Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaiset, selittäkää yksi asia taivaaseen pääsystä

Vierailija
31.07.2024 |

Jos taivaaseen pääsevät vain Jumalaan uskovat, niin tulisin todennäköisesti olemaan siellä ilman ketään läheisiä ihmisiäni. Miksi toivoisin sinne pääsyä, jos en saisi tavata siellä rakkaitani? Olen aina kokenut ajatuksen jälleennäkemisestä lohdullisena, mutta eihän mitään jälleennäkemistä ole tulossa, koska läheiseni eivät ole uskossa ja todennäköisesti elävät muutenkin sellaista elämää jota ei katsota kristilliseksi. Olisin siis joutumassa eroon kaikista rakkaimmista ihmisistäni.

Voisiko joku uskova avata tätä asiaa? Kysymys on aitoa pohdintaa ilman pilkallisuutta, olen etsikkovaiheessa ja yritän ymmärtää.

Kommentit (842)

Vierailija
581/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein vastoinkäymiset ja kärsimykset vie ihmistä lähemmäs Jumalaa kuin maallisessa yltäkylläisyydessä eläminen.

Tämä on niin totta. Olen kokenut sen omassa elämässäni todeksi. Sain Pyhän Hengen aivan yllättäen ehkä elämäni vaikeimmassa paikassa enkä voinut lakata hymyilemästä ja innostuin suunnattomasti Raamatun lukemisesta. Kiinnostukseni Raamattuun oli loputon. Kirkossa sunnuntaina en kertonut kenellekään, mutta minulta tultiin kysymään siitä. Kysyin, mistä he osasivat kysyä niin se kuulemma näkyi selvästi minusta. Sain kaikilta tutuilta sydämellisiä onnitteluja.

Vierailija
582/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karkkien tilalle rypäleitä?! Joopa, ja sitten Jumalalta terveen lapsen sijaan kehitysvammainen, syöpäinen tai kuollut lapsi. Ihan sama asia! Halleluja!

Pikkulapsi voi saada kunnon itkupotkuraivarin, kun vanhemmat antaa karkkipussin sijasta käteen kasan rypäleitä. Se on kuitenkin lapsen parhaaksi, vaikkei lapsi sitä ymmärräkään.

Eli syöpäsairas ja lyhyen elämänsä tuskasta ulvova vauva on jumalan lahja vanhempien parhaaksi?! Aikamoista.

Mitä syöpäsairas ja lyhyen elämänsä tuskasta ulvova vauva sinun mielestäsi on? Pelkkä arvoton riippakivikö, joka ei voi mitenkään vaikuttaa kenenkään elämään positiivisesti vaan josta on kaikille pelkkää haittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottaako taivaassa kauniit neitsyet?

Islaminuskon mukaan, kyllä. Mutta he puhuvat kyllä paratiisista.

Vierailija
584/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuu kyllä raamatun mukaan lopussa, tai ennen loppua. 

Vierailija
585/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karkkien tilalle rypäleitä?! Joopa, ja sitten Jumalalta terveen lapsen sijaan kehitysvammainen, syöpäinen tai kuollut lapsi. Ihan sama asia! Halleluja!

Kaikille Jumala ei anna yhtään lasta, tervettä tai sairasta, vaikka he uskoisivat ja rakastaisivat Jumalaa. Elämme täällä katoavaisuuden alla. Ei Jumala anna vain kauniita ja ihania asioita, se on menestysteologiaa.

Kyllä tämä ristin teologia on realistisempaa -  kärsimme täällä paljon, kuten Jeesuskin. Häntä kiusattiin, vainottiin, ruoskittiin, syljettiin ja hän antoi henkensä syyttömänä edestämme. Ei ole palvelija Herraansa kummempi. Vaikka iloa ja onneakin tässä elämässä voi olla paljon, niin ristin tietä kuljemme. Mutta vaikka ulkoinen ihmisemme raihnaistuukin, niin sisäisesti Herra vahvistaa henkeämme Ja Hänen armostaan pääsemme perille.

Vierailija
586/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen "järkeilly", että noi on vähän abstraktimpia juttuja noi ikuiset elämät ja taivaat ja muut. Jokin energiajatkumo varmasti on, mutta raamattu on hyvin "kansankielistetty", tarinamainen kuvaus siitä, jotta ihmiset, eritoten sen ajan ihmiset, saattavat ymmärtää. Luulen, että mikään uskonto ei ole absoluuttisen oikeassa tai väärässä. Kaikki puhuu lopulta samasta asiasta, mutta eri termein ja vivahtein. Taivasta viinirypäleineen ja sinne päässeine ihmisineen sellaisena kuin ihmiset meille organismeina näyttäytyvät, tuskin on. Jotain energiavirtaa - eli sielun jatkumoa - ehkäpä tiedossa ja sitä kautta jälleennäkemisiä.

Vierailija
587/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jehovien mukaan Taivas on jo täynnä niitä Jehovia, jotka olivat muita parempia. Muut jäävät kuoltuaan hautaan."

Parempi haudassa kuin siellä teidän kaikki rakastavan ja armahtavan Jumalan helvetissä.

Ruumiisi jää hautaan, ei sielusi. Se menee Jumalan määräämään paikkaan iäisyyksiksi, josta ei paeta.

Sanon vielä kerran, että tämä on epäraamatullinen opetus. Että sielu menee yhteen paikkaan ja henki toiseen paikkaan ja ruumis on kolmannessa paikassa. Tämä on muinaisten              kreikkalaisten opetusta.

1Moos. 2:7 Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

Vierailija
588/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni olisi aikoinaan uskonut, että ristin ryöväri pääsee taivaaseen? Hän teki kuitenkin parannuksen elämänsä viimeisillä hetkillä ja se riitti.

Kukaan meistä ei voi tietää, ketkä pääsevät lopulta taivaaseen ja ketkä eivät. Varmaa on vain se että murehtiminen ei hyödytä mitään. Kannattaa ennemmin keskittyä rukoilemaan muiden puolesta ja pyrkiä elämään sellaista elämää, että muutkin kiinnostuisivat siitä mitä uskonto on saanut sinussa aikaan.

Vierailija
589/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä pilkkaa. Minun esikoiseni syntyi vammaisena. Se oli maailmaani järkyttävä tapahtuma. En silti kysynyt Jumalalta "Miksi". Olen oppinut ottamaan Jumalalta vastaan niin hyvän            kuin pahankin.

Vierailija
590/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavali vainosi kristittyjä ennen kuin hän kääntyi itse kristityksi. Pietari kielsi Jeesuksen kolmesti.

Ei tuomita liian hätäisesti.

Vierailija
591/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti jälkeenpäin joutunut valitettavasti tulleensa huijatuksi uskovien taholta. Kun oikein kuulostaa jonkun puhe hartaalta ja aidolta uskolta, ja sitten tajuaa, että ovatkin huijanneet sinua. Ne uskottavimmat ovat usein niitä pahimpia huijareita. Meidän ei tule turvautua ihmiseen vaan ainoastaan Jumalaan. Hyviä uskonmiehiäkin on, mutta sanotaan, että lopun aikana eksyttäjien määrä kasvaa. Kestää se lopunaika vuoden pari, 100 tai tuhat vuotta. Eksyttjä on susi lampaan vaatteissa, ja niitä riittää näissä hengellisissä piireissä.

Tarkoitat varmaan lahkoissa? Kirkoissa eivät nämä hengenmiehet pääse puhumaan.

Valitettavasti myös kirkon piirissä näitä on.

Vierailija
592/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen "järkeilly", että noi on vähän abstraktimpia juttuja noi ikuiset elämät ja taivaat ja muut. Jokin energiajatkumo varmasti on, mutta raamattu on hyvin "kansankielistetty", tarinamainen kuvaus siitä, jotta ihmiset, eritoten sen ajan ihmiset, saattavat ymmärtää. Luulen, että mikään uskonto ei ole absoluuttisen oikeassa tai väärässä. Kaikki puhuu lopulta samasta asiasta, mutta eri termein ja vivahtein. Taivasta viinirypäleineen ja sinne päässeine ihmisineen sellaisena kuin ihmiset meille organismeina näyttäytyvät, tuskin on. Jotain energiavirtaa - eli sielun jatkumoa - ehkäpä tiedossa ja sitä kautta jälleennäkemisiä.

Sinulla on mielenkiintoisia näkemyksiä. Kristinusko on kuitenkin ainut uskonto, jossa kaikki on tehty puolestasi valmiiksi ja Jeesus lahjoittaa pelastuksen kaikille häneen uskoville "ilman rahaa, ilman hintaa". Nuo mainitsemasi energiavirrat ovat jotain muuta, ne eivät pelasta, juten Jeesus. Ja viinirypäleet taivaassa edustavat ihan eri uskontoa. Mutta kiva, kun olet miettinyt hengellisiä asioita! 

Vierailija
593/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on mielenkiintoisia näkemyksiä. Kristinusko on kuitenkin ainut uskonto, jossa kaikki on tehty puolestasi valmiiksi ja Jeesus lahjoittaa pelastuksen kaikille häneen uskoville "ilman rahaa, ilman hintaa". Nuo mainitsemasi energiavirrat ovat jotain muut

juten Jeesus > kuten Jeesus, sorry!

Vierailija
594/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katolilaiset ottavat todesta Jeesuksen sanat: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?" (Joh. 11:25-26)

Koska Neitsyt Maria ei ole kuollut vaan elää Kristuksessa, hänen puoleensa voi kääntyä ja häneltä voi pyytää esirukouksia siinä missä maan päällä eläviltä uskoviltakin.

Tuolla uskomuksella voisi aivan yhtä hyvin rukoilla kuolleita ja Kristuksessa eläviä esivanhempiaan ja muita sukulaisiaan. Minä ymmärrän Jeesuksen sanat, että saa elää Taivaassa ei suinkaan Kristuksessa. Totuus selviää meillä kuoleman jälkeen niinkuin monet monet muutkin asiat, näin uskon.

Esirukouksia pyydetään yleisesti muiltakin pyhimyksiltä, vaikka Neitsyt Maria onkin e

Ei ihmisiltä rukoilla mitään, erityisesti ei kuolleilta ihmisiltä, rukoillaan ainoastaan Jumalaa ja Jeesusta. Jumala sanoo etteivät kuolleet tiedä mitään (eivätkä myöskään ole vielä taivaassa).

Kuten sanoin, katolilaiset ottavat todesta Jeesuksen sanat: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?" (Joh. 11:25-26)

Uskotko sinä Jeesusta vai väitätkö häntä valehtelijaksi?

Vierailija
595/842 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lutherin kerrotaan sanoneen, että ikuiseen elämään päästyä huomaa kolme ihmettä. Ensinnäkin moni sellainen, jonka piti olla täällä, ei olekaan täällä. Toiseksi moni sellainen, jonka ei pitänyt olla täällä, onkin täällä. Kolmas ihme: minäkin olen täällä.

Vierailija
596/842 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkulapsi voi saada kunnon itkupotkuraivarin, kun vanhemmat antaa karkkipussin sijasta käteen kasan rypäleitä. Se on kuitenkin lapsen parhaaksi, vaikkei lapsi sitä ymmärräkään.

Eli syöpäsairas ja lyhyen elämänsä tuskasta ulvova vauva on jumalan lahja vanhempien parhaaksi?! Aikamoista.

Mitä syöpäsairas ja lyhyen elämänsä tuskasta ulvova vauva sinun mielestäsi on? Pelkkä arvoton riippakivikö, joka ei voi mitenkään vaikuttaa kenenkään elämään positiivisesti vaan josta on kaikille pelkkää haittaa?

No se on luontoon kuuluva asia ja ikävä sattuma niille vanhemmille joiden kohdalle se sattuu. Voi se saada aikaan myös jotain henkistä kasvua näissä vanhemmissa mutta ei luonnolla ole mitään erityistä tarkoitusta tällaista kasvua juuri näille vanhemmille antaa.

Vierailija
597/842 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä syöpäsairas ja lyhyen elämänsä tuskasta ulvova vauva sinun mielestäsi on? Pelkkä arvoton riippakivikö, joka ei voi mitenkään vaikuttaa kenenkään elämään positiivisesti vaan josta on kaikille pelkkää haittaa?"

Läheskään kaikesta kärsimyksestä ei seuraa hyvää. Monesta kärsimyksestä seuraa pelkästään pahaa.

Vierailija
598/842 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitä syöpäsairas ja lyhyen elämänsä tuskasta ulvova vauva sinun mielestäsi on? Pelkkä arvoton riippakivikö, joka ei voi mitenkään vaikuttaa kenenkään elämään positiivisesti vaan josta on kaikille pelkkää haittaa?"

Läheskään kaikesta kärsimyksestä ei seuraa hyvää. Monesta kärsimyksestä seuraa pelkästään pahaa.

Elämme maailmassa, jonka tapahtumat on monimutkaisessa vuorovaikutussuhteessa toisiinsa. Perhosen siivenisku voi saada aikaan myrskyn toisella puolella maapalloa. Miten sinä siis kuvittelet tietäväsi, ettei kaikesta seuraisi lopulta jotain hyvää?

Vierailija
599/842 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten käy jos asia onkin niin, ettei kristinusko olekaan se oikea uskonto? Se joka saattaa pelastukseen. Pelastuksen tuova uskonto olikin joku vanha luonnonuskonto joka on jo kadonnut eikä maailmassa ole enää ketään joka uskoisi sen jumalaan?

Ei ole uskottavaa. Jumala, joka haluaa pelastaa luomansa ihmiset, tuo itsensä ilmi niin, että ihmiset löytävät hänet. Ei sellainen Jumala antaisi tärkeän tiedon hävitä historian hämärään.

No ei ole Raamattukaan millään tapaa uskottava, joten argumenttisi on täysin yhtä tyhjän kanssa. 

Vierailija
600/842 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kuin väitit, Juudaksen kuolemasta ei ole kahta ristiriitaista versiota Raamatussa. Kumpikin kertomus voi aivan hyvin pitää paikkaansa, jos Juudas hirttäytyi kallion laidalla niin että köysi katkesi ja hänen putosi maahan niin että hänen sisälmyksensä tulivat ulos.

Vaan kun ei tehnyt niin, joten faktisesti vähintään toinen evankeliumeista on epätosi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän