Ärsyttää lasten ääntely puheluiden taustalla
Ihansama mikä puhelu kyseessä tai kuka soittaa niin ärsyttää kun taustalta kuuluu korvia viiltävää vinkumista, hihkumista, jokeltelua tai muutenvaan erittäin häiritsevää ääntelyä. Miksei voi mennä tilaan missä ei ole lapsia ja vaikka pistää ovea säppiin???
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan pienikin lapsi kyllä ymmärtää, jos hänelle sanoo että sen aikaa pitää olla hiljaa kun aikuinen puhuu puhelimessa. Kaikkien ärsyttävimpiä ovat ne vanhemmat tai isovanhemat, jotka ottavat lapsen vieläpä ihan siihen luurin lähelle, että kuuntelepa, kun Mico-Jessicallakin on sulle asiaa. Ja sitten se tenava siinä mekastaa niin että korvaan sattuu.
Monet vanhemmat myös alkaa kesken puhelun juttelemaan lapsilleen. Eli kun yrität jotain asiaa vaikka sopia, niin sitten yhtäkkiä luurista kuuluunkin: Joo Nicopetteri, on toooosi upea piirustus! Tee isillekin samanlainen! Äiti tulee ihan heti tästä katsomaan sun leikkejä! Jne ja itse sitten odotat siinä luurin päässä. Tämä jos mikä on ärsyttävää.
Haluatko että se lapsi jatkaa sitä häiritsemistä vai että se menee pois ja piirtää isille hiljaa kuvaa?
Huomaa että sulla ei ole lapsia.
No kuule. Iltapäivisin kun olen kotona, on kotona myös ne perheen pienimmät. Iltaisin käyn lenkillä, ja siellä voin sitten jutella kanssasi ilman lasten ääniä. Muutenkin jaan mielummin huomioni lapsille silloin kun ovat hereillä, muut asiat tulee sitten myöhemmin.
Mun mielestä ne lapsille suunnatut komennot on ihan parhaita. Hajoilen aina kun kesken lauseen tuleekin "haarukka pois nenästä" tai "et pissaa huonekasviin vaan pottaan" tai muuta vastaavaa. Mielikuvat siitä mitä kaverin luona tapahtuu on👌
Ja oikeasti lapset on tosi kivoja ja hyväkäytöksisiä. En tiedä mitä ne aina alkaa säätää kesken puhelun.
Vierailija kirjoitti:
No kuule. Iltapäivisin kun olen kotona, on kotona myös ne perheen pienimmät. Iltaisin käyn lenkillä, ja siellä voin sitten jutella kanssasi ilman lasten ääniä. Muutenkin jaan mielummin huomioni lapsille silloin kun ovat hereillä, muut asiat tulee sitten myöhemmin.
No se iltahan ei ollenkaan sovi ap:lle, kyllä sen äidin pitää järjestää tavalla tai toisella lapsivapaa juuri silloin kun ap saa päähänsä soittaa.
En lähtökohtaisesti alennu asioimaan lapsiperheiden kanssa, siirrän heidät aina uloimmalle kehälle. Korkeintaan viestin kanssaan kirjallisesti.
Vierailija kirjoitti:
En lähtökohtaisesti alennu asioimaan lapsiperheiden kanssa, siirrän heidät aina uloimmalle kehälle. Korkeintaan viestin kanssaan kirjallisesti.
Juuri tämä. Komppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri antaa lapsensa keskeyttää puhelun ja monta kertaa. Ja kärsivällisesti vastailee lapsensa kysymyksiin kesken meidän juttelun =O
Äitien pitäisi keskittyä lapsiin ja laittaa se puhelin kokonaan pois. Kaverit voivat soitella ja juoruilla muulloin kuin siihen aikaan, kun lapsi tarvitsee äitiään ja äidin huomiota ilman, että puhelin on koko ajan korvalla.
Eli jos äidille tulee tärkeä puhelu töistä tai vaikka lääkäristä, et herranjestas vastaa! Lapsihan jää yksin kokonaiseksi minuutiksi! Äidit keskittyvät VAIN lapsiin, muistakaa tämä.
Ei, vaan äiti/vanhempi vastaa ja soittaja käsittää äidin/vanhemman selityksestä tämän olevan tilanteessa, jossa hän on vastuussa lapsista. Isot lapset ymmärtävät ja osaavat olla hiljaa vanhemman pyynnöstä. Pienet lapset eivät osaa, koska he ovat pieniä lapsia. Lääkäri varmaan ymmärtää, kaikki työnantajat välttämättä eivät, mutta he todennäköisesti voivat sopia rauhallisen soittoajan jos työnantajan on soitettava työntekijälle tämän vapaa-ajalla tämän kotiin työasioista. Jos taas on etätyössä, ei ole asiallista tehdä työtä ja hoitaa lapsia samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JOskus olin asiakspalvelussa kun tuollainen soitti ja niillä oli ihmeellinen tapa ottaa se lapsi syliin ja sitten se lapsi huusi siihen puhelimeen ihan täysillä. ajattelin aina että se lapsi oli mustasukkainen kuin äiti puhui jollekin toiselle.
Onhan se aivan kestämätöntä, että joillakin on lapsia. Lapset pitää kieltää ihan kokonaan. Lasten lisäksi pitää kieltää vanhukset. Nekin vaativat hoivaa ja ärsyttävät työikäisiä kunnon kansalaisia olemassaolollaan. Puhelujen aikana ja varsinkin asiakaspalvelussa, on saatava palvella asiakasta täydessä taustameluttomuudessa.
Puhukaa puhelut sitten kun ei lapset kilju ja ole täys hässäkkä päällä. Tai toinen vanhempi on niiden kanssa. Ja olet tilassa jossa ei ole sekamelskaa tai ääntä. Ei ole niin kii
Erona onkin se, että ennen ymmärrettiin millaisia lapset on eikä asiasta tehty numeroa. Lapset EI ole pikkuisia aikuisia eikä heidän kuulu sellaisia olla.
Parhaissa oloissa kasvavat lapset ovat kovaäänisiä: leikkivät, laulavat ja riehuvat, koska heidän on annettu olla lapsia. Ennen lapset oli kovaäänisiä keskenään ulkona, mutta nykyisin ei saa pistää kovin pieniä keskenään ulos, joten ovat sitten kovaäänisiä kotona.
Pyrin rauhoittamaan puhelut, mikäli on oikeasti jotain tärkeää sovittavaa. Jos mulle soittaa muuten vaan huvikseen, saa kuunnella melua taustalla. Minua ei kiinnosta jaaritella turhia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri antaa lapsensa keskeyttää puhelun ja monta kertaa. Ja kärsivällisesti vastailee lapsensa kysymyksiin kesken meidän juttelun =O
Äitien pitäisi keskittyä lapsiin ja laittaa se puhelin kokonaan pois. Kaverit voivat soitella ja juoruilla muulloin kuin siihen aikaan, kun lapsi tarvitsee äitiään ja äidin huomiota ilman, että puhelin on koko ajan korvalla.
Eli jos äidille tulee tärkeä puhelu töistä tai vaikka lääkäristä, et herranjestas vastaa! Lapsihan jää yksin kokonaiseksi minuutiksi! Äidit keskittyvät VAIN lapsiin, muistakaa tämä.
Ei, vaan äiti/vanhempi vastaa ja soittaja käsittää äidin/vanhemman selityksestä tämän olevan tilanteessa, jossa hän on vastuussa lapsista. Isot lapset ymmärtävät ja osaavat olla hil
Näin. Lisäksi soittajan ollessa kaveri voi kaverikin tajuta soittavansa huonoon aikaan ja vaikka kysyä koska on sopivampi aika.
Omat ystäväni ovat esim opetelleet meidän lasten treeniaikataulut, koska silloin on paljon aikaa jutella ihan rauhassa. Tai käydä kahvilla.
Jos soittavat muuhun aikaan, ensimmäinen kysymys on onko paha paikka. Joskus laittavat viestiä että soita asap kun pystyt. Ei kukaan voi kuvitella maailman pyörivän täysin oman napansa ympärillä, vaan ihmissuhteisiin kuuluu erilaisten tilanteiden sietäminen.
En minäkään soita lapsettomille kavereille klo 7 aamulla lauantaina, vaikka olen tuohon aikaan ollut itse hereillä jo 1,5h ja se olisi itselleni hyvä aika puhua ennen kotitöiden aloittamista. Enkä vauvaperheisiin silloin kun tiedän että on suunnilleen nukkumaanmenoaika. Tai jos kaveri on sanonut olevansa treeneissä tiettyyn aikaan tiettynä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on työkaveri, jonka taustalta kuuluu aina lasten huutaminen. Todella rasittavaa yrittää keskustella, kun toisella on ihan älytön taustamelu. Minusta myös todella epäreilua tyokevereita kohtaan, että pistetään kuuntelemaan tuollaista. Se alkaa jo rasittaa aika paljon, kun on parhaimmillaan kolme tunnin palaveria tämän työkaverin kanssa päivässä eri aiheista. Ilmeisesti vaimonsa on lasten kanssa kotiäitinä eikä kykene pitämään lapsia pois leikkimästä isän lähellä palavereiden aikana.
Hiljaisuutta ja häiriöttömyyttä vaativaa etätyötä ja tuntien palavereita pitää hoitaa muualla kuin tilassa, jossa muu perhe asuu ja oleskelee. Silloin vika on siinä etätyöntekijässä ja on syytä mennä toimistolle töihin. Ei voi vaatia lapsia kävelemään varpaillaan ja kuiskailemaan monta tuntia, kun vanhempi on etätyössä.
Mieluummin kuuntelisin voihkintaa: aah, aah, oih, ou jee, ou jee, nussimua isi, nussimua, täytä munpikkupillu sun isollakyrvällä, aah, aah, käytä mua, tyhjennä sun pallit munpilluun isi, aaah
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä. Komppaan.
Lapsiperheet kiittävät. Vihdoin ymmärsitte.
Vierailija kirjoitti:
Pyrin rauhoittamaan puhelut, mikäli on oikeasti jotain tärkeää sovittavaa. Jos mulle soittaa muuten vaan huvikseen, saa kuunnella melua taustalla. Minua ei kiinnosta jaaritella turhia.
Sama juttu. Eikä mulla ole aikaa keskittyä jaaritteluun jos olen yksin kotona lasten kanssa. Pesen samalla pyykkiä, pyyhin pyllyjä, tiskaan, kokkaan, imuroin ja hoidan niitä lapsia kaikkine tarpeineen (jota huomion antaminen pitkin päivää on).
Jos haluaa höpötellä pitkän kaavan kautta niitä näitä, niin pitää odottaa sellaista hetkeä että mulla on aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ne lapsille suunnatut komennot on ihan parhaita. Hajoilen aina kun kesken lauseen tuleekin "haarukka pois nenästä" tai "et pissaa huonekasviin vaan pottaan" tai muuta vastaavaa. Mielikuvat siitä mitä kaverin luona tapahtuu on👌
Ja oikeasti lapset on tosi kivoja ja hyväkäytöksisiä. En tiedä mitä ne aina alkaa säätää kesken puhelun.
Siis mun lapset eivät ole koskaan olleet sellaisia "äitiäitiäitii"-tyyppisiä, mutta kun he olivat pienempiä, he tulivat luokseni magneetin lailla, kun puhuin puhelimessa. Yleensä paikalle oli miehenikin, joten saatoin jättää lapset hänen kontolleen, mutta tosi usein jompikumpi livahti edes sen kerran olkkariin, missä mulla oli tapana puhelut puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka pitää vahtia samalla niitä lapsia?
Hyvin yksinkertaista, silloin vahditaan niitä lapsia eikä soitella "mitä kuuluu puheluita?"
Ohis
On totaaliyksnhuoltajia, joilla voi lapsen ollessa pieni olla omaa aikaa ilman lapsen vahtimista esim 5 min viikossa (sisko käy tuomassa tavaran ja jututtaa lasta kun äiti käy viemässä roskat, yksin, salaa huokaisten). Rahalla saa tietenkin lastenvahdin. Muuten ei ehkä kukaan lasta vahdi .paljonko törsäät tällä viikolla lastenvahtiin? Kahden tunnin palkka? Saat kaksi tuntia omaa aikaa sillä viikolla. Soitatko silloin puhelun pankkiin tai puhut puhelinmyyjälle? Tai ehkä säästelet sitä aikaa, ja soitat puhelut vahtiessa lasta? Tämä voi kuulostaa ääriesimerkiltä, ja tavallaan onkin kun ei tuota vaihetta montaa vuotta kestä,mutta itse wläneenä, arkea tuokin oili.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin kuuntelisin voihkintaa: aah, aah, oih, ou jee, ou jee, nussimua isi, nussimua, täytä munpikkupillu sun isollakyrvällä, aah, aah, käytä mua, tyhjennä sun pallit munpilluun isi, aaah
🤭
Outo tuo kommentti, jossa kirjoittajan mielestä parhaissa oloissa kasvavat lapset ovat kovaäänisiä. Ei todellakaan ole noin. Parhaissa oloissa lapsia myös kasvatetaan ja opetetaan elämään tässä maailmassa. Ei koko ajan voi kiljua, riehua ja laulaa, vaikka lapsi onkin. Rauhaa ja tilaa täytyy antaa muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on työkaveri, jonka taustalta kuuluu aina lasten huutaminen. Todella rasittavaa yrittää keskustella, kun toisella on ihan älytön taustamelu. Minusta myös todella epäreilua tyokevereita kohtaan, että pistetään kuuntelemaan tuollaista. Se alkaa jo rasittaa aika paljon, kun on parhaimmillaan kolme tunnin palaveria tämän työkaverin kanssa päivässä eri aiheista. Ilmeisesti vaimonsa on lasten kanssa kotiäitinä eikä kykene pitämään lapsia pois leikkimästä isän lähellä palavereiden aikana.
Hiljaisuutta ja häiriöttömyyttä vaativaa etätyötä ja tuntien palavereita pitää hoitaa muualla kuin tilassa, jossa muu perhe asuu ja oleskelee. Silloin vika on siinä etätyöntekijässä ja on syytä mennä toimistolle töihin. Ei voi vaatia lapsia kävelemään varpaillaan ja kuiskailemaan monta tuntia, kun vanhempi on etätyössä.
Jep. Mies tekee ilmiselvästi töitä jossain olohuoneessa tai keittiössä, mikä on perheen yhteinen tila, eikä työhuoneessa tai makkarissa omassa rauhassa. Olkkarissahan saa toki näppärästi katsottua telkkaria tai pelattua siinä työnlomassa.
Ottaa päähän tuon vaimon puolesta. Kiva varmaan yrittää pyhittää koko koti huopatossutehtaaksi kun isi tekee koko perheen tiloista työtiloja.
Asiakaspalvelut usein toimivat samaan aikaan kuin lapsetkin. Aina ei ole saatavilla toista vanhempaa tai aikuista lapsia vahtimaan. Monissa paikoissa asiakaspuheluihin vastataan vain joinakin päivinä viikosta ja johonkin tiettyyn kellon aikaan. Asiat on saatava hoidettua, vaikka se tunnin hiljaa ollut lapsi juuri puhelun aikana satuttaa itsensä ja alkaa itkeä. Ihan järkyttävää tämä lapsivihamielisyys. Olette itsekin olleet lapsia ja aivan varmasti itkeneet ja huutaneet. Erakoituminen ja yhteydenpidon lopettaminen toisiin ihmisiin varmaan auttaa, ellei kestä ihmisiä ja ääniä.