Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovaiset, selittäkää yksi asia taivaaseen pääsystä

Vierailija
31.07.2024 |

Jos taivaaseen pääsevät vain Jumalaan uskovat, niin tulisin todennäköisesti olemaan siellä ilman ketään läheisiä ihmisiäni. Miksi toivoisin sinne pääsyä, jos en saisi tavata siellä rakkaitani? Olen aina kokenut ajatuksen jälleennäkemisestä lohdullisena, mutta eihän mitään jälleennäkemistä ole tulossa, koska läheiseni eivät ole uskossa ja todennäköisesti elävät muutenkin sellaista elämää jota ei katsota kristilliseksi. Olisin siis joutumassa eroon kaikista rakkaimmista ihmisistäni.

Voisiko joku uskova avata tätä asiaa? Kysymys on aitoa pohdintaa ilman pilkallisuutta, olen etsikkovaiheessa ja yritän ymmärtää.

Kommentit (842)

Vierailija
21/842 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu ihan mahdottomalta vaatimukselta, että Jumalaa pitäisi rakastaa yli kaiken. Oma perhe ja läheiset on kuitenkin rakkaimmat ja heidän kanssaan haluaisi ikuisuutensa viettää. Miten voi olla onnellinen jos omat läheiset joutuvat kadotukseen? En vain pysty ymmärtämään miten Jumalaa voisi rakastaa sillä tavalla kun hän odottaa.

Sinusta se tuntuu siltä. Ymmärrän ajatuksesi. Mutta, ajattele asia näin, jos rakastat vain lähimmäistäsi yli kaiken, et todella rakasta Luojaasi. Paholainen on tämän maailman kuningas. Huomaat Paholaisen teot, kuolema, sodat, himot, pettämiset, itku ja suru ja Luojan pilkkaaminen. Jos rakastat vain ja ainoastaan omiasi, niin mitä hyvää siinä on? Pakanatkin tekevät niin.

Vierailija
22/842 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän Jumalan armo ja rakkaus sulje läheisesikin syleilyysi ja saat nähdä kaikki rakkaasi siellä. Mikä esimerkiksi minä olen arvioimaan toisen uskoa, koska sitä on mahdotonta päätellä ulkoisesta olemuksesta. Siunausta sinulle ja läheisillesi!

Törkeä väistö.

Vaikka tyhjänpäiväinen liirumlaarumisi pitäisi paikkansa tämän yhden kyseisen yksilön kohdalla, se ei pidä paikkaansa kaikkien kohdalla - jos et sitten ajattele, että kenenkään kristityn lapsi/läheinen ei joudu helvettiin.

Mitä vastaisit esimerkiksi äidilleni, jonka molemmat lapset tai vähintään toinen (minä) on ilman muuta joutumassa helvettiin jos kristinusko on totta?

On joutumassa sinun mielestäsi. Et voi tietää, mitä Jumala heissä tekee.

"Kuka sitten voi pelastua?" Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".

Moni kiihkovastustaja ja ateisti on tullut uskoon. On niitäkin, joille Jumlaa on evankelistan vielä kuolinvuoteellekin lähettänyt ja ihminen on tullut viime metreillä uskoon. Suosittelen kuuntelemaan tai lukemaan uskoontulleiden uskoontulokertomuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/842 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän Jumalan armo ja rakkaus sulje läheisesikin syleilyysi ja saat nähdä kaikki rakkaasi siellä. Mikä esimerkiksi minä olen arvioimaan toisen uskoa, koska sitä on mahdotonta päätellä ulkoisesta olemuksesta. Siunausta sinulle ja läheisillesi!

Törkeä väistö.

Vaikka tyhjänpäiväinen liirumlaarumisi pitäisi paikkansa tämän yhden kyseisen yksilön kohdalla, se ei pidä paikkaansa kaikkien kohdalla - jos et sitten ajattele, että kenenkään kristityn lapsi/läheinen ei joudu helvettiin.

Mitä vastaisit esimerkiksi äidilleni, jonka molemmat lapset tai vähintään toinen (minä) on ilman muuta joutumassa helvettiin jos kristinusko on totta?

He ovat vastuussa omista teoistaan ja sanoistaan. Itsepä kielsivät Jumalan ja Hänen poikansa ristintyön. Älä laita läheisesti pahoja tekoja Jumalan viaksi, sillä ei Jumala ketään kiusaa, vaan ihmistä kiusaa hänen oma syntinen luontonsa, joka kapinoi Luojaansa vastaan. 

Vierailija
24/842 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää kristinuskon pelastusoppia, jonka mukaan taivaaseen pääsee jokainen,  joka viimeistään kuolinvuoteellaan katuu syntejään ja pyytää anteeksi. Siis jokainen, joka toimii em tavalla,  vaikka olisi miljoonia tapattanut psykopaatti. Jos Saksan Aatukin on kerennyt katua, niin taivaasehan hän on luikahtanut. Sitten tavallinen tallaaja, joka ei nyt ole kummoisia syntejä tehnyt, ei varastanut, ei tappanut, ei ollut väkivaltainen ja elänyt muutoinkin yhteiskunnan normien mukaisesti  joutuu kadotukseen,  jos ei pyydä syntejään anteeksi. Onko tämä oikeudenmukaista?

Vierailija
25/842 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat "lähimmäiset" ainakin vainonneet uskoani ja elämäntapaani ja näin ollen omaa "taivaspaikkaani".  En itseasiassa ajattele heitä kovinkaan paljoa. Pyrin itse tekemään Jumalan tahdon ja löytämään muut kaltaiseni. 

Vierailija
26/842 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousemme seuraavalle tasolle, ei se ole uskonnosta kiinni.

Vierailija
27/842 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne ole paholaisen kätyreitä kaikki, jotka ei pääse taivaaseen? Eli sitä alakerran porukkaa. Selvähän se.

Vierailija
28/842 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin voi nojautua Jeesuksen sanoihin, mikä on ihmiselle mahdotonta, se on mahdollista Jumalalle. Jumala voi pelastaa nekin, jotka eivät omalta puoleltaan kykene riittävällä voimalla Jumalan puoleen kääntymään.

Aamen 🙏

Vierailija
29/842 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi käsittää kristinuskon pelastusoppia, jonka mukaan taivaaseen pääsee jokainen,  joka viimeistään kuolinvuoteellaan katuu syntejään ja pyytää anteeksi. Siis jokainen, joka toimii em tavalla,  vaikka olisi miljoonia tapattanut psykopaatti. Jos Saksan Aatukin on kerennyt katua, niin taivaasehan hän on luikahtanut. Sitten tavallinen tallaaja, joka ei nyt ole kummoisia syntejä tehnyt, ei varastanut, ei tappanut, ei ollut väkivaltainen ja elänyt muutoinkin yhteiskunnan normien mukaisesti  joutuu kadotukseen,  jos ei pyydä syntejään anteeksi. Onko tämä oikeudenmukaista?

Ei se noin mene. Elämälläkin on merkitystä, vaikka ei kaikkea ymmärtäisi, Jumala on oikeudenmukainen Jumala. "Niille, jotka uupumatta hyvää tehden etsivät kirkkautta, kunniaa ja katoamattomuutta, hän antaa ikuisen elämän"

Vierailija
30/842 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkeä väistö.

"Kuka sitten voi pelastua?" Niin Jeesus kats

Tunnen itseni enkä osaa nähdä kehityskulkua, jonka seurauksena minusta mitenkään voisi tulla deisti. Deismi on monta, monta, monta, monta, MONTA kertaluokkaa uskottavampaa kuin geneerinen teismi. Geneerinen teismi on monta, monta, monta, monta, MONTA kertaluokkaa uskottavampaa kuin kristinusko.

Mutta muutetaan kysymyksenasettelua vielä geneerisempään suuntaan.

Oletko sitä mieltä, että yhdenkään kristityn lapsi ei joudu helvettiin?

Jos et, mitä sanoisit sille jollekin kristitylle X, jonka lapsi tosiasiallisesti joutuu helvettiin, tiedämmepä me sitä tahi emme? Sanoisit vaan, että "emmehän me tiedä" ja lopputuloksen ilmettyä toteaisit, jotta "kikkelis kokkelis"?

Vierailija
31/842 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä joko uskoo tai ei usko. 

Vierailija
32/842 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä olisit se Aatu ollut ja olisit katunut tekojasi, niin kelpaisi se armo sinullekin, jos uskoisit, että helvetin portit ovat vaarassa heilahtaa.

Ja ovatkin vaarsssa heilahtaa kaikille niille, joilla ei ole synnit sovitettu. sillä Jumalan silmissä pienikin synti on kadottava synti. Ei tarvita mitään aatumaisia isoja ja pahoja tekoja. Kaikki synnit on sovitettava Raamatun mukaan. Oleellisempaa onkin alkaa miettiä syntiasiaa omalla kohdallaan kuin miettiä jotakuta, joka on jo edesmennyt ja tuomionsakin saanut Jumalan edessä.

Vierailija
33/842 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kirkkolahkossa. Luultavasti dimensiot. Ehkä joku hyvä taajuus. Maapallon näköinen paikka, tuttu, eetterissä. Ehkä siellä on kohtaamispintoja ja paikkoja.

Vierailija
34/842 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aatu otti hengen itseltään, joka taitaa olla lähes universaalisti synniksi ymmärretty (lähes?) kaikissa kristinuskon tulkinnoissa. Itsemurhaaja ei voi saada tätä viimeistä syntiään anteeksi, koska sitä ei ole mahdollista katua ja pyytää anteeksi = automaattinen helvettituomio.

Itse käytän mieluummin esimerkkinä Jeffrey Dahmeria, sarjamu rha ajaa, joka ta ppo i, ra iska si ja pa loi tteli 17 miestä (ja söikin heistä osia). Hänen oman kertomansa mukaan hän tuli uskoon vankilassa, missä lopulta toinen vanki pieksi hänet hengiltä. Jos uskomme kertomaansa ja kristinusko on totta, tämä mukava mies on tällä hetkellä taivaassa muita kristittyjä odottamassa.

Vierailija
35/842 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuten buddhalaiset sanovat Jeesuksesta?

Vierailija
36/842 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vaikea aihe.

Mutta Raamattu kehottaa rakastamaan Jumalaa yli kaiken. Hän on koko ihmiskunnan Isä. Ilman häntä ei olisi yhtäkään ihmistä edes olemassa, ei niitä sinun läheisiäsikään, eikä sinua. Jo pelkästään siksi hän haluaa olla ykkönen ihmisen sydämessä ja elämässä, koska hän on Luojamme. Jeesuskin sanoi, että hänen perhettään ovat ne, jotka tekevät Jumalan tahdon. Jumalan perhe koostuu vain pelastuneista ihmisistä.

Myös ihmissuhteet, perheet ja suvut ovat tärkeitä Jumalalle ja hän toimii aina koko perhekunnan hyväksi, että kaikki perheenjsenet pelastuisivat. Valinta, haluaako uskoa ja pelastua, on kumminkin jokaisen yksilön tehtävä itse, eikä Jumala pakota ketään pelastumaan ja uskomaan.

Se, kuka ensin tulee uskoon perheestä, toimii yleensä myös oman perheensä evankelistana, tai vähintäänkin esimerkkinä niille muille, jotka eivät vielä usko. Elämällä Jumalan mielen mukaista uskovan elämä

Kuulostaa ihan naapurimaan ja pohj. korean johtajien touhulta, eli meidän pitäisi palvoa vain tuota yhtä ukkoa, jonka olemassa olosta ei ole niin minkäänlaisia todisteita. putin ja kim jong un on sentään melko todistetusti ainakin olleet olemassa.

Vierailija
37/842 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoiten pääsee taivaaseen, kun tilaa paikan kaukolennolle. Muut tavat ovat huijausta.

Vierailija
38/842 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ole rauhassa. Mitään taivasta ei todennäköisesti ole olemassa. Ja jos on, sinne päätyvät kaikki ihan uskosta riippumatta.

T. Buddhalainen 

Vierailija
39/842 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkeä väistö.

Omaa kehityskulkuaan uskovaksi ei kukaan ole osannut nähdä. Se hetki, kun ihminen tulee uskoon, voi olla erittäin mullistavakin kokemus, vaikka moni tulee kyllä niin sanotusti hiljaa pohtienkin uskoon.

Vierailija
40/842 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Itse katsonkin Raamatun opettavan enemmänkin annihilationismia, eli kadotettujen häviämistä kärsimyksen jälkeen. Ei kai taivaassa voisi olla onnellinen, jos tietäisi vanhempansa tai lapsensa kärsivän ikuisesti.