Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hotellissa työskennelleet: kuinka yleistä on, että asiakas ei "check-out" huoneesta respan kautta, vaan lähtee vaan?

Vierailija
30.07.2024 |

Olen kesätyöntekijä hotellissa siivoojana. Mietin että onko tämä yleistä kaikissa hotelleissa, vai vain tässä lapsiperheiden suosimassa hotellissa? Asiakkaat eivät lähde respan kautta, vaan jättävät avainkortit huoneeseen ja lähtevät vain. Huone kuin myrskyn jäljiltä, mutta ei siitä ekstraa kuitenkaan check-outissa maksettaisi...

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi yleistä. En näe siinä mitään ongelmaa.

respa

Vierailija
2/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat varmaan hoitaneet asian jo edellisiltana ja aamulla sitten lähtevät suorilta pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei avainkortteja tarvitse respaan viedä, itse jätän aina respan koriin/laatikkoon joka on tähän tarkoitukseen.

Sama kai se on jättää huoneeseenkin tai ottaa vaikka mukaansa. Kortit ei kuitenkaan toimi enää klo 12 jälkeen.

Vierailija
4/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He ovat varmaan hoitaneet asian jo edellisiltana ja aamulla sitten lähtevät suorilta pois. 

Minkä asian?

viimeksi kun olin hotellissa, hissin vieressä oli postilaatikko, johon avaimet lähtiessä jätettiin. Ei ollut mitään syytä käydä ilmoittautumassa, että nyt lähden.

Vierailija
5/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on fast check-out. Ei tiskille tarvitse enää mennä lähtiessä. 

Vierailija
6/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti tiskille ja ihmettelevät mitä vielä haluan joten enää en jää odottelemaan koskaan

Vierailija
7/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh maksetaako check outissa siivoojan tippi?!

Vierailija
8/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti yleistä. Olen ollut myös siistijänä hotellissa. Siistijän näkökulmasta todella inhottavaa lähteä ilmoittamatta: kun yöpyjä ilmoittaa respalle että lähtee, niin siivoja pääsee heti siivoamaan huonetta. Etenkin lomasesonkeina on aivan älytön kiire, ja jokainen minuutti täytyy tehdä kovaa töitä. Näiden ilmoittamatta lähteneiden ovien takana sitten varrotaan koko aamupäivä kuin kissa pistoksissa, että lähtisikö se yöpyjä jo, minulla ei riitä aika siivoamaan, tässä on vielä 30 huonetta odottamassa siivousta klo neljään mennessä, eikä kukaan ole tietojeni mukaan vielä lähtenyt. Klo 12.01 sitten avataan omin luvin huoneen ovi, ja todetaan että eihän täällä ole ketään.

Arrgh miten nostattaakin verenpainetta nämä siivousmuistot!

Vierailija
9/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huoneita millään ehdittäisi siivoamaan, jos niitä kaikkia pääsisi siivoamaan vasta klo 12. Oletettavasti siksi checkout tulisi tehdä, jotta siivousta päästään aloittamaan niistä huoneista, joista on poistuttu.

Vierailija
10/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä asian?

viimeksi kun olin hotellissa, hissin vieressä oli postilaatikko, johon avaimet lähtiessä jätettiin. Ei ollut mitään syytä käydä ilmoittautumassa, että nyt lähden.

No minä olen maksanut ihan vaan laskun edellisiltana. 

Vierailija
11/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti yleistä. Olen ollut myös siistijänä hotellissa. Siistijän näkökulmasta todella inhottavaa lähteä ilmoittamatta: kun yöpyjä ilmoittaa respalle että lähtee, niin siivoja pääsee heti siivoamaan huonetta. Etenkin lomasesonkeina on aivan älytön kiire, ja jokainen minuutti täytyy tehdä kovaa töitä. Näiden ilmoittamatta lähteneiden ovien takana sitten varrotaan koko aamupäivä kuin kissa pistoksissa, että lähtisikö se yöpyjä jo, minulla ei riitä aika siivoamaan, tässä on vielä 30 huonetta odottamassa siivousta klo neljään mennessä, eikä kukaan ole tietojeni mukaan vielä lähtenyt. Klo 12.01 sitten avataan omin luvin huoneen ovi, ja todetaan että eihän täällä ole ketään.

Arrgh miten nostattaakin verenpainetta nämä siivousmuistot!

Nykyään laitetaan oveen kyltti valmis siivottavaksi, toisella puolella lukee ei saa häiritä. Millähän vuosisadalla olet siivonnut jos respa sotketaan tähän mukaan?

Vierailija
12/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis täh maksetaako check outissa siivoojan tippi?!

Ei tietenkään. Jotkut lähtevät "vähin äänin" ettei tarvitsisi maksaa extraa lisäsiivouksesta (oksennusta katosta lattiaan), minibaarin tyhjentämisestä tai omatoimisesti käyttöön otetusta lisäsängystä. Luottokortilta kuitenkin respa osaa jälkikäteenkin veloittaa.

Vierailija
13/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä asian?

Lasku menee automaattisesti kortilta. Ei sitä tarvitse käydä enää maksamassa edellisiltana. Olet vähän kehityksestä jäljessä?

Vierailija
14/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huoneita millään ehdittäisi siivoamaan, jos niitä kaikkia pääsisi siivoamaan vasta klo 12. Oletettavasti siksi checkout tulisi tehdä, jotta siivousta päästään aloittamaan niistä huoneista, joista on poistuttu.

No miksi sisäänkirjautuessa (kun maksu on suoritettu) sanotaan, että avainkortit saa jättää laatikkoon lähtiessä, eikä tarvitse respan kautta enää tulla.

Vierailija
15/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homman voi hoitaa erittäin kätevästi puhelimen apilla. Klikkaa vain että kirjautuu ulos ja tiputtaa avainkortin laatikkoon. 

Vierailija
16/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi sisäänkirjautuessa (kun maksu on suoritettu) sanotaan, että avainkortit saa jättää laatikkoon lähtiessä, eikä tarvitse respan kautta enää tulla.

Ehkä se tyhjennetään vartin välein  ja päivitetään tieto siivoojille ?

Vierailija
17/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä asian?

Kuten kaikki muutkin, ei sitä lähtiessä makseta, vaan tullessa.

Vierailija
18/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä asian?

Lasku menee automaattisesti kortilta. Ei sitä tarvitse käydä enää maksamassa edellisiltana. Olet vähän kehityksestä jäljessä?

Haluan tarkistaa, että kaikki on oikein eikä kortilta veloiteta ihan mitä sattuu. Viime reissullakin hotellissa syömiset laitoin huonelaskuun ja katoin sitte, että kaikki oli oikein. 

Vierailija
19/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homman voi hoitaa erittäin kätevästi puhelimen apilla. Klikkaa vain että kirjautuu ulos ja tiputtaa avainkortin laatikkoon. 

Voisiko niitä avainlaatikoita purkaa nopeammassa tahdissa ja vapauttaa siivoojat hommiin?

Ihan näin logistiikka-ammattilaisena kysyn?

Vierailija
20/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonehan on maksettu klo 12 asti. Ei siinä mitään siivouksia ajatella. Työnantajan pitäisi ajatella siivoojia, mutta ei ajattele kuin rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän