Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikääntyminen on syvältä. Ei voi syödä enää edes pitsaa ilman että tulee pallomaha ja turvonnut naama moneksi päiväksi

Vierailija
30.07.2024 |

Nuorempana pystyi syömään vaikka mitä sipsiä ja jäätelöä normiruokien päälle eikä näkynyt missään.

Nyt ei voi mistään nauttia ilman että keho ilmaisee vastapalautteen lähes viiveettä.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Söin äsken 300g lohipastaa ja nyt näytän siltä kun olisin kuudennella kuulla raskaana.

N44

Vierailija
2/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 42, ja sain 11kk laihdutuksella ja treenillä vihdoin vatsamakkarat pois tiristettyä. No, sitten tuli tänä keväänä masennusjakso eikä jaksanut juuri muuta tehdä kuin olla kotona ja syödä tavallista kotiruokaa.

Ihan yhtä isot makkarat tulleet takaisin kuin mitä olivat ennen laihdutusta, ja vielä kuukauden sisällä. Tähän ilmeisesti riitti se etten vaan treenaa tai käy lenkillä päivittäin koska ruokavalio on sama kuin ennen.

En mä jaksa enää. Ihan sama, en välitä enää. Vaatii ihan tolkuttomasti vaivannäköä pysyä jatkuvasti vatsamakkarattomana. Ei elämästä voi nauttia kunnolla keski-iässä jos yrittää pysyä hoikkana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole tuollaista ongelmaa.

N43 ja 54kg.

Vierailija
4/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa syödä vielä herneitä päälle ja piereskellä loppuillan peiton alla. Se onkin ainut asia joka liinoja liikauttaa enää, mies on nimittäin minuakin vanhempi eikä ruokarupsahtelun lisäksi enää jaksa mitään.

Vierailija
5/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä on se viheliäinen puoli, ettei kannata luottaa täysin netin kalorilaskureihin. niiden mukaan kalorinkulutus laskee iän myötä keskimäärin 10kcal per vuosi siitä 35 eteenpäin.

mutta ne ovat vain keskiarvoja! yksilöiden välillä on valtavia eroja, ja jollain ihmisellä se voi hormonien ja perimän takia olla vaikka 20-30kcal per vuosi. eli siihen mennessä kun olet 45, kulutat esim. enää 1400kcal päivässä lepotilassa 1700kcal sijasta.

eli vaikka söisit ihan samoin kuin kolmevitosena, painoa alkaa sen kuin kertyä. harva pystyy tuota lumipalloa enää estämään ja alkamaan syömään vähemmän ja vähemmän joka vuosi. parempi vaan antaa periksi ja kantaa ne muutamat lisäkilot ylpeydellä, ja saa samalla nauttia elämän herkuista kun vielä saa viettää tällä pallolla aikaa.

Vierailija
6/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N43 ja 54kg.

Leuhkija

Vierailija
7/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N43 ja 54kg.

Sinulle on vaan tullut ikänäköä, niin et huomaa asiaa. 

Vierailija
8/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö näin aikuisena ole tärkeämpää se, että nauttii elämästä? Ketä hiton ihmistä yksittäisen ihmisen pitäisi miellyttää? Ei se ulkonäkö, vaan mitä on sisällä, ( pään ).

Vierailija
9/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52 vuotias, ei ole tuollaisia ongelmia. Voin syödä edelleen mitä vaan, eikä tunnu missään. 

Vierailija
10/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää millaista on vanheta väärässä vartalossa. Jos teistä tuntuu pahalta niin miten pahalta se tuntuu meistä transihmisistä?

Vierailija
11/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko niitä läskejä jotka keksivät tekosyitä miksi eivät pysty laihtumaan? Tekosyitä, tekosyitä, tekosyitä...

Vierailija
12/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Söin äsken 300g lohipastaa ja nyt näytän siltä kun olisin kuudennella kuulla raskaana.

N44

Eli ruoansulatusongelmaa ja vatsasi/suolistosi turposi. Varsinkin viljat tekee tuota monille nuoremmillekin.

Vierailija
13/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos karkeasti yleistetään, niin ei kukaan paitsi himourheilija tai ammattiurheilija pysy enää litteävatsaisena siinä 40 jälkeen. Metabolismi on jo niin paljon hitaampi kuin 20-vuotiaalla että pitäisi syödä ihan linnunannoksia päivittäin että paino lähtisi laskemaan, saatika edes pysyisi vuodesta toiseen samana.

Ainoa kompensointikeino ilman jotain Ozempicin käyttöä (nälkähormonin simulointia) on kova liikunta ja harva sitä jaksaa säännöllisesti tehdä.

Vierailija
14/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi nyt vähän epäselväksi puhutko lihomisesta vai turvotuksesta.

Vierailija
15/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tässä on se viheliäinen puoli, ettei kannata luottaa täysin netin kalorilaskureihin. niiden mukaan kalorinkulutus laskee iän myötä keskimäärin 10kcal per vuosi siitä 35 eteenpäin.

mutta ne ovat vain keskiarvoja! yksilöiden välillä on valtavia eroja, ja jollain ihmisellä se voi hormonien ja perimän takia olla vaikka 20-30kcal per vuosi. eli siihen mennessä kun olet 45, kulutat esim. enää 1400kcal päivässä lepotilassa 1700kcal sijasta.

eli vaikka söisit ihan samoin kuin kolmevitosena, painoa alkaa sen kuin kertyä. harva pystyy tuota lumipalloa enää estämään ja alkamaan syömään vähemmän ja vähemmän joka vuosi. parempi vaan antaa periksi ja kantaa ne muutamat lisäkilot ylpeydellä, ja saa samalla nauttia elämän herkuista kun vielä saa viettää tällä pallolla aikaa.

Tuntuu että mulla on viisikymppisenä (165cm/62kg) laskenut peruskulutus johonkin 1200kcal tasolle. En voi syödä kuin ihan vähän ruokaa päivässä ilman että se alkaa näkyä naamassa ja vatsassa lihoamisena jo muutaman viikon sisällä.

Toisaalta en ole mitenkään lihava, on ehkä pientä pömppistä. Mutta kyllä se ahdistaa, ettei voi enää samalla lailla nauttia ruuasta kuin nuorempana ellei sitten haluaisi vetää jotain hikilenkkiä aina siihen päälle, mikä ei enää houkuttele.

Vierailija
16/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallomaha ja nysäpalli ovat suurimmat syyt miehen ja naisen läheisyyden puutteelle.

Nuorilla pyykkilautavatsakundeilla on kingsizekikkelit, niin ne saa!

t. mies 56

Vierailija
17/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko niitä läskejä jotka keksivät tekosyitä miksi eivät pysty laihtumaan? Tekosyitä, tekosyitä, tekosyitä...

Mitä hiton tekosyitä? En halua elää laitoskuntoiseksi ja tämä elämä on minun. Olen veroni maksanut ja eläviä auttanut. JOs muutamia makkaroita kropastani löytyy ja minut näet jossakin, sulje silmäsi ja opettele kunnon ihmiseksi. Näillä viesteilläsi olet vain v*ttumainen, nälkäinen ja ahdistunut ihmisraukka.

Vierailija
18/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsopa itse huviksesi kalorilaskurilla, onko 18-vuotiaan ja 60-vuotiaan energiankulutus identtinen tismalleen samoilla mitoilla.

Vierailija
19/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" IKÄ ON VAIN NUMERO "

🤣

Vierailija
20/78 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: