Pitääkö ihoa tosiaan puhdistaa aamun illoin?
Kommentit (49)
Aamulla huuhdon naamani lämpimällä vedellä ja illalla sitten parempi puhdistus jollain vaahdolla ja ehkä jotain voidetta, jos tuntuu kuivalta nahka. Ihan hyvänä on iho säilynyt.
Elämä on liian lyhyt jatkuvaan puunaukseen eri aineiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
On, jopa dermatologin mukaan. Ehkä jonkun iho vaatii ja kestää sen.
Jossain jopa suositelllaan että pitäisi tehdä "kaksoispuhdistus". Mutta olen miettinyt, eikö tuo huuhdo ihosta ylimääräiset öljyt pois ja näin ollen kuivata ihoa... mikä lie sitten parempi iholle...
En meikkaa ja vesipesen kylmällä vedellä. Talvisin nivean soft voide. Teininä oli paha finniongelma. Sitten lopetin puhdistusaineiden käytön ja iho parani. Olen 45v ja täysin rypytön, näpytön eikä mustapäitä ole.
Vierailija kirjoitti:
En meikkaa ja vesipesen kylmällä vedellä. Talvisin nivean soft voide. Teininä oli paha finniongelma. Sitten lopetin puhdistusaineiden käytön ja iho parani. Olen 45v ja täysin rypytön, näpytön eikä mustapäitä ole.
Mulla on taas mustapäitä ja olen 30v... jopa korvanlehdissä, hyi.... Mistä johtuu? Pitääkö ihoa sitten puhdistaakin?? Ainakin päänahka on rasvoittuva
Ei. Sä voit valita. Jotkut puhdistavat kun tulee sisään ulkoa likaisesta ilmasta. Tai illalla. Joku voi puhdistaa nenän aamulla tai kuivata otsaa paperilla.
Illalla puhdistus jollain puhdistusmaidolla. Aamulla huuhtelu kylmällä vedellä ennen kosteusvoidetta.
Oon pessyt koko ikäni naamani pelkällä vedellä. Mitä nyt shampoot on valuneet naamalle hiuksia pestessä.
Kasvorasvaa laitan kyllä tarpeen mukaan, mutta en joka päivä.
Väittäisin, että ihoni on vieläkin keskivertoa paremman näköinen, vaikka ikää kuusissakymmenissä.
Pitää, tunnin välein....kaikenmaailman tökötti kauppiaitten mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla huuhdon naamani lämpimällä vedellä ja illalla sitten parempi puhdistus jollain vaahdolla ja ehkä jotain voidetta, jos tuntuu kuivalta nahka. Ihan hyvänä on iho säilynyt.
Ensin peset ihon luonnollisen rasvan pois ja sitten rasvaat sen keinotekoisilla rasvoilla kun ihoa kiristää.
Vierailija kirjoitti:
Illalla puhdistus jollain puhdistusmaidolla. Aamulla huuhtelu kylmällä vedellä ennen kosteusvoidetta.
Aivan turhaa.
Kyllä mulla ainakin mustapäitä tulee jos vedellä vain pesen... :S ja sellaisia isoja ihonalaisia patteja. Hiuspohja on rasvoittuva
Jos ihosi on hyvä, mitä ilmeisesti on kun tätä kysyt, niin ei. Jos se on hyvä, älä koske siihen. Kaikenlaisten aineiden käyttö järkyttää ihoa ja saa sen epätasapainoistumaan
Ihmislle luodaan tarpeita. Pese jos on likainen iho.
Pelkkää bisnestä
Ei.jos on vaan kotosalla kaiket päivät.
Iho vaan kuivuu, rypistyy ja kärsii jatkuvasta läträyksestä. Ja kemisllisista aineista.
Mulla oli kovakin akne suuren osan elämästäni, kun puhdistin puhdistusaineella aamuin illoin.
sitten aloin aamuisin vain pyyhkimään kostutetulla vanulla ja puhdistamaan puhdistusaineella iltaisin. Lisäksi 2krt viikossa kuorinta ja naamio. Loppui akne kokonaan!
Riippuu ihotyypistä ja sairauksista. Jonkun ei tarvitse pestä ei rasvata ja iho on ok. Toisella on ihotauti joka vaatii lääkevoiteen pariin kertaan päivässä että kehtaa liikkua.
Minulla hyvin rasvainen iho vaikka lääkehoitokin takana akneen. Säännöllinen pesu miedolla ph tasapainotetulla tuotteella vähentää talia ja bakteereita, kevyt kosteusvoide päälle niin iho pysyy parhaiten kunnossa. Näin minulla. Tehköön kukin miten tykkää.
Olen tosiaan testannut näitä älä pese millään, anna olla vaa vinkkejä ja tilanne meni pahaksi. Sitten söin antibioottikuurin sitä rauhoittamaan ja aloitin taas akneihon hoitorutiinin.
Helsingin Sanomissa oli kerran artikkeli, jossa joku ihoasiantuntija selitti, ettei ihoa tarvitse millään tavalla puhdistaa.
Kyllähän firmojen mainostajat selittävät kuinka illalla ensin puhdistetaan näin ja noin ja sitten laitetaan tätä ja tuota ja sitten aamulla taas kymmentä eri ainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin peset ihon luonnollisen rasvan pois ja sitten rasvaat sen keinotekoisilla rasvoilla kun ihoa kiristää.
Siinä luinnollisessa rasvassa on likaa, hikeä, pölyä, ja muuta.
Pitäähän se pestä pois, tai iho tulehtuu bakteereista.
On, jopa dermatologin mukaan. Ehkä jonkun iho vaatii ja kestää sen.