Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää lasten ääntely puheluiden taustalla

Vierailija
31.07.2024 |

Ihansama mikä puhelu kyseessä tai kuka soittaa niin ärsyttää kun taustalta kuuluu korvia viiltävää vinkumista, hihkumista, jokeltelua tai muutenvaan erittäin häiritsevää ääntelyä. Miksei voi mennä tilaan missä ei ole lapsia ja vaikka pistää ovea säppiin???

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri antaa lapsensa keskeyttää puhelun ja monta kertaa. Ja kärsivällisesti vastailee lapsensa kysymyksiin kesken meidän juttelun =O

Vierailija
22/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka pitää vahtia samalla niitä lapsia?

Hyvin yksinkertaista, silloin vahditaan niitä lapsia eikä soitella "mitä kuuluu puheluita?"

Ohis

Laita selkeä viesti siitä mitä asiaa on. Kukaan jaksa jaaritella, siksi ne antaa lasten olla kuin kotonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää kyllä. Etenkin jos ne kakarat riehuu siellä taustalla ja huuto on kova. Tai osallistuu siihen puheluun. Siinä pitää sitten lässyttää Maijakaijan kanssa sivuun koko ajan jotain, mistä ei varmasti saa selvää.. Kun on niin söpöä, kun Maijakaija osaa sanan tai kaksi.

Sitten kun sanoo, että  soitellaan sitten kun sulla on paremmin aikaa jutella. Siis nythän mulla on ja taas juttelee sivuun lapselleen sitä ja tätä.

No, mutta moiccu. Sitten hermostutaan, kun isken syyttä puhelimen korvaan... muka. Suurinosa naisista tuntuu pullauttavan aivonsa samalla, kun lapsensa. Ei mitään tilannetajua enää.

Tämän takia erosin ystävistäni, joista tuli äitejä. Ei kaduta.

Vierailija
24/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Ja videoiden taustalla kumppanin tai lasten ääni. Koiran räyhä. Jos teette videoita, tehkää se rauhallisessa paikassa ja kilkutukset pois päältä laitteista jos sen saa jostain. Sanokaa tämä myös ulkomaisille tekijöille. Puhutaan selkeästi. -En ole siellä katsomassa jonkun miehen naisystävän kimitystä tai naisen miehen juttuja, vaan kuuntelemassa tärkeää haastattelua tai asiaa. -Ymmärrän että sairaan lapsen tai mummon tilaa päivystetään, tai joku muu hädässä oleva. Erikseen on parisuhdevideot jos pitää esitellä ja kissavideot jne.

Vierailija
26/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaverin mies tuli viuhahtamaan kesken Teams-palaverin..se se vasta kamalaa oli. Ja ihan tahallaan huuteli sieltä vielä jotain. Sen näyn kun saisi jotenkin pois verkkokalvo iltaan, yök! Kai sekin oli joku tapa tehdä kiusaa, välillä tuntuu mölisevän myös tahallaan jotain. 

Vierailija
27/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri antaa lapsensa keskeyttää puhelun ja monta kertaa. Ja kärsivällisesti vastailee lapsensa kysymyksiin kesken meidän juttelun =O

Häntä varmaan kiinnostaisi enemmän olla sen lapsensa kanssa kuin lätistä sinun kanssasi puhelimessa 

Vierailija
28/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne nyt yhden pienen puhelun selviää ja jos niin paranoidi on, niin sitten hyssyttelee ne hiljaisiksi. on se nyt pirun epäkohteliastakin

VA -- JA -- KKI

Vierailija
29/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki viestit samasta osoitteesta.

Vierailija
30/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pienikin lapsi kyllä ymmärtää, jos hänelle sanoo että sen aikaa pitää olla hiljaa kun aikuinen puhuu puhelimessa. Kaikkien ärsyttävimpiä ovat ne vanhemmat tai isovanhemat, jotka ottavat lapsen vieläpä ihan siihen luurin lähelle, että kuuntelepa, kun Mico-Jessicallakin on sulle asiaa. Ja sitten se tenava siinä mekastaa niin että korvaan sattuu.

No ei ymmärrä ihan pieni lapsi. Tee muutama ja voin sitten soittaa sinulle niin keskustellaan asiasta. Ja älä laita sitä kaiutinta sitten päälle.

Vierailija
31/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tiedä, että kaikkien huomio pitää olla kokoajan Kerttu-Eemelissä? Traumahan hänelle muuten tulee. 

Vierailija
32/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pienikin lapsi kyllä ymmärtää, jos hänelle sanoo että sen aikaa pitää olla hiljaa kun aikuinen puhuu puhelimessa. Kaikkien ärsyttävimpiä ovat ne vanhemmat tai isovanhemat, jotka ottavat lapsen vieläpä ihan siihen luurin lähelle, että kuuntelepa, kun Mico-Jessicallakin on sulle asiaa. Ja sitten se tenava siinä mekastaa niin että korvaan sattuu.

Monet vanhemmat myös alkaa kesken puhelun juttelemaan lapsilleen. Eli kun yrität jotain asiaa vaikka sopia, niin sitten yhtäkkiä luurista kuuluunkin: Joo Nicopetteri, on toooosi upea piirustus! Tee isillekin samanlainen! Äiti tulee ihan heti tästä katsomaan sun leikkejä! Jne ja itse sitten odotat siinä luurin päässä. Tämä jos mikä on ärsyttävää. 

Kun se äiti tietää että lapsi jatkaa niin kauan että siihen reagoidaan. Koeta kestää että 3-vuotiaan tarpeet menee sekunnin ajaksi sinun jaarittelujesi edelle. Itsepä soitit keskelle heidän elämäänsä. 

Vierailija
33/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa mikä on pahinta? Kuunnella tuota jokeltamista ja vinkumista töissä, kun työkaveri puhuu kymmenennettä puheluaan vaimonsa kanssa KAIUTIN PÄÄLLÄ.

Vierailija
34/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmaan ikävää, kun noinkin mitättömät asiat ärsyttävät. Kyllä elämästä saa hankalan, kun oikein asennoituu ärsyyntymään milloin mistäkin pikku jutusta.

Joo, onhan se mitätöntä, jos ei kurittomina kiljuvien penskojen takia halua menettää kuuloaan. Puhelin tms. digipikaviestin vielä korostaa noita keskitaajuuksia eli kiljuminen välittyy kuulijan korvaan riipivän kovana.

Vierailija
35/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne nyt yhden pienen puhelun selviää ja jos niin paranoidi on, niin sitten hyssyttelee ne hiljaisiksi. on se nyt pirun epäkohteliastakin

Lapset onkin just hyviä tossa, että ne pysyy poissa ongelmista just sen ajan, kun puhelu kestää, tai toisaalta pysyy hiljaisena sen ajan.

Pienelle lapselle on vaikeaa se, kun äiti puhuuu puhelimessa. Ilmeisesti vähän isommallekin. Kun mä olin lapsi, muistan, että piinasin puhelimessa puhuvaa äitiäni (silloin ei voinut vetäytyä mihin vain puhumaan, kun oli lankapuhelimet). Kirjoitin äidilleni jopa paperille kysymyksiä hänen puhuessaan.

Mutta joo. Toivon aloittajalle äärettömästi voimia tämän asian kanssa kamppailussa. Tunteet ovat joskus hirmu vaikeita.

Vierailija
36/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä soita kellekään.

Vierailija
37/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Ja videoiden taustalla kumppanin tai lasten ääni. Koiran räyhä. Jos teette videoita, tehkää se rauhallisessa paikassa ja kilkutukset pois päältä laitteista jos sen saa jostain. Sanokaa tämä myös ulkomaisille tekijöille. Puhutaan selkeästi. -En ole siellä katsomassa jonkun miehen naisystävän kimitystä tai naisen miehen juttuja, vaan kuuntelemassa tärkeää haastattelua tai asiaa. -Ymmärrän että sairaan lapsen tai mummon tilaa päivystetään, tai joku muu hädässä oleva. Erikseen on parisuhdevideot jos pitää esitellä ja kissavideot jne.

Ja puhukaa mikrofoniin. Ärsyttää kun on joku virallinen video, jossa kuuluu lähinnä vain huoneen kaiut ja hälyäänet. Puhujasta pelkkää katkonaista muminaa.

Vierailija
38/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset onkin just hyviä tossa, että ne pysyy poissa ongelmista just sen ajan, kun puhelu kestää, tai toisaalta pysyy hiljaisena sen ajan.

Pienelle lapselle on vaikeaa se, kun äiti puhuuu puhelimessa. Ilmeisesti vähän isommallekin. Kun mä olin lapsi, muistan, että piinasin puhelimessa puhuvaa äitiäni (silloin ei voinut vetäytyä mihin vain puhumaan, kun oli lankapuhelimet). Kirjoitin äidilleni jopa paperille kysymyksiä hänen puhuessaan.

Mutta joo. Toivon aloittajalle äärettömästi voimia tämän asian kanssa kamppailussa. Tunteet ovat joskus hirmu vaikeita.

Minä muistan että kun olin lapsi, kakarat käskettiin hevon vit t uun häiritsemästä kun tarve vaati.

Ja mulla oli onnellinen lapsuus.

Vierailija
39/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä muistan että kun olin lapsi, kakarat käskettiin hevon vit t uun häiritsemästä kun tarve vaati.

Ja mulla oli onnellinen lapsuus."

Mun vanhemmat eivät kiroilleet meille.

Vierailija
40/119 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet vanhemmat myös alkaa kesken puhelun juttelemaan lapsilleen. Eli kun yrität jotain asiaa vaikka sopia, niin sitten yhtäkkiä luurista kuuluunkin: Joo Nicopetteri, on toooosi upea piirustus! Tee isillekin samanlainen! Äiti tulee ihan heti tästä katsomaan sun leikkejä! Jne ja itse sitten odotat siinä luurin päässä. Tämä jos mikä on ärsyttävää. 

Kun se äiti tietää että lapsi jatkaa niin kauan että siihen reagoidaan. Koeta kestää että 3-vu

Ja lapsen ei tarvitse oppia että äidilläkin voi olla elämää äitiyden ulkopuolella? Ihan kuin se lapsen jaarittelu olisi yhtään tärkeämpää.