Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kela oikeasti pakottaa kunnollisen työttömän muuttamaan nistialueelle?? Ei täällä oo muualla halvempaa asuntoa!!!!

Vierailija
31.07.2024 |

Olen erättäin kunnollisesti elävä, päihteetön pitkäaikaistyötön. Teen vapaaehtoistyötä, ja olen saanut palkinnon nuhteettomasta asumisestani vuokranantajalta.

Vuokra on kuitenkin noussut nopeammin mitä Kelan toimeentulotuen "vuokrarajat", ja sen takia vuokrani on nyt kelan mielestä liian kallis!! Vaikka se ei oikeasti edes ole, vaan kelan rajat ovat epärealistisen alhaiset!!!

Heidän rajoihinsa menevää asuntoa ei ole kuin pahoilla slummialueilla jotka ovat täynnä nistejä :((

Jos he leikkaavat toimeentulotukeani rajan ylimenevän summan verran, niin sitten mulle ei jää enää rahaa ruokaan!! Tämä on aivan äärimmäisen mahdoton tilanne...Mistä apua...?

Ja joo, haen töitä koko ajan, joten sitä ei tarvitse toistella...

Kommentit (201)

Vierailija
1/201 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin me työssäkäyvätkin asumme

Vierailija
2/201 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun jo kannelmäessä ja yksiöni vuokra ylittää sallitut rajat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/201 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta toiseen kaupunkiin tai hae useammin leipäjonosta. Kelaa ei kiinnosta osoitteesi.

Vierailija
4/201 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin alat nistiksi ja sen jälkeen hoitoon. Tulee meinaan kalliiksi valtiolle. 

Vierailija
5/201 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko töitä miettiny?

Vierailija
6/201 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta toiseen kaupunkiin tai hae useammin leipäjonosta. Kelaa ei kiinnosta osoitteesi.

Ai muuta kauas pois kaikesta elämästä jota olen tänne yli 30 vuotta rakentanut??

Vierailija
7/201 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin asuin pitkään ns. huonolla alueella, kun ei ollut muuhun varaa. Ensin työllistyin osa-aikaisesti, jolloin muutin välittömästi paremmalle alueeelle, ja kun sain täyspäivästä työtä, säästin ja ostin oman. Niin se vaan valitettavasti menee. Mutta tärkeintä kuitenkin on, että on katto pään päällä? 

Vierailija
8/201 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelahullu vaihteeksi.

Vierailija
9/201 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai muuta kauas pois kaikesta elämästä jota olen tänne yli 30 vuotta rakentanut??

Niin. Et olisi ensimmäinen muuttaja.

Vierailija
10/201 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kela- ja työkkärihullu kohtaisivat, niin mitä siitä syntyisi?

Vierailija
11/201 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki on viimesijainen ja sillä katetaan välttämätön asuminen. Siellä nistialueellakin sulla on katto pään päällä. Muuta nyt vain sinne. 

Kunnan vuokranormi muodostuu siitä, minkä hintaisissa asunnoissa 80% asumistuen saajista asuu. Lisäksi toimeentulotuessa normeja nostettiin vuoden vaihteessa perustuen kaupungin toimeentulotuen saajien asumiseen. Eli ei niitä rajoja hatusta vedetty, vaan ne perustuu tosiasialliseen ihmisten asumiseen. 

Vierailija
12/201 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kai sitä pitää asua, mihin on varaa. Näin työssäkäyvänäkin. 

Vierailija
13/201 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieksassa ja Rääkkylässä on halvempia asuntoja. Ei minulla ole työssäkäyvänäkään varaa asua Helsingissä.

Vierailija
14/201 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 30 vuodessa ei ole löytynyt töitä, niin olisi pitänyt muuttaa muualle jo kauan sitten työn perässä. Oleskeluyhteiskunnan aika on nyt ohi.

Vierailija
15/201 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi vähän epäselväksi, että miten ne rajat on liian alhaiset, jos sen hintaisia asuntoja kuitenkin löytyy? 

Vierailija
16/201 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas niin päin että kela haluaa minun asuvan kalliilla nisti alueella, koska ei myönnetty vakuutta muuttoon. Vakuus olisi pakko ja 1-3kk vuokra johon en voi vaikuttaa. Muuttaessa en tiennyt olevani 1% päihteetön ja aina ulos mennessä näkyy nistejä. En saa asuntoa ilman vakuutta. Ja luottotiedot ei ole. Ymmärrän ettei juuri kukaan halua vuokrata ilman rahavakuutta, joten asun tällä nisti alueella yhä. Velkaa on maksettu myös pois. 

Vierailija
17/201 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lieksassa ja Rääkkylässä on halvempia asuntoja. Ei minulla ole työssäkäyvänäkään varaa asua Helsingissä.

Tuosta olisi hyvä myös kertoa saako ilman luottotietoja ja vaativatko tuollakin 1-4kk valuutta rahana? Moni vaatii. Joskus vaatimukset ei kohtaa sitä mitä pystyy maksaa esim. vanha yksiö ja 3kk vakuus. 

Vierailija
18/201 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soluasunto olisi yksi ratkaisu.

Vierailija
19/201 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajat ovat KUNTAkohtaiset. Eli halvemmassa kunnassa myös alhaisemmat rajat. Kunnasta toiseen muutto on siis +-0. Ei hyötyä.

Vierailija
20/201 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

31m2 ja 410e. Laski as.tuki ihan sikana. 262e nyt kun muutin. Opiskelen työttömyys etuudella. Töitä pitää hakea koko ajan vaikka opiskelu täysi päiväistä. Koulutus tuesta puhuivat kesällä mutta ne jo loppuneet tän kuun vika. Hyvin pärjää silti paitsi automenot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän