Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polkeeko jotkut muka polkupyörällä

Vierailija
01.08.2024 |

vaikka ulkona sataisi kaatamalla? Onko mukava olla perillä läpimärkänä? Vai löytyykö tuhannen euron tekniset vettä hylkivät ja kroppaa hyväilevät pyöräilyvaatteet? Miten mahtaa ne sähköpyörätkin kestää kun varmasti vesi jossain välissä menee sähköosiin?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei polje. Siksi et ole koskaan nähnyt ketään polkemassa polkupyörällä missään kelissä.

Vierailija
22/28 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pole, pole kyllä ketjua piisaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poljen, oli keli mikä hyvänsä. Ei ole vaihtoehtoa, enkä sellaista kaipaakaan. Välillä on vaatteet märkänä töissä, mutta siinä ne touhutessa kuivuu. Sade ei tapa eikä sulata.

Vierailija
24/28 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä sateella ottaa käyttöön sen vähintään tuhannen kilon sadetakin... eli auton. Tai sitten ihan vain sen sadetakin.

Minulla on sadeviitta, jonka alle mahdun selkäreppuineni. Syksyaikana se on aina mukana, joten säätiedotusta en pahemmin katsele. Talvisinkin pyöräilen, jolloin satunnaisesti minut pysäyttää vain surkea talvikunnassapito.

Vaihdoin auton sähköpyörään, eikä takaisin ole paluuta. Ei enää ikinä hirvittävää rahanmenoa, auton huolloista/korjauksista stressaamista, törttöilevien autojen sietämistä tai matkan pituuden hämärtymistä. Menin ennen parin kilometrin päähänkin autolla, joka on aivan hullua. Alle 10 kilometrin matka on oikeasti todella lyhyt matka.

Vierailija
25/28 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse poljen vain kyläpyöriä. Saa olla aina suhteellisen kuivassa. Ainoa sähköongelma on kun kauheasta polkemisesta johtuen lakanat erittää kissasähköä.

Vierailija
26/28 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä poljin eilen, kun en tajunnut katsoa säätiedotusta. T-paita ja farkut oli päällä, läpimärät olivat kun pääsin kotiin. Minkäs teet, kesä kuivaa minkä kastaa.

Minä tajusin katsoa sääennusteet ja sadetutkat, ja illalla piti olla poutaa, joten pakko oli lähteä kauppaan, kun olen säiden vuoksi jo pari viikkoa lykännyt.

No alkoi ripistellä mennessä, ja takaisin tullessa kunnon sade, siinä sitten valtatien laidassa vielä rekan nostattamat vedet niskaan...

Ja meillä tuo päällystämätön kylätie on kyllä kalteva ja tuppaa olemaan liukas sateen jälkeenkin, joten yritän vältellä silloinkin ajamista, eilen vaan oli pakko. Talvella ei kannata yrittääkään valitettavasti, siinä pysy kävellenkään oikein pystyssä.

Ja monttujen väistely on oma lajinsa...

Vierailija
27/28 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 57 ja mieheni 60 poljemme tavallisilla vaihdepyörillä neljänä päivänä viikossa (su-ke) 25-30 kilometrin reittejä ja tämä tehdään säällä kuin säällä.

Meillä on olemassa sadeviitat, jotka voi kunnon sateen tullessa laittaa päälle. Tänä kesänä niitä ei ole tarvinnut käyttää vielä kertaakaan, katsomme aina säätiedotteen ja kun ilma näyttää riittävän hyvältä, hypätään pyörän selkään.

Pieni sade ei meitä kyllä haittaa, kyllä kesä kuivaa sen minkä kastelee.

Nyt on kilometrejä takana reilu 1400 ja tavoite on, että ennen kuin talviaikaan siirrytään ja pimeys valtaa maan, ajoa olisi tullut n. 2500 kilometriä.

Viime kesänä pääsimme 1700 kilometriä, joten parannusta viime vuoteen tulee n. 800 kilometriä.

Vierailija
28/28 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä fillaroin säällä kuin säällä ja myös kaatosateella koska minulla ei ole autoa enkä asu bussireitin varrella. Voin vakuuttaa että todellakaan ei ole mukava olla perillä läpimärkänä. Eikä varsinkaan jos vesisade on kylmää syyssadetta sillä siinä tulee tosi helposti kylmä. Minulla on kyllä vettähylkivä tuulipuku jonka olen ostanut juuri vesisateessa fillarointia varten. Pienessä sadekuurossa se ei kastu läpi asti ollenkaan. Parisen viikoa sitten satoi koko 15 km matkan kaatamalla ja silloin kyllä vesi meni kunnolla läpi vettähylkivästä tuulipuvusta ja olin perillä alusvaatteittani myöten läpimärkänä. Tuulitakin alla olleesta hupparitakista sai oikein vääntää vettä.