Uskovaiset, selittäkää yksi asia taivaaseen pääsystä
Jos taivaaseen pääsevät vain Jumalaan uskovat, niin tulisin todennäköisesti olemaan siellä ilman ketään läheisiä ihmisiäni. Miksi toivoisin sinne pääsyä, jos en saisi tavata siellä rakkaitani? Olen aina kokenut ajatuksen jälleennäkemisestä lohdullisena, mutta eihän mitään jälleennäkemistä ole tulossa, koska läheiseni eivät ole uskossa ja todennäköisesti elävät muutenkin sellaista elämää jota ei katsota kristilliseksi. Olisin siis joutumassa eroon kaikista rakkaimmista ihmisistäni.
Voisiko joku uskova avata tätä asiaa? Kysymys on aitoa pohdintaa ilman pilkallisuutta, olen etsikkovaiheessa ja yritän ymmärtää.
Kommentit (842)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mitä UT:ssa on, on yhtä totta ennen, nyt ja aina. Yksikään UT: n sana tai jae ei muutu muodin ja ihmisten aatteiden mukaan.
Uskovainen harvoin on näin oikeassa. Väärinkäsityksiin välttämiseksi olisi tietenkin parempi sanoa "yhtä vähän totta", vaikka kumpikin muotoilu tietysti on teknisesti ottaen oikein.
Vierailija kirjoitti:
"Kadotus on sitä, ettei ole yhteydessä Jumalaan. Ei ole rauhaa ja kärsii."
Eikö tällä logiikalla kaikki muut elä rauhatta ja kärsien kuin kristityt? Eli enemmistö maailman ihmisistä voisi kroonisesti huonosti.
Sinäpä sen sanoit.
Sotia on joka puolella. Sotien uhrit kärsivät. Voivatko sotilaat hyvin, jos he haluavat tappaa - tai joutuvat tappamaan.
Voiko ihminen hyvin, jos hän vihaa/karttaa muita ihmisiä, oli syytä tai ei. Voiko ihminen hyvin, jos on ahdistunut tai pelkää. Voiko ihminen hyvin, jos ei halua elää. Voiko ihminen hyvin, jos perheenjäsen kohtelee huonosti, tai kohtelee itse perheenjäsentä huonosti.
Voiko ihminen hyvin, jos hänellä on mielenterveysongelmia. Onko syömishäiriöstä kärsivä onnellinen vai onneton (anoreksia, bulimia, ortoreksia). Voiko päihteitä käyttävä ihminen hyvin.
Kukaan kristitty ei ole niin erossa maailmasta, ettei olisi onneton maailman tilan takia. Minusta siinä on kuitenkin eroa.
Fil 4:7, siinä puhutaan Jumalan rauhasta. Se on kuin pienen lapsen luottamus vanhempiinsa, jotka rakastavat häntä ja täyttävät kaikki hänen tarpeensa. Samankaltainen tunne. Kaikkea ei ymmärrä, mutta hyväksyy sen, että Jumala on viisaampi ja hoitaa asiat ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehotan sinua hartaasti rukoilemaan perheenjäsentesi puolesta ja pyytämään vaikka esirukoustakin heidän puolestaan, että saat rukoustukea. Jumala varmasti tekee kaikkensa koko perhekuntanne pelastukseksi.
Eikös Jumala ole antanut ihmisille vapaan tahdon ja nykyään vähät välittää mitä ihmiset tekevät? Mikäli Jumala on kaikkimahtava, niin hänenhän ei tarvitsisi kuin sormiaan napsauttaa ja ap:n perhe on Taivaassa. Toki voihan olla, että tuo oletettu sääntö, että vain uskomalla pelastuu onkin väärin ymmärrety ja kaikki todellisuudessa pääsevät Taivaaseen.
Ryöväri pääsi taivaaseen, koska kuolinhetkensä lähestyessä ymmärsi asian. Toinen ei hyväksynyt tai ymmärtänyt, eikä päässyt. Kysytäänköhän sitä myöhemmin? Ajattelen itse, että pahaa tekevä ihminen on rikki, jonkun toisen rikkoma. Näin ymmärretään myös psykologiassa. Eikö Jumalakin tiedä sen ja tuomitse/armahda sen mukaan, jos ihminen katuu tekojaan ja tekee parannuksen. On paljon asioita mitä ihminen ei ymmärrä, vielä.
Vierailija kirjoitti:
Ja Raamatussa lukee periaatteet, mitä Jumala noudattaa tuomiossaan, ettei tarvitse elää epätietoisuudessa.
Hyvää tehneet pääsee taivaaseen ja pahaa tehneet joutuu helvettiin:
28 Älkää ihmetelkö tätä! Tulee aika, jolloin kaikki, jotka lepäävät haudoissaan, kuulevat hänen äänensä.
29 He nousevat haudoistaan -- hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen, pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Teoillaan voi pelastua, jos pystyy noudattamaan koko ikänsä koko Vanhan testamentin lakia, siis yli 600 käskyä ja määräystä, kertaakaan lankeamatta, edes ajatuksissaan.
Aika haasvalta kuulostaa? No, eipä siinä ole onnistunutkaan kuin 1 ihminen tähän mennessä."
No mutta sittenhän kaikki joutuu helvettiin, kun kerran Raamatun selvä sana sanoo että ihmiset tuomitaan tekojensa mukaan.
Olet väärässä, murhamies ristillä pääsi armosta Taivasten valtakuntaan - olet tänä iltana aterioiva kanssani taivasten valtakunnassa- samaten ei siellä olisikaan kukaan, mutta kun Jeesus vuodatti verensä ristillä, ne jotka katuvat syntejään pääsevät sinne-armosta. Tämä siksi kun synnitöntä ihmistä ei olekkaanI
Syntien katuminen on teko. Jos siis taivaaseen pääsemiseen riittää syntien katuminen kuten sanoit, pelastuminen on kiinni teoista (tai tarkalleen ottaen teosta) eikä sillä ole mitään tekemistä uskon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mitä UT:ssa on, on yhtä totta ennen, nyt ja aina. Yksikään UT: n sana tai jae ei muutu muodin ja ihmisten aatteiden mukaan.
Uskovainen harvoin on näin oikeassa. Väärinkäsityksiin välttämiseksi olisi tietenkin parempi sanoa "yhtä vähän totta", vaikka kumpikin muotoilu tietysti on teknisesti ottaen oikein.
Olisi mielenkiintoista kuulla perustelusi tähän, jos sinulla on? Poimi UT:sta vaikka muutama erilainen kohta ja käsittele niitä. Se avaisi paljon paremmin ajatustasi kuin pelkkä perustelematon väite.
En itse perustele mitään omaa kantaani sillä, että toisen kertoma on satua, oma kuvitelma tai harhoja. Se olisi älyllisesti laiskaa, eikä voisi vakuuttaa eri mieltä olevaa edes siitä, että minulla on joku vakaumus.
Jos et viitsi tai ei ole aikaa perustella kantaasi, se on minulle aivan ok - sano vain. Jos katsot, ettet tiedä tarpeeksi keskustellaksesi asiasta, sekin on ok. Niin minäkin teen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä "vaikeaa" asiassa on? "Pietari vastasi: Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen."
"Usko" Jumalaan ei pelasta ketään, koska Saatanakin uskoo, muttei tietääkseni pelastu.
Jeesus tuli ihmiseksi pelastaakseen ihmiset. Onko missään sanottu, että saatanalla tai muilla langenneilla enkeleillä olisi edes teoreettinen mahdolisuus pelastua? Minä olen siinä käsityksessä, että enkelit ovat jo valinneet puolensa ja se valinta on lopullinen. Vain ihmisillä on mahdollisuus vaikuttaa siihen, missä he viettävät iankaikkisuutensa.
Uskontojahan riittää ja niiden ideologia on ollut se, että köyhä ja kärsivä kansa pysyy tottelevaisena ja uskoo että kuoleman jälkeen tulee palkka. Edullinen palkkajärjestelmä ja kirkon valta on otettu valtion hallintajärjestelmäksi.
Millään kirjalla ei ole valtaa kuolemaan.
Itse olen AA:n hengellisyyden kannalla. Siellä on korkeampi voima, sanomme vain KV, kukin sen mieltää miten haluaa.
Taivasta ei tavoitella koska helvetistä on päästy. Kenellekään ei toivota pahaa kuoleman jälkeen. Omaa uskoa ei nosteta toisen uskon yläpuolelle. Omaa näkemystä ei tyrkytetä toiselle. Ei kuvitella, että voitaisiin hallita kuoleman jälkeistä elämää tai että voitaisiin edes ihmisenä sitä ymmärtää. Hyvyys, pyhyys, rakkaus.
Joka hädän hetkellä huutaa Herraa avukseen, pelastuu. Siis ikuiseen elämään. Mikä armo, että pelkästään uskomalla, että Jeesus on kuollut meidän kaikkien syntien tähden, voi pelastua, eikä sitä tarvitse eikä edes voi ansaita teoin.
Meistä ei kukaan tiedä toisen ihmisen sydäntä, eikä varsinkaan, mitä viimeisillä hetkillä ennen kuolemaa siellä tapahtuu. Siksi onkin tärkeintä puhua Jeesuksesta, niin että kaikki läheisesi voisivat oppia tuntemaan häntä ja tietäisivät, mistä apu tulee, kun sitä tarvitaan. Jumala voi kutsua vielä kuolinvuoteella omakseen <3
Vierailija kirjoitti:
Uskontojahan riittää ja niiden ideologia on ollut se, että köyhä ja kärsivä kansa pysyy tottelevaisena ja uskoo että kuoleman jälkeen tulee palkka. Edullinen palkkajärjestelmä ja kirkon valta on otettu valtion hallintajärjestelmäksi.
Itse olen AA:n hengellisyyden kannalla. Siellä on korkeampi voima, sanomme vain KV, kukin sen mieltää miten haluaa.
Taivasta ei tavoitella koska helvetistä on päästy. Kenellekään ei toivota pahaa kuoleman jälkeen. Omaa uskoa ei nosteta toisen uskon yläpuolelle. Omaa näkemystä ei tyrkytetä toiselle. Ei kuvitella, että voitaisiin hallita kuoleman jälkeistä elämää tai että voitaisiin edes ihmisenä sitä ymmärtää. Hyvyys, pyhyys, rakkaus.
No tuossa on jo nöyryyttä ja järkeä. Nämä kaupalliset uskonnot, joissa kerätään vaan seurakunnalle rahaa, keksivät kaikenlaisia trumppilaisia ohituskaistoja pahuudelle ja synneille. Sanot jeesus ja voit jatkaa pahoja tekojasi.
Minä taas uskon, että kaikki ihmiset pääsevät taivaaseen. Raamatussa sanotaan, että Jumala haluaa kaikkien ihmisten pelastuvan. Jeesuksesta sanotaan myös, että hän kuoli kaikkien puolesta. Kyllä Jumala oman tahtonsa toteuttaa. Hänhän on kaikkivaltias Jumala.
Just tämä, että voi panna 14v pikkusiskoa ja herra antaa anteeksi. Isä voi käydä kaikki tyttäret läpi ja herra armahtaa.
On se hienoa ja helppoa. Raitis uskovainen mies.
Vierailija kirjoitti:
Just tämä, että voi panna 14v pikkusiskoa ja herra antaa anteeksi. Isä voi käydä kaikki tyttäret läpi ja herra armahtaa.
Pietari vastas että ota kaste älä ihan heti lisää syntiä tee, tai ainakin huuda herraa niin sitten voi taas.
Mies on perheen jumala
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Teoillaan voi pelastua, jos pystyy noudattamaan koko ikänsä koko Vanhan testamentin lakia, siis yli 600 käskyä ja määräystä, kertaakaan lankeamatta, edes ajatuksissaan.
Aika haasvalta kuulostaa? No, eipä siinä ole onnistunutkaan kuin 1 ihminen tähän mennessä."
No mutta sittenhän kaikki joutuu helvettiin, kun kerran Raamatun selvä sana sanoo että ihmiset tuomitaan tekojensa mukaan.
Olet väärässä, murhamies ristillä pääsi armosta Taivasten valtakuntaan - olet tänä iltana aterioiva kanssani taivasten valtakunnassa- samaten ei siellä olisikaan kukaan, mutta kun Jeesus vuodatti verensä ristillä, ne jotka katuvat syntejään pääsevät sinne-armosta. Tämä siksi kun synnitöntä ihmistä ei olekkaanI
Syntien katuminen on teko. Jos siis taivaaseen pääsemiseen riittää
Ei aivan noin. Minusta syntien katuminen on seuraus teosta, päätöksestä seurata Jeesusta.
Olen itse ymmärtänyt asian niin, että jos yrittää noudattaa lakeja vain siksi että on käsketty tai se on tyhjä tapa, se ei tuo pelastusta. Koska kukaan meistä ei pysty siihen. Jeesus täytti lain, ja tekoja ei tarvita.
Kun ihminen uskoo rakkauden kaksoiskäskyyn (joka tuli kymmenen käskyn tilalle), kyse on asenteesta ja ajatuksista. Silloin ihminen alkaa toimimaan rakkaudellisesti Jumalaa, itseään ja toisia kohtaan, vähitellen ja kasvun myötä. Haluaa tehdä asioita, vaikka ei saisi palkintoa heti. Haluaa tehdä asioita, vaikka joku pilkkaisi niistä.
Eihän ihminen edes kovin pitkään eläisi, jos ei tekisi mitään. Tärkeää on se, miksi tekee. Tavoitteleeko omaa etuaan että saisi siitä hyötyä. Tekeekö asioita siksi, että toiset arvostaisivat ja kunnioittaisivat.
Vai tekeekö siksi, että haluaa antaa toisille jotain hyvää. Omasta halusta, tavoittelematta vastapalvelusta. Tietäen, että ei ole sen parempi kuin muutkaan ihmiset. Keskittyen siihen, että yrittää itse, vaikka ei ole täydellinen. Yrittää ja erehtyy, niin kuin lapsi joka opettelee kävelemään.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Huuda herraa kun pahaa teet niin ihan jees on kaikki
Vierailija kirjoitti:
Minä taas uskon, että kaikki ihmiset pääsevät taivaaseen. Raamatussa sanotaan, että Jumala haluaa kaikkien ihmisten pelastuvan. Jeesuksesta sanotaan myös, että hän kuoli kaikkien puolesta. Kyllä Jumala oman tahtonsa toteuttaa. Hänhän on kaikkivaltias Jumala.
Tuossa on sellainen pieni ongelma, että maailma on täynnä pahoja tekoja ja kärsimystä. Haluaako Jumala, että monet pikkuvauvatkin kärsii suunnatonta tuskaa, vai salliiko hän kärsimyksen vaikkei haluakaan sitä? Jos Jumala ei poista kaikkea kärsimystä väkisin jo tässä elämässä, miksi hän toteuttaisi oman tahtonsa väkisin kuoleman jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin joutuvat he ketkä uskovat "väärään jumalaan"? Onko heille mitään paikkaa koska he kuitenkin uskovat. Tämä kattaa kuitenkin suurimman osan ihmisistä.
Mihin joutuu sellainen joka ei edes tiedä kristinuskon jumalasta? Ei ole edes ollut mahdollisuutta uskoa, koska ei ole tiennyt asiasta. Joutuuko hän ikuiseen kadotukseen tietämättömyytensä vuoksi?
Enemmistö kristityistä kuuluu sellaiseen kirkkokuntaan joka opettaa selvästi, että myös muut kuin kristityt voivat päästä taivaaseen.
Ei taivaaseen pääse kuin Kristuksen kautta. Sehän lukee selvästi Raamatussa.
Mutta entä jos se raamattu onkin petkutusta. Leirinuotioilla keksittyä tarinaa. Miten voit todistaa sen jumalan sanaksi?
Ei raamattua voi todistaa jumalan sanaksi perustelemalla että niin sanotaan raamatussa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, tässä kirjoituksessa oli paljon sellaista, mitä monen uskovan ja monen ateistin olisi hyvä miettiä. Suvaitsevuus, toisen näkökulman kunnioittaminen ja hyväksyminen. Se, että asioista voi keskustella kun kaikki tekevät sen toisiaan kunnioittaen eikä ketään halveksita vakaumuksen takia. Kaikilla on ääni. Vertaistuki ja yhteisö on kaikille tärkeä.
Ja tämä, ihminen ei ymmärrä kaikkea eikä voi hallita paljoakaan. Samaa mieltä siinäkin, ettei millään kirjalla ole valtaa kuolemaan (tai elämään). Kyse on ihmisen vapaasta tahdosta.
Minä tiedän, kuka on minulle korkein voima, hän on Jumala. Uskon, että hän vaikuttaa paljon useammassa paikassa ja asiassa kuin voimme edes ymmärtää. Uskon, että kaikki hyvä tulee häneltä. Uskon myös, että jokaista kutsutaan ja jokaisella on oma tie. Ja se vapaa tahto.
Kaikkea hyvää toivon sinulle elämääsi.
Mitä "vaikeaa" asiassa on? "Pietari vastasi: Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen."
"Usko" Jumalaan ei pelasta ketään, koska Saatanakin uskoo, muttei tietääkseni pelastu.