Miten varakkaiden pitäisi osallistua vielä lisää Suomen talouskuriin?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne osallistu ollenkaan.
Maksavat vaan jo valtaosan kaikista veroista. Eihän se ole mitään.
Heille pitäisi varmaankin järjestää jonkinlainen tukipaketti valtion puolesta ja määrätä kaikki työttömät ilmaisiksi orjiksi? Tai olen jäänyt käsitykseen että tämän suuntaiset toimet ovat talouskuria?
Mitä kun varakkaat on verotettu köyhiksi, kuka silloin maksaa veroja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksavat vaan jo valtaosan kaikista veroista. Eihän se ole mitään.
Höpö höpö.
Osinkojen ja palkan verotus samalle tasolle.
Suomessa pääomaverotus ja yritysverotus matalia. Suhteessa ei köyhä vähästään osallistu kuin varakkaampi. Lapsilisillä monet perustavat "pesämunan" pennulleen. Pois sellainen, ellei tarvita. Samoja kouluja, teitä käytetään. Nyt pitäisi bensankin hintaa saada alemmas. Sähköautoilla jo verohelpotuksia. Verot eivät tosiaan nouse progressiivisesti saati omaisuusverot, edes perintövero. Köyhiltä vedetään viimeiset ja tässä kehitymaassa on jopa täysipväduunissa olevia, jotka joutuvat hakemaan asumistukea. Hallitksen jäsenet maksattavat veroetuuksien, työyhdeasuntojen, kulukorvausten ja muiden päälle vielä aamiaisiaankin veroeuroilla. Pää ylös perseestä, ap.
Väliaikainen varallisuusvero. Yli 100.000 euron omaisuudesta 3% veroa. Asuntoja ei lasketa varallisuuteen, koska niistä menee jo kiinteistövero.
Haltuunotetaan heidän koko omaisuutensa
He voisivat luopua tuistaan. Niistä joita he eivät edes tajua tuiksi.
Vierailija kirjoitti:
He voisivat luopua tuistaan. Niistä joita he eivät edes tajua tuiksi.
Mistä tuista puhut?
Minulla tulovero 23 % ja pääomavero 30 %. Kumman mukaan minua pitäisi verottaa? Olen tavallinen duunari, joka yrittää säästää vähän eläkepäivien varalle.
Musta alkais oleen sen aika et rikkaat itse alkais keksiin keinoja osallistua, miten se on prkle joka asia aina köyhän duuni/velvollisuus ratkaista rikkaan puolesta, etteks te stna osaa itse mitään?
Vai pitäiskö siitäkin maksaa teille erikseen?
Syöttöporsaat prkle.
Näissä populistisissa heittoissa pitäisi erotella toisistaan varakkaat ja "varakkaat". "Varakas" on sellainen, joka ansaitsee bruttona 5000-10000e kuussa, mutta ei nettona hirveästi enemmän kuin 3000-4000e kuussa ansaitseva. Silti hän saa kuulla jatkuvasti olevansa paskaporvari, jolta pitäisi ottaa rahat pois. Sitten on tämä oikeasti varakas pieni vähemmistö, joka ei maksa veroja.
Järkevin tapa säästää on ettei anna köyhille enää rahojaan vaan sijoittaa ne johonkin hyödyllisempään.
Tonni kuussa menee veroihin. Eikö riitä?
Vierailija kirjoitti:
Minulla tulovero 23 % ja pääomavero 30 %. Kumman mukaan minua pitäisi verottaa? Olen tavallinen duunari, joka yrittää säästää vähän eläkepäivien varalle.
Kyllä nämä laiskat haluaa sinunkin maksavan veroa vähintään tuon 30 %. Ei Suomessa saa työnteolla rikastua.
Miten ne,jotka kuluttavat ansiottomasti eniten veroja kitisevät kaikkein eniten verorahojen käytöstä,niinkuin nämä sosiaalietuuksilla elelevä eliittiväki tekee?
Vierailija kirjoitti:
Tonni kuussa menee veroihin. Eikö riitä?
Et ole varakas, vaan keskituloinen. Itsellä syyskuun tilinauhassa ennakonpidätys vuoden alusta 64.596,33 euroa.