Uskovaiset, selittäkää yksi asia taivaaseen pääsystä
Jos taivaaseen pääsevät vain Jumalaan uskovat, niin tulisin todennäköisesti olemaan siellä ilman ketään läheisiä ihmisiäni. Miksi toivoisin sinne pääsyä, jos en saisi tavata siellä rakkaitani? Olen aina kokenut ajatuksen jälleennäkemisestä lohdullisena, mutta eihän mitään jälleennäkemistä ole tulossa, koska läheiseni eivät ole uskossa ja todennäköisesti elävät muutenkin sellaista elämää jota ei katsota kristilliseksi. Olisin siis joutumassa eroon kaikista rakkaimmista ihmisistäni.
Voisiko joku uskova avata tätä asiaa? Kysymys on aitoa pohdintaa ilman pilkallisuutta, olen etsikkovaiheessa ja yritän ymmärtää.
Kommentit (842)
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedätte että ette ole jo taivaassa? Tai helvetissä? Miten taivas voisi edes tyydyttää kaikkia ihmisiä, kun kaikilla on erilainen mielikuva mikä on taivaallista? Jos taivaassa kaikki on pelkkää onnea ja autuutta, mitä merkitystä millään on?
Täällä kärsimyksen ja sairauden maailmassako oleminen olisi taivaassa olemista? Juu, tiedän, että en ole taivaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku ajattelee, että ihminen voi tehdä väärin, pyytää anteeksi ja jatkaa väärin tekemistä, niin ei se niin ole. Psalmissa vanha käännös sanoo hyvin:
Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua.
Ihmistä autetaan hädän keskellä ja siitä pitäisi seurata mielenmuutos, ihminen alkaa kunnioittamaan Jumalaa. Jumalan kunnioittaminen tarkoittaa, että välttää tekemästä mitään sellaista minkä tietää olevan väärin. Jos jatkaa samaa pahuutta, se on merkki siitä, ettei aidosti kunnioita Jumalaa ja pidä asiaa arvokkaana.
Kunnioittaakin on hyvä, mutta Raamatussa käytetään paljon sanaa pelätä. Meidän tulee pelätä Jumalaa. Kunnioitus on jotain vähemmän, eikä se saa ihmistä tottelem
Pelolla saadaan uskomaan Jumalaan. Onpa rakkaudellista.
Ihminen pelkää kaikkea tuntematonta. Jumalan pelko on "viisauden alku", koska pelko synnyttää vihan. Viha on kuitenkin parempi kuin, se että on täysin välinpitämätön. Viha on huomioimista. Rakkaus on kunnioittamista ja välittämistä. Rakkaudessa ei ole pelkoa. Kun Jumalan oppii tuntemaan, muuttuu viha rakkaudeksi.
Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne. Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa. Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne. Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt. Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat. Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni. Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet sekä minua että minun Isääni. Mutta se sana oli käyvä toteen, joka on kirjoitettuna heidän laissaan: 'He ovat vihanneet minua syyttä'. Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta. Ja te myös todistatte, sillä te olette alusta asti olleet minun kanssani. Joh. 15:17,27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kristinuskon pohjana olevasta apostolien tarinasta puuttui naishahmo, äiti?
Isä, poika, pyhä henki - onko isä, poika ja äiti? Pyhällä hengellä ja isällä on poika? Vai pyhällä hengellä ja äidillä kuten Jeesuksen syntymistarinassa?
Mariaa ei voinut keksiä pois Jeesuksen syntymisestä koska syntyminen on niin konkreettinen tapahtuma. Ei tuonut haikara vauvaa.
Kansoja yritettiin hallita tarinoilla.
Katolinen kirkko on nostanut Marian palvottavaksi, mutta Jumala ei Sanassaan näin ole käskenyt. Jeesuksen kuolema meidän syntiemme sovittamiseksi on se keskeinen Raamatun sanoma.
Katolinen kirkko ei palvo Mariaa. Kunnioittaminen ja palvonta on ihan eri asioita.
Katoliset rukoilevat Mariaa, mikä on täysin epäraamatullista: Maria on kuollut ja odottaa Jeesuksen tulemista niin kuin kaikki muutkin kuolleet: Ei hän missään taivaassa ole, niin kuin katoliset uskovat.
Katolilaiset ottavat todesta Jeesuksen sanat: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?" (Joh. 11:25-26)
Koska Neitsyt Maria ei ole kuollut vaan elää Kristuksessa, hänen puoleensa voi kääntyä ja häneltä voi pyytää esirukouksia siinä missä maan päällä eläviltä uskoviltakin.
Jeesuksen veijaritarinat:
Vettä viiniastioihin ja kehotus jakaa päihtyneille juhlijoille, jotta juhlat jatkuvat.
Muutaman leivän ja kalan jakaminen suurelle ihmisjoukolle. Monella oli varmaan eväitä mukana ja jakoivat omistaan muille. Jeesus ohjeisti lopuksi keräämään ylijääneet itselleen.
Saapuminen vastarannalle etukäteen, jotta voi vastaanottaa soutuveneellä tai vastaavalla saapuvat opetuslapsensa yöllä valaistuna. "Hohoi" Ellei ollut täysin keksitty juttu.
Tytön kuolleista herättäminen: kommentti "tyttö nukkuu", muiden pois ohjeistaminen ja tytön herättäminen
JOS kertomus kuolleista heräämisen yhteydestä jumaluuteen olisi totta, miten Jeesus herätti muita jo ennen kuin itse kuoli ristillä? Esikoisen kuolleista herääminen olisi koskenut ensin muita kuin Jeesusta, eli hän ei ollut ensimmäinen kuoleman voittanut. Paristakin mainittiin että olivat ainoita lapsia. Toki parannuskertomukset varmaan koskivat elvytystä ja samantyylisiä ilmeisesti oli vanhassa testamentissa, joten sellaisia odotettiin.
Kukaan Jeesuksen potilaiksi kerrotuista ei parantamisesta huolimatta varmaankaan jäänyt pitkäksi aikaa eloon. Ristin jälkeen Jeesus ilmestyi kertomusten mukaan jälkeenpäin monta kertaa, vaikka ei näkynyt haudassa. Missä "toinen tuleminen"? Koskiko pelastus vain siinä yhteydessä herätettäviä?
Vierailija kirjoitti:
Säälittää ne noidat, vainottiin ja poltettiin oman uskonsa nähden. On uskovaiset sitten olleet julmia!
Eivät kaikki ihmiset ole uskovaisia, jotka sanovat sitä olevansa. Esimerkiksi nämä m- rhaajat. Hedelmistään puu tunnetaan, niin kuin Raamattu sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Se on vaikea aihe.
Mutta Raamattu kehottaa rakastamaan Jumalaa yli kaiken. Hän on koko ihmiskunnan Isä. Ilman häntä ei olisi yhtäkään ihmistä edes olemassa, ei niitä sinun läheisiäsikään, eikä sinua. Jo pelkästään siksi hän haluaa olla ykkönen ihmisen sydämessä ja elämässä, koska hän on Luojamme. Jeesuskin sanoi, että hänen perhettään ovat ne, jotka tekevät Jumalan tahdon. Jumalan perhe koostuu vain pelastuneista ihmisistä.
Myös ihmissuhteet, perheet ja suvut ovat tärkeitä Jumalalle ja hän toimii aina koko perhekunnan hyväksi, että kaikki perheenjsenet pelastuisivat. Valinta, haluaako uskoa ja pelastua, on kumminkin jokaisen yksilön tehtävä itse, eikä Jumala pakota ketään pelastumaan ja uskomaan.
Se, kuka ensin tulee uskoon perheestä, toimii yleensä myös oman perheensä evankelistana, tai vähintäänkin esimerkkinä niille muille, jotka eivät vielä usko. Elämällä Jumalan mielen mukaista uskovan elämä
Jotenkin huvittavaa miten sokeasti jotkut uskovat. Oletko koskaan miettinyt omilla aivoillasi miksi jumala toimii näin? Mitä hän tästä "testistä" saa? Miksi ei voitaisi suoraan elää taivaassa? Miksi jumala loi sairaita ja hulluja ihmisiä jotka kidut tavat ja r a iskaavat lapsia. Miksi jumala antaa näin tapahtua eikä estä tätä vaikka voisi? Näyttäs siltä että tämä teidän jumalanne on psykopaatti. Ei ole yhden yhtä todistetta että tämä partaukko olisi olemassa, itseasiassa uskon joulupukin olemmassaoloon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ohje on rukoilla Pyhää Henkeä, jotta lukee Raamattua oikein. Näin pystyy tulkitsemaan väärääkin käännöstä oikein.
Entä jos se onkin Saatana joka päätyy puikkoihin?
Siis hyvä ihme, lue nyt Raamattua äläkä heittele tuollaisia päättömyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mitä UT:ssa on, on yhtä totta ennen, nyt ja aina. Yksikään UT: n sana tai jae ei muutu muodin ja ihmisten aatteiden mukaan.
Uskovainen harvoin on näin oikeassa. Väärinkäsityksiin välttämiseksi olisi tietenkin parempi sanoa "yhtä vähän totta", vaikka kumpikin muotoilu tietysti on teknisesti ottaen oikein.
Kannattaa sanakirjasta katsoa mitä sana usko tarkoittaa
Vierailija kirjoitti:
Monesti jälkeenpäin joutunut valitettavasti tulleensa huijatuksi uskovien taholta. Kun oikein kuulostaa jonkun puhe hartaalta ja aidolta uskolta, ja sitten tajuaa, että ovatkin huijanneet sinua. Ne uskottavimmat ovat usein niitä pahimpia huijareita. Meidän ei tule turvautua ihmiseen vaan ainoastaan Jumalaan. Hyviä uskonmiehiäkin on, mutta sanotaan, että lopun aikana eksyttäjien määrä kasvaa. Kestää se lopunaika vuoden pari, 100 tai tuhat vuotta. Eksyttjä on susi lampaan vaatteissa, ja niitä riittää näissä hengellisissä piireissä.
Tarkoitat varmaan lahkoissa? Kirkoissa eivät nämä hengenmiehet pääse puhumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun uskovaisilta kysyy jotain, niin vastaus on "lue raamattua tai googleta". Ja niin kun heidän itse piti jakaa sanomaansa.
Raamatusta löytyy sellainenkin kohta, joka neuvoo ettei sioille kannata heittää helmiä. Siat tallovat herneet sorkkiinsa ja voivat yrittää raadella helmien viskojan.
Olisiko tässä selitys siihen?
No, kumpaa noudatat? Lähetyskäskyä vai sikaneuvoa?
Raamattua tulkitaan omien halujen mukaan. Minä kyllä uskon edelleen siihen että ihmisen usko tulee sydämestä, ei raamatusta.
Usko? Mikä usko? Kristinuskon usko vai hindujen usko vai mikä? Koska me emme tietäisi Jumalasta mitään jos Raamattua ei olisi. Jeesus sanoi, että ihmisen tulee ottaa ristinsä ja seurata häntä. Näin siis sanotaan Raamatussa. Ei niin, että uskokaa Jumalan olemassaoloon. Jeesus sanoi myös, että pahat hengetkin uskovat Jumalaan ja vapisevat. Sinä olet kehittänyt itsellesi jonkun oman uskonnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on luvannut etsivällä mielellä olevan rukoukset kuulla.
Kuinka monta esimerkkitapausta, jossa vilpittömästä, joskus vuosikausiakin kestäneestä rukoilusta huolimatta ei ole saatu takaisin menetettyä kykyä uskoa tarvitaan, jotta tämä väite voidaan todeta absoluuttiseksi p*skapuheeksi?
Onko tullut mieleesi lisäksi alkaa käymään sunnuntaisin säännöllisesti kirkossa kuulemassa Jumalan sanaa ja kysyä papilta henkilökohtaista keskusteluaikaa? Papit ovat siellä meitä kaikkia varten valmiina keskustelemaan.
Mitä jos vaan menet pois jos et voi kunnioittaa toisten ihmisten vakaumusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottelemalla voi. Jos et usko niin tapahtuu sitä ja tätä. Aikaisempana olevaan vastaukseen viitaten, Onko oikein, että Jumalan pitää hyväksyä toisten ihmisten tappaminen jotta hänet löydetään ja muistetaan?
Jumala näkee meidän jokaisen sydämeen, missä tilassa se on ja onko siellä aitoa uskoa. Pakottamalla saadaan vain ihmisauktoriteetin silmänpalvojia eli kyseisen auktoriteetin aikana uskovaisen esittämistä, minkä Jumala näkee, ettei ole aitoa uskoa. Jumalaa ei pysty kukaan huijaamaan vaikka ihminen kaikessa ylimielisyydessään kuvittelee niin pystyvänsä tekemään.
Miksi ristiretkiä tehtiin jos pakottamalla ei saada oikeita uskovaisia?
Eivät ristiretket olleet Jumalasta, koska Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon, ja sellainen ei ollut ristiretkien perusidea vaan pakkokäännyttäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottaako taivaassa kauniit neitsyet?
Taivaaseen ei pääse mitään epäpuhdasta eikä siellä ole maallisia himoja. Ikävä tuottaa pettymys;)
Niin. Pilviähän tuolla näyttäisi olevan, ja ilmakehä. Mutta saattaahan siellä taivaalla joku nusasta ittensä kymppikerhoon lentokoneen vessassa!
Valitan, sekään ei onnistu. Sielut eivät matkusta Taivaassa lentokoneilla. Maallisen vartalon rajoitukset eivät koske sieluja. Sinun on parasta hakeutua kymppikerhoon vielä maan päällä eläessäsi ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne raamatun (=Jumalan sanan) mukaan Jeesus heittää ikuiseen kidutukseen. Kaikki jotka eivät seuraa Jeesusta, joutuvat helvettiin. Vaikka olisivat kuinka hyviä ihmisiä. Kaikki muut synnit paitsi jumalanpilkan voi saada anteeksi.
Korjaan hieman hyvää kirjoitustasi. Raamatun mukaan kaiken muun synnin voi saada anteeksi paitsi Pyhän Hengen pilkan. Häntä ei saa murehduttaa.
Pyhän Hengen pilkka tarkoittaa niin syvää paatumusta, ettei sellaiseen syyllistynyt ihminen voi edes haluta pelastua. Kenenkään ei siis kannata menettää yöuniaan miettien, en kai vaan ole menettänyt lopullisesti mahdollisuuttani pelastua - sellainen huolestuminen osoittaa, että mahdollisuus on edelleen olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Voi herrajumala teidän kanssa. Tekisi mieli nauraa ja naurankin. Uskotteko satukirjaan, no ei se mitään, minä uskon myös, Kalevalaan. Siellä on totuus!!! Pöntöt.
Vaikka uskoisit lentävään spagettihirviöön, niin ei minulle tulisi mieleenkään ruveta pilkkaamaan sinun uskoasi. Ihmiset ovat itse valinneet sen, mihin uskovat. Voin satavarmasti sanoa, että vaikka sanoit uskovaisia ihmisiä pöntöiksi, niin eivät he käänny pois uskostaan. Vai mitä luulit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karkkien tilalle rypäleitä?! Joopa, ja sitten Jumalalta terveen lapsen sijaan kehitysvammainen, syöpäinen tai kuollut lapsi. Ihan sama asia! Halleluja!
Pikkulapsi voi saada kunnon itkupotkuraivarin, kun vanhemmat antaa karkkipussin sijasta käteen kasan rypäleitä. Se on kuitenkin lapsen parhaaksi, vaikkei lapsi sitä ymmärräkään.
Eli syöpäsairas ja lyhyen elämänsä tuskasta ulvova vauva on jumalan lahja vanhempien parhaaksi?! Aikamoista.
Jobin kirja käsittelee hyvin kärsimystä. Me emme ymmärrä kaikkea, aivan kuin pieni lapsikaan ei ymmärrä kaikkea aikuisten maailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla pilkkaamatta aikuisia ihmisiä jotka uskoo satukirjaan
Millä tavalla asioiden ymmärtämistä edesauttaa se, että pilkkaat satukirjaan uskovia?
Eikö asioihin voisi suhtautua asioina ja kertoa oman näkemyksensä ilman pilkkaamista?
Sinun näkemyksesi on, että Raamattu on satukirja. Siinä se. Mihin sitä pilkka-asetta tarvitaan?
Vierailija kirjoitti:
Katolilaiset ottavat todesta Jeesuksen sanat: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?" (Joh. 11:25-26)
Koska Neitsyt Maria ei ole kuollut vaan elää Kristuksessa, hänen puoleensa voi kääntyä ja häneltä voi pyytää esirukouksia siinä missä maan päällä eläviltä uskoviltakin.
Tuolla uskomuksella voisi aivan yhtä hyvin rukoilla kuolleita ja Kristuksessa eläviä esivanhempiaan ja muita sukulaisiaan. Minä ymmärrän Jeesuksen sanat, että saa elää Taivaassa ei suinkaan Kristuksessa. Totuus selviää meillä kuoleman jälkeen niinkuin monet monet muutkin asiat, näin uskon.
Esirukouksia pyydetään yleisesti muiltakin pyhimyksiltä, vaikka Neitsyt Maria onkin erityisasemassa. Lisäksi jokainen saa pyytää yksityisessä hartauselämässään esirukouksia vaikka kuolleelta mummoltaan tai keneltä tahansa muultakin edesmenneeltä, jonka uskoo päässeen/pääsevän taivaaseen.
Sinulla on kovin epäraamatullinen mielipide kristinuskosta. Että sielu koostuu palasista, joista osa on siellä ja osa täällä. Siis hetkinen, tarkoitatko, että kaikkien ihmisten sielusta on pala taivaassa? Myös ihmisten, jotka eivät ole uskossa? Sillä kyllähän heilläkin on (monella) omatunto jos eivät ole sitä paaduttaneet.
Tiedoksi: ihmisellä ei ole sielua, vaan hän ON elävä sielu, niin kuin luomiskertomuksessa kerrotaan. Tuo "ihmisellä on sielu" on jotain kreikkalaisten filosofien ajattelua.