MP: isä jättää 13-vuotiaan yksin illaksi ja lähtee pussikaljalle ja kalliolle kuuntelemaan kavereiden kanssa
Coldplayn keikkaa? Kysyin pojalta, onko ok ja pelottaako, vastaus oli, että "en tiedä".
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Miksi Poika ei mene myös coldplayta kuuntelemaan
Tämä! Miksei isi ota poikaa mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa poikaa ei vain kiinnosta. Tuon ikäisellä on todennäköisesti aivan erilainen musiikkimaku mitä Coldplay edustaa. Ota sitten vastentahtoinen esiteini mukaan joka osaa kyllä temppuillun taidot. Siinä pidetään isä poika hetki jota kumpikaan ei halua muistella myöhemmin.
Miten tuohon nyt pitäisi suhtautua? Oma 13 vuotias oli alkukesästä yhden yön yksin kotona, kun olin esikoisen kanssa treenireissussa. Naapurit olivat tietoisia ja kuopus tiesi, että voi mennä naapuriin jos tulee hätä tai äidilleen, joka asuu parin sadan metrin päässä. Hyvin pärjäsi, kokkasi itselleen ruokaa ja valvoi reilummin :) ei mennyt rikki ja oli kaikkiaan tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisti ei halua mitään häiriötekijöitä kun omistautuu juomiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa poikaa ei vain kiinnosta. Tuon ikäisellä on todennäköisesti aivan erilainen musiikkimaku mitä Coldplay edustaa. Ota sitten vastentahtoinen esiteini mukaan joka osaa kyllä temppuillun taidot. Siinä pidetään isä poika hetki jota kumpikaan ei halua muistella myöhemmin.
No vielä vähemmän se on kuusikymppisten eläkeukkojen musiikkia! Omasta tuttavapiiristä tiedän nimenomaan lukioikäisiä, jotka tuonne keikalle menivät. Miksi ei 13-vuotiaan makuun olisi?
Vierailija kirjoitti:
Miten tuohon nyt pitäisi suhtautua? Oma 13 vuotias oli alkukesästä yhden yön yksin kotona, kun olin esikoisen kanssa treenireissussa. Naapurit olivat tietoisia ja kuopus tiesi, että voi mennä naapuriin jos tulee hätä tai äidilleen, joka asuu parin sadan metrin päässä. Hyvin pärjäsi, kokkasi itselleen ruokaa ja valvoi reilummin :) ei mennyt rikki ja oli kaikkiaan tyytyväinen.
Eikö tuossa ole nyt jo tosi monta kohtaa erilailla kuin ap:n lapsella? Ensinnäkiin, treenireissu vai ryyppyreissu, ryyppyreissulta känniläinen tulee yöllä kotiin, onko se lapselle mukavaa? Oliko naapurit tietoisia? Oliko äiti 200 metrin päässä?
Ja vaikka se lapsi pärjäisi yksinkin, niin mua ärsyttää vietävästi että eroperheen iskä mieluummin lähtee pussikaljalle ja nuorten konserttiin, kuin viettäisi aikaansa lapsen kanssa. Se ärsyttää aivan sanomattoman paljon. Ettei arvosta sitä poikaansa yhtään tippaa. Olisi voinut keksiä myös yhteistä tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuossa ole nyt jo tosi monta kohtaa erilailla kuin ap:n lapsella? Ensinnäkiin, treenireissu vai ryyppyreissu, ryyppyreissulta känniläinen tulee yöllä kotiin, onko se lapselle mukavaa? Oliko naapurit tietoisia? Oliko äiti 200 metrin päässä?
Ja vaikka se lapsi pärjäisi yksinkin, niin mua ärsyttää vietävästi että eroperheen iskä mieluummin lähtee pussikaljalle ja nuorten konserttiin, kuin viettäisi aikaansa lapsen kanssa. Se ärsyttää aivan sanomat
AP taisi puhua pussikaljoista. Tarina ei kerro montako kaljaa tarinan isä juo, joten hän voi olla ihan ajokunnossa vaikka olisi illan aikana pari olutta nauttinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka se lapsi pärjäisi yksinkin, niin mua ärsyttää vietävästi että eroperheen iskä mieluummin lähtee pussikaljalle ja nuorten konserttiin, kuin viettäisi aikaansa lapsen kanssa. Se ärsyttää aivan sanomat
Tämä. Ei tarvitse iskän ihmetellä, jos lapsi ei halua jatkossa vierailla. Siis jos sen lapsen seura ei yhtään kiinnosta.
Itse hoidin 3kk ikäisiä kaksosia tuossa iässä naapurissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmuus ei ole vankila. Aikuisella saa olla jotain omaakin. Lapsen terveen itsetunnon kehitys vaatii kokemuksen siitä, että aikuisella on jotain omaa mihin lapsi ei pääse väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon teinejä kiinnostaa vanhempien seura?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinillä on omakin elämä?
Minusta ihan ok toimintaa. Ei ongelmaa. Eri asia jos pussikaljalla käydään harva se päivä, mutta tässä ei tainnut olla siitä kyse.
Ap kuulostaa katkeralta räähkältä, joka yrittää käyttää lasta aseena. 13-vuotiaana oltiin mielissään kun saatiin olla yksin, mitä hemmettiä oikeasti? Se että vanhenee ei tarkoita sitä että täytyy lopettaa eläminen!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos - no joo, musta oli myös lapsellista - samaan aikaan olisi pitänyt hakea 17 v lentokentältä klo 24, mutta oli ilmoittanut saman syyn eli että on jo juonut pari ja menossa kuuntelemaan keikkaa... kyse on 64 v miehestä. Eikä se ikä... mutta. Olen itse 44 v., mutta en tällä hetkellä kaupungissa, koska lapset lomaosiolla isällään.
ap
Onko teillä 20 v ikäeroa??
Miksi 13-vuotiasta pelottaisi olla yksin himassa. Vai onko se k e h a r i. SIinä tapauksessa isä teki väärin.
Tässä nyt äiti haluaa päällepäsmäröidä miten isän tulee olla lastensa kanssa isäviikollaan, niinhän? Kyse kuitenkin jo teineistä, joten annapa heidän hoitaa omat "ongelmansa" äläkä sekaannu tai lietso pelkoa. Oletan, että se 17v osaa käyttää itsenäisesti myös julkisia kulkuneuvoja, jos hänet on lennollekin uskallettu yksin päästää.
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt äiti haluaa päällepäsmäröidä miten isän tulee olla lastensa kanssa isäviikollaan, niinhän? Kyse kuitenkin jo teineistä, joten annapa heidän hoitaa omat "ongelmansa" äläkä sekaannu tai lietso pelkoa. Oletan, että se 17v osaa käyttää itsenäisesti myös julkisia kulkuneuvoja, jos hänet on lennollekin uskallettu yksin päästää.
Juuri näin. Meillä on vain äidin kertomus asiasta. Ei 13-vuotias vietä muutenkaan koko aikaa vanhempien seurassa. Huolestuttavampaa olisi, jos mies päästäisi lapsen kavereiden kanssa pussikaljalle. Tuon ikäinen osaa jo kieltäytyä menemästä etälle, jos oikeasti olisi ongelmaa.
Liian pelokkaat vanhemmat. Nähdään lapsi pienenä lapsena, joka ei saa tehdä mitään eikä harjoitella mitään, koska jotain voi tapahtua. Sitten ihmetellään kun lapsesta tulee sosiaalisesti taitamaton ja muista riippuvainen nuori eikä aikuistu oikeasti koskaan.