Hotellissa työskennelleet: kuinka yleistä on, että asiakas ei "check-out" huoneesta respan kautta, vaan lähtee vaan?
Olen kesätyöntekijä hotellissa siivoojana. Mietin että onko tämä yleistä kaikissa hotelleissa, vai vain tässä lapsiperheiden suosimassa hotellissa? Asiakkaat eivät lähde respan kautta, vaan jättävät avainkortit huoneeseen ja lähtevät vain. Huone kuin myrskyn jäljiltä, mutta ei siitä ekstraa kuitenkaan check-outissa maksettaisi...
Kommentit (85)
Annan tippurahan aina henk.koht.siivoojalle. Nimittäin joku respasrta ainakin ulkomailla käy nyysimässä siivoojalle jätetyt rahat asiakkaan lähdettyä hotellista. Nähty on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Off topic: tuli ihan paha mieli, kun näin hotellin siivoojan olevan näkyvän kiireinen: juoksi käytävällä ja huoneessa, vilkuili koko ajan kelloa ja näytti olevan melkein paniikissa. Nuori nainen, oliko lie täysi-ikäinenkään. Näin nuoria kyykytetään työelämässä! Siivousalalla olevia nuoria ja maa han muutta jia on helppo kyykyttää, kun eivät tiedä oikeuksiaan.
Jätin oman huoneen mahdollisimman tip top kuntoon, otin lakanatkin valmiiksi pois.
Minua säälittää kanssa sama juttu. Ulkomailla myös. Siellä oli kerran todella väsyneen oloinen nuori nainen siivoamassa meidän rantahotellia ja pikkupoika odotteli siinä vieressä. Jätin sinne 50 euroa kun lähdin, toivottavasti hän oli sen verran itsekäs että ei vienyt respaan vaan piti itsellään ja pojallaan.
Kyllä kävin, kotiani lähellä olevassa S-Marketissa. Nämä pullot olivat Lidlin pulloja, eikä silloin muinoin Lidlin pulloja voinut palauttaa kuin Lidliin. Lidl sijaitsi aivan toisessa suuntaa, ei kotimatkan tai muun menon varrella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He ovat varmaan hoitaneet asian jo edellisiltana ja aamulla sitten lähtevät suorilta pois.
Minkä asian?
viimeksi kun olin hotellissa, hissin vieressä oli postilaatikko, johon avaimet lähtiessä jätettiin. Ei ollut mitään syytä käydä ilmoittautumassa, että nyt lähden.No minä olen maksanut ihan vaan laskun edellisiltana.
Lasku menee automaattisesti kortilta. Ei sitä tarvitse käydä enää maksamassa edellisiltana. Olet vähän kehityksestä jäljessä?
Miltä kortilta?;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti yleistä. Olen ollut myös siistijänä hotellissa. Siistijän näkökulmasta todella inhottavaa lähteä ilmoittamatta: kun yöpyjä ilmoittaa respalle että lähtee, niin siivoja pääsee heti siivoamaan huonetta. Etenkin lomasesonkeina on aivan älytön kiire, ja jokainen minuutti täytyy tehdä kovaa töitä. Näiden ilmoittamatta lähteneiden ovien takana sitten varrotaan koko aamupäivä kuin kissa pistoksissa, että lähtisikö se yöpyjä jo, minulla ei riitä aika siivoamaan, tässä on vielä 30 huonetta odottamassa siivousta klo neljään mennessä, eikä kukaan ole tietojeni mukaan vielä lähtenyt. Klo 12.01 sitten avataan omin luvin huoneen ovi, ja todetaan että eihän täällä ole ketään.
Arrgh miten nostattaakin verenpainetta nämä siivousmuistot!
Nykyään laitetaan oveen kyltti valmis siivottavaksi, toisella puolella lukee ei saa häiritä. Millähän vuosisad
En ole koskaan nähnyt Valmis siivottavaksi -kylttiä. Älä häiritse -kylttejä vain.
Siis että mitä? Ei sulla ainakaan ihan hirveän suurta rahanpuutetta itsellä ole jos pystyt jättämään tuosta vaan hotellihuoneeseen 50 euroa pois lähtiessä!