Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hotellissa työskennelleet: kuinka yleistä on, että asiakas ei "check-out" huoneesta respan kautta, vaan lähtee vaan?

Vierailija
30.07.2024 |

Olen kesätyöntekijä hotellissa siivoojana. Mietin että onko tämä yleistä kaikissa hotelleissa, vai vain tässä lapsiperheiden suosimassa hotellissa? Asiakkaat eivät lähde respan kautta, vaan jättävät avainkortit huoneeseen ja lähtevät vain. Huone kuin myrskyn jäljiltä, mutta ei siitä ekstraa kuitenkaan check-outissa maksettaisi...

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He ovat varmaan hoitaneet asian jo edellisiltana ja aamulla sitten lähtevät suorilta pois. 

Minkä asian?

viimeksi kun olin hotellissa, hissin vieressä oli postilaatikko, johon avaimet lähtiessä jätettiin. Ei ollut mitään syytä käydä ilmoittautumassa, että nyt lähden.

No minä olen maksanut ihan vaan laskun edellisiltana. 

Kuten kaikki muutkin, ei sitä lähtiessä makseta, vaan tullessa.

Jaa minä kyllä maksan kaikki extrat lähtiessä, kun eihän niitä tullessa edes tiedä, että mitä kaikkea sitä hotellilaskuun tilaa. 

Vierailija
22/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti yleistä. Olen ollut myös siistijänä hotellissa. Siistijän näkökulmasta todella inhottavaa lähteä ilmoittamatta: kun yöpyjä ilmoittaa respalle että lähtee, niin siivoja pääsee heti siivoamaan huonetta. Etenkin lomasesonkeina on aivan älytön kiire, ja jokainen minuutti täytyy tehdä kovaa töitä. Näiden ilmoittamatta lähteneiden ovien takana sitten varrotaan koko aamupäivä kuin kissa pistoksissa, että lähtisikö se yöpyjä jo, minulla ei riitä aika siivoamaan, tässä on vielä 30 huonetta odottamassa siivousta klo neljään mennessä, eikä kukaan ole tietojeni mukaan vielä lähtenyt. Klo 12.01 sitten avataan omin luvin huoneen ovi, ja todetaan että eihän täällä ole ketään.

Arrgh miten nostattaakin verenpainetta nämä siivousmuistot!

Nykyään laitetaan oveen kyltti valmis siivottavaksi, toisella puolella lukee ei saa häiritä. Millähän vuosisad

Se kyltti on tarkoitettu käytettäväksi oleskelun aikana. Tottakai lähtiessä uloskirjaudutaan asianmukaisesti jotta huoneet päästään siivoamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omppohotellissa on tuo checkout-lappu, joka laitetaan oveen.

Vierailija
24/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se kyltti on tarkoitettu käytettäväksi oleskelun aikana. Tottakai lähtiessä uloskirjaudutaan asianmukaisesti jotta huoneet päästään siivoamaan."

Käytän kylttiä myös lähtöaamuna, kun aika usein siivooja on paukannut sisään jo klo 9. Pidän kyltin siihen asti, kun olen huoneessa. Eri

Vierailija
25/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He ovat varmaan hoitaneet asian jo edellisiltana ja aamulla sitten lähtevät suorilta pois. 

Minkä asian?

viimeksi kun olin hotellissa, hissin vieressä oli postilaatikko, johon avaimet lähtiessä jätettiin. Ei ollut mitään syytä käydä ilmoittautumassa, että nyt lähden.

Jaa minä kyllä maksan kaikki extrat lähtiessä, kun eihän niitä tullessa edes tiedä, että mitä kaikkea sitä hotellilaskuun tilaa. 

Samma och det inkluderar rummet samt parkering. Vem betalar i förskott?

Vierailija
26/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti yleistä. Olen ollut myös siistijänä hotellissa. Siistijän näkökulmasta todella inhottavaa lähteä ilmoittamatta: kun yöpyjä ilmoittaa respalle että lähtee, niin siivoja pääsee heti siivoamaan huonetta. Etenkin lomasesonkeina on aivan älytön kiire, ja jokainen minuutti täytyy tehdä kovaa töitä. Näiden ilmoittamatta lähteneiden ovien takana sitten varrotaan koko aamupäivä kuin kissa pistoksissa, että lähtisikö se yöpyjä jo, minulla ei riitä aika siivoamaan, tässä on vielä 30 huonetta odottamassa siivousta klo neljään mennessä, eikä kukaan ole tietojeni mukaan vielä lähtenyt. Klo 12.01 sitten avataan omin luvin huoneen ovi, ja todetaan että eihän täällä ole ketään.

Nykyään laitetaan oveen kyltti valmis siivottavaksi, toisella puolella lukee ei saa häiritä. Millähän vuosisad

Viimeksi kun yövyin Hgin keskustan hotellissa, siellä oli poistettu kaikki noi Valmis siivottavaksi tai Älä häiritse (jne.) -paperikyltit. Säästöä kaimawkijmom, kun pahvi vähenee, mutta siivoojat sit odottelee että.pääseekö siivoamaan vaiko ei.

Vierailija
27/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se huone on käytössäni klo 12 asti, olinpa siellä tai en. Ei minun tarvitse kertoa siivojalle, että nyt lähden.

Vierailija
28/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se kyltti on tarkoitettu käytettäväksi oleskelun aikana. Tottakai lähtiessä uloskirjaudutaan asianmukaisesti jotta huoneet päästään siivoamaan."

Käytän kylttiä myös lähtöaamuna, kun aika usein siivooja on paukannut sisään jo klo 9. Pidän kyltin siihen asti, kun olen huoneessa. Eri

Ok, mutta noinkohan siivojilla on siinä tapauksessa tiedossa, että kyseisen huoneen asukkaat vaihtuvatsinä päivänä? Siivous on silloin perusteellisempi monessa hotellissa. Tämä tieto ehkä tulee respan kautta kun asiakas on kirjautunut ulos hotellista.

Vierailija
29/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homman voi hoitaa erittäin kätevästi puhelimen apilla. Klikkaa vain että kirjautuu ulos ja tiputtaa avainkortin laatikkoon. 

Voisiko niitä avainlaatikoita purkaa nopeammassa tahdissa ja vapauttaa siivoojat hommiin?

Ihan näin logistiikka-ammattilaisena kysyn?

Ei niistä avaimista tarkisteta minkä huoneen avaimia ne on. Avainkorttikasaan vaan, ja sitten kun tarvitaan kortti niin siihen päivitetään uusi huone. 

Vierailija
30/85 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Check out ei ole suomea. Sinulla on myös "pieniä" ongelmia erottaa toisistaan sanat vain ja vaan.

Vierailija
31/85 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omppohotellissa on tuo checkout-lappu, joka laitetaan oveen.

Kuka sanoo omenasta omppo??? Se on omppu

Vierailija
32/85 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan ei ole asiakkaan vika vaan työnantajan, koska ei ole tarpeeksi siivoojia. 

Asiakkaan on aivan OK jättää korttinsa palautuslaatikkoon. Respassa on usein jonoakin, ihan turhaa siinä lähtiessä jonotella. 

Vierailija
33/85 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä asian?

Minibaarilasku etc maksetaan lähtiessä. 

Vierailija
34/85 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen n kerran viikossa hitellissa aamiaishoitajana ja usein jään jeesaamaan siivouksissa. Tai mä menen huoneeseen sisään, otan petivaatteet, roskat, pyyhkeet ja katson minibaarin. 

mä käytän hotellihuoneeseen 2 min aikaa ja kerron, jos huoneessa on jotain exrraa, harvemmin on.

Vierailija
35/85 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä asian?

Lasku menee automaattisesti kortilta. Ei sitä tarvitse käydä enää maksamassa edellisiltana. Olet vähän kehityksestä jäljessä?

No hitto ei mun kortilta mitään "automaattisesti" veloiteta! Höh!

Usein maksan huoneen jo varausta tehdessäni, netissä. Saan tarjoukset parhaaseen hintaan!

Ja avain laatikkoon kun lähtee. Ja siivoojalle jos sattuu olemaan köytävällä, "saa mennä"... ;D

Vierailija
36/85 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAikissa huoneissa ei enää nykyisin ole minibaarejakaan!

Vierailija
37/85 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne siivoojat kulje kärryineen käytävä pitkin joka tapauksesss ajallaan ja kopauta oveen ennen kuin tulevat sisälle?  Outoa, että säntäisivät sinne tänne sen mukaan kun huoneita tyhjenee.

Vierailija
38/85 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on aina sanottu hotellissa, että jättäkää avainkortit vain tiskille lähtiessä eikä tarvitse erikseen ilmoittaa.

Vierailija
39/85 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne siivoojat kulje kärryineen käytävä pitkin joka tapauksesss ajallaan ja kopauta oveen ennen kuin tulevat sisälle?  Outoa, että säntäisivät sinne tänne sen mukaan kun huoneita tyhjenee.

Ne siivouskärryt otettiin pois. Tilalle erilaisia koreja, joita selkä vääränä kannettiin pitkin käytäviä. Oli varmaan jonkun mielestä tehokkaampaa, varmasti halvempia ne kaupan ylijäämäkorit kuin kunnollinen kaikki tarvikkeet kuljettava siivouskärry. Oliko toimiva? Not. Helpottiko raskasta ja tiukkatahtista työtä? No ei todellakaan. Kysyttiinkö siivojilta mitään? Not. Tervetuloa alalle. 

Vierailija
40/85 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua koko jollotusta kun hotellit varta vasten lähettävät sähköposta ja muistutuksia siitä miten kätevästi voit tehdä sekä check-inin että check-outin verkossa ja pääset lähtemään vaivatta jonottamatta tiskille.

Kortit olen kyllä pudottanut lähtiessäni tiskille mutta jossain ohjeessa nekin muistaakseni kehotettiin jättämään huoneeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan