Ärsyttää lasten ääntely puheluiden taustalla
Ihansama mikä puhelu kyseessä tai kuka soittaa niin ärsyttää kun taustalta kuuluu korvia viiltävää vinkumista, hihkumista, jokeltelua tai muutenvaan erittäin häiritsevää ääntelyä. Miksei voi mennä tilaan missä ei ole lapsia ja vaikka pistää ovea säppiin???
Kommentit (119)
"Ja lapsen ei tarvitse oppia että äidilläkin voi olla elämää äitiyden ulkopuolella? Ihan kuin se lapsen jaarittelu olisi yhtään tärkeämpää."
Mä en oikein usko, että tuollaisella pikkulapsella on olemassa käsitettä sellaselle asialle kuin "äitiys".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä muistan että kun olin lapsi, kakarat käskettiin hevon vit t uun häiritsemästä kun tarve vaati.
Ja mulla oli onnellinen lapsuus."
Mun vanhemmat eivät kiroilleet meille.
Eivät minunkaan.
Jaa. Äsken kerroit, että kakarat käskettiin hevonv1ttuun.
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh ja ohhoh. Kerronko kuule mikä OIKEASTI ärsyttää? Nykyään ihmiset puhuvat puhelimeen kaiutin päällä ja pitävät sitä kummallisesti naamansa edessä vaakatasossa. Sitä puhelinta pidetään KORVALLA. Muu maailma ei halua kuulla sinun kaverisi juttuja. Yritä ymmärtää.
Niille kannattaa sanoa, että se on puhelin eikä näkkäri.
Vierailija kirjoitti:
JOskus olin asiakspalvelussa kun tuollainen soitti ja niillä oli ihmeellinen tapa ottaa se lapsi syliin ja sitten se lapsi huusi siihen puhelimeen ihan täysillä. ajattelin aina että se lapsi oli mustasukkainen kuin äiti puhui jollekin toiselle.
Onhan se aivan kestämätöntä, että joillakin on lapsia. Lapset pitää kieltää ihan kokonaan. Lasten lisäksi pitää kieltää vanhukset. Nekin vaativat hoivaa ja ärsyttävät työikäisiä kunnon kansalaisia olemassaolollaan. Puhelujen aikana ja varsinkin asiakaspalvelussa, on saatava palvella asiakasta täydessä taustameluttomuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä muistan että kun olin lapsi, kakarat käskettiin hevon vit t uun häiritsemästä kun tarve vaati.
Eivät minunkaan.
Niin. Minä käytän sellaista sanontaa. Pointin varmaan ymmärsit, vaikka esitätkin tyhmää. Tai ehkä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät minunkaan.
Niin. Minä käytän sellaista sanontaa. Pointin varmaan ymmärsit, vaikka esitätkin tyhmää. Tai ehkä olet.
Kyllä, olen varmasti tyhmä. Minähän toki tunnen sinut ja vanhempasi, joten olisihan minun pitänyt ymmärtää, että ei teidän perheessä tietenkään kiroiltu! Ihan hölmö olin, kun perustin tietoni siihen mitä sanoit. Voi voi, olisihan minun pitänyt ymmärtää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan pienikin lapsi kyllä ymmärtää, jos hänelle sanoo että sen aikaa pitää olla hiljaa kun aikuinen puhuu puhelimessa. Kaikkien ärsyttävimpiä ovat ne vanhemmat tai isovanhemat, jotka ottavat lapsen vieläpä ihan siihen luurin lähelle, että kuuntelepa, kun Mico-Jessicallakin on sulle asiaa. Ja sitten se tenava siinä mekastaa niin että korvaan sattuu.
Monet vanhemmat myös alkaa kesken puhelun juttelemaan lapsilleen. Eli kun yrität jotain asiaa vaikka sopia, niin sitten yhtäkkiä luurista kuuluunkin: Joo Nicopetteri, on toooosi upea piirustus! Tee isillekin samanlainen! Äiti tulee ihan heti tästä katsomaan sun leikkejä! Jne ja itse sitten odotat siinä luurin päässä. Tämä jos mikä on ärsyttävää.
Kun se äiti tietää että lapsi jatkaa niin kaua
Lapsen tarpeet menevät aina sinun juttujesi edelle. Koeta kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JOskus olin asiakspalvelussa kun tuollainen soitti ja niillä oli ihmeellinen tapa ottaa se lapsi syliin ja sitten se lapsi huusi siihen puhelimeen ihan täysillä. ajattelin aina että se lapsi oli mustasukkainen kuin äiti puhui jollekin toiselle.
Onhan se aivan kestämätöntä, että joillakin on lapsia. Lapset pitää kieltää ihan kokonaan. Lasten lisäksi pitää kieltää vanhukset. Nekin vaativat hoivaa ja ärsyttävät työikäisiä kunnon kansalaisia olemassaolollaan. Puhelujen aikana ja varsinkin asiakaspalvelussa, on saatava palvella asiakasta täydessä taustameluttomuudessa.
Voiskohan lapset kieltää myös takautuvasti? Eutanasia kaikille? Sillä ainakin ratkeaisi tämäkin ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät minunkaan.
Kyllä, olen varmasti tyhmä. Minähän toki tunnen sinut ja vanhempasi, joten olisihan minun pitänyt ymmärtää, että ei teidän perheessä tietenkään kiroiltu! Ihan hölmö olin, kun perustin tietoni siihe
Onko sillä väliä kiroiltiinko vai ei? Pointtina oli se että lapset opetettiin tavoille, toisin kuin teillä.
Silloin ärsyttää, jos se kenen kanssa puhun puhuu samaan aikaan lapsilleen tai koko perheelleen. Saattaa olla pitkiäkin pätkiä, että olen hiljaa miettien koska toisessa päässä on keskustelut ohi. Itse en keskustele muiden kanssa silloin kun puhun jonku kanssa puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri antaa lapsensa keskeyttää puhelun ja monta kertaa. Ja kärsivällisesti vastailee lapsensa kysymyksiin kesken meidän juttelun =O
Äitien pitäisi keskittyä lapsiin ja laittaa se puhelin kokonaan pois. Kaverit voivat soitella ja juoruilla muulloin kuin siihen aikaan, kun lapsi tarvitsee äitiään ja äidin huomiota ilman, että puhelin on koko ajan korvalla.
"Onko sillä väliä kiroiltiinko vai ei? Pointtina oli se että lapset opetettiin tavoille, toisin kuin teillä."
Just sen kuvan tuosta ulosannistasi saakin, että tavoille opetettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri antaa lapsensa keskeyttää puhelun ja monta kertaa. Ja kärsivällisesti vastailee lapsensa kysymyksiin kesken meidän juttelun =O
Äitien pitäisi keskittyä lapsiin ja laittaa se puhelin kokonaan pois. Kaverit voivat soitella ja juoruilla muulloin kuin siihen aikaan, kun lapsi tarvitsee äitiään ja äidin huomiota ilman, että puhelin on koko ajan korvalla.
Paljonko se lapsi sitten tarvitsee äidin huomiota? Koko hereilläoloajan, tauotta?
Mene metsään. Äiti saa myös puhua puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Silloin ärsyttää, jos se kenen kanssa puhun puhuu samaan aikaan lapsilleen tai koko perheelleen. Saattaa olla pitkiäkin pätkiä, että olen hiljaa miettien koska toisessa päässä on keskustelut ohi. Itse en keskustele muiden kanssa silloin kun puhun jonku kanssa puhelimessa.
Tähänkin on ratkaisu. Tokaista kesken vastapuolen perhepalaverin että "tää piippaa jo kolmatta kertaa, pitää mennä lataamaan". Sitten vaan jonkin ajan kuluttua katkaisee puhelun.
Vierailija kirjoitti:
"Onko sillä väliä kiroiltiinko vai ei? Pointtina oli se että lapset opetettiin tavoille, toisin kuin teillä."
Pitää paikkansa. Osaan puhua puhelimessa niin etten keskity sataan muuhun asiaan samaan aikaan ja varasta keskustelukumppanin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää paikkansa. Osaan puhua puhelimessa niin etten keskity sataan muuhun asiaan samaan aikaan ja varasta keskustelukumppanin aikaa.
Sen lisäksi kiroilet, haukut ja nimittelet, vaikka asiasta voisi keskustella ihan neutraalistikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiskohan lapset kieltää myös takautuvasti? Eutanasia kaikille? Sillä ainakin ratkeaisi tämäkin ongelma.
Sen voisi nimetä vaikka esim. 23 vuotta myöhästyneeksi abortiksi yhdeksännen raskauskuukauden jälkeen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen voisi nimetä vaikka esim. 23 vuotta myö
Kuulostaa hyvältä. Aletaan ajamaan asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen lisäksi kiroilet, haukut ja nimittelet, vaikka asiasta voisi keskustella ihan neutraalistikin.
En ole tehnyt noista muuta kuin kiroillut, ja se ahdistaa vain ja ainoastaan sinua.
Mutta nyt en jaksa enää tyhjää jankkausta. Olet samanlainen kuin olit lapsena.
Eivät minunkaan.