MP: isä jättää 13-vuotiaan yksin illaksi ja lähtee pussikaljalle ja kalliolle kuuntelemaan kavereiden kanssa
Coldplayn keikkaa? Kysyin pojalta, onko ok ja pelottaako, vastaus oli, että "en tiedä".
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Poika ei mene myös coldplayta kuuntelemaan
Tämä! Miksei isi ota poikaa mukaan?
Kuinka paljon teinejä kiinnostaa vanhempien seura?
Oman 13v:n kanssa pelaamme yhdessä konsolilla, käymme heittämässä frisbeegolffia, käymme salilla ja katsomme elokuvia. 16v:n kanssa käymme yhdessä treeneissä ja kisareissuilla kun harrastamme samaa lajia samassa seurassa. Kummankin kanssa tarvittaessa voimme lähteä shoppailemaan ja syömään.
Eihän me tiedetä, mitä kaikkea nuo tekevät. Nyt oli kysymys yhdestä illasta, että pärjääkö 13-vuotias yksin. Minusta pärjää.
Juopot isät täällä puolustelevat apn eksää. Hienoa!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos - no joo, musta oli myös lapsellista - samaan aikaan olisi pitänyt hakea 17 v lentokentältä klo 24, mutta oli ilmoittanut saman syyn eli että on jo juonut pari ja menossa kuuntelemaan keikkaa... kyse on 64 v miehestä. Eikä se ikä... mutta. Olen itse 44 v., mutta en tällä hetkellä kaupungissa, koska lapset lomaosiolla isällään.
ap
Oho, onpas teillä Iso ikäero, 20v. Ja mies on ollut viisikymppinen kun teidän lapset syntyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Poika ei mene myös coldplayta kuuntelemaan
Tämä! Miksei isi ota poikaa mukaan?
Kuinka paljon teinejä kiinnostaa vanhempien seura?
Oman 13v:n kanssa pelaamme yhdessä konsolilla, käymme heittämässä frisbeegolffia, käymme salilla ja katsomme elokuvia. 16v:n kanssa käymme yhdessä treeneissä ja kisareissuilla kun harrastamme samaa lajia samassa seurassa. Kummankin kanssa tarvittaessa voimme lähteä shoppailemaan ja syömään.
Eihän me tiedetä, mitä kaikkea nuo tekevät. Nyt oli kysymys yhdestä illasta, että pärjääkö 13-vuotias yksin. Minusta pärjää.
Kommenttini olikin vastaus kirjoittajalle, joka kyseenalaisti ketä teiniä muka kiinnostaa isänsä seura.
Mitäs ne yh:t tekevät, joilla on lapsia ja tekevät yövuoroja? Silloinhan laisi voi joutua olemaan yksin kotona klo 20-8.
Olin itse 13v kun isä tuli niin kännissä kotiin, ettei se pysynyt pystyssä. Olin yksin kotona, vielä pieni tyttö. Siinä yritin sitten isän raahata sohvalle istumaan, samalla kun itku kurkussa laitoin sille pedin olohuoneen lattialle. Samaan aikaan paras kaveri tuli käymään, joka auttoi minua sen kanssa, että saatiin isä siihen petiin nukkumaan.
Muistan vieläkin, kun vaan itkin kaverille, kun isän alkoholismi ahdisti niin paljon ja nyt kaverikin sen todisti. Ei päästy lähtemään ulos niin kuin oltiin suunniteltu.
Vierailija kirjoitti:
Juopot isät täällä puolustelevat apn eksää. Hienoa!
Hyvähän se on jonkun puolustaa, kun julkisesti tuomitaan kuulematta. Nyksällä meni herne nenään, kun mies ei toimi hänen tahtonsa mukaan eli kuskaile vanhempaa lasta. Voihan olla, että eksä heitti ton kaljalle menon vaan siksi, ettei tarvitse ajamisesta vängätä. Väärin laittaa lapsi arvioimaan omaa vanhempaa joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Väärin laittaa lapsi arvioimaan omaa vanhempaa joka tapauksessa.
Mitä oman vanhemman arviointia tässä pojalta vaadittu?
Itse olin tosi arka tuon ikäisenä, en olisi ainakaan yötä uskaltanut olla kotona yksin. Mun samanikäinen on taas ollut vuosikausia itsenäinen ja viihtynyt hyvin yksin. Ihmiset on erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä tuo kyseleminen, että pelottaako. Tilanne olisi eri, jos lapsi ottaa yhteyttä ja sanoo, ettei halua olla yksin.
Hylkäämiskokemuksenhan tuo tuo lapselle.Varsinkin kun olisi ollut yhteistä aikaa isän kanssa.Isä hylkää ja kalja kiinnostaa enemmän kuin oma lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä tuo kyseleminen, että pelottaako. Tilanne olisi eri, jos lapsi ottaa yhteyttä ja sanoo, ettei halua olla yksin.
Lapsi ei välttämättä edes tunnista yksinäisyyden tai pelon tunteitaan, vaan ne jäävät käsittelemättä epämääräiseksi pahaksi oloksi, oirehtien esim. herkkujen mussuttamisena tms.
Tai vaikka tunnistaisi, lapsi ei välttämättä uskalla tai kehtaa kertoa tällaisista tunteista, koska kyllähän nyt 13-vuotiaan pitäisi jo olla niiiiin reipas ja yksin pystyä olemaan koko vuorokausi, kuten joku täällä kirjoitti.
Taisi olla sama, joka kertoi jättävänsä 10-vuotiaan poikansa koko illaksi yksin, kun menee kaveriensa kanssa ulos juomaan ja kirjoituksesta päätellen oli jo lapsen eskari-iästä asti tehnyt tätä.
Alan uskoa, että tämä on kyllä sellainen alkoholismin ja siihen liittyvän läheisriippuvuuden vammauttama kansakunta, kun löytyy näin monta puolustelijaa vanhemmalle, joka valitsee ryypätä lapsensa näkemisen sijaan.
En ymmärrä, miten ihan joka juopolle löytyy loputon joukko ymmärtäjiä, hyssyttelijöitä ja hyysääjiä, jotka mahdollistavat sen, että juopon ei tarvitse koskaan kohdata totuutta vaan hän pystyy aina ja ikuisesti pyörittämään ihmisiä ja ryhmädynamiikkaa ympärillään, kunnes joko havahtuu raitistumaan kun hänen vihdoin annetaan ottaa se pohjakosketus ja kohdata tekojensa seuraukset tai sitten kun elimistö pettää lopulta.
Lisäksi lapsi suojelee toista vanhempaansa toiselle vanhemmalle, vaikka tämä sekoilisi mitä.
13 vuotiaat ryyppää jo itsekin. Kyseessä ei ole mikään pikku lapsi. Kyllä moni on tuossa iässä illan yksin ja vielä useampi itse menossa kaupungilla
Vierailija kirjoitti:
Kiitos - no joo, musta oli myös lapsellista - samaan aikaan olisi pitänyt hakea 17 v lentokentältä klo 24, mutta oli ilmoittanut saman syyn eli että on jo juonut pari ja menossa kuuntelemaan keikkaa... kyse on 64 v miehestä. Eikä se ikä... mutta. Olen itse 44 v., mutta en tällä hetkellä kaupungissa, koska lapset lomaosiolla isällään.
ap
17 vuotias osaa jo liikkua itse, mitä te siellä lentokentällä tekee muutenkaan kun pitäisi olla isän luona ? Monella 17 vuotiaalla on ajokortti ja ne joilla ei ole käyvät itsenäisesti kesätöissä esimerkiksi bussilla. Ajattelitko kuinka pitkään vielä syöttää lapsiasi kun eivät itse osaa ?
Vierailija kirjoitti:
13 vuotiaat ryyppää jo itsekin. Kyseessä ei ole mikään pikku lapsi. Kyllä moni on tuossa iässä illan yksin ja vielä useampi itse menossa kaupungilla
Kyllä sellaisella 13-vuotiaalla joka ryyppää kuin aikamies, on ihan h**vetisti ongelmia, ei ole mitään normisettiä.
Mikä argumentti tää on sille että vanhemmalle on ihan ok lähtee ryyppämään?
Vierailija kirjoitti:
Voi jumankauta mikä puolustelu. Jos 13-vuotias (6. luokalta juuri päässyt) ryyppää nykypäivänä, niin missäköhän on vika? Katse peiliin.
Eksähän oli jo vetänyt pohjia kotona, kun ei voinut hakea 17 v lentokentältä, kun oli "pari" juonut, alkoholistin vakiohöpinöitä. Sitten vielä kaljakassin kanssa jatkaan.
Ja jengille on ihan ok, et 13-vuotias joutuu katteleen isänsä kännäämistä ja sit jännään missä kunnossa isäukko konttaa kotiin, samaan aikaan kun suree sitä, että isälle on kalja aina tärkeämpi kuin lapsi itse?