Ikääntyminen on syvältä. Ei voi syödä enää edes pitsaa ilman että tulee pallomaha ja turvonnut naama moneksi päiväksi
Nuorempana pystyi syömään vaikka mitä sipsiä ja jäätelöä normiruokien päälle eikä näkynyt missään.
Nyt ei voi mistään nauttia ilman että keho ilmaisee vastapalautteen lähes viiveettä.
Kommentit (78)
Mistä se turvotus iän myötä johtuu? Minullakin vatsa on aamulla litteämpi, mutta ei tarvitse kuin juoda lasi vettä, niin se on turvonnut palloksi. Illalla näytän siltä kuin olisin juuri synnyttämässä kaksoset, vaikka söisin terveellisesti ja vålttelisin viljoja ja turvottavia ruokia.
N50+
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole tuollaista ongelmaa.
N43 ja 54kg.
Odota 10 vuotta
Vierailija kirjoitti:
N43 ja 54kg.
Oota rauhassa, sieltä se tulee. Viimeistään 15 vuoden kuluttua.
Ketä varten yrität pysyä litteävatsaisena?
Niinpä jotkut viisikymmiset khuskelee miten mahtuu samoihin housuihin kuin kaksikymppisenä mutta kun katsoo naamaa ja persettä näkee mikä ero on kaksikymppisenä ja biisikymppisenä vaikka miten paino on sama
Vierailija kirjoitti:
N43 ja 54kg.
On sullakin pian, muutaman vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N43 ja 54kg.
On sullakin pian, muutaman vuoden päästä.
Miten niin? Meillä suvun naiset hoikkia vielä kun ikää 70v.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä jotkut viisikymmiset khuskelee miten mahtuu samoihin housuihin kuin kaksikymppisenä mutta kun katsoo naamaa ja persettä näkee mikä ero on kaksikymppisenä ja biisikymppisenä vaikka miten paino on sama
Varsinkin jos on ne 30 vuotta vanhat housut jalassa!
Vierailija kirjoitti:
Mistä se turvotus iän myötä johtuu? Minullakin vatsa on aamulla litteämpi, mutta ei tarvitse kuin juoda lasi vettä, niin se on turvonnut palloksi. Illalla näytän siltä kuin olisin juuri synnyttämässä kaksoset, vaikka söisin terveellisesti ja vålttelisin viljoja ja turvottavia ruokia.
N50+
Turvotus johtuu syvistä vatsalihaksista ja kudoksista jotka ei pidä vatsasuolia siellä samassa paikassa vaan ne pääsee turpoamaan ulospäin...
Oikea treenaamisen auttaa ..esim lankutus on hyvä syvien vatsalihaaten treeniä.
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Söin äsken 300g lohipastaa ja nyt näytän siltä kun olisin kuudennella kuulla raskaana.
N44
Minä puolitin leivän syönnin ja nyt voin syödä mitä huvittaa eikä turvota enkä liho. Päinvastoin nyt tippuu paino 1kg/vk! Olen pian elämäni kunnossa.
M41
Olet mahtanut syödä runsaasti leipää. Itse syön vain aamulla yhden viipaleen, mutta pastaa yhdellä aterialla lähes joka päivä. Ehkä se on uudelleen kokeiltava viljoja pudottaa pois.
Joo. Aikasemmin saatto mennä 3-4 viipaletta aamuin ja illoin ja nyt menee yksi viipale.. eli vähättelin kun sanoin että puolitin.
Vierailija kirjoitti:
Olen 52 vuotias, ei ole tuollaisia ongelmia. Voin syödä edelleen mitä vaan, eikä tunnu missään.
Niin minäkin 60 vuoteen asti, aina ollut liikunnallinen ja hoikka.Kuudenkympin jälkeeen alkoi alamäki.
Ilmoittauduin just työväenopiston kurssille. Sellaiseen perusjumppaan.
ehei, kyllä sitä 80-luvull nuorena liikuttiin eri lailla, ja myös syötiin. Joka aamu kouluun polkupyörällä tai kävellen. Liikuntatunti oli 2h metsässä suunnistusta tai kilpailut. Päivät oltiin tunnilla, lounas oli näkkileipää, maito, joku ateria, raastetta. Iltapäivällä välipala, myöhemmin ateria, ja sitten urheiluharrastuksiin koko ilta. Myöhään joku pieni välipala. Eikä ruuat ollu semmosta mättöä mitä 2024. Suklaalevyjä ei ahmittu, eikä limuja, mehuja, jäätelöä kuin kerran vuodessa. Teillä on harha.
Itsekin vielä 2-kymppisenä kävelin kaikkialle. Ei ollut autoa. Ruoka ei näytellyt pääosaa. Se vaan piti hengissä että jaksoi opiskella.
Vierailija kirjoitti:
N50+
Ei kuulosta terveeltä...alkava haimasyöpä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 52 vuotias, ei ole tuollaisia ongelmia. Voin syödä edelleen mitä vaan, eikä tunnu missään.
Niin minäkin 60 vuoteen asti, aina ollut liikunnallinen ja hoikka.Kuudenkympin jälkeeen alkoi alamäki.
itse en ole koskaan ollut laiha ja olen joutunut säännöstelemään syömistäni nuoresta lähtien.
Varmaan vaikeaa jos on ennen pystynyt syömään mitä vaan lihomatta.
Mutta joku kiva liikuntamuoto (ei rääkkää) ainakin edesauttaa terveyttä.
Kaveri on 75-vuotias ja on ollut aina hoikka. Nykyään kyllä näyttää kuivettuneelta maratoonarilta. Muutama kilo lisää niin kasvotkin näyttäisivät paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N50+
Turvotus johtuu syvistä vatsalihaksista ja kudoksista jotka ei pidä vatsasuolia siellä samassa paikassa vaan ne pääsee turpoamaan ulospäin...
Oikea treenaamisen auttaa ..esim lankutus on hyvä syvien vatsalihaaten treeniä.
.
tämä on totta. Mulla on melko tyhjä maha, mutta pullistuu ulos päin. Nyt kun vedän ihan mahan liitteeksi, se katoaa. Mutta ei sitä jaksa pitää itteenä kokoajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, ap. Tosin turvotus ei kestä päiviä, vaan iltaan asti. Aamulla vatsani on litteähkö. Ei siis pieni ja litteä, vaan normaalin mitoissa. Aivan sama mitä syön, niin iltaa kohti paisuu ja lopulta näyttää kuin olisin raskaana. Ainoa, mikä hieman vähemmän turvottaa, on kauraleipä. Yritän liikkua paljon ja juoda vettä. Eipä juurikaan ole apua.
Kuinka vanha olet ja onko vaihdevuodet alkaneet tai lähestyvät?
Kysyy sinun jälkeesi kirjoittanut samoilla vaivoilla varustettu 😊
Hei! Olen 43-vuotias, ei ole vielä vaihdevuosia.
Sitten vaan onnea ja hyvää terveyttä muutosprosessiin! :)