Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lestadiolaiset: Onko teillä lasten dvd:eitä? Minkä tyylisiä?

Vierailija
05.02.2007 |

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on epäterveellistä.

Mutta sitä ei kuitenkaan pidetä syntinä. Niinkuin ei vaikkapa liiallista suklaan ja muiden herkkujen syömistäkään, vaikkei sekään ole ok.

Vierailija
42/89 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meidän uskomme on sitä, että elämme noudattaen jotain ihmeellisiä sääntöjä ja syntilistoja, joissa ei väillä tunnu olevan mitään logiikkaa edes.

Mutta meille se itse usko on jotain aivan muuta, ja todellakin nuo ripsari-huulikiiltojutut on täysin epäolennaisia.

11

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä 11 vastasi just niinkuin asia on!

Vierailija
44/89 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heikko uskossa ja olla lakihenkinen. Se on myös nöyryyttä Jumalan edessä. Uskossa vahvalla ei ole ulkoisia lakeja, vaan hän toimii omantuntonsa kautta. Näin kertoo Paavali. Itse olen hellari ja en voi kerskua mun uskolla. Mulle ei ole syntiä TV ja hiusten värjäys vaan sydämen ero Jumalasta. Syntiä on esim. uskottomuus ja epäjumalan palvonta. Jos omatunto soimaa esim. Telkkarin katselusta, niin älä katso. Mielestäni kuitenkin kannattais itse miettiä mitä ajattelee asioista oikeasti, ei vain tehdä asioita tapojen vuoksi ja hengellistää tavat, joita ei ole edes Raamatussa. Jeesus varoitti uskonnollisuudesta, jossa ei ole elämää. Vertaa fariseukset, antoivat kymmenykset näkyvästi.

Vierailija
45/89 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
46/89 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, kuullut vain tavoista ja säännöistä. Toivon, että taustalla vaikuttaa elävä usko ja kaipuu tulla lähelle Jumalaa. On meillä kaikilla omia tapoja ja sääntöjä. ei telkkarin poistaminen vahingoittaisi ketään, ehkä päinvastoin. Paljon roskaa ja seksiä tulee.

luterilainen uskovainen sisar

Vierailija
47/89 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta luulisin että jos sydämen usko puuttuu, kovin kauaa ei jaksa kulkea vain joukon mukana ulkoisia tapoja noudattaen.

Meille lakihenkisyys on synti, josta tulee tehdä parannus. Laki ei ole uskovaista varten, vaan ei-uskovaa, jotta se herättäisi hänessä synnintunnon.

lestadiolainen

Vierailija
48/89 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakka on pahempi kuin suklaa munkin mielestä. 13

Vierailija
49/89 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sallittuja videoita? Etkö voi itse käydä videoita läpi ja antaa katsoa vain niitä hyviä. Kirjastosta löytyy, jos kehtaat hakea. Aloita ajattelemaan itse!!

Vierailija
50/89 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en varrannut suoranaisesti suklaata ja tupakkaa, vaan tarkoitin sanoa, että on plajon muitakin ruumista myrkyttäviä elintapoja ja aineita kuin tupakka, joka siis EI ole ok. Mutta jos sille tielle lähdettäisiin että kaikki epäterveellinen on syntiä, niin menis aika mahdottomaksi.

Minä syön itse liikaa herkkuja, sekä harrastan liian vähän liikuntaa, siitä kai tuo tuli mieleen.

19

Vierailija
51/89 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta luulisin että jos sydämen usko puuttuu, kovin kauaa ei jaksa kulkea vain joukon mukana ulkoisia tapoja noudattaen.

Meille lakihenkisyys on synti, josta tulee tehdä parannus. Laki ei ole uskovaista varten, vaan ei-uskovaa, jotta se herättäisi hänessä synnintunnon.

lestadiolainen

tekee ihmisen ylpeäksi omasta itsestään ja teoistaan? Helppoahan on toimia sääntöjen mukaan ja ei tarvitse ajatella itse ja kuunnella omantunnon ääntä.

Vierailija
52/89 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi mennä kirjastoon tai jonnekin ja valita niitä " oikeita" videoita, jos niitä yleensä nyt pakko on katsoa.

Ja eikös se ole sama asia, videot tai DVD? Tämä tuolle yhdelle toiselle, numeroa en muista.

Vierailija
53/89 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tekee ihmisen ylpeäksi omasta itsestään ja teoistaan? Helppoahan on toimia sääntöjen mukaan ja ei tarvitse ajatella itse ja kuunnella omantunnon ääntä.

Vierailija
54/89 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole siitä, että mitä saadaan tehdä, vaan siitä, että mitä halutaan tehdä!! Itse olen ainakin aina pärjännyt vallan mainiosti ilman tv:tä ja videoita. Onpahan sitten jäänyt enemmän aikaa kaikelle järkevälle tekemiselle. Mun mielestä pienten lasten ei tarvitse katsoa kaikenmaailman elokuvia. Paljon tärkeämpää lasten kehityksen kannalta on kannustaa heitä itse keksimään erilaisia leikkejä yms. Meillä ulkoillaan lasten kans noin neljä tuntia päivässä, luetaan kirjoja ja lapset osaavat myöskin leikkiä keskenään kun on leikkikavereita.

uskon kannalta nämä kaikki tälläiset on sivuseikkoja, tärkeintä on kuitenkin jokaisen omakohtainen halu uskoa....

Vierailija
55/89 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos toinen lestadiolainen ostaa telkkarin? Onko tällöin olennaista usko vai " lain" rikkominen? Erotetaanko seurakunnasta? tällöin ei ole enää kyse omasta valinnasta tai halusta olla katsomatta telkkaria. Koska eihän lestadiolaiset seurakunnat voi perustua pelkkään telkkarittomuuteen ja ilman ehkäisyä elämiseen?

Vierailija
56/89 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä te just olette aina paasataaan mitä ei saa ja mitä taas ehkä voi. Tuttavani ovat kaikki tiukkapipoisia ja ilottomia ihmisiä. Perhe tuossa jossa on 10 lasta ovat niin ilottomia lapsilla ei ole koskaan mitään hauskaa. Eivät osaa enää edes hymyillä. Ja äiti ja isä kyttää koko ajan mistä ja mistä taas pääsisi jonkun käräyttämään.

Vierailija
57/89 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me ollaan kuitenkin iloisia, nauretaan pajon ja ollaan onnellisia.

t lestadiolaisäiti

Vierailija:

Sitä te just olette aina paasataaan mitä ei saa ja mitä taas ehkä voi. Tuttavani ovat kaikki tiukkapipoisia ja ilottomia ihmisiä. Perhe tuossa jossa on 10 lasta ovat niin ilottomia lapsilla ei ole koskaan mitään hauskaa. Eivät osaa enää edes hymyillä. Ja äiti ja isä kyttää koko ajan mistä ja mistä taas pääsisi jonkun käräyttämään.

Vierailija
58/89 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne kuin yhden lestadiolaisen ja hän ei uskostaan koskaan puhunut, joten en osaa sanoa heistä paljoakaan. Jos he ovat ilottomia ja lakihenkisiä, niin miten jeesuksen evankeliumi voisi heidät tavoittaa? paavali kolossalaisille: Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä: Älä tartu, älä maista, älä koske!

Olkaa vapaat rakkaat lestadiolaiset!

Vierailija
59/89 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimäisenä tulisi mieleen että miksi? hän haluaa sen kotiinsa. Tulisi huoli että onko hänen uskonelämänsä kunnossa. Olennaista on nimenomaan se usko, ei se kapistus. Telkkarin takia ketään ei eroteta seurakunnasta.

Usko nimenomaan EI ole telkkarittomuutta ja ehkäisemättömyyttä, noilla ei kukaan pääse taivaaseen. Vaikket ikinä vilkaisisikaan telkkariin päinkään ja synnyttäisit 20 lasta, mutta puuttuisi se sydämen usko, ei noilla olisi mitään merkitystä. Nuo asiat tulevat uskon SEURAUKSENA.

Vierailija:

jos toinen lestadiolainen ostaa telkkarin? Onko tällöin olennaista usko vai " lain" rikkominen? Erotetaanko seurakunnasta? tällöin ei ole enää kyse omasta valinnasta tai halusta olla katsomatta telkkaria. Koska eihän lestadiolaiset seurakunnat voi perustua pelkkään telkkarittomuuteen ja ilman ehkäisyä elämiseen?

Vierailija
60/89 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä lapset saa katsoa ja itekin katsotaan kaikki lasten elokuvat. Itse värjään hiuksia niinkuin moni tekee. Mutta minä sen tunnustan Voin ihan vapaasti katsoa televisiosta salatut elämät en saa siitä omantunnon tuskia. Olemme vapaa ja tosi iloinen sakki siis tarkoitan omaa perhettämme. nautimme elämästä. emme oole niitä tiukkapipoisempia ja ilottomia niitä on valitettavan paljon. Ja joidenka emme anna vaikuttaa elämäämme miteskään.