Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko mielestäsi nettiriippuvainen?

Vierailija
09.09.2026 |

Montako tuntia päivässä?

Vaikuttaako muuhun elämääsi?

Haluaisitko vähentää?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. En voisi maksaa laskuja, kun pankitkaan ei ole enää koskaan auki.

Vierailija
2/16 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. En voisi maksaa laskuja, kun pankitkaan ei ole enää koskaan auki.

Etkä näsäviisaita saivartelujasi tänne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä olen netissä 10 - 12 tuntia päivässä. Ihan vain siksi ettei ole muutakaan tekemistä.

Vierailija
4/16 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäri vuorokauden on nenä kiinni puhelimessa. Siellä kun on pankit, sijoitukset, lääkärit, Kela, työpaikat, kaupat, harrastukset, ystävät ....siis ihan kaikki, koko elämä. Joskus nukun 6-8 h joten silloin pysyn pois.

Vierailija
5/16 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muu aika netissä paitsi työ ja nukkuminen.

Vierailija
6/16 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksän tuntia päivässä 

Vierailija
7/16 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, vaikuttaa, ei mitään merkitystä enää.

Vierailija
8/16 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt aika helvetin monta vuotta ilman nettiä kun sellaista ei ole ollutkaan.

Vierailija
9/16 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako tuntia päivässä?

- Tosi monta. Aamusta iltaan.

Vaikuttaako muuhun elämääsi?

- Vaikuttaa, mutta ei ole parempaakaan tekemistä.

Haluaisitko vähentää?

- En tiedä, jos olisi varaa harrastaa muuta niin ehkä sitten.

Vierailija
10/16 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, koska tällä hetkellä ei ole kumppania, ystävä muutti kauas, jäin työttömäksi jne. eli seuraa ja ajankulua on tosi vähän tällä hetkellä. Netti pitää järjissään ja kiinni yhteiskunnan asioissa, keskustelupalstoilla voi käydä juttelemassa yms. Tulisin hulluksi, jos en pääsisi jonkun kanssa turisemaan edes netin kautta. Lisäksi tarvitsen nettiä työnhakuun ym. tärkeään. 

Mutta silloin kun asiat ovat hyvin, eikä ole mitään tarpeellista asiaa hoidettavana, niin silloin pyrin pitämään nettiä enempi kiinni. Tänään olisin laittanut netin kiinni jo aamupäivällä, mutta kone alkoi päivittää ja siinä on kestänyt tosi kauan. Edelleen on yksi päivitys kesken ja sen takia en voi vielä konetta laittaa kiinni. Tulin sitten tänne, kun kone välilä taas aukesi päivitykseltään.

En todellakaan haluaisi roikkua netissä koko päivää. Mieluummin olisin hyvässä seurassa jotain muuta tekemässä.

Vierailija
11/16 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy myöntää, että jossain määrin olen. Paljon fiksummin voisi monesti aikaa käyttää, eikä vauvapalstalle kirjoittelu ole suinkaan ainoa turhuus mikä liittyy netinkäyttöön.

Vierailija
12/16 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täytyy myöntää, että jossain määrin olen. Paljon fiksummin voisi monesti aikaa käyttää, eikä vauvapalstalle kirjoittelu ole suinkaan ainoa turhuus mikä liittyy netinkäyttöön.

Ja pitää heti lisätä, että nettipalstoilla/somessa suurin aika menee tietysti viestien lukemiseen, eikä kirjoitteluun.

Vierailija
13/16 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan sukulainen tai ystävä jaksaisi sellaisia jaarituksia puhelimessa kuunnella päivittäin, mitä netin keskutelupalstoilla voi käydä juttelemassa. 😅

Vierailija
14/16 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee varmaan liikaa oltua koneella, kun ei ole enää töissä. Tosin taukoja on välillä, kun alkaa inhottaa joku lehtien älytön meuhkaus jostain asiasta.

Vierailija
15/16 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nettiriippuvainen vuodesta 1988 jolloin aloitin opinnot Otaniemessä. Alkuun oli uutisryhmät mutta sitten tuli jippii, suomi24, ylilauta, flashback ja vauva jne. 

Vierailija
16/16 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen riippuvainen. Ehkä 12h päivässä joskus enempikin. En tiedä tarkalleen joka hetki kun olen hereillä. Joskus mietin että haluaisin muuttaa asian mutta ei ole mitään mihin muuttaa sitä. Eikä sillä niin isoa merkitystä enää olekkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme