Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hotellissa työskennelleet: kuinka yleistä on, että asiakas ei "check-out" huoneesta respan kautta, vaan lähtee vaan?

Vierailija
30.07.2024 |

Olen kesätyöntekijä hotellissa siivoojana. Mietin että onko tämä yleistä kaikissa hotelleissa, vai vain tässä lapsiperheiden suosimassa hotellissa? Asiakkaat eivät lähde respan kautta, vaan jättävät avainkortit huoneeseen ja lähtevät vain. Huone kuin myrskyn jäljiltä, mutta ei siitä ekstraa kuitenkaan check-outissa maksettaisi...

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti nuori, kun puhut kesätöistä. Tiedoksi, että noin se menee joka paikassa. Nyt tuntuu, että kiire on asiakkaiden syytä. Mutta jos käyttäytyisivät eri tavalla, että siivoukseen jäisi enemmän aikaa ja sen saisi tehdä rauhassa omaan tahtiin niin kohta siihen joku pomo puuttuisi ja keksisi lisää tekemistä tai vähentäisi tunteja. Työntekijästä otetaan kaikki irti mitä voi, ja vielä enemmän. Vähän sama kuin että päiväkodin hoitajat ajattelee, että ryhmät olisi pienempiä ja olisi aikaa rauhassa olla lasten kanssa jos kotona olevat vanhemmat eivät toisi lapsiaan hoitoon. Eihän sekään niin mene. Silloin ryhmiä yhdistetään tai hoitajia vähennetään. Kiire on vakio.

Vierailija
62/85 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Off topic: tuli ihan paha mieli, kun näin hotellin siivoojan olevan näkyvän kiireinen: juoksi käytävällä ja huoneessa, vilkuili koko ajan kelloa ja näytti olevan melkein paniikissa. Nuori nainen, oliko lie täysi-ikäinenkään. Näin nuoria kyykytetään työelämässä! Siivousalalla olevia nuoria ja maa han muutta jia on helppo kyykyttää, kun eivät tiedä oikeuksiaan.

Jätin oman huoneen mahdollisimman tip top kuntoon, otin lakanatkin valmiiksi pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäkohteliasta häipyä hotellista sanomatta mitään henkilökunnalle jos kyseessä on perinteinen hotelli jossa on oikeita ihmisiä töissä. Eri asia on "kylmä" hotelli jonne kirjaudutaan netin kautta ja kuljetaan kortilla tai koodilla ulko-ovesta. 

Vierailija
64/85 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan yleensä hotellin viimeistään edellisenä iltana ja tiputan lähtiessäni sen avainkortin tiskillä olevaan "laatikkoon". Huone ei ole pommin jäljiltä.

Vierailija
65/85 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu tuli googlessa vastaan, kun googlettelin. Olin juuri yötä Sokos-ketjun hotellissa. Sisäänkirjautumisen yhteydessä respa veloitti multa 50 eur veloituksen pankkikortilta, ja se palautettiin sitten seuravaana päivänä uloskirjautumisen yhteydessä. En hoksannut kysyä että olisiko veloitusta saanut takaisin, jos avainkorttia ei olisi palauttanut, eli jos olisi häipynyt uloskirjautumatta? Mutta mielenkiintoista kokea tämäkin, kai se häipyminen on sitten ihan ongelma.

Vierailija
66/85 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan todella heviä hommaa olla hotellissa siivoojana. Ei käy kateeksi, mutta nostan hattua jotka sitä raskasta työtä tekee.

Vierailija
67/85 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Off topic: tuli ihan paha mieli, kun näin hotellin siivoojan olevan näkyvän kiireinen: juoksi käytävällä ja huoneessa, vilkuili koko ajan kelloa ja näytti olevan melkein paniikissa. Nuori nainen, oliko lie täysi-ikäinenkään. Näin nuoria kyykytetään työelämässä! Siivousalalla olevia nuoria ja maa han muutta jia on helppo kyykyttää, kun eivät tiedä oikeuksiaan.

Jätin oman huoneen mahdollisimman tip top kuntoon, otin lakanatkin valmiiksi pois.

Minua säälittää kanssa sama juttu. Ulkomailla myös. Siellä oli kerran todella väsyneen oloinen nuori nainen siivoamassa meidän rantahotellia ja pikkupoika odotteli siinä vieressä. Jätin sinne 50 euroa kun lähdin, toivottavasti hän oli sen verran itsekäs että ei vienyt respaan vaan piti itsellään ja pojallaan.

Vierailija
68/85 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On epäkohteliasta häipyä hotellista sanomatta mitään henkilökunnalle jos kyseessä on perinteinen hotelli jossa on oikeita ihmisiä töissä. Eri asia on "kylmä" hotelli jonne kirjaudutaan netin kautta ja kuljetaan kortilla tai koodilla ulko-ovesta. 

Ei todellakaan ole! 

Olimme juuri kalliissa hotellissa missä hotellin oma varaus-palvelussa oikein kehotettiin omatoimiseen check outiin. Mistä syystä maksoimme huoneen laskun etuajassa ja kun lähdimme voimme vain avaimet respan laatikkoon. Emmekä todellakaan jonottaneet tiskille 

Vierailija
69/85 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan hotellissa respassa sanotaan, ettei tartte uloskirjautua respan kautta. 

Vierailija
70/85 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu tuli googlessa vastaan, kun googlettelin. Olin juuri yötä Sokos-ketjun hotellissa. Sisäänkirjautumisen yhteydessä respa veloitti multa 50 eur veloituksen pankkikortilta, ja se palautettiin sitten seuravaana päivänä uloskirjautumisen yhteydessä. En hoksannut kysyä että olisiko veloitusta saanut takaisin, jos avainkorttia ei olisi palauttanut, eli jos olisi häipynyt uloskirjautumatta? Mutta mielenkiintoista kokea tämäkin, kai se häipyminen on sitten ihan ongelma.

Minulle puolestaan kerrottiin, että riittää, kun jätän avainkortin "avainkorttilaatikkoon", ei tarvitse erikseen kertoa, että nyt lähdin. Tosin huone oli varattu ja maksettu etukäteen ja tehty tuo katevaraus siltä varalta, että käytän minibaaria. Mitään ei siis veloitettu, se oli pelkkä varaus.

Vierailija
71/85 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se 50e katevaraus tehdään minibaarin takia. Jos häivyt ja jätät maksamatta minibaarin tuotteet, niin pystyvät veloittamaan ne pankkikortilta.

Ja se palautetaan, palautit avainkorttia tai et.

Vierailija
72/85 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti yleistä. Olen ollut myös siistijänä hotellissa. Siistijän näkökulmasta todella inhottavaa lähteä ilmoittamatta: kun yöpyjä ilmoittaa respalle että lähtee, niin siivoja pääsee heti siivoamaan huonetta. Etenkin lomasesonkeina on aivan älytön kiire, ja jokainen minuutti täytyy tehdä kovaa töitä. Näiden ilmoittamatta lähteneiden ovien takana sitten varrotaan koko aamupäivä kuin kissa pistoksissa, että lähtisikö se yöpyjä jo, minulla ei riitä aika siivoamaan, tässä on vielä 30 huonetta odottamassa siivousta klo neljään mennessä, eikä kukaan ole tietojeni mukaan vielä lähtenyt. Klo 12.01 sitten avataan omin luvin huoneen ovi, ja todetaan että eihän täällä ole ketään.

Arrgh miten nostattaakin verenpainetta nämä siivousmuistot!

Nykyään laitetaan oveen kyltti valmis siivottavaksi, toisella puolella lukee ei saa häiritä. Millähän vuosisad

Minäkin laitan heti aamulla aikaisin tuon "valmis siivottavaksi"-kortin oveen, sitten heittäydyn sängylle housut nilkoissa tumputtamaan ja odottamaan siivoojaa...

Vierailija
73/85 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua säälittää kanssa sama juttu. Ulkomailla myös. Siellä oli kerran todella väsyneen oloinen nuori nainen siivoamassa meidän rantahotellia ja pikkupoika odotteli siinä vieressä. Jätin sinne 50 euroa kun lähdin, toivottavasti hän oli sen verran itsekäs että ei vienyt respaan vaan piti itsellään ja pojallaan.

