Mä järkytyin kun tajusin miten puoli-ilmasia asunnot on jossain Pohjois-Suomessa!!
Joo, olen ollut tietämätön mutta nyt vihdoin ymmärrän miksi täälläkin jotkut elää niin hyvää elämää ja on oma talo maksettu jne jne. Jessus, miehen tuttavan 150 neliöinen 80-luvulla valmistunut ja just TÄYSIN ulkoa ja sisältä rempattu upea omakotitalo 800 neliön pihalla alle 50 000 euroa! EI VOI OLLA TOTTA! Eihän täältä pääkaupunkiseudulta saa alle 100000 MITÄÄN, rupusinta yksiötä jossain aivan perseessä. Tarvii vissiin muuttaa sitte tollaseen kylään niin on millä elää. Kiitos kun sain purkautua.
Kommentit (47)
Niinpä. Helsingissä jo pelkkä omistusasuntokolmio voi maksaa melkein kaksi miljoonaa mummonmarkkaa ja siihen vielä kuukausittaiset vastikkeet (300 euroa).
Tukekaamme ajatusta työnsiirrosta aloilla ja työtehtävissä, joissa se on mahdollista. Miksi kaikkien pitää istua Helsingin keskustassa töissä?
...vähän arveluttaa. Mahtaa olla jossain tosi susirajalla, jos tolla hinnalla saa.
Kun asuin Hesassa niin matkat olivat HUOMATTAVASTI pidempiä kauppoihin, kouluihin, harrastuksiin ym. Helsingissä tuntui että asui jumalan selän takana kun oli pitkä matka joka paikkaan.
Täällä tuppukylässä jossa ei ole kuin n70 000 ihmistä välimatkat ovat pieniä. ;)
Osaksi oli remontoitu juuri ennen kuin muutettiin tänne. (2v sitten) Sauna ja kylpyhuone uusiksi laitettu. Yli tuhannen neliön tontti. Rauhallisella paikalla. 3km keskustaan. Asutaan kaupungissa Keskipohjanmaalla. Täällä kaikki tarvittavat palvelut. Asuimme hetken myös Turussa. Ikinä ei olisi sieltä ostettu taloa. Eipä olisi ollut varaakaan vaikka molemmilla oli työ.
Tämä talo maksoi 100 000¿. Miehen palkalla pärjätään ja saan olla lasten kanssa kotona.
Kalajoelta on parikin ystävää ostanut pienen omakotitalon. 40 000-50 00¿.
Kalajoella oli muuten myynnissä talo jossa oli alhaalla liiketilat. Ja muissa kerroksissa yksiö, kaksio ja kolmio. 150 000¿
Kyllä " maallakin" on paljon taloja, jotka ovat lähellä palveluja tai vaikka valtatien varressa, jos pikkuteitä pelkää. Ja täällä kymmenen kilometriä taittuu vartissa. Helsingissä julkisilla liikuttaessa mulla meni saman mittaiseen työmatkaan kolme varttia. Joten se lähellä oleminen on suhteellista.
Onko se asuminen sitten pitemmän päälle edullista??? Vaikka saisikin sen unelmatalonsa puoli ilmaiseksi ja mitä tehdä vailla työtä autioituvassa pikkukylässä pienten lasten kanssa, jotka ovat varsinaisia yhteiskunnan palvelujen suurkuluttajia;)
Saahan sitä kodin halvalla, mutta itse en halua muuttaa Jumalan selän taakse, jossa koulumatkat, kauppamatkat ja matka lähimpään lääkäriin mitataan kymmenissä kilometreissä.