Uskovaiset, selittäkää yksi asia taivaaseen pääsystä
Jos taivaaseen pääsevät vain Jumalaan uskovat, niin tulisin todennäköisesti olemaan siellä ilman ketään läheisiä ihmisiäni. Miksi toivoisin sinne pääsyä, jos en saisi tavata siellä rakkaitani? Olen aina kokenut ajatuksen jälleennäkemisestä lohdullisena, mutta eihän mitään jälleennäkemistä ole tulossa, koska läheiseni eivät ole uskossa ja todennäköisesti elävät muutenkin sellaista elämää jota ei katsota kristilliseksi. Olisin siis joutumassa eroon kaikista rakkaimmista ihmisistäni.
Voisiko joku uskova avata tätä asiaa? Kysymys on aitoa pohdintaa ilman pilkallisuutta, olen etsikkovaiheessa ja yritän ymmärtää.
Kommentit (842)
"Sitten sanot vielä ymmärtäväsi täydellisesti."
Juurikin näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minulle kaikki todistaa kristinuskon totuudesta."
Sillä ei tosin ole mitään merkitystä, koska subjektiiviset kuvitelmat totuudesta eivät ole millään tapaa mielenkiintoisia kenenkään muun kannalta.
Historia todistaa raamattua, puolustaa sen totuutta. Siellä on myös ennustuksia, jotka näyttää edelleen toteutuvan, esim ilmestyskirjassa ennustetaan eufrat-joen kuivuminen, eufrat-joki kuivuu parhaillaan kovaa vauhtia.
Ei todista, ja Raamatussa on tasan nolla tieteellisen ennustuksen kriteerien täyttävää ennustusta.
Saat ajatella niin jos haluat, vapaus siinäkin.
Kyse ei ole edelleenkään siitä mitä minä ajattelen, vaan mikä on faktaa ja mikä ei.
Mielestäni ns taivaaseen menee sielu. Ruumis maatuu. Sielu? jatkaa universumissa.Emme voi tietää minkälainen taivas on.
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin.
Kuka on totuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki epäileväiset ja Jumalalle vihaiset voivat mennä tv7.fi -sivun kautta katsomaan suoraa rukousohjelmaa, joka alkaa klo 19.
Sinne voi omatkin murheensa lähettää rukoiltavaksi. Vaikka pyytää sitä omaa tai oman perheen pelastumista.
Miksi katsoisin vapaaehtoisesti jotain tollojen soopaa?
TV7 katsominen ei ole vapaaehtoista, se on pakollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin.
Kuka on totuus?
Ei kukaan. Totuus on jonkin väittämän ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
"Kyse ei ole siitä mitä sinä pidät faktana, vaan mikä on sitä."
No niinhän minä sanoin. Faktaa on mm. se, että Raamatussa ei ole yhtään tieteellisten kriteerien täyttävää ennustusta, eli ennustusta joka olisi temporaalinen, yksiselitteinen ja falsifioitavissa.
Mitä on Israelin vanhassa testamentissa ennustettu paluu omaan maahansa ,kansoihin hajoituksesta, tuhansien vuosien jälkeen v. 1948.
Säilyttäen koko ajan kielen ja kulttuurin.
En minäkään voi tieteellisesti todistaa, että joku isovanhemmistani syntyi just tietyssä kaupungissa. Jos esitän syntymätodistuksen, merkinnän kirkonkirjoissa ja aikalaisten lausunnon, ulkopuolinen voi silti kiistää asian, koska en pysty sitä jälkikäteen todistamaan aukottomasti tieteellisesti. Kyse on siitä, mitä haluat pitää totena todennäköisyyksien valossa. Astrofyysikko Hugh Ross sanoi aikanaan löytyneensä raamatusta yli 200 ennustusta, jotka pitivät paikkansa. Mitään vastaavaa ei löytynyt muiden uskontojen pyhistä kirjoista, hän luki nekin läpi. Hän laski todennäköisyyden millä perusteella nämä ennustukset olisi voitu tietää ilman "yliluonnollista" inspiraatiota, se oli niin pieni, että käytännössä mahdotonta.
"Mitä on Israelin vanhassa testamentissa ennustettu paluu omaan maahansa ,kansoihin hajoituksesta, tuhansien vuosien jälkeen v. 1948."
Missä kohtaa Raamattua mainitaan Israelin kansan palaavan omaan maahansa vuonna 1948?
Lue raamatusta millaiset ihmiset olivat Jumalan mielen mukaisia. Daavid esim. ja mitä kaikkea tuli tehtyä. Mooses on luku sinänsä. Ei toiset ihmiset voi tietää ketkä perille pääsevät. Jokin asia on tärkeämpi Jumalan näkökulmasta kuin se mitä me ihmiset nähdään, olisiko sydämen asenne Jumalaa kohtaan. En osaa sanoa, mutta ei voida sanoa läheisten suhteesta Jumalaan mitään kun ei vaan tiedetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään voi tieteellisesti todistaa, että joku isovanhemmistani syntyi just tietyssä kaupungissa. Jos esitän syntymätodistuksen, merkinnän kirkonkirjoissa ja aikalaisten lausunnon, ulkopuolinen voi silti kiistää asian, koska en pysty sitä jälkikäteen todistamaan aukottomasti tieteellisesti. Kyse on siitä, mitä haluat pitää totena todennäköisyyksien valossa. Astrofyysikko Hugh Ross sanoi aikanaan löytyneensä raamatusta yli 200 ennustusta, jotka pitivät paikkansa. Mitään vastaavaa ei löytynyt muiden uskontojen pyhistä kirjoista, hän luki nekin läpi. Hän laski todennäköisyyden millä perusteella nämä ennustukset olisi voitu tietää ilman "yliluonnollista" inspiraatiota, se oli niin pieni, että käytännössä mahdotonta.
Minä voin sanoa löytäneeni Aku Ankasta kaksi miljoonaa paikkaansa pitävää ennustusta. Se ei tarkoita että se olisi totta.
Enkä kyllä keksi muutenkaan, että miksi joku astrofyysikko olisi millään tapaa pätevä kommentoimaan historian tai arkeologian alan asioita.
Aku ankka ei kerro todellisista ihmisistä, toisin kuin raamattu, ymmärrät varmasti eron.
Taivaan vaihtoehto on ikuinen helvetti. Mieluimmin ikuinen taivas kuin ikuisesti helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Taivaan vaihtoehto on ikuinen helvetti. Mieluimmin ikuinen taivas kuin ikuisesti helvetti.
Vaihtoehtoja on äärettömästi enemmän, ilmiselvänä tietysti se että kumpaakaan ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Se on vaikea aihe.
Mutta Raamattu kehottaa rakastamaan Jumalaa yli kaiken. Hän on koko ihmiskunnan Isä. Ilman häntä ei olisi yhtäkään ihmistä edes olemassa, ei niitä sinun läheisiäsikään, eikä sinua. Jo pelkästään siksi hän haluaa olla ykkönen ihmisen sydämessä ja elämässä, koska hän on Luojamme. Jeesuskin sanoi, että hänen perhettään ovat ne, jotka tekevät Jumalan tahdon. Jumalan perhe koostuu vain pelastuneista ihmisistä.
Myös ihmissuhteet, perheet ja suvut ovat tärkeitä Jumalalle ja hän toimii aina koko perhekunnan hyväksi, että kaikki perheenjsenet pelastuisivat. Valinta, haluaako uskoa ja pelastua, on kumminkin jokaisen yksilön tehtävä itse, eikä Jumala pakota ketään pelastumaan ja uskomaan.
Se, kuka ensin tulee uskoon perheestä, toimii yleensä myös oman perheensä evankelistana, tai vähintäänkin esimerkkinä niille muille, jotka eivät vielä usko. Elämällä Jumalan mielen mukaista uskovan elämä
Ja on myös muistettava että Jeesus Kristus käski itse hylkäämään oman elämänsä ja kaiken myös uskomattomat läheiset enenkuin seuraa häntä.
Vierailija kirjoitti:
"Mitä on Israelin vanhassa testamentissa ennustettu paluu omaan maahansa ,kansoihin hajoituksesta, tuhansien vuosien jälkeen v. 1948."
Missä kohtaa Raamattua mainitaan Israelin kansan palaavan omaan maahansa vuonna 1948?
Varmaan viitataan Jesajan kirjaan, Israelin valtio syntyi käytännössä parissa päivässä. 'Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa?
Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa.'
Myös Hesekiel kuvaa osuvasti juutalaisen kansan historiaa:
'Sen tähden sano: Näin sanoo Herra Jumala: Minä olen siirtänyt heidät kauas toisten kansojen sekaan, olen hajottanut heidät moniin maihin, mutta minne ovatkin joutuneet, he ovat sentään voineet palvella minua. Sen tähden sano: Näin sanoo Herra Jumala: Minä kokoan teidät kansojen seasta, minä kerään teidät maista, joihin olette hajallenne joutuneet, ja annan teille Israelin maan.
He palaavat sinne ja poistavat kaikki sen iljetykset, kaikki kauhistavat epäjumalankuvat. Minä annan heille uuden sydämen ja heidän sisimpäänsä uuden hengen, minä otan heidän rinnastaan kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen. Niin he seuraavat minun säädöksiäni, he ottavat varteen minun käskyni ja elävät niiden mukaan. He ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa. Mutta nuo, jotka palvovat iljettäviä patsaitaan ja kauhistuttavia kuviaan, saavat minulta omien tekojensa mukaan. Näin sanoo Herra Jumala.'
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehtoja on äärettömästi enemmän, ilmiselvänä tietysti se että kumpaakaan ei ole.
Saatanan eksytystä ja mädätystä.
Vaihtoehtoja on Tasan kaksi. Taivas tai helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatanan eksytystä ja mädätystä.
Vaihtoehtoja on Tasan kaksi. Taivas tai helvetti.
Vaihtoehtoja on äärettömästi. Leivänpaahdin, ikuinen vaahtokarkkimeri, jättimäinen dallaspulla, Valhalla jne. Ja tietysti että tietoisuutemme päättyy kuolemaan ja se oli siinä.
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä sanota tarkkaa vuosilukua,laitoin konkretiaa.
Kysymys on ainutlaatuisesta kansasta maailmassa.