kela oikeasti pakottaa kunnollisen työttömän muuttamaan nistialueelle?? Ei täällä oo muualla halvempaa asuntoa!!!!
Olen erättäin kunnollisesti elävä, päihteetön pitkäaikaistyötön. Teen vapaaehtoistyötä, ja olen saanut palkinnon nuhteettomasta asumisestani vuokranantajalta.
Vuokra on kuitenkin noussut nopeammin mitä Kelan toimeentulotuen "vuokrarajat", ja sen takia vuokrani on nyt kelan mielestä liian kallis!! Vaikka se ei oikeasti edes ole, vaan kelan rajat ovat epärealistisen alhaiset!!!
Heidän rajoihinsa menevää asuntoa ei ole kuin pahoilla slummialueilla jotka ovat täynnä nistejä :((
Jos he leikkaavat toimeentulotukeani rajan ylimenevän summan verran, niin sitten mulle ei jää enää rahaa ruokaan!! Tämä on aivan äärimmäisen mahdoton tilanne...Mistä apua...?
Ja joo, haen töitä koko ajan, joten sitä ei tarvitse toistella...
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas niin päin että kela haluaa minun asuvan kalliilla nisti alueella, koska ei myönnetty vakuutta muuttoon. Vakuus olisi pakko ja 1-3kk vuokra johon en voi vaikuttaa. Muuttaessa en tiennyt olevani 1% päihteetön ja aina ulos mennessä näkyy nistejä. En saa asuntoa ilman vakuutta. Ja luottotiedot ei ole. Ymmärrän ettei juuri kukaan halua vuokrata ilman rahavakuutta, joten asun tällä nisti alueella yhä. Velkaa on maksettu myös pois.
Sulla on hieno kyky tunnistaa käyttääkö joku huumeita vai ei. Tunnistatko ihan kilometrin päästä vai pitääkö olla lähempänä?
Nyt on aloittajalla mietinnän paikka jos äänesti vaaleissa oikeistoa. Tai jätti äänestämättä kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Asun Hesan ulkopuolella, täällä halvimmat asunnot ovat sellaisia, että niistä on uutisia lehdissä mm murha, puukotus, asekätkö. Asun yksin hiiren hiljaisessa pienkerrostalossa. Minulta otettiin asumistuki pois kiristysten takia. Teen keikkatöitä, joita on n 20-30 h viikossa. Aika toivotonta halvemman asunnon saaminen on, niihin on tunkua.
Murhia, puukotuksia ja asekätköjä uutisoidaan myös hyviltä alueilta. Milloin sinua on siellä oikeasti millään lailla uhattu tai häiritty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun vuokrani "tarkistetaan" parin kuukauden kuluttua. Nyt se on alle kaksikymmentä euroa yli sallitun rajan, ja viimeistään linjasaneerauksen jälkeen yksityinen vuokranantaja korottanee sitä vähintään muutamalla kympillä.
Minua kiinnostaa se, millä tavalla minun on tarkoitus muuttaa. Olen aivan yksin, pahasti liikuntarajoitteinen ja rahaton. Kelan mahdollisesti myöntämä, jälkikäteen maksettava alle kahdensadan euron muuttotuki on vain pisara meressä. Toimeentulotuesta ei voi säästääkään, jos edes pystyisi.
Vielä minua ei ole hoputettu muuttamaan, mutta eiköhän se ala aika pian. Viimeisten vuosien kokemusteni perusteella suunta on aina alaspäin.
No nythän sinulla on hyvä aika alkaa säästämään muuttoa varten.
Hölmöä kuvitella, että juuri sinun kohdallasi asumistuki säännöksissä tehtäisiin poikkeus ja saisit lypsettyä val
Kela ei salli toimeentulotuesta säästämistä.
Ennakoin ehdotuksesi ja kehotan sinua miettimään sitä, mitä "aivan yksin" ja "pahasti liikuntarajoitteinen" tarkoittavat käytännössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun vuokrani "tarkistetaan" parin kuukauden kuluttua. Nyt se on alle kaksikymmentä euroa yli sallitun rajan, ja viimeistään linjasaneerauksen jälkeen yksityinen vuokranantaja korottanee sitä vähintään muutamalla kympillä.
Minua kiinnostaa se, millä tavalla minun on tarkoitus muuttaa. Olen aivan yksin, pahasti liikuntarajoitteinen ja rahaton. Kelan mahdollisesti myöntämä, jälkikäteen maksettava alle kahdensadan euron muuttotuki on vain pisara meressä. Toimeentulotuesta ei voi säästääkään, jos edes pystyisi.
Vielä minua ei ole hoputettu muuttamaan, mutta eiköhän se ala aika pian. Viimeisten vuosien kokemusteni perusteella suunta on aina alaspäin.
Hölmöä kuvitella, että juuri sinun kohdallasi asumistuki säännök
Mikä estää säästämästä tukirahoista? Nostaa vain tililtä käteisenä taskuun. Ei sitä kukaan valvo. Ja mitä tulee yksinäisyyteen sekin on oma valinta. Vammaisuuteen taas on vaikeampi itse vaikuttaa, eikä sen tarvitse olla edes iso jos se on päässä.. mutta vammaisille on ihan omat Xtra tukimuotonsa. Suosittelen keskustelemaan asiasta omahoitajan tai edunvalvojan kanssa asiasta. Heiltä löytyy lääkkeet ongelmiin.
Ja jos sellaisia ei vielä ole, niin nyt olisi hyvä aika sellaiset hommata tai vaihtoehtoisesti ottaa yhteyttä www.maahanmuuttopalvelu.fi
Kas tässä juhlava ja edullinen vuokra-asunto juuri sinulle.
"CF-Telttavuokraus - Juhlateltan vuokraus - Tapahtumateltat" https://cf-telttavuokraus.fi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmöä kuvitella
"Mikä estää säästämästä tukirahoista? Nostaa vain tililtä käteisenä taskuun. Ei sitä kukaan valvo. Ja mitä tulee yksinäisyyteen sekin on oma valinta. Vammaisuuteen taas on vaikeampi itse vaikuttaa, eikä sen tarvitse olla edes iso jos se on päässä.. mutta vammaisille on ihan omat Xtra tukimuotonsa. Suosittelen keskustelemaan asiasta omahoitajan tai edunvalvojan kanssa asiasta. Heiltä löytyy lääkkeet ongelmiin.
Ja jos sellaisia ei vielä ole, niin nyt olisi hyvä aika sellaiset hommata tai vaihtoehtoisesti ottaa yhteyttä www.maahanmuuttopalvelu.fi "
Kerropa, millä pahasti liikuntarajoitteinen kipaisee sinne pankkiautomaatille käteistä nostamaan. Noin siinä käy, kun osaa ajatella vain teoriaa, sitäkin rajallisella kokemuksella.
Yksinäisyys ei aina ole oma valinta. Mutta minun tapaukseni ratkaistaan tältä istumalta sillä, että sinä tulet kaverikseni ja luotetukseni. Etkö tule?
En ole vammainen. Työkykyäni on selvitelty jo vuosia, mikä käytännössä tarkoittaa sitä, että minä jonotan eri paikkoihin. Ihmiselle, jonka tilannetta ei ole saatu kartoitetuksi, on saatavilla vain vähän apua, jos mitään. Sosiaalitoimella olisi kaikenlaista tarjolla, mutta vain joko mielenterveys- tai päihdeongelmaiselle. Minä en ole kumpaakaan.
Mikä sinut muuten saa uskomaan, että sinun ajatuksesi ovat oikeita? Sinä et selvästi ymmärrä sitä, että ihmisten tilanteet ja ongelmat vaihtelevat valtavasti, eikä yhden koon ratkaisuja ole olemassa.
Hassua että ihmiset tietävät asumistuki normit ja silti ihmettelevät miksi heille ei valtion varoista myönnetä enempää tukirahaa mitä normit edellyttävät??
Nuo normit koskevat ihan kaikkia. Oli tulotaso mikä tahansa. Asumistuki on asumistuki ihan kirjaimellisesti, ei siihen kuulukkaan katsoa onko työtön vaiko ei tai onko miten pitkään asunut jossakin kaupungissa ja vielä vähemmän se, onko tuttuja tai sukulaisia lähellä vaiko ei.
On aivan ja täysin typerää ulista jostakin harrastuksesta tai julkisista kulkuneuvoista
Yhtä turhaa on huutaa kurkkusuorana ettei muualla ole työtä jos on työtön silläkin paikkakunnalla missä juuri sillä hetkellä asuu.
Asumistukeren ei liity myöskään selän kipeys tai alaraajojen puuttuminen millään muotoa.
Ei valtio teitä muuttamaan käske saati pakota. Valtio antaa teille normien mukaisen avustuksen ihan siihenkin asuntoon missä tällä hetkellä asutte.
Menee töihin ja muuttaa etutöölöön.
Tämä hyvä.
Kun tarpeeksi tulotaso tippuu niin uhriutujakin alkaa miettiä työntekoa.
Såmalitkin on reippaampia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nythän sinulla on hyvä aika alkaa säästämään
Minun ajatukseni ovat Aina oikealta!
Ja kysymykseesi..Kerropa, millä pahasti liikuntarajoitteinen kipaisee sinne pankkiautomaatille käteistä nostamaan. Vastaisin, että yhtä kepeästi pääsee automaatille kuin apteekkiin tai kaljaa hakemaan lähikaupasta.
Töitä voi etsiä niin että menee sinne kauppaan ja kysyy tarvitaanko sijaisia. Tai mäkkäriin tai sairaalan siivoustyönjohtajan puheille.
Kirjeillä ei saa töitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta toiseen kaupunkiin tai hae useammin leipäjonosta. Kelaa ei kiinnosta osoitteesi.
Ai muuta kauas pois kaikesta elämästä jota olen tänne yli 30 vuotta rakentanut??
Haloo, mekin jo yli 30 vuotta töissä olleet joudutaan nyt muuttamaan töiden perässä toiseen maahan. Niin se vaan menee, jos haluaa edelleen töitä eikä jäädä työttömäksi. Laitamme asunnon vuokralle, kun nyt on huono aika myydä, ja veljentytär perheineen tulee tähän asumaan edullisesti ja samalla yllä pitämään taloa. Toinen vaihtoehto olisi ollut myydä talo halvalla ja maksaa asuntovelka pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta toiseen kaupunkiin tai hae useammin leipäjonosta. Kelaa ei kiinnosta osoitteesi.
Ai muuta kauas pois kaikesta elämästä jota olen tänne yli 30 vuotta rakentanut??
27 vuotta asuin edellisessä talossani, firma loppui ja löysin uuden työpaikan 240km päästä. Talo myyntiin ja täältä uusi. Alkoi "uusi elämä" eikä tämä huonompi ole kun entinenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vai että muita työttömiä parempi työtön. 🤣😂😹 Esittää naapureille tietysti etätyöntekijää tai eläkeläistä.
Satun tuntemaan tämmöisen itseään muita tukien nostajia parempana pitävän kaikkein kalleimman Kela elätin.
Rauhallinen, terve ja siisti työtön on erinomainen naapuri. Nisti ei
Vierailija kirjoitti:
Töitä voi etsiä niin että menee sinne kauppaan ja kysyy tarvitaanko sijaisia. Tai mäkkäriin tai sairaalan siivoustyönjohtajan puheille.
Kirjeillä ei saa töitä
Kehottaisivat vain jättämään hakemuksen netissä ja osallistumaan rekryfirmalle ulkoistettuun hakuprosessiin. Suoraan töihin on palkattu joskus 1980-luvulla viimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soluasunto olisi yksi ratkaisu.
Olisiko se sinulle hyvä ratkaisu?
Beggars can't be choosers.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on aloittajalla mietinnän paikka jos äänesti vaaleissa oikeistoa. Tai jätti äänestämättä kokonaan.
Tarkoitat kai edellistä vasemmsitohallitusta, jonka jälkeensä jättämää velkaa nykyinen hallitus epätoivoisesti, mutta urheasti pyrkii pienentämään. "Rahaa on" - Marin kaliistaa kristallilasista samppanjaa ja lihuttelee parin tonnin huiviaan.
Asun Hesan ulkopuolella, täällä halvimmat asunnot ovat sellaisia, että niistä on uutisia lehdissä mm murha, puukotus, asekätkö. Asun yksin hiiren hiljaisessa pienkerrostalossa. Minulta otettiin asumistuki pois kiristysten takia. Teen keikkatöitä, joita on n 20-30 h viikossa. Aika toivotonta halvemman asunnon saaminen on, niihin on tunkua.