Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kumppanin työllä ei muka olisi väliä?

Vierailija
01.08.2024 |

Työ ei ole vain tapa ansaita elantoa, vaan se on usein myös tärkeä osa henkilön persoonallisuutta, identiteettiä ja elämän merkityksellisyyttä. Kumppanin työ vaikuttaa monin tavoin yhteiseen elämään. Se voi vaikuttaa yhteiseen taloudelliseen tilanteeseen, ajankäyttöön ja elämäntyyliin.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, en voisi olla minkään lähärilissun kanssa. 

Vierailija
2/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille työ on vain keino ansaita elantoa ja musta sekin on ihan ok. 

Itse teen helppoa työtä josta maksetaan ok palkkaa, mutta tekisin mielummin jotain itselle mielenkiintoisempaa, jos sellaisesta saisi rahaa ja sellaisia töitä olisi tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai sillä on väliä. Kyllähän se paljon kertoo henkilöstä mitä hän valitsee tehdä elämässään suurimmalla osalla ajastaan.

Vierailija
4/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen helppoa työtä josta maksetaan ok palkkaa, mutta tekisin mielummin jotain itselle mielenkiintoisempaa, jos sellaisesta saisi rahaa ja sellaisia töitä olisi tarjolla.

Jos tämänhetkiseltä alalta ei löydy mielenkiintoisia töitä hyvällä palkalla, miksi et kouluttaudu sellaiselle alalle, jolta voit saada mielenkiintoisia töitä hyvällä palkalla?

Vierailija
5/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siksi en voisi edes harkita jotain amnestyn feissaria tai muuta vastaavaa.

Vierailija
6/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanilla täytyy olla omasta mielestäni mielenkiintoinen työ, johon hän kokee intohimoa. Olen itse erittäin idealistinen ja arvomaailmani olisi liian erilainen sellaisen ihmisen kanssa, joka haaskaa aikaansa työhön, josta ei saa täyttymystä. 

Vierailija
7/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämänhetkiseltä alalta ei löydy mielenkiintoisia töitä hyvällä palkalla, miksi et kouluttaudu sellaiselle alalle, jolta voit saada mielenkiintoisia töitä hyvällä palkalla?

Teen töitä päivässä 4-5h ja saan 3300e palkkaa nykyisestä helposta työstä. Mikään insinööri/lääkäri homma ei oikeen kiinnosta itseä, mutta jos tarjottaisiin vaikka samaa tai vähän pienempääkin palkkaa ja 8h työpäiviä omien harrastusten parista niin ehdottomasti vaihtaisin.

Vierailija
8/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on sellainen työ, jota voin tehdä yksityisyrittäjänä ja en ole sidottu toimistoon mikä mahdollistaa matkustamisen ja muissa maissa asumisen silloin kun haluan. Haluan kumppanin, joka on valinnut samanlaisen elämäntyylin.

Vierailija
9/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seurustele naisen kanssa jos hän on töissä.

Vierailija
10/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajasti ajatellen työ on tärkeä asia. En haluaisi työtään vihaavaa puolisoa, koska voisin sitten joutua tukemaan työuupunutta kohtuuttoman paljon. En myöskään haluaisi työtöntä, jonka eksistenssi olisi monenlaisille ongelmille altistavaa hapuilua.

Puolison työn ei kuitenkaan tarvitse olla sellainen, jonka haluaisin itselleni. Eroavaisuudet persoonallisuuksissa piristävät arkea.

Vierailija
11/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai sillä on väliä. Kyllähän se paljon kertoo henkilöstä mitä hän valitsee tehdä elämässään suurimmalla osalla ajastaan.

Raha.

Vierailija
12/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen töitä päivässä 4-5h ja saan 3300e palkkaa nykyisestä helposta työstä. Mikään insinööri/lääkäri homma ei oikeen kiinnosta itseä, mutta jos tarjottaisiin vaikka samaa tai vähän pienempääkin palkkaa ja 8h työpäiviä omien harrastusten parista niin ehdottomasti vaihtaisin.

Millainen harrastus sinulla on? Pystyisitkö tekemään töitä yksityisyrittäjänä tai freelancerina oman harrastuksen parissa? 

Vierailija
13/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laajasti ajatellen työ on tärkeä asia. En haluaisi työtään vihaavaa puolisoa, koska voisin sitten joutua tukemaan työuupunutta kohtuuttoman paljon. En myöskään haluaisi työtöntä, jonka eksistenssi olisi monenlaisille ongelmille altistavaa hapuilua.

Puolison työn ei kuitenkaan tarvitse olla sellainen, jonka haluaisin itselleni. Eroavaisuudet persoonallisuuksissa piristävät arkea.

eli miljoonääri ei kelpaa?

Vierailija
14/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väliä, koska ei ole yhteistä taloutta ja on ymmärrys, että yhteistä aikaa on silloin, kun molemmilla on aikaa. 

Vierailija
15/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Millainen harrastus sinulla on? Pystyisitkö tekemään töitä yksityisyrittäjänä tai freelancerina oman harrastuksen parissa? "

Veneilyä, kalastusta, pienviljelyä kuuluu harrastuksiin. Kaipa pienviljelystä voisi ammatinkin tehdä, mutta en koe olevani siinä riittävän hyvä ainakaan vielä. 

Vierailija
16/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tärkeää, että henkilö työskentelee sellaisella alalla, joka on mielestäni kiinnostava, vaikka en itse haluaisikaan työskennellä sillä alalla. Olen itse luovalla alalla, joten minua vetävät puoleensa henkilöt, jotka ovat myös luovalla alalla. En usko, että pystyisin olemaan yhdessä esimerkiksi tehdastyöläisen tai kirjanpitäjän kanssa, koska pidän molempia noista töistä kuolettavan tylsinä.

Vierailija
17/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse hyväpalkkainen ns. erityisasiantuntija, mutta minulle ei ole henkilökohtaisesti mitään väliä, mitä kumppanini tekee, kunhan tekee JOTAIN. Aivan yhdentekevää, mitä tämä työ on. Kotona haisemista ja työttömyyttä(vapaaehtoista sellaista) en jaksaisi katsoa, jos itse olisin ainoa ns. elättäjä ja rahantuoja perheessä.

Vierailija
18/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En määritä ihmistä hänen työn perusteella. Jos putkimiehen kanssa arvot, elämäntavat, yms kohtaa, niin ei se ammattinimike ole kynnyskysymys.

Vierailija
19/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Millainen harrastus sinulla on? Pystyisitkö tekemään töitä yksityisyrittäjänä tai freelancerina oman harrastuksen parissa? "

Veneilyä, kalastusta, pienviljelyä kuuluu harrastuksiin. Kaipa pienviljelystä voisi ammatinkin tehdä, mutta en koe olevani siinä riittävän hyvä ainakaan vielä. 

Jos et ole tarpeeksi hyvä tällä hetkellä niin ala ottamaan selvää miten tulet tarpeeksi hyväksi. 

Vierailija
20/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vihaan ihmisiä. Noita statuksen perässä juoksevia kuolaajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi