkiin. Siis se on kantanut jotain vanhoja käytettyjä seksilelujaan mun kotiin ja se oikeasti on ajatellut että se vielä tunkee niitä muhun. Hyi hitto miten kuvottava ajatus, oksennus meinasi lentää. Siinä samassa hetkessä KOKO mun ajatusmaailma siitä miehestä muuttui 100%. Se muuttui joksikin hikiseksi pervoksi, joksikin hyväksikäyttäjäksi. Mulle tuli mieleen joku tyyppi jolla on jotain lapsiorjia kellarissa tai jotain. Sanoin sitten samantien, että tämä oli tässä. Että nyt pakkaat kamasi ja poistut ennen kuin soitan poliisin. Ja olin oikeasti soittamassa, jotenkin samalla hätäännyin. Mies lähti ja laitteli varmaan puoli vuotta sen jälkeen mulle vielä viestejä, että eikö voitais koittaa vielä. EI VOIDA!!
Muutetaan yhteen muutaman kuukauden tuntemisen jälkeen. Sanotaan "rakastan sinua" kuukauden seurustelun jälkeen. Suunnitellaan häitä puolen vuoden tuntemisen jälkeen jne.
Vierailija kirjoitti:
Narsistiset persoonallisuudet pyrkivät nopealla tahdilla etenemään parisuhteeseen, yhteiseen asumiseen tai talouteen. Alkuun panostetaan täydellä maskilla. Kaikki on ihanaa ja rakkaus hehkuu.
Kun narsisti saa tämän ajettua läpi, tarkkailtua heikot kohtasi, alkaa tapahtua ikäviä asioita, painajaisia.
Suurin osa ei silti ole narsisteja, jotka haluavat suhteen etenevän nopeasti. Syitä voi olla muitakin - usein toki taustalla on jokin ongelma. Mutta kaikki ongelmat eivät ole narsismia.
Vierailija kirjoitti:
Nämä voi olla pienestä kiinni, että mikä on liian nopeaa. Meillä oli erään miehen kanssa ollut suhde muutaman kuukauden verran. Oltiin puhuttu paljon asioista ja oltiin ehditty puhua seksistäkin ja siitä mistä kummatkin tykkää. Sängyssä oli ehditty olla kolmesti ja ihan ns.tavallista seksiä. Sitten me tavattiin mun luona viikonloppuna, olin laittanut ruokaa, oli viiniä jne. Sitten hommat alkoi taas edetä siihen suuntaan että nyt jotain on, niin mies sitten sanoi mulle että kun sä kerroit pitäväsi rajusta seksistä, niin mä otin mukaan vähän tarvikkeita. Ja sillä oli siis putkikassissaan mukana ties mitä vemputinta ja rautaa. Mä menin kyllä vaan aivan shokkiin. Siis se on kantanut jotain vanhoja käytettyjä seksilelujaan mun kotiin ja se oikeasti on ajatellut että se vielä tunkee niitä muhun. Hyi hitto miten kuvottava ajatus, oksennus meinasi lentää. Siinä samassa hetkessä KOKO mun ajatusmaailma siitä miehestä muuttui 100%. Se muuttui joksikin
🤢🤮🥶😱😖
Sitä, että muutetaan yhteen tyyliin ensimmäisen yhdessäoloviikon aikana. Älä tee näitä pxskoja aloituksia enää, jooko?
Vierailija kirjoitti:
Nämä voi olla pienestä kiinni, että mikä on liian nopeaa. Meillä oli erään miehen kanssa ollut suhde muutaman kuukauden verran. Oltiin puhuttu paljon asioista ja oltiin ehditty puhua seksistäkin ja siitä mistä kummatkin tykkää. Sängyssä oli ehditty olla kolmesti ja ihan ns.tavallista seksiä. Sitten me tavattiin mun luona viikonloppuna, olin laittanut ruokaa, oli viiniä jne. Sitten hommat alkoi taas edetä siihen suuntaan että nyt jotain on, niin mies sitten sanoi mulle että kun sä kerroit pitäväsi rajusta seksistä, niin mä otin mukaan vähän tarvikkeita. Ja sillä oli siis putkikassissaan mukana ties mitä vemputinta ja rautaa. Mä menin kyllä vaan aivan shokkiin. Siis se on kantanut jotain vanhoja käytettyjä seksilelujaan mun kotiin ja se oikeasti on ajatellut että se vielä tunkee niitä muhun. Hyi hitto miten kuvottava ajatus, oksennus meinasi lentää. Siinä samassa hetkessä KOKO mun ajatusmaailma siitä miehestä muuttui 100%. Se muuttui joksikin
Ette ilmeisesti olleet vaan seksuaalisesti samanhenkisiä. Toisaalta olisi ollut järkevää keskustella sekin, että mitä sulle tarkoittaa raju seksi. Minä taas olisin ehtinyt jo huolestua, jos olisi kolme kertaa ollut tavallista seksiä ilman mitään kiinnostavampia mausteita, joten olisin ilahtunut tuota - eihän niitä vanhoja seksileluja ole pakko käyttää, jos ne inhottavat, mutta olisin todellakin ilahtunut, että jotain kinkympääkin olisi mahdollista sen miehen kanssa saada.
Sen sijaan tuo reaktiosi oli lapsellinen. Mitä luulet, että poliisi olisi tehnyt, jos olisit soittanut ja sanonut, että "tapailukumppani toi mukanaan seksileluja, tulkaa pidättämään hänet". En ymmärrä, miksi et voinut sanoa vain, että "ymmärsit väärin, en tarkoittanut rajulla seksillä tuota". Kuulostaa niin ylimitoitetulta tuo reaktiosi, että liekö siellä taustalla jotain traumaa, patoumia tai kiellettyjä haluja...? Vähän omituista lopettaa tapailu ilmeisen väärinkäsityksen takia.
Suhteessahan voi aina keskutella etenemisestä yhdessä. Mutta usein se ongelma on vaihe, kun mitään suhdetta ei vielä ole, on vain tavattu kerran tai muutaman. Toinen sitten keksii alkaa pohtia "tätä meidän suhteen tilaa". Multa menee maku heti, kun aletaan jotain parin kerran tapailua suurennella joksikin jutuksi, jota pitää oikein pohtia. Kysyä aina voi, että kiinnostaisko edetä/sitoutua jossain vaiheessa, mutta ei mitään tollasia syvällisiä pohdintoja kärkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies, sanottakoon alkuun. Mulle liian nopeaa etenemistä oli se, kun ekojen treffien päätteeksi nainen ehdotti hotellihuonetta. Sanoin että ei kyllä vielä sellaisia, niin hän jäi inttämään että johonkin pitää päästä kutemaan, että jos ei muuta niin autossa joka oli hänellä ravintolan takana parkissa. Se juttu jäi niin sanotusti lähtökuoppiinsa. Ei tullut toisia treffejä, koska mä näin hänet jotenkin heti tosi huonossa valossa.
Oliko K:lla alkava naisennimi ja Vantaalta? Mulla ihan vastaava case. Oltiin Herttaksessa ekoilla treffeillä ja jossain kohti alkoi se inttäminen, että pitää ottaa huono Hotelli Vantaasta. Sitten kun sanoin että en tullut nyt ekoille treffeille siinä ajatuksessa, niin alkoi se "jos se on rahasta kiinni, niin mulla on auto tuossa parkissa". Pelottava tapaus kaiken kaikkiaan. Eikä siinä jos seksiseuraa hakee, niin sitten hakee. Mutta lienee reilua
Sama henkilö. Nykyään kai eri sukunimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä voi olla pienestä kiinni, että mikä on liian nopeaa. Meillä oli erään miehen kanssa ollut suhde muutaman kuukauden verran. Oltiin puhuttu paljon asioista ja oltiin ehditty puhua seksistäkin ja siitä mistä kummatkin tykkää. Sängyssä oli ehditty olla kolmesti ja ihan ns.tavallista seksiä. Sitten me tavattiin mun luona viikonloppuna, olin laittanut ruokaa, oli viiniä jne. Sitten hommat alkoi taas edetä siihen suuntaan että nyt jotain on, niin mies sitten sanoi mulle että kun sä kerroit pitäväsi rajusta seksistä, niin mä otin mukaan vähän tarvikkeita. Ja sillä oli siis putkikassissaan mukana ties mitä vemputinta ja rautaa. Mä menin kyllä vaan aivan shokkiin. Siis se on kantanut jotain vanhoja käytettyjä seksilelujaan mun kotiin ja se oikeasti on ajatellut että se vielä tunkee niitä muhun. Hyi hitto miten kuvottava ajatus, oksennus meinasi lentää. Siinä samassa hetkessä KOKO mun ajatusmaailma
Kuka sekopää tuo mukanaan käytettyjä seksileluja ja rajumpaan seksiin? Ilman mitään.ennakkovaroitusta ja sopimista, että olisi jo hyvissä ajoin voinut sanoa hyvästi. Örp.
Alkuhuuma kestää 0,5-1,5 vuotta. Jos siinä ajassa ollaan jo naimisissa tai lapsi alulla niin on liian nopeaa toimintaa.
"Kuka sekopää tuo mukanaan käytettyjä seksileluja ja rajumpaan seksiin? Ilman mitään.ennakkovaroitusta ja sopimista, että olisi jo hyvissä ajoin voinut sanoa hyvästi. Örp."
Mitä nämä käytetyt seksilelut siis olivat? Joku dildo nyt ei ole mitään "rajua", joten ainakin minulle tulee mieleen enemmänkin köydet ja kahleet, eikä tällaisten kanssa nyt pitäisi olla ongelma, vaikka olisivatkin olleet aiemmin käytössä. Mutta sinänsä ilman ennakkovaroitusta ei tietysti kannata mitään tuoda - en itse ymmärrä sitä, miksi vaniljaseksiä usein harrastetaan ihan kylmiltään puhumatta mieltymyksistä etukäteen. Kyllä yleensä BDSM:stä keskustellaan ja aika harva siis toisi mitään siihen viittaavaa "yllätyksenä". Tosin kuten sanottu, itse olisin ilahtunut, että miehestä olisi oikeasti rajumpaan seksiin - itse kun en pelkkää vaniljaa jaksaisi, se kolme vaniljaseksikertaa olisi varmaan ollut jo maksimi ja olisin lopettanut suhteen, jos vaikuttaisi, että mitään kiinnostavampaa ei ole luvassa.
Se on sitä, että kolme työntöö ja tuijotus.
0-1 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
"Kuka sekopää tuo mukanaan käytettyjä seksileluja ja rajumpaan seksiin? Ilman mitään.ennakkovaroitusta ja sopimista, että olisi jo hyvissä ajoin voinut sanoa hyvästi. Örp."
Mitä nämä käytetyt seksilelut siis olivat? Joku dildo nyt ei ole mitään "rajua", joten ainakin minulle tulee mieleen enemmänkin köydet ja kahleet, eikä tällaisten kanssa nyt pitäisi olla ongelma, vaikka olisivatkin olleet aiemmin käytössä. Mutta sinänsä ilman ennakkovaroitusta ei tietysti kannata mitään tuoda - en itse ymmärrä sitä, miksi vaniljaseksiä usein harrastetaan ihan kylmiltään puhumatta mieltymyksistä etukäteen. Kyllä yleensä BDSM:stä keskustellaan ja aika harva siis toisi mitään siihen viittaavaa "yllätyksenä". Tosin kuten sanottu, itse olisin ilahtunut, että miehestä olisi oikeasti rajumpaan seksiin - itse kun en pelkkää vaniljaa jaksaisi, se kolme vaniljaseksikertaa olisi varmaan ollut jo maksimi ja olisin lopettanut suht
Innostuit yksityiskohdista, mutta muista kuitenkin keskustelun varsinainen aihe. Omat seksimieltymyksesi eivät ilmeisesti liity suhteen etenemisproblematiikkaan, tai jos liittyvät, niin kerro niistä siinä valossa, ei itsetarkoituksellisesti.
t. Eri
Meillä meni tosi lujaa... oli vain ihanaa... mutta en muista ajatelleeni just mitään enkä haaveilleeni mitään enkä myöskään rakentanut mitään pilvilinnoja. Oli jalat ihan maassa vaikka ihanaa oli ja pää taisi olla pilvissä vaikkakin jotenkin sekaisin... tykkäsin vaan että oli ihanaa ja päivät menivät kuin siivillä... kunnes tuli PAM! Olet raskaana! Siihen loppui koko ihana olotila ja jouduttiin suoraan helvettiin.
Kun lukee palstaa niin saa kyllä perspektiiviä siihen mitä kaikkea ihmiset voivatkaan häärätä. Kiitos siitä - ihan tarpeellista saada omiin juttuihin jotain perspektiiviä.
Kun olin 29 tapasin tinder naisen vanhemmat samana päivänä kun tapasin naisen. Ajelimme ympäri naisen kaupunkia ja naisen äiti soitti naisen syömään. Nainen kysyi voiko ottaa kaverin mukaan? Söimme sitten jotain kinkkukiusasusta ja rupattelimme. Seurustelin tuon naisen kanssa 3 vuotta. Nykyäänkin joskus kaipaan häntä.
Ei koskaan kannata seurustella sellaisen kanssa, joka haluaa edetä nopeasti. Vaikka ei olisikaan narsisti, niin todennäköisesti on muuten tunteiltaan epävakaa ihminen. Ei sellaisen kanssa tule pysyvää suhdetta, ei sitten millään. Saatikka tasapainoista.
Vierailija kirjoitti:
Me muutettiin yhteen muutaman kuukauden seurustelun jälkeen ja siitä puolen vuoden päästä aloin odottaa esikoista. Todella moni oli sitä mieltä että etenimme liian nopeasti, mutta itse tuumimme että mitä sitä jarruttelemaan kun kohtaa sen oikean.
Samaa mieltä ja näin olen toiminut kaikkien kolmen aviomieheni kanssa. Kolmas siis menossa. Tosin lapsia en ole laittanut. Eli no joo, onko se hyvä se nopea eteneminen...
Mutta mielestäni on! Näkee pian lähteekö homma ns. lentoon.
N 54 v.
Jos ei treffejä, viideltä töistä ja ennen mtv-uutisia raskaana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me muutettiin yhteen muutaman kuukauden seurustelun jälkeen ja siitä puolen vuoden päästä aloin odottaa esikoista. Todella moni oli sitä mieltä että etenimme liian nopeasti, mutta itse tuumimme että mitä sitä jarruttelemaan kun kohtaa sen oikean.
Samaa mieltä ja näin olen toiminut kaikkien kolmen aviomieheni kanssa. Kolmas siis menossa. Tosin lapsia en ole laittanut. Eli no joo, onko se hyvä se nopea eteneminen...
Mutta mielestäni on! Näkee pian lähteekö homma ns. lentoon.
N 54 v.
Sinulla on ollut kolme aviomiestä. Ilmeisesti lennot ei ole sujuneet kovin hyvin vaikka lentoon on ilmeisesti päästy.
Nää on niin tyhmiä kommentteja. En ole tuo Helistä kertonut, vaan nainen itse. Ehkä ao. henkilö on jo sulle vastannut (en ole lukenut pitemmälle). Mutta kun se riippuu ihan ihmisestä, mitä haluaa. Jonkun kanssa voi haluta enemmän, jonkun kanssa riittää pelkkä seksi ja mielellään vain se kerta. Sehän selviää siinä tutustuessa.
Ihmettelen kun oon tuolla treffipalstoilla ja muuallakin tavannut sinkkumiehiä, niin aina ne kysyy, mitä olen hakemassa. Kivaa seuraa yleisesti! Noin kun sanoo, niin ne pervot heti ajattelee, että hakee seksiä. Mutta ei seksiinkään ketä tahansa kelpuuteta. Ensin pitää tavata ja jos on kipinää, niin sitten. Eikä ekana iltana. Parisuhdekin käy, jos sopiva löytyy, mutta voikin käydä niin, että löytyy hyvä tyyppi pitempään seksisuhteeseen, mutta jonka kanssa ei parisuhdetta halua.
Joten: sitä ei voi tietää etukäteen kenenkään suhteen mitä juuri tuon kanssa haluaa. Vai haluaako mitään.