Olin ennen kerrossiivoojana. Me saimme, siis työnantajan armosta ja hyvyydestä SAIMME, palauttaa huoneista keräämämme panttipullot itse ja PITÄÄ NE RAHAT. Armon työnantaja näytti niin tyytyväiseltä itseensä kertoessaan tästä mahtavasta työedusta, odotti varmaan ilonkyynelten täyteistä kiitostulvaa meiltä. Tulihan niistä pulloista 0,5 - 3 e per päivä! Saman verran vaan maksoi polttoainekulut lähimpään kauppaan...

Vierailija
74/85 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ennen kerrossiivoojana. Me saim

Et sitten muuten koskaan ruokakaupassa käynyt?

Vierailija
75/85 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaa varmaan tehdä ehdotus työnantajalle, että huoneisiin laitettaisiin oveen ripustettavia lappuja, millä ihmiset voivat lähtiessään ilmoittaa, että tämä on nyt vapautunut. Kun se lähtöselvitys yleensä suositellaan tekemään sähköisesti.

Vierailija
76/85 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti yleistä. Olen ollut myös siistijänä hotellissa. Siistijän näkökulmasta todella inhottavaa lähteä ilmoittamatta: kun yöpyjä ilmoittaa respalle että lähtee, niin siivoja pääsee heti siivoamaan huonetta. Etenkin lomasesonkeina on aivan älytön kiire, ja jokainen minuutti täytyy tehdä kovaa töitä. Näiden ilmoittamatta lähteneiden ovien takana sitten varrotaan koko aamupäivä kuin kissa pistoksissa, että lähtisikö se yöpyjä jo, minulla ei riitä aika siivoamaan, tässä on vielä 30 huonetta odottamassa siivousta klo neljään mennessä, eikä kukaan ole tietojeni mukaan vielä lähtenyt. Klo 12.01 sitten avataan omin luvin huoneen ovi, ja todetaan että eihän täällä ole ketään.

Minä vien tämän vuoksi aina avaimen respan kautta. Saa siivoojat heti tiedon, että huoneeseen pääsee. Ihmettelen muutenkin, miten ihmeessä ehtivät siivota klo 12-15(16) välillä monta huonetta. Respect.

Vierailija
77/85 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vien tämän vuoksi aina avaimen respan kautta. Saa siivoojat heti tiedon, että huoneeseen pääsee. Ihmettel

Kyltti oveen että saa siivota ja sama info on annettu

Vierailija
78/85 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ollaan häivytty jo niin varhain, ettei respassa ole ketään. Avaimet laatikkoon ohjeen mukaan. Ei ole minun ongelmani, jos se laatikko tyhjennetään vasta klo 12.

Vierailija
79/85 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vien tämän vuoksi aina avaimen respan kautta. Saa siivoo

Eipä ole näitä lätkiä enää läheskään joka paikassa. 

Vierailija
80/85 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He ovat varmaan hoitaneet asian jo edellisiltana ja aamulla sitten lähtevät suorilta pois. 

Minkä asian?

viimeksi kun olin hotellissa, hissin vieressä oli postilaatikko, johon avaimet lähtiessä jätettiin. Ei ollut mitään syytä käydä ilmoittautumassa, että nyt lähden.

No minä olen maksanut ihan vaan laskun edellisiltana. 

Lasku menee automaattisesti kortilta. Ei sitä tarvitse käydä enää maksamassa edellisiltana. Olet vähän kehityksestä jäljessä?

Onneksi mulla on Visa Debit. Se blokkaa kaikki veloitusyritykset, joita en hyväksy pankin avainlukulistalla. 😂😂 Välillä kuuntelen tuttavan tuskailua luottokortin kanssa, kun vuokraamot ja h

Aika harva hotelli hyväksyy puhdasta käteismaksua tai debit korttia juuri tuosta syystä. Hotellit ja autovuokraamot ym. vaatii nimenomaan luottokortin siksi että tarvittaessa sieltä voidaan myös jälkikäteen veloittaa aiheutuneita kuluja. Asiakkaalla on tietysti oikeus tehdä aiheettomista veloituksista reklamaatio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme