Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa, kun köyhänä joutuu usein ostamaan kilohinnaltaan kalliimpia tuotteita

Vierailija
31.07.2024 |

Kun muuten ei vaan rahat riitä kaikkeen.

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen köyhä ja ostan vain halvimman kilohinnan tuotteita. Riittää rahat paljon paremmin, kuin ostamalla kalliita tuotteita. En ymmärrä että miksi köyhänä ei voisi ostaa halvimman kilohinnan tuotteita? Ei kukaan pakota ostamaan kalliita tuotteita.

Ne halvimmat ovat usein huonompia kuin kalliimmat. En ikinä ostaisi jotakin kissanrasvamargariinia leivontaan kuten olen joidenkin nähnyt tekevän. Leivon aina voihin.

Vierailija
22/129 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen köyhä ja ostan vain halvimman kilohinnan tuotteita. Riittää rahat paljon paremmin, kuin ostamalla kalliita tuotteita. En ymmärrä että miksi köyhänä ei voisi ostaa halvimman kilohinnan tuotteita? Ei kukaan pakota ostamaan kalliita tuotteita.

Mieti hetki niin ymmärrät. Jos viikoksi on käyttörahaa vaikka 10 euroa ja kaikki tuotteet on lopussa, niin ostatko silloin sillä koko rahalla pelkästään säästöpakkauksen wc-paperia?

Ap

Ei Suomessa kenelläkään ole aina noin tiukkaa. Köyhäkin voi vähän käyttää aivojaan eikä vaan valittaa. Itse ostan aina kokonaisuudessaan halvimmaksi tulevaa. Jos ei ole rahaa, en osta. Jos on varaa ostaa vain kalliiksi tulevaa vessapaperia, niin pese viikko persettäsi vessakäyntien jälkeen ja osta sitten halpaa paperia kun on rahaa. Ja ennen kaikkea ota opiksesi ja varaudu ensi kerralla.

T. Köyhä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalliin Oivariinin sijaan voi ostaa halvempaa margariinia. Taatusti riittää rahat paremmin, kun 5€ margariinin sijaan ostaa 1€ margariini purkin. Molemmat 400g.

En ole nähnyt asuinalueeni ruokakaupoissa euron hintaisia margariinipakkauksia!

Itse olen ja asun Länsi-Helsingissä. Ne ovat niitä pahnanpohjimmaisia coop/k-menu tuotteita joissa se rasva on lähinnä palmuöljyä ja rapsia.

Mikäs siinä jos haluaa levittää leivän päälle palmuöljyä. Itse olen pienituloisempana mielummin syömättä koko leipää.

Vierailija
24/129 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti hetki niin ymmärrät. Jos viikoksi on käyttörahaa vaikka 10 euroa ja kaikki tuotteet on lopussa, niin ostatko silloin sillä koko rahalla pelkästään säästöpakkauksen wc-paperia?

Ap

En vaan ostan halpis vessapaperia sitten kun tulee lisää rahaa. Selviän kyllä ilman vessapaperiakin.

Ostan tavallisesti varastoon silloin kun on rahaa ja halvalla saa, niin ei tule yllä kuvatun kaltaisia tilanteita. Sitten kun rahat on loppu, niin varastossa on halvalla ostettuja tuotteita ja niillä selviää siihen päivään että saa lisää rahaa.

Vierailija
25/129 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhälle kaikki on kallista.

Vierailija
26/129 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit pestä tiskit käsin pelkällä lämpöisellä vedellä.

Vaatteita ei tarvii vaihtaa joka päivä. 5-7 päivän väli riittää. Housuja voi käyttää 2 viikkoa.

Voin ja margariinin voi jättää syömättä.

Wc paperia ei oikeasti tarvii ostaa. Bideet ja tai käyt paskalla työpaikalla (epäilen kyllä ettei työt maistu) tai ostarill.

Vierailija
27/129 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalliin Oivariinin sijaan voi ostaa halvempaa margariinia. Taatusti riittää rahat paremmin, kun 5€ margariinin sijaan ostaa 1€ margariini purkin. Molemmat 400g.

400g margariinipurkin saa jopa 0,35€:llä.

https://www.s-kaupat.fi/tuote/xtra-margariini-60-400-g/7340011320630

Ainesosat näkyvät s-kaupan sivulla.

Siitä hyvä palmuvoileipä.

Vierailija
28/129 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne halvimmat ovat usein huonompia kuin kalliimmat. En ikinä ostaisi jotakin kissanrasvamargariinia leivontaan kuten olen joidenkin nähnyt tekevän. Leivon aina voihin.

Toki minäkin käyttäisin leivontaan mieluiten voita, mutta köyhällä ei ole varaa valita. Käytän leivontaan mieluummin samaa euron margariinia ku leivälle ja käytän säästyneet eurot johonkin muuhun tarpeelliseen.

Vierailija
29/129 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kiehautin soodasta tiskiainetta. 

Vierailija
30/129 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ajattelee positiivisesti, niin silloin jos ostaa vähemmän ja pienempiä pakkauksia niin ei tule syötyä niin paljon ja usein. Silloin laihtuu eikä liho ja on terveellisempi.

Vierailija
31/129 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten kitisi, että on kallista. 

Vierailija
32/129 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli sinulla on viisi euroa käytössä, niin et voi ostaa yli viiden euron tuotetta vaikka se olisi kilohinnaltaan halvempi kuin alle viiden euron tuote.

Silloin olen kokonaan ostamatta ja ostan vasta sitten kun on varaa. Se on sitä köyhän elämää ja arjesta selviytymistä.

Vierailija
33/129 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhänä en juurikaan ostele. Jos joudun jotain ostamaan yritän seurata tarjouksia ja niitä kilo- ka litrahintoja. Kallista on silti.

En minäkään ostele, mutta ruokaa ja pesuaineita on silti pakko hankkia lähes päivittäin.

Ap

Ehkä kannattaisi alkaa suunnittelemaan sitä elämää vähän pidemmälle. Sinä päivänä kun tuet tulevat. Katsot kotona läpi mitä tarvitset tulevan kuukauden aikana. Ostat heti alkukuusta pesuaineet, wc paperi, kuivatuotteet halvimman kilohinnan mukaan. Mutta mieti tarkkaan mitä oikeasti tarvitset. Loppurahat budjetoit tuoretavaralle viikobudjetiksi. 

Vierailija
34/129 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhänä en juurikaan ostele. Jos joudun jotain ostamaan yritän seurata tarjouksia ja niitä kilo- ka litrahintoja. Kallista on silti.

En minäkään ostele, mutta ruokaa ja pesuaineita on silti pakko hankkia lähes päivittäin.

Ap

Ei ole jos tekee koko kuukauden ostot kerralla ja laittaa osan pakkaseen. Ei kaupassa ole tarve käydä joka päivä, ei edes joka viikko.

Vierailija
35/129 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten kitisi, että on kallista. 

Nii-i, leipominkin on oma henkilökohtainen arvovalinta. 

Vierailija
36/129 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun pitäisi opetalla joku uusi tapa toimia ja ostaa varastoon ja pakkaseen ruokaa ja tarvikkeita halvemmalla hinnalla ja tarjouksista.

Vierailija
37/129 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei taida olla Lidliä tai Prismaa lähellä.

Vierailija
38/129 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Köyhän pitää osata budjetoida vähän pidemmälle ajalle,kun hupsista viikoksi kymppi ja kaikki loppu. Sillä viikolla ei pestä pyykkiä. Jos on pyykinpesuainetta koneelliseen,nii tärkeimmät pesuun. Ja toivottavasti kun sen säästöpakkauksen saa ostettua, se riittää moneksi kuukaudeksi. 

Vierailija
39/129 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K-marketeissa on 60 senttiä maksavia K-menu margariineja, S-marketeissa Xtran 50 sentin margariineja ja Lidlissä 35 senttiä maksavia.

Vierailija
40/129 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vain niitä mihin on varaa ja jätä ostamatta ne mihin ei ole. Pitää opetella elämään tulojensa mukaan ja säästämään eikä elellä yli varojensa kuin pellossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme