Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kela oikeasti pakottaa kunnollisen työttömän muuttamaan nistialueelle?? Ei täällä oo muualla halvempaa asuntoa!!!!

Vierailija
31.07.2024 |

Olen erättäin kunnollisesti elävä, päihteetön pitkäaikaistyötön. Teen vapaaehtoistyötä, ja olen saanut palkinnon nuhteettomasta asumisestani vuokranantajalta.

Vuokra on kuitenkin noussut nopeammin mitä Kelan toimeentulotuen "vuokrarajat", ja sen takia vuokrani on nyt kelan mielestä liian kallis!! Vaikka se ei oikeasti edes ole, vaan kelan rajat ovat epärealistisen alhaiset!!!

Heidän rajoihinsa menevää asuntoa ei ole kuin pahoilla slummialueilla jotka ovat täynnä nistejä :((

Jos he leikkaavat toimeentulotukeani rajan ylimenevän summan verran, niin sitten mulle ei jää enää rahaa ruokaan!! Tämä on aivan äärimmäisen mahdoton tilanne...Mistä apua...?

Ja joo, haen töitä koko ajan, joten sitä ei tarvitse toistella...

Kommentit (201)

Vierailija
41/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vuokrani "tarkistetaan" parin kuukauden kuluttua. Nyt se on alle kaksikymmentä euroa yli sallitun rajan, ja viimeistään linjasaneerauksen jälkeen yksityinen vuokranantaja korottanee sitä vähintään muutamalla kympillä.

Minua kiinnostaa se, millä tavalla minun on tarkoitus muuttaa. Olen aivan yksin, pahasti liikuntarajoitteinen ja rahaton. Kelan mahdollisesti myöntämä, jälkikäteen maksettava alle kahdensadan euron muuttotuki on vain pisara meressä. Toimeentulotuesta ei voi säästääkään, jos edes pystyisi.

Vielä minua ei ole hoputettu muuttamaan, mutta eiköhän se ala aika pian. Viimeisten vuosien kokemusteni perusteella suunta on aina alaspäin.

Vierailija
42/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä kuinka nämä uuvatit luulevat saavansa valita asuntonsa muiden rahoilla.

Sinne mennään mihin osoitetaan, turha valittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta toiseen kaupunkiin tai hae useammin leipäjonosta. Kelaa ei kiinnosta osoitteesi.

Ai muuta kauas pois kaikesta elämästä jota olen tänne yli 30 vuotta rakentanut??

Jos 30 vuodessa ei ole löytynyt töitä, niin olisi pitänyt muuttaa muualle jo kauan sitten työn perässä. Oleskeluyhteiskunnan aika on nyt ohi.

Mistä tiedät ettei ap. ole ollut koskaan töissä missään? 

Vierailija
44/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia on, että pysyt siellä kehä kolmosen sisäpuolella, etkä tunge tänne "landelle" ongelminesi elätettäväksi. 

Vierailija
45/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Suomessa ei ole nistialueita tai slummeja.

Toiseksi kouluttaudu hoito tai opetusalalle( vaka) töitä varmasti riittää .. toisinaan sitä joutuu muuttamaan työnperässä eikä saa valita minne vaan sinne missä on varaa asua.

t 51 vuotiaana vakaopeksi valmistunut joka sai vakityö ja muutti yli 100 kilometrin päähän perheeltään -ns aikuisista lapsista.

Vierailija
46/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soluasunto olisi yksi ratkaisu.

Olisiko se sinulle hyvä ratkaisu? 

Vierailija
47/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin Suomessa ei ole nistialueita tai slummeja.

Toiseksi kouluttaudu hoito tai opetusalalle( vaka) töitä varmasti riittää .. toisinaan sitä joutuu muuttamaan työnperässä eikä saa valita minne vaan sinne missä on varaa asua.

t 51 vuotiaana vakaopeksi valmistunut joka sai vakityö ja muutti yli 100 kilometrin päähän perheeltään -ns aikuisista lapsista.

Hoito- ja vaka-alalle ei kaikista ole, eikä koulutukseenkaan niin vaan pääse! 

Vierailija
48/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos olet kumminkin työtön voit asua missä vain. Muuttotappio pikkukunta? Palmurantakehitysmaa jos Kela maksaa tuet sinnekin tai jätät osoitteen Suomeen ja Kela ei tajua missä asut.

Mikä ihmeen oletus tämä on että työtön on joku siirreltävä objekti, joka voi asua missä tahansa perähikiällä 300km päässä entisestä elämästään? Eikö teillä ole mitään muuta elämää kuin työt ja nukkuminen?? Jos minä joutuisin muuttamaan jonnekin keskelle ei-mitään 300km päähän eikä olisi edes töitä, niin siinähän sitten masentuisi aivan lopullisesti ja parantumattomasti.

Aivan ihme kommentti tuo aina...

Vierailija
49/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta toiseen kaupunkiin tai hae useammin leipäjonosta. Kelaa ei kiinnosta osoitteesi.

Ai muuta kauas pois kaikesta elämästä jota olen tänne yli 30 vuotta rakentanut??

Niin, monet ovat asuneet samassa paikassa pidempäänkin ja muuttavat sitten. 

Vierailija
50/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela ei pakota muuttamaan. Voit ihan hyvin asua siellä missä nyt, mutta maksat ylimenevän osan itse. 

Jos ajatuksella luit aloituksen, niin kyllä se pakottaa koska jos maksaa ylimenevän itse, niin ei ole varaa syödä = pakkotilanne.

Otahan se ajatus mukaan ensi kerralla ennen kommentointia.

Vierailija
51/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet rakentanut 30 vuoden aikana huonon elämän jos sinulla ei ole varaa edes itse vuokraasi maksaa vaan maksatat sen muilla. 

Vierailija
52/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitäisi voida saavuttaa elämässään muuta kuin kolkko betonialue, mitä valitsee. Myös vamman omaavien ja sairaiden. Tuskin nistikään viihtyy missä tahansa alueella.

Vierailija
53/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten pitäisi voida saavuttaa elämässään muuta kuin kolkko betonialue, mitä valitsee. Myös vamman omaavien ja sairaiden. Tuskin nistikään viihtyy missä tahansa alueella.

Palstan kokkaretrollien mukaan työttömät ovat objekteja joita voi vain "säilöä" jonnekin!! Heidän mukaansa työttömät vain olla möllöttävät paikallaan kuin objektit, ja nukkuvat. Heidän mukaansa työttömät eivät tunne ketään tai tee mitään!!! Aivan SAIRASTA!!

Vierailija
54/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no niin me työssäkäyvätkin asumme

Asutaan kontulassa. Jokainen tietää mikä alue toi ostari on. Sanoin miehelleni, että aika turvatonta asua, kun noi käyttäjät ja juopot valtaa ton ostarin. Mies esitti minulle kysymyksen. Montas kertaa olet joutunut nyt noiden ihmisten satimeen, niin että ovat häirinneet tai kiinnittäneet huomiota sinuun. Sanoin ettei ole kertaakaan ollut tilannetta.. Mies sanoi, aivan, koska ei niitä pätkääkään kiinnosta ns tavalliset ihmiset. Tunnet turvattomuutta vaan sen takia mitä kaikki sanoo tai kirjoittaa. Ollaan käyty ostarilla kaupassa, syömässä, kaljalla, niin milloin meitä on uhkailtu tai häiritty. Pari kertaa nisti tullut kymään ostatteko lihaa jne. Ei osteta ja se oli siinä. Onhan se ikävää nähdä noita ihmisiä, mutta milloin joku on uhkaillut meitä. Ei ne edes näe meitä. Kun kuuntelin miestäni ja kiinnitin huomiota ympärillä tapahtuviin juttuihin, niin ei mulla ole hätäää.. Hän sanoi, että miksi he meitä kiusais. Saat kulkea rauhassa. Tämä kaupunginosa on vaan paska näiden juttujen takia ja onhan täällä kaikkea, mutta ei ns tavallisella ihmisellä

Vierailija
55/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vuokrani "tarkistetaan" parin kuukauden kuluttua. Nyt se on alle kaksikymmentä euroa yli sallitun rajan, ja viimeistään linjasaneerauksen jälkeen yksityinen vuokranantaja korottanee sitä vähintään muutamalla kympillä.

Minua kiinnostaa se, millä tavalla minun on tarkoitus muuttaa. Olen aivan yksin, pahasti liikuntarajoitteinen ja rahaton. Kelan mahdollisesti myöntämä, jälkikäteen maksettava alle kahdensadan euron muuttotuki on vain pisara meressä. Toimeentulotuesta ei voi säästääkään, jos edes pystyisi.

Vielä minua ei ole hoputettu muuttamaan, mutta eiköhän se ala aika pian. Viimeisten vuosien kokemusteni perusteella suunta on aina alaspäin.

No nythän sinulla on hyvä aika alkaa säästämään muuttoa varten. 

Hölmöä kuvitella, että juuri sinun kohdallasi asumistuki säännöksissä tehtäisiin poikkeus ja saisit lypsettyä valtion kassasta enemmän kuin mitä tukirajat ovat. Jotkut muuttoyritykset tekevät muuttoja myös siten , että voit maksaa laskun useammassa erässä.

Tämä järjestely olisi sinulle varmasti sopivin sillä voisit maksaa halventuneen vuokrasi tuomalla säästöllä helposti tuon muuton.

Vierailija
56/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin piti muuttaa isomman kaupungin halvoista sekakäyttäjäalueista pieneen kaupunkiin, kun kaupungin halvimmat eivät enää olleet tarpeeksi halpoja (ja siihen sitten vielä plus pakollinen bussikortti matkojen takia). Siinä samalla loppuivat sitten myös osa-aikatyöt, ei enää olisi ollut varaa asua tuossa toisessa kaupungissa leikkausten jälkeen. Sitä en tiedä, saanko tässä pienessä kaupungissa koskaan mitään töitä. No, kun säästöt loppuvat, toimeentulotuki kustantaa, vai mitä?

Vierailija
57/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 30 vuodessa ei ole löytynyt töitä, niin olisi pitänyt muuttaa muualle jo kauan sitten työn perässä. Oleskeluyhteiskunnan aika on nyt ohi.

Mistä tiedät ettei ap. ole ollut koskaan töissä missään? 

Tieto siitä, että ei tällä hetkellä ole työelämässä riittää. Nyt on ainakin hyvä syy muuttaa työnperässä jonnekin muualle ja parantaa elämänlaatuaan. Joskus ihmiset tarvitsevat ns potkun persuiksille jotta kykenevät muuttamaan elämäänsä parempaan suuntaan.

Vierailija
58/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

>työtön

>kunnollinen

voit valita vain toisen

Vierailija
59/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kunnassa asut? Helsingissä asumismenot ovat 715€ ja sillä hinnalla löytyy kyllä asuntoja. Oletettavasti nykyiset vuokrat ovat jopa liian korkeita nykyiseen vuokratasoon nähden. 

Vierailija
60/201 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela ei pakota muuttamaan. Voit ihan hyvin asua siellä missä nyt, mutta maksat ylimenevän osan itse. 

Jos ajatuksella luit aloituksen, niin kyllä se pakottaa koska jos maksaa ylimenevän itse, niin ei ole varaa syödä = pakkotilanne.

Otahan se ajatus mukaan ensi kerralla ennen kommentointia.

Selitä nyt sitten vielä,että kela pakottaa myös myös työhön koska muuten ei ole varaa ostaa ruokaa jne jne.. mikä ihmeen pakkotilanne on ylipäätään olla muiden elätettävänä?  Ihan on OMIEN valintojen summa tuokin tilanne. Valtio on joutunut pakottavaan tilanteeseen jossa tuille on jouduttu laittamaan uudet normit koska ihmisten ahneus on mennyt ihan mahdottomaksi. Tukien saajat ovat pakottaneet asettamaan rajat itselleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän