Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää lasten ääntely puheluiden taustalla

Vierailija
31.07.2024 |

Ihansama mikä puhelu kyseessä tai kuka soittaa niin ärsyttää kun taustalta kuuluu korvia viiltävää vinkumista, hihkumista, jokeltelua tai muutenvaan erittäin häiritsevää ääntelyä. Miksei voi mennä tilaan missä ei ole lapsia ja vaikka pistää ovea säppiin???

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyrin rauhoittamaan puhelut, mikäli on oikeasti jotain tärkeää sovittavaa. Jos mulle soittaa muuten vaan huvikseen, saa kuunnella melua taustalla. Minua ei kiinnosta jaaritella turhia.

Sama juttu. Eikä mulla ole aikaa keskittyä jaaritteluun jos olen yksin kotona lasten kanssa. Pesen samalla pyykkiä, pyyhin pyllyjä, tiskaan, kokkaan, imuroin ja hoidan niitä lapsia kaikkine tarpeineen (jota huomion antaminen pitkin päivää on). 

Jos haluaa höpötellä pitkän kaavan kautta niitä näitä, niin pitää odottaa sellaista hetkeä että mulla on aikaa.

Kiva, että sinullakin on tehtävä elämässä.

Vierailija
102/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ne lapsille suunnatut komennot on ihan parhaita. Hajoilen aina kun kesken lauseen tuleekin "haarukka pois nenästä" tai "et pissaa huonekasviin vaan pottaan" tai muuta vastaavaa. Mielikuvat siitä mitä kaverin luona tapahtuu on👌 

Ja oikeasti lapset on tosi kivoja ja hyväkäytöksisiä. En tiedä mitä ne aina alkaa säätää kesken puhelun.

Siis mun lapset eivät ole koskaan olleet sellaisia "äitiäitiäitii"-tyyppisiä, mutta kun he olivat pienempiä, he tulivat luokseni magneetin lailla, kun puhuin puhelimessa. Yleensä paikalle oli miehenikin, joten saatoin jättää lapset hänen kontolleen, mutta tosi usein jompikumpi livahti edes sen kerran olkkariin, missä mulla oli tapana puhelut puhua. 

Se on joku lasten tapa. Valittelin asiaa kerran mummolleni puhelimessa, kun lapset aloitti tuon äitiäitiäiti. Mummoni sanoi että niin isäni sisaruksineenkin teki ja se oli kauheaa kun oli lankapuhelimet. Samoin äitini sanoi että me jostain syystä ampaisimme paikalle aina kun äiti aloitti puhelun, vaikka muuten olimme enemmän isän kimpussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyrin rauhoittamaan puhelut, mikäli on oikeasti jotain tärkeää sovittavaa. Jos mulle soittaa muuten vaan huvikseen, saa kuunnella melua taustalla. Minua ei kiinnosta jaaritella turhia.

Sama juttu. Eikä mulla ole aikaa keskittyä jaaritteluun jos olen yksin kotona lasten kanssa. Pesen samalla pyykkiä, pyyhin pyllyjä, tiskaan, kokkaan, imuroin ja hoidan niitä lapsia kaikkine tarpeineen (jota huomion antaminen pitkin päivää on). 

Jos haluaa höpötellä pitkän kaavan kautta niitä näitä, niin pitää odottaa sellaista hetkeä että mulla on aikaa.

Onpa outo kommentti. Aivan niin kuin lasten ja kodin hoitaminen olisi jotenkin triviaalia tekemistä. 

Vierailija
104/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ne lapsille suunnatut komennot on ihan parhaita. Hajoilen aina kun kesken lauseen tuleekin "haarukka pois nenästä" tai "et pissaa huonekasviin vaan pottaan" tai muuta vastaavaa. Mielikuvat siitä mitä kaverin luona tapahtuu on👌 

Ja oikeasti lapset on tosi kivoja ja hyväkäytöksisiä. En tiedä mitä ne aina alkaa säätää kesken puhelun.

Siis mun lapset eivät ole koskaan olleet sellaisia "äitiäitiäitii"-tyyppisiä, mutta kun he olivat pienempiä, he tulivat luokseni magneetin lailla, kun puhuin puhelimessa. Yleensä paikalle oli miehenikin, joten saatoin jättää lapset hänen kontolleen, mutta tosi usein jompikumpi livahti edes sen kerran olkkariin, missä mulla oli tapana puhelut puhua. 

Se on joku lasten tapa. Valittelin asiaa kerran mummolleni puhelimessa, kun lapset aloitti tuon

Eli lapset ovat siis aina olleet yhtä rasittavia.

Vierailija
105/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapset ovat siis aina olleet yhtä rasittavia

No sellaisia lapset on. Entisaikojen velat vain sietivät muita ihmisiä ja lapsia paremmin kuin nykyiset.

Vierailija
106/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa outo kommentti. Aivan niin kuin lasten ja kodin hoitaminen olisi jotenkin triviaalia tekemistä. 

No onhan se sellaista puuhastelua. Samalla tavalla lapseton pesee pyykit eikä tee siitä numeroa.

Vierailija
107/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh ja ohhoh. Kerronko kuule mikä OIKEASTI ärsyttää? Nykyään ihmiset puhuvat puhelimeen kaiutin päällä ja pitävät sitä kummallisesti naamansa edessä vaakatasossa. Sitä puhelinta pidetään KORVALLA. Muu maailma ei halua kuulla sinun kaverisi juttuja. Yritä ymmärtää.

Itseasiassa puhelimen valmistajatkin ohjeistaa olemaan pitämättä korvalla ja pitämään puhelinta riittävän välimatkan päässä säteilyn takia tai käyttämään Bluetoothia puhuessa.

Vierailija
108/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No onhan se sellaista puuhastelua. Samalla tavalla lapseton pesee pyykit eikä tee siitä numeroa."

No, jonkun nyt on kuitenkin pyykit pestävä, ruoka laitettava ja lapset hoidettava. Jotenkin on vaikea nähdä tuollaiset elämän perusasiat pelkkänä puuhasteluna, kun ne ovat välttämättömiä. En ymmärrä, mitä tuo viestisi toinen lause tarkoittaa, joten en osaa ottaa siihen kantaa.

Vierailija
109/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No onhan se sellaista puuhastelua. Samalla tavalla lapseton pesee pyykit eikä tee siitä numeroa."

No, jonkun nyt on kuitenkin pyykit pestävä, ruoka laitettava ja lapset hoidettava. Jotenkin on vaikea nähdä tuollaiset elämän perusasiat pelkkänä puuhasteluna, kun ne ovat välttämättömiä. En ymmärrä, mitä tuo viestisi toinen lause tarkoittaa, joten en osaa ottaa siihen kantaa.

Ja lapsiperheissä ne volyymit on vähän eri. Ei mulla tullut yksin tai vain miehen kanssa eläessä esim lakanapyykkiä kerrasta kolmea koneellista tai viikon vaatepyykin pesu ei vienyt kuuden koneellisen verran. Pyykkien viikkaamiseen meni tunti viikossa nykyisen kolmen tunnin sijaan.

Tiskikone oli ihan turha kun se olisi käynnistetty max kerran viikossa, ei kahdesti päivässä. Kattilallinen ruokaa riitti monta päivää, nyt se menee yhdellä aterialla. Ehkä jää töihin eväät jnejne. 

Lapsiperheissä se kotityö ei ikinä lopu. Ei ole sellaista hetkeä ettei jotain tarvitsisi tehdä.

Vierailija
110/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävää veden ja sähkön tuhlausta, kun pyöritätte noita koneitanne jatkuvalla syötöllä. Opettakaa pentunne olemaan sotkematta niin paljon sekä käyttämään koko päivän samaa mukia, lautasta ym.

Vierailija
111/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs soittelette maratonpuheluita ihmiselle, jonka pitää samaan aikaan vahtia lapsia. Kannattaa mieluummin vaikka sopia aika milloin olisi rauhallinen hetki, tai ihan vaan tyytyä viestittelyyn. Ei siitä puhelimessa puhumisesta tosiaan tule oikein mitään jos on pikkulasten kanssa, ne aivan takuulla keksii kaikki temput ja kiukuttelut just silloin. Jotkut ihmiset ei vaan tajua vaan jatkaa höpinäänsä, vaikka vois kuvitella että se lasten huuto taustalla toimisi vihjeenä että kannattaa pitää puhelu lyhyenä... 

Vierailija
112/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa outo kommentti. Aivan niin kuin lasten ja kodin hoitaminen olisi jotenkin trivia

No onhan se sellaista puuhastelua. Samalla tavalla lapseton pesee pyykit eikä tee siitä numeroa.

Erona vaan se, että vela ei hoida lapsia samaan aikaan. 

Vierailija
113/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn hiivatulehdus on levinnyt jo suun alueelle koska napostelu sormettamisen jälkeen ilman käsien pesua.

Vierailija
114/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävää veden ja sähkön tuhlausta, kun pyöritätte noita koneitanne jatkuvalla syötöllä. Opettakaa pentunne olemaan sotkematta niin paljon sekä käyttämään koko päivän samaa mukia, lautasta ym.

Mitä jos vaikka laittaisit koneen kiinni/puhelimen pois ja lähtisit välillä ulos kävelemään? Tai keskittyisit johonkin ihan oikeaan asiaan?

Vierailija
115/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää lähipiirissä pieniä lapsia häiritsemässä puheluita, mutta muutama koiranomistaja, joiden pienet koirat tekevät samaa kuin pikkulapset. Taustalla alkaa ininä, räkytys ja vinkuminen, kun omistaja puhuu puhelimessa. Sitten omistaja alkaa lässyttää sivuun koiralle, joka innostuu omistajan huomiosta pitämään vielä isompaa ääntä. Puhelun lopuksi yksi lähtee katsomaan mitä koira näkee ulkona, toinen lähtee antamaan herkkuja ja muut lähtevät muuten hellimään hauvelia.

Vierailija
116/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule. Iltapäivisin kun olen kotona, on kotona myös ne perheen pienimmät. Iltaisin käyn lenkillä, ja siellä voin sitten jutella kanssasi ilman lasten ääniä. Muutenkin jaan mielummin huomioni lapsille silloin kun ovat hereillä, muut asiat tulee sitten myöhemmin.

No se iltahan ei ollenkaan sovi ap:lle, kyllä sen äidin pitää järjestää tavalla tai toisella lapsivapaa juuri silloin kun ap saa päähänsä soittaa.

Tarkoitin tätä asiaa ammattimaisessa ympäristössä. Työkavereille, työaikana asiakkaille, yhteistyökumppaneille ym. soittaminen. On hyvin epäammattimaista ja töykeää että lapsi huutaa korvaan tällöin.. En slita puhelimitse vapaa-ajallani kuin pakon edessä, enkä varsinkaan "rupatellekseni" 

-Ap

Vierailija
117/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
118/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enää lähipiirissä pieniä lapsia häiritsemässä puheluita, mutta muutama koiranomistaja, joiden pienet koirat tekevät samaa kuin pikkulapset. Taustalla alkaa ininä, räkytys ja vinkuminen, kun omistaja puhuu puhelimessa. Sitten omistaja alkaa lässyttää sivuun koiralle, joka innostuu omistajan huomiosta pitämään vielä isompaa ääntä. Puhelun lopuksi yksi lähtee katsomaan mitä koira näkee ulkona, toinen lähtee antamaan herkkuja ja muut lähtevät muuten hellimään hauvelia.

Tämä on kyllä kamalinta. Puolet puhelusta menee ohi kun joku chihuahua räksyttää taustalla niin että tärykalvot huutaa itsellä hoosiannaa ja omistaja ei voi mennä kauemmas tai toiseen huoneeseen. Sen koiran kun voi jättää valvomattakin noin keskimäärin. Maksimissaan karjaisee "hiljaa" sellaisella volyymilla että taas soi tärykalvot. Koska sitä puhelinta ei voi ottaa korvalta pois. Ja sen jälkeen se pirun fifi vain jatkaa räkyttämistä.

Vierailija
119/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule. Iltapäivisin kun olen kotona, on kotona myös ne perheen pienimmät. Iltaisin käyn lenkillä, ja siellä voin sitten jutella kanssasi ilman lasten ääniä. Muutenkin jaan mielummin huomioni lapsille silloin kun ovat hereillä, muut asiat tulee sitten myöhemmin.

No se iltahan ei ollenkaan sovi ap:lle, kyllä sen äidin pitää järjestää tavalla tai toisella lapsivapaa juuri silloin kun ap saa päähänsä soittaa.

Tarkoitin tätä asiaa ammattimaisessa ympäristössä. Työkavereille, työaikana asiakkaille, yhteistyökumppaneille ym. soittaminen. On hyvin epäammattimaista ja töykeää että lapsi huutaa korvaan tällöin.. En slita puhelimitse vapaa-ajallani kuin pakon edessä, enkä varsinkaan "rupatellekseni" 

-Ap

Mutta miksi soitat työkavereille / asiakkaille tms niin että he ovat vapaa-ajalla? Kukaanhan ei vahdi työaikana lapsia, joten kyseessä on väkisin sen toisen henkilön vapaa.