Uskovaiset, selittäkää yksi asia taivaaseen pääsystä
Jos taivaaseen pääsevät vain Jumalaan uskovat, niin tulisin todennäköisesti olemaan siellä ilman ketään läheisiä ihmisiäni. Miksi toivoisin sinne pääsyä, jos en saisi tavata siellä rakkaitani? Olen aina kokenut ajatuksen jälleennäkemisestä lohdullisena, mutta eihän mitään jälleennäkemistä ole tulossa, koska läheiseni eivät ole uskossa ja todennäköisesti elävät muutenkin sellaista elämää jota ei katsota kristilliseksi. Olisin siis joutumassa eroon kaikista rakkaimmista ihmisistäni.
Voisiko joku uskova avata tätä asiaa? Kysymys on aitoa pohdintaa ilman pilkallisuutta, olen etsikkovaiheessa ja yritän ymmärtää.
Kommentit (842)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku sanoo valitsevansa helvetin, sellainen ihminen ei ole ymmärtänyt vähääkään asian vakavuudesta ja lopullisuudesta.
Ja sinullahan ei ole minkäänlaista nokan koputamista Jumalan määräämiin kohtaloihin!
Koita nyt ymmärtää lukemasi. 😂
Vierailija kirjoitti:
Jumala on luvannut etsivällä mielellä olevan rukoukset kuulla.
Kuinka monta esimerkkitapausta, jossa vilpittömästä, joskus vuosikausiakin kestäneestä rukoilusta huolimatta ei ole saatu takaisin menetettyä kykyä uskoa tarvitaan, jotta tämä väite voidaan todeta absoluuttiseksi p*skapuheeksi?
Tässä elämässä on tämän elämän jutut. Eihän me voida täälläkään mitään jos läheiset vaikka juovat itsensä hengiltä tai mitä ikinä jolloin me menetetään heidät.
Yhtä lailla tiet voivat erkaantua kuolemassakin.
Mutta olen ymmärtänyt että kuoltuaankin voi vielä alkaa uskoa, katua syntejään ja päästä Taivaaseen.
Jokaiselle annetaan etsikonaika, jolloin Jumala kutsuu. Kun ei vaienna omantunnon ääntä, vaan on Jumalan kutsulle kuuliainen ja etsii Jumalan valtakuntaa, etsivä löytää. Taivaan Isä tahtoo, että jokainen pääsisi taivaaseen. Kun halu uskoa herää ja haluat uskoa syntisi anteeksi, se riittää. Uskon ei tarvitse olla palavaa taikka jotenkin muulla tavalla ylitsevuotavaa. Syntien anteeksiantamuksessa saatu Pyhä Henki ohjaa elämässä tekemään valintoja, jotka vievät lähemmäs Jumalaa. Eli toisinsanoen omatunto tunnistaa, mikä tuntuu oikealta ja mikä väärältä.
Kesäseuraradiota suosittelen lämpimästi
Vierailija kirjoitti:
Tässä elämässä on tämän elämän jutut. Eihän me voida täälläkään mitään jos läheiset vaikka juovat itsensä hengiltä tai mitä ikinä jolloin me menetetään heidät.
Mutta olen ymmärtänyt että kuoltuaankin voi vielä alkaa uskoa, katua syntejään ja päästä Taivaaseen.
Minä olen ymmärtänyt, että tämä elämä täällä maan päällä ratkaisee taivaskohtalomme. Eihän sillä sitten olisi mitään väliä, jos voi vielä kuoltuaan katua, kun näkee, että se kadotus ei olekaan kiva paikka.
En minäkään uskovana pysty kuvittelemaan sellaista tilannetta, että rakastaisin Jumalaa, joka ei ole pelastanut läheisiäni. Mutta uskon, että niin siinä kumminkin kävisi, että rakastaisin.
Enkä omaa pelastustani kyllä sen takia hylkäisi ja menisi itsekin helvettiin, koska ei siellä helvetissäkään niitä läheisiään näkisi. Siellä kärsii jokainen yksin, rypien omissa sovittamattomissa synneissään. "Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys". Ei siellä mitään sukukokouksia Raamatun mukaan ole.
Kun tulin uskoon, Jumala antoi minulle näyn tulijärvestä. En kokenut mitään lieskojen kuumuuttaa, vaikka sellaisetkin näyssä näin. Sen sijaan koin pohjatonta yksinäisyyttä, orpoutta. Näky tuskin oli kuva aidosta tulijärvestä. Luultavasti se oli Jumalan antama ilmestys siitä, miltä helvetissä tulisi tuntumaan, jos sinne joutuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku sanoo valitsevansa helvetin, sellainen ihminen ei ole ymmärtänyt vähääkään asian vakavuudesta ja lopullisuudesta.
Ja sinullahan ei ole minkäänlaista nokan koputamista Jumalan määräämiin kohtaloihin!
Koita itse ymmärtää, että muiden tekemiset eivät kuulu sinulle.
"Taivaan Isä tahtoo, että jokainen pääsisi taivaaseen."
Harmi että hänen tahtonsa ei toteudu, vaikka hänen tahtonsa pitäisi toteutua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minkä ihmeen lahkolaisten kanssa olet ollut tekemisissä? Ei tietenkään isojen kirkkokuntien jäsenet tee mainitsemiasi asioita vaan elävät kaikessa rauhassa kaikkien kanssa. Minä ev.luttina en koe yhtään mitään tarvetta halventaa tai haukkua ketään. Mene pois tuollaisten ihmisten seurasta. He eivät todellakaan edusta kaikkia uskovaisia."
Voi kuule, olen saanut sellaista paskaa niskaani ihan tavallisilta kirkon jäseniltä, ettei ole tosikaan. Mutta joo, sen tiedän, että eivät kaikki uskovaiset ole samanlaisia. Kuten emme me "syntisetkään".
Olen todella pahoillani sinun huonosta kohtelusta. Samalla he pilasivat mahdollisen halusi yhteyteen Jeesuksen kanssa. Todella ikävää!
No en minä yhteyttä Jeesukseen joka tapauksessa halua, toivon vain että voisi elää rauhassa.
Samaa minäkin toivon sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koita itse ymmärtää, että muiden tekemiset eivät kuulu sinulle.
En ole puuttunut muiden tekemisiin. Jokainen on palstalla vapaaehtoisesti kirjoittamassa. Kommentteihin on ihan luvallista kommentoida takaisin.
https://srk-radio.s3.amazonaws.com/valmiit_ohjelmat_2024_mp3/004531_Sel…
Tämäkin oli niin koskettava.
Vierailija kirjoitti:
"Taivaan Isä tahtoo, että jokainen pääsisi taivaaseen."
Harmi että hänen tahtonsa ei toteudu, vaikka hänen tahtonsa pitäisi toteutua?
Jumalan tahto tapahtuu, koska hän tarjoaa pelastusta kaikille ja hän on ilmaissut tahtonsa ihmisille. Valinnanvapautta se ei kuitenkaan kumoa. Maallinen isäkin saattaa tahtoa, että teini lopettaisi kiroilun. Teini kuitenkin asian päätää, lopettaako. Hän voi valita tehdä isän tahdon mukaan tai vastoin isän tahtoa.
Vierailija kirjoitti:
Hei, en ehdi koko ketjua lukemaan, mutta kysymyksiisi saatat saada vastauksia kuuntelemalla kesäseuraradiota.
https://kesaseuraradio.fi/nettiradio/
Jumala on luvannut etsivällä mielellä olevan rukoukset kuulla.
Onko SRK joku vanhoillislestadiolainen seura? Vähäjylkästä Suomi 24-sivustolta juttua myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ymmärtänyt, että tämä elämä täällä maan päällä ratkaisee taivaskohtalomme. Eihän sillä sitten olisi mitään väliä, jos voi vielä kuoltuaan katua, kun näkee, että se kadotus ei olekaan kiva paikka.
Joo, taisin olla väärässä:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten sellainen ihminen on oivaltanut, miten naurettavaa huuhaata uskonnot on, ja heittää asian vitsinä ymmärtäen, ettei se tarkoita yhtään mitään.
Kaikki epäileväiset ja Jumalalle vihaiset voivat mennä tv7.fi -sivun kautta katsomaan suoraa rukousohjelmaa, joka alkaa klo 19.
Sinne voi omatkin murheensa lähettää rukoiltavaksi. Vaikka pyytää sitä omaa tai oman perheen pelastumista.
Se on ihan sama mitä valitsette elämän aikana sillä kuoleman jälkeen olemme samassa paikassa kaikki. Lopputulema on siis kuitenkin sama kaikille. Analysoikaa rauhassa vain niitä elämän asioita.
Niin, sinähän olet puhunutkin minulle niin kiltisti ja armollisesti. Saat sitten siellä taivaassa kyllä nauraa kun minä olem helvetissä. Ja miten niin argumentit loppui? Sinulla ne loppui, kun et halua nähdä totuutta että alkuseurakunta jakaantui.
Miksi sinä odotat haukkumisesi kohteen kohtelevan sinua kiltisti ja armollisesti? Uskovillakin on oikeus puolustaa itseään. Enkä minä naura kenenkään helvettiin joutuneelle, siinä ei ole mitään hauskaa.
Niin mitä sitten, että alkuseurakunta jakautui? Onhan nytkin monia eri lahkoja ja kolme suurinta kirkkokuntaa. Se ei vesitä Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan olemassa oloa tai Raamatun sanomaa. Ennemmin ihmisillä on varaa valita, missä tuntee olonsa hyväksi ja se on hyvä asia.