Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kela oikeasti pakottaa kunnollisen työttömän muuttamaan nistialueelle?? Ei täällä oo muualla halvempaa asuntoa!!!!

Vierailija
31.07.2024 |

Olen erättäin kunnollisesti elävä, päihteetön pitkäaikaistyötön. Teen vapaaehtoistyötä, ja olen saanut palkinnon nuhteettomasta asumisestani vuokranantajalta.

Vuokra on kuitenkin noussut nopeammin mitä Kelan toimeentulotuen "vuokrarajat", ja sen takia vuokrani on nyt kelan mielestä liian kallis!! Vaikka se ei oikeasti edes ole, vaan kelan rajat ovat epärealistisen alhaiset!!!

Heidän rajoihinsa menevää asuntoa ei ole kuin pahoilla slummialueilla jotka ovat täynnä nistejä :((

Jos he leikkaavat toimeentulotukeani rajan ylimenevän summan verran, niin sitten mulle ei jää enää rahaa ruokaan!! Tämä on aivan äärimmäisen mahdoton tilanne...Mistä apua...?

Ja joo, haen töitä koko ajan, joten sitä ei tarvitse toistella...

Kommentit (201)

Vierailija
101/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pakota, vaan ehdottaa. maksa asumistuen lisäksi siitä sun perusturvasta erotus vuoraan. priorisoi, jos asuminen just tuossa mieleinen, jätä muuhun rahaa vähemmän. harvalla vuokra just siitä taulukosta, menee isostikin yli. siksi saa perusturvaa josta maksaa asumisen,elämän perusmenoihin jne, ne tarkoittaa vaan että jatkossa ei koko vuokraa huomioida. olet taaaaaas täällä, johan nää keväällä käsiteltiin, onko tylsää kun taasaloitit..käy ulkona vaikka

Vierailija
102/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta toiseen kaupunkiin tai hae useammin leipäjonosta. Kelaa ei kiinnosta osoitteesi.

tai mene töihin niin ei kuulu kelalle sun asuminen.ihme ettei tota työ vaihtoehtoa ole koskaan näissä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lieksassa ja Rääkkylässä on halvempia asuntoja. Ei minulla ole työssäkäyvänäkään varaa asua Helsingissä.

mutta työtä olisi hki kuitenkin tarjolla...et  asumisen vuoksi voi sitä ottaa vastaan. työtä on muuallakin sulla joten ei ongelmaa

Vierailija
104/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta toiseen kaupunkiin tai hae useammin leipäjonosta. Kelaa ei kiinnosta osoitteesi.

Ai muuta kauas pois kaikesta elämästä jota olen tänne yli 30 vuotta rakentanut??

Kyllä. On se kauheaa.

Vierailija
105/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M E N E   T Ö I H I N 

Ei, älä missään nimessä mene. Lähtee katsos tuet.

Vierailija
106/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin ja lopeta pitkäaikaisloisiminen

Vierailija
107/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M E N E   T Ö I H I N 

Ei, älä missään nimessä mene. Lähtee katsos tuet.

tuet niin ne maan hintatasoon nähden pienet hilut millä jotain paska ruokaa voi just ja just ostaa.

Vierailija
108/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lieksassa ja Rääkkylässä on halvempia asuntoja. Ei minulla ole työssäkäyvänäkään varaa asua Helsingissä.

Molemmat ovat ihan normaaleja maaseututaajamia. Kirkko, kauppoja, ainakin 1 ravintola, peruskoulu. Hiihtolatuja ja hyvät veneilymahdollisuudet. Mitä muuta voi kaivata?

Esim. perheenjäseniä, sukulaisia, ystäviä ja työllistymismahdollisuuksia.

Vierailija
109/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Kela pakota. Kela noudattaa nykyisen hallituksen päätöksiä. Mitä puoluetta äänestit viime vaaleissa? 

Vierailija
110/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra on kuitenkin noussut nopeammin mitä Kelan toimeentulotuen "vuokrarajat", ja sen takia vuokrani on nyt kelan mielestä liian kallis!! Vaikka se ei oikeasti edes ole, vaan kelan rajat ovat epärealistisen alhaiset!!!

iloksesi voin ilmoittaa asuntojen vuokrien nousevan vielä huomattavasti enemmän kohonneiden ylläpito kulujen seurauksena.

Esimerkiksi pk seudulla kaupunkien tonttivuokria on korotettu pahimmillaan jopa kuusinkertaisiksi ja nämä muutokset tulevat näkymään suoraan vuokralaisen vuokrassa.

Kaukolämpö sekä lämmitysöljy on kallistunut, samoin veden kuutiohinta.

Lisäksi monessa taloyhtiössä on korjaustarpeita joita on siirrelty aina eteenpäin ja eteenpäin joten sekin pommi iskee lähiaikoina. 

Nyt on oikea aika hakeutua mukaan työelämään sillä kohta se on jo liian myöhäistä sillä jo nyt mm rakennusalan ja ravintola alan konkurssit ovat arkipäivää ja kohta ei enää avoimia työpaikkoja ole oikeasti enää paljoa tarjolla.

Varsinkaan ihmisille jotka ovat olleet jo pidempään poissa työelämässä sillä työnsä osaavia pitkän työuran tehneitä kokeneita ammattilaisia on tarjolla todella paljon.

Minusta te itkette nyt kurjuuttanne liian aikaisin sillä pahat ajat ovat vasta edessäpäin.

Niin se vaan menee..

Vierailija
111/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko siellä alueella just löytynyt paljon kokaainijäämiä jätevesistä. Kannattaa lopettaa tuollaiset kalliit harrastukset

Vierailija
112/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko töitä miettiny?

Voi voi, kun näppärä yrittää siellä niin kovin päteä, mutta ei älynnyt lukea aloitusta loppuun ;D Eli ap näyttää töitä koko ajan miettivän, kun aktiivisesti hakee. 

Silti voi muuttaa "slummialueelle", ei tässä meillä töissä käyvilläkään ruusuiset olot ole.

Vierailija
113/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAKSA ITSE,JA ASU MISSÄ HALUAT,NIIN TEEN MINÄKIN,DUUNARI LÄHIÖSTÄ.

Vierailija
114/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M E N E   T Ö I H I N 

LISTAATKO NE TYÖPAIKAT, MIHIN VAAN MENNÄÄN???

Vierailija
115/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kun ihmiset tajuaisivat miten pahat ajat on oikeasti tulossa. Kyse ei ole pelkästään taloudellisesti pahoista ajoista. Yli 20 vuotta olen tehnyt töitä tämän yhteiskunnan pahoinvoinnin kanssa ja tämä vuosi on ollut pahin ja pahenee koko ajan. Ihmiset ovat psyykkisesti todella huonossa kunnossa eivätkä saa riittävästi apua/ hoitoa. Kohta alkaa räsähdellä ja paukkua oikein kunnolla. 

Vierailija
116/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko työttömilläkin kastijako. Ylemmän tai alemman tason työttömät.

Itseasiassa on. Työni puolesta käynyt selväksi. Joistain ei oikeasti nää työttömyyttä päälle päin kun taas sitten toisista. Nohh joo. 

Vierailija
117/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopoille ja nisteille pitäisi kyllä olla oma alueensa erillään työttömistä lapsiperheistä. Ei todellakaan ole lasten etu.

Vierailija
118/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huonolle alueelle joutuu, sieltä on aina vaikeampi enää ponnistaa työelämään. Kun ei saa edes öitään nukkua rauhassa ja joutuu pelkäämään naapureitaan.

Oma poikani oli pitkään työttömänä ja joutui hakemaan edullisempaa asuntoa, koska tipahti toimeentulotuelle (ollut siis jo aiemmin hyväksyttävät enimmäismenot, jonka yli eivät korvaa). Hän haki ja haki asuntoa, ja ainoat asuntotarjoukset oli just näitä nistitalojen kämppiä, joissa on valmiiksi jo reikä ovessa. Oli aivan selvää, että sellaiseen ei voi muuttaa tai joutuu itsekin huonoon seuraan ja siihen loppuu työpaikkojen hakeminenkin.

Ratkaisimme asian niin, että poika muutti takaisin kotiin, vaikka itse asun yksiössä. Nyt asutaan sitten tosi ahtaasti, kaksi aikuista ihmistä. Onneksi ollaan nyt molemmat työssäkäyviä, joten poika voisi muuttaa poiskin, kun saa vähän säästöön. Mutta kun hinnat on nousseet niin sikamaisesti eikä vuokrat tunnu laskevan vaikka köyhiltä on leikattu, niin jatketaan nyt näin.

Vierailija
119/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, kun ihmiset tajuaisivat miten pahat ajat on oikeasti tulossa. Kyse ei ole pelkästään taloudellisesti pahoista ajoista. Yli 20 vuotta olen tehnyt töitä tämän yhteiskunnan pahoinvoinnin kanssa ja tämä vuosi on ollut pahin ja pahenee koko ajan. Ihmiset ovat psyykkisesti todella huonossa kunnossa eivätkä saa riittävästi apua/ hoitoa. Kohta alkaa räsähdellä ja paukkua oikein kunnolla. 

Millä mittarilla pahin? Avaa vähän. 

Vierailija
120/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Kela pakota. Kela noudattaa nykyisen hallituksen päätöksiä. Mitä puoluetta äänestit viime vaaleissa? 

Minä äänestin kokoomusta että saadaan tämä loisiminen työntekijöitten rahoilla edes jotenkin aisoihin.ja minulle hyvätuloiselle vielä enemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi