Harmittaa, kun köyhänä joutuu usein ostamaan kilohinnaltaan kalliimpia tuotteita
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos ajattelee positiivisesti, niin silloin jos ostaa vähemmän ja pienempiä pakkauksia niin ei tule syötyä niin paljon ja usein. Silloin laihtuu eikä liho ja on terveellisempi.
Minä ostan aikalailla kaikki elintarvikkeet halvimman kilohinnan mukaan. Sitten ne suuremmat pakkaukset voi jakaa sopiviin annoksiin. Esim meillä 700g jauheliha riittää kahdelle aikuiselle 4 päiväksi.
Monet pienituloiset eivät ole köyhiä, koska osaavat ostaa halvempia tuotteita.
Muistan kun opiskelijana oli vessapaperi loppu, ostin sinistä vessapaperia 2 kpl paketissa. Rullaa kohti kaikkein kalleinta, mutta halvin paketti mitä kaupasta löytyi
Olen köyhä ja ostan kilohinnan mukaan. Vuodessa suurimpana osana ei tarvitse ostaa mitään muuta kuin tuoretuotteita, koska kilohinnaltaan halvemmista isoista paketeista riittää ja riittää. Pienen paketin ja kalliin kilohinnan tuotteet jää kauppaan.
Muistakaa muut köyhät, että halpis vessapaperirullassa on kapeampaa ja vähemmin tavaraa, joten se tulee oikeasti kalliimaksi. Olen tsekannut tämän.😍
Ap saa säästettyä euroja jo siinä, ettei osta oivariinia vaan reilusti halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun opiskelijana oli vessapaperi loppu, ostin sinistä vessapaperia 2 kpl paketissa. Rullaa kohti kaikkein kalleinta, mutta halvin paketti mitä kaupasta löytyi
Juuri tätä tarkoitan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalliin Oivariinin sijaan voi ostaa halvempaa margariinia. Taatusti riittää rahat paremmin, kun 5€ margariinin sijaan ostaa 1€ margariini purkin. Molemmat 400g.
En ole nähnyt asuinalueeni ruokakaupoissa euron hintaisia margariinipakkauksia!
K-marketeissa on 60 senttiä maksavia K-menu margariineja, S-marketeissa Xtran 50 sentin margariineja ja Lidlissä 35 senttiä maksavia.
jos nyt suolalla ja vedellä höystettyä palmuöljyä jossa on keltaista väriainetta ja säilöntäainetta, voi kutsua "margariiniksi".
ilmeisesti lain mukaan kuitenkin mahdollista.
Kiitos tiedosta. En halua syödä tuollaista palmuöljyä sisältävää leipärasvaa, vaikka saisin sitä ilmaiseksi.
Leivän päälle voi laittaa leipätadvan sijaan myös kotona tehtyä valkopaputahnaa tai hummusta. Olen löytänyt kaupoista halpoja tölkkejä ja kartonkipakkauksia, joissa on käyttövalmiita valkopapuja ja kikherneitä. Papuja ja kikherneitä saa vielä halvemmalla, kun ostaa ne pusseissa kypsentämättöminä, liottaa ne ja keittää ne kypsiksi, minkä jälkeen niitä voi pakastaa kerta-annoksina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhänä en juurikaan ostele. Jos joudun jotain ostamaan yritän seurata tarjouksia ja niitä kilo- ka litrahintoja. Kallista on silti.
En minäkään ostele, mutta ruokaa ja pesuaineita on silti pakko hankkia lähes päivittäin.
Ap
Ehkä kannattaisi alkaa suunnittelemaan sitä elämää vähän pidemmälle. Sinä päivänä kun tuet tulevat. Katsot kotona läpi mitä tarvitset tulevan kuukauden aikana. Ostat heti alkukuusta pesuaineet, wc paperi, kuivatuotteet halvimman kilohinnan mukaan. Mutta mieti tarkkaan mitä oikeasti tarvitset. Loppurahat budjetoit tuoretavaralle viikobudjetiksi.
En saa tukia ja tulevan kuukauden budjetin kaatoi hammaslääkärilasku. Ei auta katsoa pidemmälle, jos sitä rahaa vaan ei ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalliin Oivariinin sijaan voi ostaa halvempaa margariinia. Taatusti riittää rahat paremmin, kun 5€ margariinin sijaan ostaa 1€ margariini purkin. Molemmat 400g.
En ole nähnyt asuinalueeni ruokakaupoissa euron hintaisia margariinipakkauksia!
lidlistä taisi saada 400g 40% margariinia hintaa 0,49
Olen elänyt myös vastaavassa tilanteessa ehkä noin 10 vuotta. Kun rahaa ei yksinkertaisesti ollut lompakossa tai tilillä yhtään enempää, ei vain voinut ostaa edullisemman kilo- tai kappalehinnan tuotteita, vaikka se olisi ollut miten järkevää tahansa. Siinä vaiheessa itse olin jo tehnyt kaikki mahdolliset lisätulotoimenpiteet pullojen keräämisestä kaiken irtaimen myymiseen, ja vuosikausiksi pitkittyessään köyhyydestä ei enää ollut mahdollista ponnistaa millään yksittäisillä jutuilla ylöspäin. Nyt kun en enää ole köyhä, vaan ainoastaan pienituloinen huomaan, miten paljon pystyy säästämään, kun siihen on mahdollisuus. Ruokakauppalasku on pienentynyt ainakin 20-30%, ja minulla on aina kotivaraa, jonka avulla pärjäilen tarvittaessa, kunnes voin taas ostaa sen isomman pakkauksen.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa muut köyhät, että halpis vessapaperirullassa on kapeampaa ja vähemmin tavaraa, joten se tulee oikeasti kalliimaksi. Olen tsekannut tämän.😍
alapään voi huuhdella bideesuihkulla, niin ei tarvi käyttää paperia pyhkimiseen. Sitten voi vain parilla paperipalalla kuivata paikat
Jollakin tavalla pitäisi saada säästettyä pieni (käteis)puskuri, että olisi mahdollista hyödyntää matalammat kilohinnat sekä tarjoukset säilyvien tuotteiden kohdalla. Ideana siis se, että joskus voi mennä kuukausibudjetin yli, mutta kokonaisuutena rahaa menee vähemmän. Miten säästäminen onnistuu, on sitten toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen köyhä ja ostan vain halvimman kilohinnan tuotteita. Riittää rahat paljon paremmin, kuin ostamalla kalliita tuotteita. En ymmärrä että miksi köyhänä ei voisi ostaa halvimman kilohinnan tuotteita? Ei kukaan pakota ostamaan kalliita tuotteita.
Mieti hetki niin ymmärrät. Jos viikoksi on käyttörahaa vaikka 10 euroa ja kaikki tuotteet on lopussa, niin ostatko silloin sillä koko rahalla pelkästään säästöpakkauksen wc-paperia?
Ap
nykyiset säästöpakkauset wc-paperia eivät juuri säästöä tuo: hinnat aika lailla samat pikkupakkauksissa kuin isoissa.
jos on kuussa käytössä 150 euroa rahaa ruokaan ja hygieniatarvikkeisiin, niin voi päättää vaikka, että tässä kuussa käytän vain 140 euroa. Laittaa sen 10 euroa seuraavaan kuuhun ja ostaa sitten säästöpakkauksen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten mitä?
Kuten konetiskiainetta, wc-paperia, oivariinia ja juustoa.
Ap
Lopeta se leivän musuttaminen niin ei tarvitse ostaa oivariinia ja juustoa, yms turhakkeita.
Äiti aina sanoi että köyhän ei kannata tuhlata rahaansa leipään. Meillä oli silloin tiukkaa. Syötiin hyvin, mutta harvoin leipää.
Äitisi on ollut viisas. Vain hölmö ostaa ravintoaineköyhää ravintoa. Jos rahasta on pulaa.
Köyhä köyhä ja köyhä! Mikä ihmeen pakkomielle teillä on köyhiin vaikka suomessa niitä on ehkä vain kourallinen hyvien sosiaalitukien ansiosta.
Minäkin oon köyhä, kun purjeveneen ja Teslan huolto maksaa niin pirusti. Rahat aina loppu. Nyyh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen köyhä ja ostan vain halvimman kilohinnan tuotteita. Riittää rahat paljon paremmin, kuin ostamalla kalliita tuotteita. En ymmärrä että miksi köyhänä ei voisi ostaa halvimman kilohinnan tuotteita? Ei kukaan pakota ostamaan kalliita tuotteita.
Mieti hetki niin ymmärrät. Jos viikoksi on käyttörahaa vaikka 10 euroa ja kaikki tuotteet on lopussa, niin ostatko silloin sillä koko rahalla pelkästään säästöpakkauksen wc-paperia?
Ap
nykyiset säästöpakkauset wc-paperia eivät juuri säästöä tuo: hinnat aika lailla samat pikkupakkauksissa kuin isoissa.
jos on kuussa käytössä 150 euroa rahaa ruokaan ja hygieniatarvikkeisiin, niin voi päättää vaikka, että tässä kuussa käytän vain 140 euroa. Laittaa sen 10 euroa seuraavaan kuuhun ja ostaa sitten
Oliskin tuollainen summa käytettävissä! Laittaisin 50 euroa säästöön.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostit vessapaperia? Olisit voinut käyttää suihkua sen aikaa, että on varaa halvempaan paperiin. Näin minäkin teen.
jos nyt suolalla ja vedellä höystettyä palmuöljyä jossa on keltaista väriainetta ja säilöntäainetta, voi kutsua "margariiniksi".
ilmeisesti lain mukaan kuitenkin mahdollista.