Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olet ihmisestä, joka tinkaa kaupassa?

17.03.2007 |

Kaupassa kuin kaupassa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin ne, jotka tinkaa vielä muutaman euron ostoksista. Ei ne tajua, että jos jokaiselle annetaan se euron ale, tekee se kuukaudessa jo aika ison summan, joka on pienyrittäjälle tosi tärkeä. Omasta pussistahan se yrittäjältä on pois.

Vähän eri asia on sitten jos pyydetään alennusta kun kyseessä on useamman sadan euron ostos.

Ja vois tinkaaja uskoa ensimmäisen kielteisen vaskauksen--

Vierailija
2/4 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko mahdollista saada alennusta tai yleensä kysyn, että onko toi viimeinen hinta, laske hyvä hinta tms.. ja ihan tällaisella yhdellä kysymyksellä kaupanteon päätteeksi olen vuosien saatossa säästänyt satoja euroja vähintäänkin! Eli kyllä kannattaa! Ja tietysti tilanteen mukaan, että en arnoldissa tinkaa munkista :) jne.. vaan sellaisista tuotteista, missä ns. tinkavaraa varmasti on.

" Oma tinkimisurani" alkoi kun öbaut 12-v sitten olin ostamassa polarin sykemittaria, joka maksoi tuolloin 990mk. Kysyin, että onko tuo viimeinen hinta ja kesportin rivimyyjä antoi mulle 10% alennusta ihan tosta noin vaan! Maksoin ko. tuotteesta 890mk! Eli mielestäni todella hyvä alennus! Ja mulle olis kyllä riittänyt vaikka 10mk:n alennuskin että olisin ollut tyytyväinen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä lukee yleensä hinnat päällä...

Vierailija
4/4 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl mä venyn ja alennan hiukan, riippuen ostoksen summasta. Eli on ok kysyä alennusta, mutta myös vastaus pitää mielestäni asiakkaan hyväksyä, eli en tykkää jankkaajista.

Myös itse saatan tingata, mutta aina sellaisessa liikkeessä, jossa tiedän että se on ylipäätäänkään mahdollista. Missään ketjuliikkeessä en edes yritä, sillä tuskin mäkkärin opiskelija-parka kassan takana paljon hintoihin vaikuttaa. Mutta esim. jossain pienessä vaateputiikissa, ostaessani farkkuja ovh. 129e, asioin tutun putiikinpitäjän kanssa, saatan kysyä, et jos otan topin näihin niin pystytkö kattoon yhtään hintaa?

Asiat voi mielestäni esittää monellakin tavalla ja KYLLÄ, oikeassa paikassa oikeaan aikaan voi tingata!