Uskovaiset, selittäkää yksi asia taivaaseen pääsystä
Jos taivaaseen pääsevät vain Jumalaan uskovat, niin tulisin todennäköisesti olemaan siellä ilman ketään läheisiä ihmisiäni. Miksi toivoisin sinne pääsyä, jos en saisi tavata siellä rakkaitani? Olen aina kokenut ajatuksen jälleennäkemisestä lohdullisena, mutta eihän mitään jälleennäkemistä ole tulossa, koska läheiseni eivät ole uskossa ja todennäköisesti elävät muutenkin sellaista elämää jota ei katsota kristilliseksi. Olisin siis joutumassa eroon kaikista rakkaimmista ihmisistäni.
Voisiko joku uskova avata tätä asiaa? Kysymys on aitoa pohdintaa ilman pilkallisuutta, olen etsikkovaiheessa ja yritän ymmärtää.
Kommentit (842)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskontojahan riittää ja niiden ideologia on ollut se, että köyhä ja kärsivä kansa pysyy tottelevaisena ja uskoo että kuoleman jälkeen tulee palkka. Edullinen palkkajärjestelmä ja kirkon valta on otettu valtion hallintajärjestelmäksi.
Millään kirjalla ei ole valtaa kuolemaan.
Itse olen AA:n hengellisyyden kannalla. Siellä on korkeampi voima, sanomme vain KV, kukin sen mieltää miten haluaa.
Taivasta ei tavoitella koska helvetistä on päästy. Kenellekään ei toivota pahaa kuoleman jälkeen. Omaa uskoa ei nosteta toisen uskon yläpuolelle. Omaa näkemystä ei tyrkytetä toiselle. Ei kuvitella, että voitaisiin hallita kuoleman jälkeistä elämää tai että voitaisiin edes ihmisenä sitä ymmärtää. Hyvyys, pyhyys, rakkaus.
No tuossa on jo nöyryyttä ja järkeä. Nämä kaupalliset uskonnot, joissa kerätään vaan seurakunnalle rahaa, keksivät kaik
Tämä on ihan totta. Olen tässä samaa mieltä. Jeesuksen nimissä tehdään paljon sellaista mitä hän ei allekirjoita. Niin hän itsekin sanoi aikoinaan.
Jeesus nöyrä, ja ihmisten palvelija. Hän kehotti opetuslapsiaan noudattamaan hänen esimerkkiään. Kuinka moni meistä kristityistä voi sanoa samaa? Ja kuinka harva meistä pystyy. Ainakin itse kompastelen koko ajan. Haluan silti yrittää.
1. Joh. - 1. Johanneksen kirje 4
[16] Me olemme oppineet tuntemaan Jumalan rakkauden meitä kohtaan ja uskomme siihen.
Rakkaudessa ei ole pelkoa
Jumala on rakkaus. Kun joku pysyy rakkaudessa, hän pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. [17] Näin me toteutamme rakkauden tarkoituksen ja voimme olla rohkeita tuomion päivänä. Olemmehan maailmassa Kristuksen kaltaisia.
Mitä on olla Kristuksen kaltainen? (Sana=Jeesus)
Joh. - Johannes 1
[14] Sana tuli ihmiseksi
ja asettui asumaan meidän keskellemme.
Me katsoimme hänen kirkkauttaan
kirkkautta, jonka ainoa lapsi Isältä perii.
Sana oli täynnä hyvyyttä ja totuutta.
Jos joku ajattelee, että ihminen voi tehdä väärin, pyytää anteeksi ja jatkaa väärin tekemistä, niin ei se niin ole. Psalmissa vanha käännös sanoo hyvin:
Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua.
Ihmistä autetaan hädän keskellä ja siitä pitäisi seurata mielenmuutos, ihminen alkaa kunnioittamaan Jumalaa. Jumalan kunnioittaminen tarkoittaa, että välttää tekemästä mitään sellaista minkä tietää olevan väärin. Jos jatkaa samaa pahuutta, se on merkki siitä, ettei aidosti kunnioita Jumalaa ja pidä asiaa arvokkaana.
Vierailija kirjoitti:
1. Joh. - 1. Johanneksen kirje 4
[16] Me olemme oppineet tuntemaan Jumalan rakkauden meitä kohtaan ja uskomme siihen.
Rakkaudessa ei ole pelkoa
Jumala on rakkaus. Kun joku pysyy rakkaudessa, hän pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. [17] Näin me toteutamme rakkauden tarkoituksen ja voimme olla rohkeita tuomion päivänä. Olemmehan maailmassa Kristuksen kaltaisia.
Mitä on olla Kristuksen kaltainen? (Sana=Jeesus)Joh. - Johannes 1
[14] Sana tuli ihmiseksi
ja asettui asumaan meidän keskellemme.
Me katsoimme hänen kirkkauttaan
kirkkautta, jonka ainoa lapsi Isältä perii.
Sana oli täynnä hyvyyttä ja totuutta.
Siis ihminen ei omalta puoleltaan ole täynnä hyvyyttä ja totuutta, mutta tuohon kristityn pitäisi pyrkiä. Hengen hedelmää.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku ajattelee, että ihminen voi tehdä väärin, pyytää anteeksi ja jatkaa väärin tekemistä, niin ei se niin ole. Psalmissa vanha käännös sanoo hyvin:
Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua.
Ihmistä autetaan hädän keskellä ja siitä pitäisi seurata mielenmuutos, ihminen alkaa kunnioittamaan Jumalaa. Jumalan kunnioittaminen tarkoittaa, että välttää tekemästä mitään sellaista minkä tietää olevan väärin. Jos jatkaa samaa pahuutta, se on merkki siitä, ettei aidosti kunnioita Jumalaa ja pidä asiaa arvokkaana.
Ymmärrän pointtisi, mutta välttäisin silti noin ehdottomia määrittelyjä. Jumala näkee sydämeen ja sille on syynsä, miksi tuomitseminen on käsketty jättämään Jumalalle.
Kuoleman jälkeen ei ole enää mahdollisuutta katua ja pelastua Taivaan valtakuntaan. Pietari, Jeesuksen seuraaja kirjoitti: Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumia, että he olisivat tosin tuomitut lihassa, niinkuin ihmiset, mutta että heillä hegessä oli elämä, niin kuin Jumala elää. Siis Pietarin mainitsemille kuolleile julistettiin hyviä uutisia Jeesuksessa heidän eläessään, lihassa.
Jeesus astui maan alimpiin paikkkoin ja julisti voitonsanomaa:
Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
Kristinusko ja raamattu ovat neuvotteluasioita. Aikoinaan kokoonnuttiin keskustelemaan mitkä tekstit pääsevät raamattuun ja tapeltiin siitä mikä on oikea tapa kristinuskossa uskoa Jumalaan. Sitten tuli monta kirkkoa, joilla oli omat käsityksensä. Tätäkö se Jumala haluaa? Että arvuutellaan mikä on se oikea tapa uskoa ja täytyy toivoa, että käy tuuri ja tekee oikean valinnan. Pahimmassa tapauksess on Saatanan vallassa ja uskoo väärin, mutta uskoo kuitenkin uskovansa oikein. Järjetöntä tämä Jumalan järjestelmä. Ehkä kannattaisi elää sydämensä mukaan eikä sääntöjen, niin ei tule katumaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kehotan sinua hartaasti rukoilemaan perheenjäsentesi puolesta ja pyytämään vaikka esirukoustakin heidän puolestaan, että saat rukoustukea. Jumala varmasti tekee kaikkensa koko perhekuntanne pelastukseksi. Siitä voit olla varma. Monien uskoontulo on ollut pitkä prosessi, vuiosia tai jopa kymmeniä vuosia. Ei kannata lannistua, vaikka mkitään ei näyttäisi muuttuvan. Jumala tekee salatulla tavalla pitkäjänteistä työtä. Saattaa tulla vastoinkäymisiäkin elämään, jos ei muuten ihminen kiinnostu iankaikkisuusasioista.
Rukoilu on syntiä sillä se on jumalan tahdon kyseenalaistamista.
On tullut huomattua että monille kristinuskovaisille Jeesuksen opetukset ovat sanahelinää. Itsekkyyttä, tuomitsevuutta ja kaksinaismoralismia löytyy paljon sieltä suunnalta.
Jumala on kaiken lohdutuksen Jumala. Kun Jeesuksen seuraaja pääsee perille Taivaan kirkkauteen, niin Jumalan lupauksen mukaan:.Jumala itse on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt.
Taivaassa omaisten kohtalo ei astu ajatuksiin, sillä kakki entinen on mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Just tämä, että voi panna 14v pikkusiskoa ja herra antaa anteeksi. Isä voi käydä kaikki tyttäret läpi ja herra armahtaa.
On se hienoa ja helppoa. Raitis uskovainen mies.
Kenen mielestä se on kristillisyyttä? Ei ainakaan omasta mielestäni. Kyllähän kuka tahansa voi sanoa ja esittää mitä vaan. Eikö tällainen ihminen ole juuri se, josta Jeesus sanoi, ettei hän tunne sitä ihmistä? Ja varoitti, ettei pidä uskoa kaikkia jotka puhuvat hänen nimissään.
Ihmiselle ei ole annettu valtaa tuomita toista syyttömäksi eikä syylliseksi. Vain Jumalalla on oikeus siihen. Jeesus sanoi: Uskosi on sinut pelastanut. Mene, äläkä enää syntiä tee.
Hän sanoi myös: "Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni." Joh. 14:15
Ihminen ei voi aina tietää katuuko toinen vai ei. (Joskus näkyy myöhemmin, että toinen on katunut, jos hän on pitänyt Jeesuksen antamat käskyt.) Tämä esimerkin mies ei ole lakannut tekemästä syntiä eikä ole pitänyt Jeesuksen antamia käskyjä.
Esimerkki ei kerro Jeesuksesta, vaan ihmisestä, joka teki väärin eikä lopettanut sitä. Ja ihmisistä jotka tuomitsivat väärin ja lupasivat, että Herra armahtaa. On vaarallista, jos ihminen toimii tuomarina, eikä sitä tehtävää ole annettu ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Kristinusko ja raamattu ovat neuvotteluasioita. Aikoinaan kokoonnuttiin keskustelemaan mitkä tekstit pääsevät raamattuun ja tapeltiin siitä mikä on oikea tapa kristinuskossa uskoa Jumalaan. Sitten tuli monta kirkkoa, joilla oli omat käsityksensä. Tätäkö se Jumala haluaa? Että arvuutellaan mikä on se oikea tapa uskoa ja täytyy toivoa, että käy tuuri ja tekee oikean valinnan. Pahimmassa tapauksess on Saatanan vallassa ja uskoo väärin, mutta uskoo kuitenkin uskovansa oikein. Järjetöntä tämä Jumalan järjestelmä. Ehkä kannattaisi elää sydämensä mukaan eikä sääntöjen, niin ei tule katumaan mitään.
Minä taas luottaisin paljon ennemmin esim. katoliseen kirkkoon, joka on sentään pysynyt pystyssä jo n. 2 000 vuotta ja jonka oppi on moneen kertaan koeteltu, kuin omaan ailahtelevaiseen sydämeeni. Ja sanon näin siitä huolimatta, etten ole katolilainen enkä pidä katolista kirkkoa tai edes paavin ex cathedra -lausumia lainkaan erehtymättöminä.
Mikseivät Mooses ja Paavali tuominneet naisten välistä rakkautta? Koska kyllähän heteromiehistä kaksi naista yhdessä ovat kuumia. Jeesus tai Jumala eivät mainitse raamatussa homosuhteista mitään. Jeesus halusi levittää rakkautta. Ehkäpä Jeesuksen sanomaan pitäisi luottaa eniten. Toki hänkin saattoi olla vain sekaisin oleva kulttijohtaja, mutta ainakin hänellä oli hyvät tarkoitusperät, toisin kuin monella muulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee kristinuskossa ajatus siitä, että Jumala olisi kaikkivoipa ja hyvä.
Miksi pienet vauvat kuolevat kaameisiin sairauksiin? Eikö kaikkivoipa jumala voisi estää sen? Eikö sellainen jumala ole voimakkaampi kuin pahuus joka kuulemma sitä kärsimystä aiheuttaa? Jos hän todellq on kaikkivoipa ja antaa silti pahan tapahtua, miksi niin? Kuulostaa pahalta eikä hyvältä Jumalalta.
Uskon koettelemisesta puhutaan usein kun tätä epäjohdonmukaisuutta yrittää nostaa esiin, mutta enpä tiedä onko sellainenkaan hyvä jumala, joka rääkkää vauvoja vaan testatakseen jonkun lojaliteettia. Joku siinä kuviossa haiskahtaa ja pahasti.
Tai sitten sadun kirjoittajajien työtä ei koordinoitu ja tämmöinen lapsus päättyi tarinaan mukaan. Sattuuhan sitä.
Lasten kuolema, sairaudet ym. on kaikki perisynnin seurausta. Sitä ennen ei ollut
Miksi jumala loi perisynnin?
En usko vapaaseen tahtoon. Vapaa tahto kumpuaa persoonallisuuksistamme. Jumala teki Eevasta helposti vietävissä olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehotan sinua hartaasti rukoilemaan perheenjäsentesi puolesta ja pyytämään vaikka esirukoustakin heidän puolestaan, että saat rukoustukea. Jumala varmasti tekee kaikkensa koko perhekuntanne pelastukseksi. Siitä voit olla varma. Monien uskoontulo on ollut pitkä prosessi, vuiosia tai jopa kymmeniä vuosia. Ei kannata lannistua, vaikka mkitään ei näyttäisi muuttuvan. Jumala tekee salatulla tavalla pitkäjänteistä työtä. Saattaa tulla vastoinkäymisiäkin elämään, jos ei muuten ihminen kiinnostu iankaikkisuusasioista.
Rukoilu on syntiä sillä se on jumalan tahdon kyseenalaistamista.
Vai onko niin, että sinä yrität kehotaa kyseenalaistamaan Jumalan tahdon?
Tahtoisitko lukea uudestaan, mitä ja miten Isä meidän- rukouksessa rukoillaan? "Tapahtukoon sinun tahtosi."
Vierailija kirjoitti:
On tullut huomattua että monille kristinuskovaisille Jeesuksen opetukset ovat sanahelinää. Itsekkyyttä, tuomitsevuutta ja kaksinaismoralismia löytyy paljon sieltä suunnalta.
Kirkko on syntisten sairaala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas luottaisin paljon ennemmin esim. katoliseen kirkkoon, joka on sentään pysynyt pystyssä jo n. 2 000 vuotta ja jonka oppi on moneen kertaan koeteltu, kuin omaan ailahtelevaiseen sydämeeni. Ja sanon näin siitä huolimatta, etten ole katolilainen enkä pidä katolista kirk
Kyllä on kuule katolinen kirkkokin aikojen saatossa muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkko on syntisten sairaala.
Joka ei myöskään tuota aina tulosta.
Tähän lisäys. Jeesus astui alas tuonelaan, ja myös aiemmin kuolleille annettiin mahdollisuus.