Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa, kun köyhänä joutuu usein ostamaan kilohinnaltaan kalliimpia tuotteita

Vierailija
31.07.2024 |

Kun muuten ei vaan rahat riitä kaikkeen.

Kommentit (129)

Vierailija
121/129 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa muut köyhät, että halpis vessapaperirullassa on kapeampaa ja vähemmin tavaraa, joten se tulee oikeasti kalliimaksi. Olen tsekannut tämän.😍

alapään voi huuhdella bideesuihkulla, niin ei tarvi käyttää paperia pyhkimiseen. Sitten voi vain parilla paperipalalla kuivata paikat

Löytyykö kaikkien asuntojen WC-tiloista vielä nykyäänkään alapesuun tarkoitettua suihkua? Olen aiemmin asunut sellaisissakin asunnoissa, joissa sitä ei ollut.

Sitten voi kyykistellä suihkussa pesulla tai käyttää jotain kannua.

Vierailija
122/129 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÖIHIN SIITÄ SAATANA

Olen kyllä aiemmin kertonut sinulle töitä joihin pääse, joten älä väitä, ettei pääsisi. Vaikka palkka olisi vähemmän kuin se toimeentulotukesi, niin saat sen 150e sen toimeentulotuen päälle, joten niillä kyllä ostelet sitten kilohinnaltaan kalliimpia tuotteita.

Olet pelkkä torakka!

kaikki ei kyllä pääse, vaikka hakee, joten hauku vain itseäsi eikä ap:ta

eri

Tämä sama ap sanoi, ettei mene mihinkään töihin alle 3000e nettopalkalla.

Ja samalla itkee "köyhyyttään" ja välillä elvistelee sillä, että miten hän on tienanut pimeästi ja rikollisesti extra rahaa.

No nythän saa neljä tonnia nettona marjanpoimijana. Töihin vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten mitä?

Kuten konetiskiainetta, wc-paperia, oivariinia ja juustoa.

Ap

Halpismerkkejä kyllä myydään teille köyhillekin.

Joissa on usein ylisuuret pakkauskoot yhdelle ihmiselle. Ei haittaa hyvin säilyvissä tuotteissa kuten jossain muroissa tai kaurahiutaleissa, mutta helposti pilaantuvissa haittaa. Ja jos ei ole pakastinta, niin ei pysty pakastamaankaan loppuja paketista ja kaikki ruuat ei pakastamista edes kestä.

Mikä on sellainen tuote, mikä pilaantuu helposti, kun yksinelävä ei ehdi sitä syödä?

Vierailija
124/129 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten mitä?

Kuten konetiskiainetta, wc-paperia, oivariinia ja juustoa.

Ap

Halpismerkkejä kyllä myydään teille köyhillekin.

Joissa on usein ylisuuret pakkauskoot yhdelle ihmiselle. Ei haittaa hyvin säilyvissä tuotteissa kuten jossain muroissa tai kaurahiutaleissa, mutta helposti pilaantuvissa haittaa. Ja jos ei ole pakastinta, niin ei pysty pakastamaankaan loppuja paketista ja kaikki ruuat ei pakastamista edes kestä.

Mikä on sellainen tuote, mikä pilaantuu helposti, kun yksinelävä ei ehdi sitä syödä?

Aikas monikin kerkiää pilaantua yksin asuessa kun ei ole enempä syöjiä auttamassa syömään pois niin siksipä ei yksin asuessa kannata ostella turhan paljon ruokia että ei pilaanu ja kokemusta on itselläni että kerkiää mennä pilalle jos ei jaksa syödä pois kaikkea.

Vierailija
125/129 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhänä en juurikaan ostele. Jos joudun jotain ostamaan yritän seurata tarjouksia ja niitä kilo- ka litrahintoja. Kallista on silti.

En minäkään ostele, mutta ruokaa ja pesuaineita on silti pakko hankkia lähes päivittäin.

Ap

Ei ole päivittäin pakko. Minä ostan kerran viikossa ruoka- ja hygieniatarvikkeet.

Vierailija
126/129 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä, en ikinä ostaisi margariinia tms leivälle. Tai ylipäätänsä kaupan leipää. Ei ole terveellistä (vaikka olisi kuinka rikas). Jauhoja on kaapissa (jotka tosin olen saanut ilmaiseksi hävikkiruuasta) joten leipää voisin joskus leipoa mutta ei mitään järkeä ostaa mitään kaupan leipiä! Suosittelen ennemmin keittämään erilaisia puuroja. Minulla on kaapissa hirssiä, tattaria ja kauraa ja niistä saa ihan hyviä puuroja.

Vierailija
127/129 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole köyhä, mutta olen nuuka.  Katson aina kg ja litrahintaa sekä kpl hintaa.  Iso pakkaus kestää kauemmin.

Vierailija
128/129 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivariinin käyttäminen on köyhän oma valinta, vaikka ihan samanarvoisia margariineja myydään paljon halvemmalla kilohinnalla ja pakettihinnalla. 

Olen myös huomannut, etteivät ne niin sanotut säästöpakkaukset olekaan enää nykyään kilohinnaltaan  halvempia kuin pienemmät pakkaukset. Kaupassa kannattaa olla tarkkana.

Vierailija
129/129 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen köyhä ja ostan vain halvimman kilohinnan tuotteita. Riittää rahat paljon paremmin, kuin ostamalla kalliita tuotteita. En ymmärrä että miksi köyhänä ei voisi ostaa halvimman kilohinnan tuotteita? Ei kukaan pakota ostamaan kalliita tuotteita.

Mieti hetki niin ymmärrät. Jos viikoksi on käyttörahaa vaikka 10 euroa ja kaikki tuotteet on lopussa, niin ostatko silloin sillä koko rahalla pelkästään säästöpakkauksen wc-paperia?

Ap

Pitää osata hallita se oma talous vähän paremmin. Itse katson asiat kuukauden päähän,miten rahat riittää yms. Pitää siis osata ennakoida jos joku tuote on loppumassa, että vaikka nyt hyödyntää jonkun WC paperi alen,niin sit sitä on loppuvuodeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi