Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväosaisena kokkarina järkytyin kun kävin Myyrmäessä.

Vierailija
01.08.2024 |

Asun hyvällä alueella ja liikun pääasiassa omieni joukossa omalla autolla.  Nyt menin julkisilla Myyrmäkeen ja olihan se aikamoinen shokki. Etenkin se asemanseutu ja Myyrmannin aukio!

Kommentit (195)

Vierailija
141/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyrmanni on samanlainen kauppakeskus kuin kaikki muutkin Suomessa. Ei eroa vaikka Sellosta tai Isosta Omenasta käytännössä mitenkään. 

Eihän Myyrmanni kauppakeskuksena eroa vaikka Isosta Omenasta muuten kuin tyhjien liiketilojen määrässä.

Asiakkaat ovat vain toisesta sosiaaliluokasta ja valtaosin toiselta puolen maailmaa.

Näin on. Etnisiä kauppoja, ei valkoisia. Ei sinne ei ollenkaan. Pahempi kuin itis. 

Vierailija
142/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun lähellä Myyrmäkeä ja hoidan päivittäiset asioinnit Myyrmannissa. Kuljen työmatkat junalla Myrtsin asemalta. En oikein nyt tunnista näitä kauhukuvauksia seudusta. Myyrmäen juna-asemalla minua häiritsee asemalaiturin katoksessa pesivät pulut, jotka kakkivat ja pyrähtelevät lentoon äkkiarvaamatta. Käytän asemaa usein myös myöhään iltaisin töistä palatessani enkä silloinkaan ole osannut pelätä, seutuhan on silloin lähes autio. Joku juopporemmi siellä Rajatorpantien puolella pyörii hyvällä säällä. Puhuvat keskenään viroa. Mutta eivät häiriköi ohikulkijoita. Polkupyöräkin saa olla ihan rauhassa työpäivien ajan pyörätelineessä. 

HYS! Täällä vain härnätään näitä ulkopuolisia. Myrtsi, Pähkis ja muut on iiihan kamalia paikkoja, jos kysytään. Pysyvätpähän poissa ja saa naureskella. Voivat sitten kauhistella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käypä Itäkeskuksessa : )

Eihän kokkari voi siellä käydä, menee kauhusta paskat housuun.

Parempi mieli kaikilla, kun pysyy muualla. 

Vierailija
144/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen ahaa-elämys oli itselleni, kun jouduin kerran tulemaan jostain idästä metrolla. Aloin ymmärtää miten valtavat erot asuinalueiden välillä on pk-seudulla. Itse olen asunut koko ikäni ns. kultahammasrannikolla enkä ole liikkunut idässä koskaan. 

Täytyypä käydä tuolla. En ole koskaan käynyt, ei ole ollut mitään asiaa.

Tyhmästä päästä kärsii lompakko. Paljon paskempaa hinta-laatusuhdetta ei Suomessa asuessa ole kuin kultahammasrannikko. Toki siellä asuu myös heitä, joille oikeasti asumiskustannukset ovat se ja sama, mutta joku etäinen aavistus kertoi mulle, ettet kuulu heihin...

Mikäs asumiskustannusten ongelma on? Minulle on aivan sama mikä asuntoni hinta on, rakastan kotiseutuani, puitani, rantaa ja näkymiä, asunnon pohjaa, sijaintia ja ulkonäköä enkä aio myydä sitä kos

Tälle aplodit.

Vierailija
145/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Myrtsit, Martsit ja Tiksit samaa sk3idaa.

Ei ole mitään syytä onneksi edes käydä näissä paikoissa. Harmi toki muuten, kun muistelee vielä ysäriäkin puhumattakaan kasarista.

Valkolento on ollut valtaisa ja jälki sen mukaista. Jokainen  Unelma puolesta liputtanut pitäisi muuten asuttaa vaikka väkisin näihin paikkoihin.

Vierailija
146/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ennen oli kaikki paremmin, ysärillä ihan toinen tilanne. Nykyään rakennetaan liian ahtaasti ja tuodaan kaiken kirjavaa sosiaalista asumista alueelle.

Vierailija
147/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyrmäki oli vielä pahempi 90-luvulla... nykyäänhän moni näistä Vantaan kulttuurikeskuksista ovat rempattuja ja siivottuja. Martinlaakso on myös ihan ero tasolla nykyään verrattuna siihen mikä meininki oli 30 vuotta sitten.

Demografia on myös pysynyt samana, ei mitään uutta auringon alla. Kyllä mua pelottaa enemmän stadissa tai Espoossa.

Ei Stadissa tai Espoossakaan tarvitse pelätä,  mutta Espoota kannattaa paikallisten nimbyjen kilpavarustelun vuoksi vältellä.

Vierailija
148/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä mikään kokoomuslainen ole.

Vierailija
149/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin alkukesällä tutustumassa Myyrmäen bussiaseman alueeseen koska pitää vaihtaa bussia siinä. Alue oli kun paha ghetto. Oli mamukauppiaita, kaikkea sekalaista. Näytti tosi likaiselta kaikki. Soma_lilapsi ulvoi bussipysäkillä. Olin kauhuissani. Samassa paikassa tein torilla töitä tasan 20 vuotta sittenja siihen aikaan siis 2004, paikka oli vielä aivan siedettävä. Oli siellä silloinkin jokin yksittäinen kotimainen juoppo. Mutta nyt näytti kyllä pahalta ja oli aamupäivä. 

Vierailija
150/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä Myyrmäen, Itiksen yms. ongelmat eivät vihervassareita, Ohisaloa, Sinnemäkeä, Nazimaa yms haittaa eikä kiinnosta. He tuottavat / haluavat Suomeen ma mu ja lisää, vaikka vanhatkaan eivät ole integroitunut ja omissa luusereissakin on elätettävää. Vihervassarit laskevat, että saavat näistä uusia äänestäjiä. Heidän vaaliuurnille saamiseksi tekevät aina paljon töitä. Sen jälkeen nämä päättäjät jatkavat elitististä elämäänsä omissa kuplissaan paremmilla asuinalueilla.

Vierailija
151/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyrmanni on samanlainen kauppakeskus kuin kaikki muutkin Suomessa. Ei eroa vaikka Sellosta tai Isosta Omenasta käytännössä mitenkään. Toki Läppävaarassa ja Matinkylässä on huomattavasti fiinimpää väkeä. 🤣🤣🤣

Sello on aika lailla Myyrmannia isompi. Sikäli käyn joskus siellä. 

Myyrmannin pommin uutisoinnista välittyi jotenkin kuva jostain Sellon kokoisesta mammutista. Yllätys olikin suuri kun kävi sitten myöhemmin paikan päällä ja kyseessähän on oikeasti tosi pieni ostari sisätiloiltaan.

Vierailija
152/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyrmanni on samanlainen kauppakeskus kuin kaikki muutkin Suomessa. Ei eroa vaikka Sellosta tai Isosta Omenasta käytännössä mitenkään. 

Eihän Myyrmanni kauppakeskuksena eroa vaikka Isosta Omenasta muuten kuin tyhjien liiketilojen määrässä.

Asiakkaat ovat vain toisesta sosiaaliluokasta ja valtaosin toiselta puolen maailmaa.

Näin on. Etnisiä kauppoja, ei valkoisia. Ei sinne ei ollenkaan. Pahempi kuin itis. 

Missä myyrmannissa on muita etnisiä kauppoja kuin kiinalaisten?

Vierailija
153/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun itse Vantaan Havukoskella ja järkytyin Myyrmäessä käydessäni tuosta samasta paikasta. Nistejä oikeasti makoilemassa maassa aukion seinänvierillä. 

En kyllä nyt usko tuota sori vaan.

Vierailija
154/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyrmäki oli vielä pahempi 90-luvulla... nykyäänhän moni näistä Vantaan kulttuurikeskuksista ovat rempattuja ja siivottuja. Martinlaakso on myös ihan ero tasolla nykyään verrattuna siihen mikä meininki oli 30 vuotta sitten.

Demografia on myös pysynyt samana, ei mitään uutta auringon alla. Kyllä mua pelottaa enemmän stadissa tai Espoossa.

Mikähän siinä on kun minua ei pelota missään. Taidan olla jotenkin viallinen?

Vierailija
155/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli kaamee shokki jo kun kävin Itiksessä. Ei ikinä enää. T. eiralainen

Vierailija
156/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itis on omaa luokkaansa tältä osin, Myyrmanni ei ole verrattavissa siihen juurikaan. Tämä on oma mielipiteeni.

Vierailija
157/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutos on kieltämättä vauhdikas näinä aikoina. Media vain hehkuttaa sitä, on suurta rikkautta tämä kaikki sen mielestä, mutta onko tämä niin yes-juttu nyt sitten loppupeleissä? Aika näyttää!

Vierailija
158/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä tarinan opetus, arvoisa kokkari. Vastedes liiku vain omalla autolla ja omiesi joukossa. Tiedä, minkä tartunnan voit tuolla maailman laitapuolella ja rahvaiston joukossa saada, ettet vain olisi saanut jo. Sinuna kiiruhtaisin kipin kapin Pihlajalinnan sairaalaan eristykseen ja testeihin. Ei kannata poistua omalta aidatulta ja kameroin valvotulta alueelta. Noin siinä sitten käy. Kyllä se oma karsina on kaikkein turvallisin paikka maailmassa.

Eriytyminen on ihan todellista. Itse olen asunut aina hyvillä alueilla. Olin aivan järkyttynyt kun kävin kerran metrolla kylässä erään lapsuudenaikaisen ystävän luona Kontulassa. Tai siis vain menin sinne metrolla, takaisin tulin kyllä taksilla. Oli tietysti mukava nähdä vanhaa ystävää, mutta pakko todeta, että maailma oli vienyt kyllä todella eri suuntiin. Ei oikein ollut enää mitään muuta yhteistä kuin lapsuusajan muistoja, emmekä ole enää tavanneet. Tämä ei ole vitsi. 

Vierailija
159/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontula muistuttaa kieltämättä pahimpia Lontoon ghettoja jo. Ei se nyt ihan sama vielä ole, mutta ei kaukanakaan enää.

Vierailija
160/195 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työläistaustaiset alueet näyttävät... no, työläistaustaisilta. Samanlaista se on Suomessa niissä pienissä teollisuuskunnissa, joissa ei ole akateemista väestöä. Alkoholi, päihteet ja häiriökäyttäytyminen kulkevat käsi kädessä matalan koulutustaustan kanssa. 

Valitettavasti poliisilla, sossuilla, lääkäreillä jne on vaitiolovelvollisuus, voisivat kertoa melko yllättäviä juttuja ns. parempiosaisten kotielämästä...

Tietysti, mutta ero onkin siinä, etteivät hyväosaiset aiheuta käytöksellään ongelmia sivullisille eikä rähise. Ei minua kiinnosta tuon taivaallista jonkun hyväosaiset kokaiinin käyttö tai perheen sisäiset ongelmat. 

Toisaalta tukeehan se hyväosaisenkin kokaiinin käyttö huumekauppaa ja muuta siihen liittyvää rikollisuutta lieveilmiöineen sis. ihmishenkien menetykset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi