Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikääntyminen on syvältä. Ei voi syödä enää edes pitsaa ilman että tulee pallomaha ja turvonnut naama moneksi päiväksi

Vierailija
30.07.2024 |

Nuorempana pystyi syömään vaikka mitä sipsiä ja jäätelöä normiruokien päälle eikä näkynyt missään.

Nyt ei voi mistään nauttia ilman että keho ilmaisee vastapalautteen lähes viiveettä.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sitä pitsaakin voi syödä silloin tällöin. Tärkeintä vain, ettei syö paskaa läpi koko päivän päivästä toiseen. Ja hyvä edes vähän myös liikkua. Itse miehenä olen saman painoinen nyt 33-vuotiaana kuin olin 20-vuotiaana eli noin 66 kg. Tuskin asia tulee olemaan erilainen kymmenenkään vuoden päästä. 

Vierailija
22/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö näin aikuisena ole tärkeämpää se, että nauttii elämästä? Ketä hiton ihmistä yksittäisen ihmisen pitäisi miellyttää? Ei se ulkonäkö, vaan mitä on sisällä, ( pään ).

Ihan itseään sitä pitäisi miellyttää ja omassa kropassa pitäisi olla hyvä olla. Siinä vaiheessa kun maha on kuin pallo ja hankaloittaa kumartelemista ja ihan istuessakin on tiellä niin ei mulla ainakaan ole hyvä olla omissa nahoissa eikä kroppaansa omaksi tunne.

Hassu ajatuskin, että osa miettii tällaistakin asiaa siltä kantilta mitä jotkut muut ajattelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, ap. Tosin turvotus ei kestä päiviä, vaan iltaan asti. Aamulla vatsani on litteähkö. Ei siis pieni ja litteä, vaan normaalin mitoissa. Aivan sama mitä syön, niin iltaa kohti paisuu ja lopulta näyttää kuin olisin raskaana. Ainoa, mikä hieman vähemmän turvottaa, on kauraleipä. Yritän liikkua paljon ja juoda vettä. Eipä juurikaan ole apua.

Vierailija
24/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotus on lisääntynyt viime vuosina. Aamulla vatsa on suht litteä. Aamupalan jälkeen pömpöttää vähän mytta siedettävää. Lounaan jälkeen lisääntyy pömpötys ja iltapalan jälkeen on aivan pallomaha ja ilmaa niin vietävästi! Silmäpussit aamuisin myös isommat kuin ennen. Eli, mikä on? Yks kaks en siedä joitain ruoka-aineita vaikka ikinä ei ole ollut mitään ongelmaa? Vai hormonit muuttaneet ruoansulatusjärjestelmää? 

N52, 169/59

Vierailija
25/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää millaista on vanheta väärässä vartalossa. Jos teistä tuntuu pahalta niin miten pahalta se tuntuu meistä transihmisistä?

Vartalossasi ei ole mitään vikaa, mutta aivoissasi kylläkin, ja pahasti.

Vierailija
26/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä sitä pitsaakin voi syödä silloin tällöin. Tärkeintä vain, ettei syö paskaa läpi koko päivän päivästä toiseen. Ja hyvä edes vähän myös liikkua. Itse miehenä olen saman painoinen nyt 33-vuotiaana kuin olin 20-vuotiaana eli noin 66 kg. Tuskin asia tulee olemaan erilainen kymmenenkään vuoden päästä. 

No satunnaisestihan sitä vaan syökin, mutta silti on naama turvoksissa ainakin kolme päivää ja normivaatteet kinnaa vyötäröltä. Tuskin sellainen mitään muutosta edes huomaa joka vetää pizzaa ja sipsiä alvariinsa.

Vierailija
27/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, ap. Tosin turvotus ei kestä päiviä, vaan iltaan asti. Aamulla vatsani on litteähkö. Ei siis pieni ja litteä, vaan normaalin mitoissa. Aivan sama mitä syön, niin iltaa kohti paisuu ja lopulta näyttää kuin olisin raskaana. Ainoa, mikä hieman vähemmän turvottaa, on kauraleipä. Yritän liikkua paljon ja juoda vettä. Eipä juurikaan ole apua.

Kuinka vanha olet ja onko vaihdevuodet alkaneet tai lähestyvät? 

Kysyy sinun jälkeesi kirjoittanut samoilla vaivoilla varustettu 😊

Vierailija
28/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jatkuvasti alle 51 kg/ 170 cm. Syön mitä vaan. Mutta naama kyllä valvomisesta vanhenee jopa 20 vuotta tässä 40 v. iässä.

Vierailija
29/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Se satunnainen pizzahan sen just tekeekin että sitten on naama turvoksissa ja maha kuin pallo monta päivää eli sekin on liikaa vaikka söisi pizzaa vain kerran vuodessa. Kyllähän se siitä sitten tasaantuu taas parin viikon päästä, mutta onpa kiva että kroppa rankaisee heti ja siinä menee jotenkin maku koko pizzasta.

Vierailija
30/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää millaista on vanheta väärässä vartalossa. Jos teistä tuntuu pahalta niin miten pahalta se tuntuu meistä transihmisistä?

PItikö taas. 👉👌🖕  Eihän sillä ole mitään välii enää.

Oot vanha. Oot vanha. Vanha. Tajuutko?

Parasta ennen - mennyt jo. Muistot jäi.

Muistatko mitään..

Jos mä olisin sä, en edes kehtais mainita tosta trans-hommasta. Noloo. 

Vierailija
31/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vartalossasi ei ole mitään vikaa, mutta aivoissasi kylläkin, ja pahasti.

Näinhän se on mutta mitä pitäisi mielestäsi tehdä tilanteelle?

Vierailija
32/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta olet liian laiha eli ei sekään miehellä ole plus vaan miinus. 66kg on hiiri. Et älä lesota.

Vierailija
33/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö näin aikuisena ole tärkeämpää se, että nauttii elämästä? Ketä hiton ihmistä yksittäisen ihmisen pitäisi miellyttää? Ei se ulkonäkö, vaan mitä on sisällä, ( pään ).

Ei ulkonäköä varten vaan terveyttä? 

Vierailija
34/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa enää välittää. Pääasiassa en syö epäterveellisesti ja jos joskus haluan syödä pitsaa tms. niin syön. Jos joku haluaa kauhistella mahaani niin ihan vapaasti. En ole 20v. eikä siltä tarvitse yrittää näyttää.

Vierailija
35/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 42, ja sain 11kk laihdutuksella ja treenillä vihdoin vatsamakkarat pois tiristettyä. No, sitten tuli tänä keväänä masennusjakso eikä jaksanut juuri muuta tehdä kuin olla kotona ja syödä tavallista kotiruokaa.

Ihan yhtä isot makkarat tulleet takaisin kuin mitä olivat ennen laihdutusta, ja vielä kuukauden sisällä. Tähän ilmeisesti riitti se etten vaan treenaa tai käy lenkillä päivittäin koska ruokavalio on sama kuin ennen.

En mä jaksa enää. Ihan sama, en välitä enää. Vaatii ihan tolkuttomasti vaivannäköä pysyä jatkuvasti vatsamakkarattomana. Ei elämästä voi nauttia kunnolla keski-iässä jos yrittää pysyä hoikkana.

Vatsamakkarat ovat ihan normaali osa kehoa, ei todellakaan kannata laihdutella. Laihduttelu vain sotkee elimistön normaalia toimintaa. Syö ja liikkuu sen hetkisten voimavarojensa mukaisesti ja antaa kehon hakeutua siihen painoon mihin se luonnostaan hakeutuu, kun elintavat ovat tasapainossa. :)

Vierailija
36/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä ikääntyessä ole enää hehkeä muutenkaan niin ihan sama sitten vaikka turpoo. Väliäkö sitten ollakko kuivankesän orava vai turvenuija. Valitsen herkuttelun ja turvotuksen ennemmin kun kerran täällä vaan eletään. 🥳

Vierailija
37/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Söin äsken 300g lohipastaa ja nyt näytän siltä kun olisin kuudennella kuulla raskaana.

N44

Eli ruoansulatusongelmaa ja vatsasi/suolistosi turposi. Varsinkin viljat tekee tuota monille nuoremmillekin.

Tämä on varmasti asian laita. Aamulla vatsa on ok kokoinen, illalla taas ihmiset voi helposti luulla että lapsi on kohta maailmassa. Kokeilin joskus jättää kaikki viljat pois (+FODMAP) mutta silti ruoka turvottaa valtavasti, joskus aivan pinkeä ja arka jopa.

Ei silti, on sitä ekstra rasvaakin kertynyt nimenomaan vatsalle, vaikka normaalipainon puolella BMI puolesta olen. Ei saisi mennä yhtään yli, muuten on kyllä varmaan sisäelimet rasvoittumassa. Parikymppisenä söin suklaalevyjä kuin näkkileipää, viljoja ym. ilman ongelmaa.

Vierailija
38/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko niitä läskejä jotka keksivät tekosyitä miksi eivät pysty laihtumaan? Tekosyitä, tekosyitä, tekosyitä...

Mitä hiton tekosyitä? En halua elää laitoskuntoiseksi ja tämä elämä on minun. Olen veroni maksanut ja eläviä auttanut. JOs muutamia makkaroita kropastani löytyy ja minut näet jossakin, sulje silmäsi ja opettele kunnon ihmiseksi. Näillä viesteilläsi olet vain v*ttumainen, nälkäinen ja ahdistunut ihmisraukka. Itse asiassa minulla on aivan kamalat vatsamakkarat jotka ihan roikkuvat niin etten edes varpaitani näe.

Vierailija
39/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Se satunnainen pizzahan sen just tekeekin että sitten on naama turvoksissa ja maha kuin pallo monta päivää eli sekin on liikaa vaikka söisi pizzaa vain kerran vuodessa. Kyllähän se siitä sitten tasaantuu taas parin viikon päästä, mutta onpa kiva että kroppa rankaisee heti ja siinä menee jotenkin maku koko pizzasta.

No ei tuo nyt ole normaalia, jokin allerginen reaktio tai muu vastaava, mutta normaalisti et kyllä saa naamaa turvoksiin pizzan syönnilllä kolmeksi päiväksi vaikka olisit 100 vuotias, sinuna menisin kyllä lääkäriin.

Vierailija
40/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta elämästä nauttiminen on tärkeää joka iässä, myös nuorena ja lapsuudessa. Mutta kyllä pään lisäksi kehon sisällöllä on väliä, ei nyt kannata tieten tahtoen lipsua elintapasairauksien puolelle. Asia erikseen pari kohtuullista pinnallista rasvamakkaraa kun suositukset ylittävä vyötärönympärys ja selvä ylipaino. Uskon että elämästä voi nauttia myös terveenä ja nauttii jopa enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän