Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Enskat viikkoon 6**

05.02.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9461563&p=&mpage=7&tmode=…

Tuossapa viimeviikon löpinät

Toivottavasti ei ole vielä pinoa missään, mä en ainakaan löytänyt antakaa satikutia jos niitä on nyt kaksi !

Kommentit (142)

Vierailija
121/142 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iisa: Mulla ei oo mutta laitan miehen sähköpostin cyanhaze69@hotmail.com, laita sinne mailiosoittees niin mä mailailen sitte sulle..monimutkasta;)

Voi ei Burde..tuollainen on suoraan jokaisen koiranomistajan painajaisista:(

Napero: Meillä on yorkshirenterrieri ja uusi tulokas on siis samaa lajia, ennen meillä oli kääpiösnautsereita ja tämä syksyllä kuollut koiravaari oli käppänä, teillä tais olla spanieleita? Onnittelut ensiaskelista!!!!

Q: Liia istuu aika tukevasti, kyllähän se välillä kupsahtelee mutta pysyy siis jo aika hyvin tukemattakin, onnea puolivuotiaalle pikkuquulle:)

Ootteko antaneet maissinaksuja? Liia on ihan hulluna niihin ja kurottelee pienillä käsillään kun vaan näkeekin pussin!

Sitten hiusasiaa..Koska teidän vauvoilla on hiukset alkaneet kasvamaan? tytöllä on ollu tähän asti vaan muutama haituva+takatukka mutta nyt hiuksia pukkaa ihan hirveästi!Nyt jännätään tuleeko äidin luonnonkiharat vai iskän piikkisuora tukka..vaalea ainakin on niin kuin mäkin:)

Tukiverkosta, mun äiti asuu samassa kaupungissa ja onkin innokas hoitamaan..siitä ei vaan suoraan sanottuna ole ihan valtavaa apua kun ei se tätä tyttöä saa nukkumaan kun se on hankalaa muutenkin.

Miehen vanhemmat myös asuu täällä mutta niiden kanssa ei olla muutenkaan paljoa tekemisissä..eli kyllä tää on ainakin tähän mennessä ihan omin voimin hoidettu;)

Taas unohtu mitä piti vielä sanoa..väsymys ja tytön huonot unet jatkuvat ja mä en kohta enää millään jaksa tätä. Mutta muuten kaikki hyvin, väsymys vaan painaa..

Queen

Vierailija
122/142 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blääh! Mikä päivä! Mä meinasin kyl tänään pistää tuon meidän toisen auton myyntiin!!! Tosi hyvä auto kyl on (Opel Astra farmari vm-01 ja ajettukin vajaa 100 000. MUTTA, tänään oli se eka vaavinkaisryhmä, mitä mä lupasin vetää tän kevään... No, oli mies muistanut laittaa auton piuhaan, ja vielä sisälämppärinkin päälle =) mutta kouko-ohjaus avaimella ei toiminut, tai no toimi, mutta aukas vaan takaluukun (kiva!) Laitoin Eetun istumaan taakse ja kömmin ite aukasemaan takaovea, heh! (onneksi asutaan täällä maalla...) Sain Eetun istumaan turvaistuimeen, ja laitoin auton päälle ja lähettiin ja ajettiin vähän ylimääräistä et auto lämpeis kunnolla... Ja sit kun päästiin sinne sen paikan pihaan, niin ei menny enää mikäään ovi lukkoon!!! Mä soitin sitten pari puhelua ja päätin että mennään kotiin ja ollaan sitten tää(kin) päivä kökitty täällä kotona, höh!

Miehen tultua kotiin, päätettiin että hän menee sillä autolla töihin huomenna ja sitten me mennään Hämeenlinnaan, josta hypätään junaan, vanhemmalla autollamme.

Mutta siis huomenna päästään onneksi treffeille!!! JEE!!!!!!!!!!

Nyt, mun pitäis alkaa kattoon jotain tavaroita mukaan huomista varten, ettei taas tuu kiire, heh! Mutta kattoo nyt jaksanko... Ja sitä mitä ei oo mukana, ei tarvita ja onhan siellä Hesassakin kauppoja...

Osse, et sä varmasti ole ainoa " huonomuistinen" tässä sakissa... tai pitkä piuhainen! Täältä ainakin löytyy yksi!

Ihana kuulla Tiggeristäkin! Mä oisin niiiiiiiiin halunnut nähä sut ja simppiksen eilen, mut... No, seuraavalla kerralla kyllä tuun!

Miehen ja vauvan yhteinen aika. Meillä on kyllä mies tehnyt todella paljon! Mä oon kerran kylvettänyt Eetun, se on miesten juttu (samoin kuin imurointi) Ja nyt vielä mitä vanhemmaksi Eetu on tullut sitä enemmän mies haluaa ja on Eetun kanssa. Mä vissiin tein ekan kerran ruokaakin, ööö tuota, Eetun ollessa noin 4kk, joten tuo huusholli puolikin onnistuu...

Voi, rähmä kun nyt niin moni on sairastunut/estynyt ettei pääse huomenna treffeille. (mäkö muka innossaan...)

Han. Kyllä se todellakin tuntuu haikealta, mutta onhan se mukavaa nähä kuinka toinen pieni koko ajan kasvaa ja kehittyy ja oppii uusii asioita.

AliinaK, Lillsis ja Keinuhepo olivat käyneet kertomassa kuulumisia, kiva!

On muuten jännä, että täällä on jotenkin " helpompi" tutustua kuin muuten niinkuin " ulkopuolella" ... Ja jotenkin teistä on tullut läheisempiäkin kuin monista " vanhoista" ystävistä.

Miamikin Idakin on aloittanut höpinät! Eikös oo kiva? No, eivaa, mä tiedän miltä tuntuu herätä ite " ihan pihalla" kun toinen vaan juttelis... Tsemppiä!

Burde, olipa Simballa tarina! Kuinka vanha hän oli? Noi, on aina tosi ikäviä juttuja. Onhan ne koirat kuitenkin meille parhaita ystäviä! Voimia!

Queen, oikein muistat! Meillä siis kaksi cavalieria.

Hiuksista kyselit... Meidän poika taitaa tulla äitiinsä... Siis mä oon IHAN OIKEESTI ollut melki kalju kouluikään saakka, ei uskois nyt tän pehkon takii... Mutta siis, meillä on nyt pikkuhiljaa alkanut kasvamaan tuolle miehelle vähän, oli melki kalju syntyessäänkin, ja vielä kun on vaalee, niin eihän niitä hiuksia ees nää!!!

Kuka haluu laitta pinon pystyyn niistä MEGAtreffeistä? (mä kun oon vähä arka...)

napero ja Eetu ylihuomenna 1vee, huoh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/142 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauhistus kun pistit pienen pään raksuttaan. yhdet treffit muistan jouluksi sopineeni synnärille pikkujouluissa, eli sinäkös se olet? yritin kovasti tehdä salapoliisin työtä ja metsästää että löytyisikö teidän (tai siis keneksi sinua epäilen ja hänen miehensä) kotisivuja ja täsmäisikö tytön nimi... hmm...

mutta eniveis tervetuloa treffeille vaan:) kyllä sinne mahtuu uusiakin äitejä. itseasiassa yhden noissa pikkujouluissa olleen äidin piti pian vuoden ikäisen tyttönsä kanssa osallistua, mutta kylmä ilma teki tepposet.

jään jännityksellä odottelemaan vastaustasi, että osuiko veikkaukseni oikeaan

hämmentynyt tikru ja simppis

Vierailija
124/142 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan puhki, mut pakko oli tulla vielä nopeesti tänne pyörähtään ennen nukkumaan menoa. Viideltä herätys :( Bläääh!!!

Joona oli tänään noussut tukea vasten seisomaan :) Mä olin just sillon tietty töissä, mut oli ihana saada mieheltä aamulla viesti, et Joona seisoo. Tylsää, kun jää kaikki uudet jutut näkemättä. Mutta kerkeenhän mä nähdä aina sitten, kun tuun töistä.

D oli lähtenyt liikkeelle. Vautsi! Onneksi olkoon! Nyt se vahtiminen sit vasta alkaakin, kun saa koko ajan hokea " ei koske" :) Mut on siinä se hyvä puoli, että Joona alko ainakin viihtymään paljon paremmin, kun lähti liikkeelle.

Onnittelut myös Naperon Eetun ensiaskelista! Hienoa, että just ennen 1-vuotispäivää otti ensiakseleet. Ja ne megatreffit oli aivan loistava ajatus. Toivottavvasti mekin päästäis mukaan.

Moni äiti ja vauva on saanut flunssan :( Parenemisia kaikille. Kamalalta kuulosti Q:n vatsakipu. Toivottavasti ei ollut mitään pahempaa. Varmasti tommonen säikäyttää.

Onnittelut Hanille ja Poppikselle! Tervetuloa tänne vauvapuolelle.

Mulla olis sellanen pikku kysymys. Kun meillä mies on nyt hoitovapaalla. Mitä, jos hän tulee kipeeksi ja ei pysty hoitamaan Joonaa? Saako äiti silloin ottaa lapsisairasvapaata vai millain hoito järjestetään? Olisko täällä tietäjiä?

Kivalta kuulosti Tampereen treffit. Harmi, kun me ei päästä huomisille treffeille :(

Nyt on pakko mennä nukkumaan.

pesukarhu ja Joona 9,5kk

Vierailija
125/142 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahopää mikä lahopää, kun aina unohtuu jotain. Miksä sanotaan sitten, ku ei oo enään raskausaivot eikä imetysaivot? Varmaan ihan vaan aivottomaksi...

Jokatapauksessa AA:lle piti sanomani, että jos sinä olet sairastanut jo vesirokon niin luulisi, että teidän neidillä on rintamaidon kautta ainakin jonkin moinen suoja tautia vastaan. Toivottavasti ei ole rokko teidän pikkuiseen tarttunut.

Sit oon unohtanut kertoa, että Joona jätti ihan itse yösyömiset tossa kuukausi takaperin. Ei onneksi tarvittu unikouluja. Nykyään se herää kerran yössä juomaan vettä.

Ja sit mä olin tonne alkuviikon juttuihin kirjottanut väärin sen Inglesin. Toivottavasti nyt meni oikein.

Nyt on ihan pakko mennä...

Vierailija
126/142 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vierustoverin esikoinen oli sairastunut edellisenä päivänä vesirokkoon, ja oli huolissaan pienestään (heidän poika minuutin Eetua nuorempi...) Ja laitoksella kätilöt kertoivat että vauva ei saa rokkoa syystä että äidinmaito suojaa vauvaa noin pari kuukautta! (muistaakseni se meni noin...) Mutta kannattaa varmaan soittaa aamusella neuvolaan ja kysäistä sieltä.

Pesukarhu, mäkin liityn tuohon aivottomien kerhoon!!! Mä oon kanssa huomannut ettei nuo kaksi pienenpientä aivosolua (jos niitä mulla siis onkaan) etsivät kyllä nykyään todella usein toisiaan! Ja toisekseen mä oon huomannut, että mitä vähemmän tuota yläpäätä tarttee, sitä huonommaksi muisti vaan tulee...

napero, taas jälleen kerran...

Vierailija
127/142 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo vesirokkojuttu oli AAlle!!!

nyt meen nukkuun, jos oisin yhtään " viisaammalla" tuulella huomenna...

napero

Vierailija
128/142 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tuota kanssa ihmettelin, että mikä tauti mulla on, kun en imetä mut enää ei raskauteenkaan voi vedota ;) Joku viisas täällä antoi sit nimen tällekin vaivalle, ja pätee siis sullekin: ÄDE eli äitiysdementia :DD Kattaa sopivasta raskaus- ja imetysaivot ja muuten vaan tuhoutuneet aivosolut ;))

t. Ope joka ei nyt jaksa enempää kommentoida, ehkäpä huomenna!

Vierailija
129/142 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu oikein arvasit :) Aattelinkin että tuosta treffeistä aattona synnärillä varmaan hoksaat.. :) Kesti valitettavasti hetken että kerkesin takas palstalle (piti lenkittää koirat ja syöttää tyttö), toivottavasti kestit jännityksen :D

Mut kiva jos me mahutaan mukaan treffeille! =) Seura ois tosiaan tervetullutta :)

-nesselia & Venla tasan 8vkoa

Vierailija
130/142 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alias huomisen väsynyt äiti. Mun tarvitsee vielä harkita sitä treffeille tuloa, kun vielä tänäänkin oma olo on ollut kökkö. Tänään en olisi lähtenyt liikkeelle mistään hinnasta, ja jos olo ei ole selkeästi parempi huomenna, jäädään suosiolla kotiin. Harmi! Mutta päätän varmaksi vasta huomenna herättyäni. Tai siis tänään, kellohan on jo yksi yöllä.

Noel taas nuokkui koko illan joten nyt se on pirteä kuin peipponen. Vääntää jättikakkaa sitterissä, ainakin äänistä päätellen. Hirveitä lurahduksia! :) Jesh, vaihdoinkin sille vaipan alle puoli tuntia sitten... Äh.

Kiva kun muillakin on pää tyhjänä, lohduttaa kummasti tietää etten ole ainut.

Vitsi kun laitoin mummille tekstarin että " kurjaa hoitaa Noelia päivät yksinään nyt kun olen kipeänä" , niin sehän oli sitten luullut että mun mies on jättänyt mut! Oli soittanut äidilleni ihan paniikissa, että miten se tyttörukka nyt pärjää vauvan kanssa kun mies otti ja lähti! Äiti oli sitten yrittänyt pitää pokkansa ja selittää että mies lähti takaisin töihin, ts. isyysloma loppui. Että on se yöt kuitenkin kotona, ihan niinkuin ennenkin :D

Eipä mulla mitään kehittävää sanottavaa ole. Äänistä päätellen Noelilla on ihan megaisot kakat vaipassa, joten ei auta kuin kääriä hihat ja lähteä pesulle...

Kandi & Noel 7vk

Vierailija
131/142 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sais kyllä nää pakkaset jo helpottaa. vaikka talvi-ihminen oonkin, niin nyt tytön myötä toivois että kelit pysyis sellaisina että pääsis kärrytteleen. eilen neiti tosin " vahingossa" torkahti sisälle päikkäreille; syötin, vaihdoin vaipan ja laitoin sänkyyn siksi aikaa kun haen postin, niin siellähän oli nukahdettu ja torkkuikin pari tuntia, sit piti herätellä kun lähdettiin hakeen isiä töistä ja mummulaan. ja nukkuminen jatkuikin koko illan... ja tuo " vahingossa" siis neidin kannalta, äidin mielestä oikein hienoa että sai nukuttua. äitikin sai pikku-päikkärit otettua:)

kylläpä täällä tulee pinoille pituutta:)

larsku: ei meidänkään neidin tarvinnut paljon ulkona olla treffien takia:) tuo pari metriä ulko-ovelta äitin lämmittämään autoon. kun sit auton sai parkkihalliin mistä pääsi suoraan sisäkautta treffeille:)

keinuhepo: kuulostaa tutulta tuo teidän " sylivauva" :) kiva äitille joka on päivät lapsen kanssa kotona. meillä simppis onneksi useimmiten viihtyy kantorepussaan, on nyt jopa parina päivänä nukahtanut siihen... meidän reppu on sellainen mistä sanottiin että voi heti alkaa käyttään, ja kun ei tuo neiti nyt ihan pienimmästä päästä oo (vaikka treffeillä häntä pieneksi sanottiinkin, mut taitaa olla suhteellista kun muut lapset oli isompia:))

han: mä muistan ton tunteen. kun ensin tyttö vaan nukkui, niin sit olikin isi ja äiti ihmeissään että mitäs ton kanssa nyt tehdään kun se on valveilla:)

kandi: mulla menee joku parikyt minuuttia tohon pumppailuun. ja tosiaan jos neiti on paljon tissutellut päivän mittaan, niin sit irtoo " vaan" 150 milliä. kun siis neiti syö yleensä neljän ja kuuden välillä iltapäivästä, ja sit seuraavaks iltamaidon kasin aikaan saa jo pullosta niin mulla on aikaa kerryttää maitoo yhdeksään asti jolloin pumppaan ennen kuin meen nukkuun. toivottavasti teidän tauti helpottaa ja äitikin saa voimansa takaisin bd voi mummua, no, väärinymmärryksiä sattuu;)

aliina: juu, niin ne käy bodyt pieniks. me jouduttiin suosiolla nuo 50 senttiset hylkäämään siinä vaiheessa kun ei mennyt liberoista eikä pamperseista enää ne pienimmät vaipat vaan piti isompiin siirtyä. nyt on varmaan jo ainakin pari viikkoo menty 56 senttisillä. eikä ne nyt ihan vielä sentään ala kirraan, että ehkä vielä hetki pärjätään:)

nesselia: juu, tuosta treffeistä tajusin:) mies yritti eilen sun mieheltä tarkistaa teidän neidin nimeä, mutta ei saanut vastausta:) ja kyllähän meitä " lapsekkaita" on muutama tässä kaveripiirissä, kun vaan tulis pidettyä yhteyttä. nyt on tullut alettua mesessä jutteleen sen pikkujouluissakin olleen tytön äitin kaa melki päivittäin:) hitsi, eipä tullut silloin sun kaa puhuttua että palstailet sinäkin. mäkin jossain vaiheessa mietin et kuulunko joulukuisiin vai tammikuisiin kun la oli29.12, mut sit kun kaikissa ultrissa neiti oli vähän viikkojansa jäljessä, niin pysyin sit tuolla tammikuisissa, ja hyvä niin, tammikuinen neidistä tulikin. tosin 3 tunnin ja 16 minuutin kuluttua kuun vaihteesta. taitaa nuo meidän miehet töissäkin ainakin jonkun verran lapsukaisista jutella, ainakin silloin kun näkevät, mut ei meidän mies ainakaan sit koskaan muista mitään mitä on puhunut kun kotiin tulee.:) ainakin tuo teidän sisällänukkumis-ongelma kuulosta NIIN tutulta! onneks me on nyt parina päivänä käyty siä treffeillä ja molemmissa mummuloissa, kun auto on ihan varma nukahtamispaikka:) nukkuuko teidän neiti yönsä ok? meillä on yleensä yks herätys klo yhden ja kolmen välillä ja sit seuraava herätys viiden ja seitsemän välillä, nukkuun menee neiti yhdeksän maissa. mutta voi että kun mä yllätyin kun teillekin tyttö tuli, kun mun mielestä oli ihan poikamasu sulla:) tosin ehkä vielä enemmän yllätyin kun meillekin tuli tyttö, kun oli NIIN poikaolo... mutta joo, sain vastaustas odottaessakin jännitykseltäni nukuttua:)

Quuen: ai milloin alkanut vauvalla tukka kasvaan? joskus masussa:):):) on sen verran komea blondi pehko:) simppiksen nähneet voivat todistaa.

napero: ai sulla on jo ikävä mua:) ei vaan, ois ollut suakin kiva nähdä. mutta seuraavilla treffeillä sitten? teillä ne eetun synttärit lähenee, huomennakos ne jo on?

jashoo, neiti on nyt pirteällä tuulella, meen pitään seuraa:)

tikru ja simppis 5 ja puoli viikkoo

Vierailija
132/142 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys tuolta odotus-puolen enskoista! =)

Ajattelin ilmoitella että olen jäänyt sairaslomalle ja töihin en mene enää ennen äitiyslomaa. Kun pakkaset hellittää niin ilmoitelkaa jos vaikka kahville kerkeisitte. Kiva olisi teidän pienoikaisia myös nähdä.

T. iida-linnea 29+1

Vierailija
133/142 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q & Napero: Juu siis Simba olis täyttäny vappuna 6v. Oli se ihan hirvee tilanne löytää se täältä kotoo semmosessa kunnossa. :( Sit ku tajusin, että mitä oli tapahtunu, ni paniikkihan siinä tuli. Itkien mä sit sinne eläinlääkäriin, miehelle ja sen pikku veljillekin soitin... (Ne piti soittaa kuskaamaan Simbaa sinne eläinlääk.) Ja ne krampit oli ihan kamalia, varsinkin se viimenen joka kesti ja kesti.. Meitä oli 4 aikuista pitämässä Simbaa aloillaan, kun se kramppas niin lujasti. Se kramppi loppu vasta, kun se lääkäri oli laittanu ne nukutusaineet. :/

Mut joo... Nyt on simballa kuiteski hyvä olla, ja tossa lipaston päällä on uurna, josta sit keväämmällä aateltiin haudata ne tuhkat.

Hyviä treffejä kaikille sinne Helsinkiin!! Harmi kun ei päästy, mut jos sitte keväämmällä.. tai viimestään niihin MEGAtreffeihin. :D

Burde ja Heidi 4kk+

PS. Heidistä olis kuvia nähtävillä IRC-galleriassa: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Terstil ja Heidin omilla sivuilla: www.elisanet.fi/m.nummi/

Vierailija
134/142 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]_tigger_:[/b] Juu mäkin yllätyin kun meille tyttö tuli, oli niin poikafiilis täälläkin :D Mut eipä sitä enää osais kuvitella että vauva oliskin ollut poika :) Mies tosiaan huomas että sun mies oli nimee kysellyt, mutta huomas vähän liian myöhään niin sun mies ei ollut enää online. Neiti nukkuu tosi hyvin yönsä, sellanen pieni " ongelma" tosin että ei kertakaikkiaan nuku omassa sängyssään sitten millään :D vaan nukkuu meidän sängyssä.. Nukun ite sit ehkä vähän huonommin sen takia kun jännitän puolet kropasta etten vaan linttaa neitiä. Mut ompa ainakin helppo syöttää ja nukahtaa uusiks samantien :D, neiti herää yleensä kolmen-neljän aikaan ja sit kuuden-seittemän välillä. Ollaan koitettu kaikkea maholista miten sais nukkuun omassa sängyssä mutta ei olla vielä keksitty toimivaa tapaa :D Saa kyllä siirrettyä sinne niin ettei herää, mut 10min sisällä herää sit kummiski eikä suostu millään ilveellä omaan sänkyynsä jäämään.. Onneks nää kovat pakkaset näyttäs nyt hellittävän niin saa neitokaisen taas pihalle nukkumaan päikkäreitä :)

Meni nyt vähän yksityispuheluks [b]tigger[/b]:in kans...

-nesselia & Venla

Vierailija
135/142 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs jatkuu samanlaisena, niin tehtäiskö vaikka ma-ke-pino ja to-su-pino erikseen?

En ehtinyt edes koko pinoa lukemaan, kiire on jo...

Naperon Eetua unohdin onnitella ensiaskeleista! Ja arvaa vaan onko Eetu aina mun mielessä yöaikaan, kun Ida aloittaa höpinät :D

Viime yö meni kylläkin ilman pulinoita, nukuttiin Idan kanssa klo 21.30-9 yhdellä syötöllä (isi oli töissä) :)

Jennin D:n meinaa jo lähteä liikkeelle :) Onko poitsu onnistunut meneen uudestaan konttausasentoon?

Tulen jatkamaan illalla... Nyt lähden kanniskelemaan kaverin 11-kiloista, 8kk:n ikäistä poitsua :)

MiaMik ja Ida 4kk+

Vierailija
136/142 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uusia taitoja olitiin opittu monessa kodissa! Ne taitaa olla niitä äitiyden ihanimpia asioita, kun saa seurata, mitä oma pieni milloinkin on oppinut...

Tsemppiä kaikille sairastelijoille; nuhanenille, vesirokon uhkassa oleville ja masuvaivaisille. Toivottavasti pian tervehdytte ja pääsette viikonlopun viettoon.

Täällä viimeistelen viikonloppusiivousta ja samalla yritän saada Aavan kohta päikkäreille. Sitten kohta jo suunnataankin keskustaan. Tai ensin käyn työpaikallani Hakaniemessä ja siitä sitten Santa Fehen. Kiva nähdä!

Mukavaa perjantaita kaikille!

Sippu

Vierailija
137/142 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainon maitoaltistus on nyt ohi, Aino saa taas erikoismaitoa ja minä olen taas maidottomalla ja munattomalla (kuulostaapa kivalta...) dieetillä niin kauan kuin imetän. Aino sai lääkäriltä B-lausunnon eli Kela korvaa osan Ainon erikoiskorvikkeista, mikä on tosi kiva, koska korvike on aika kallista. Parin viikon ajan seuraillaan, onko tämä erikoismaito nyt ihan ok, ja sitten saa alkaa kokeilemaan kiinteitä ihan normaaliin tapaan.

Jospa tässä vähän kommentoisi kun neiti syöpöttelee...

Quiero, kirjoitit niin kauniisti äitiydestä. Tänä aamuna juteltiin miehen kanssa, että pienoinen asennemuutos pitäisi välillä tehdä. Tulee helposti ajateltua, että täytyy hoitaa Ainoa kotona, täytyy tehdä sitä ja tätä, mutta miksipä ei ajattelisi niin että saa tehdä niitä asioita. En siis tarkoita, ettenkö nauttisi vauvanhoidosta ja Ainon kanssa olemisesta, mutta joskus väsyneenä tulee suhtauduttua kotona olemiseen kuin velvollisuuteen, vaikka tämä todellakin on elämän parasta aikaa!

Jenni, hah! Nauratti niin paljon toi saikkujuttu. Oiskohan pitänyt ihan pokkana mennä kysymään lääkäriltä? :D Kiitos tosi paljon noista käden kuntoutusvinkeistä! Käsi onkin jo paljon parempi. En tiedä mikä siinä sitten oli... Niistä LillaMamman vaipoista muuten, tai kestoista muutenkin, miten monta pesukertaa vaatii ennen kuin se imu alkaa kunnolla pelittää? Se LillaMammam vaippa tuntui tosi istuvalta, mutta falskasi kuitenkin. Arvelin et johtui siitä ettei se imu vielä ime kunnolla...?

Tikru, meilläkin kävi vastaava vahinko eilen! Aino ei yleensä päivisin nuku sisällä, mutta eilen nukkui kaksi tuntia pinniksessä. Ehkäpä tuo yskänlääke väsytti pikkuista.

Burde, tosi surullista mitä kävi teidän Simballe. Tuli ihan suru puseroon kun luin. Ihanat nettisivut teillä! =)

Jaahas, nyt tulee kakka. Ainolta siis. =) Täytyy mennä!

Palailen myöhemmin!

Karssuli & Aino 4 kk+

Vierailija
138/142 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karssuli raukka on pelästynyt oikein kunnolla pikku Ainon oksentamisesta, onneksi ei ollut mitää vakavaa !

Keinuhevolle tsemppiä ja jaksamista rintasyötön opetteluun, kyllä se siitä vielä lutviutuu !

Aliinalla on flunssa, meilläkin vähän räkä valuu lähinnä äidiltä mutta myös Ainolla on aamuisin klimpit nokassa, varovasti olen poistanut pumpulipuikolla ja ihan hyvin on mennyt. Paranemista sinne.

Burdella oli kamala kertomus koirulin purkan syönnistä, meilläkin jo edesmennyt dobberi veteli joskus purkkaa muutaman paketin, mutta ei onneksi saanut muuta vaivaa kuin kamalasti pieruja, ja niistä taisi kärsiä ihmiset enemmän kuin koira.

Naprolla on ollut ongelmia auton oven kanssa, voin kuvitella millaisia ärräpäitä siellä on meinattu päästää.....

Pesukarjun Joona on ruvennut seisomaan tukea vasten vautsi.....kohta on tavarat vaarassa joutua lattialle kaaressa.

Tuosta vesirokosta: me käytiin sitten Ainon kanssa eilen illalla lääkärissä kun kuume noisi 37,8 siellä lääkäri sanoi että kyllä se vesirokko voi tulla koska vaan, meidän neidillä ei ainakaan vielä ole näkyviä näppyjä mutta itämisaika saattaakin olla 20-päivää.

Mitään kummallista ei lääkärissä löytynyt, sanoi vaan että jos syö ja hymyilee ja on muuten suht virkeä niin sitten uudestaan....pöh ja pah sanon mää.

Ihanoita kuvia burden heidistä voi vitsi mikä prinsessa !

Iida-linnea, olisi tosi kiva nähdä, heti kun neiti paranee ja ilmat lämpenee niin me tullaan varpilla :D

Karssulilla ja Ainolla on yksi rumba byt takana, kiva että saatte kelalta ees jotain takaisin, ei tuo raha kuitenkaan puissa kasva !

Viettäkäähän kiva treffipäivä, mua harmittaa ihan vietävästi kun ei päästy mukaan perskules sentään.

Ja eikun siivoomaan Aino nukkuu kun on pipi, äiti saa tehdä vähän kotihommia välillä

AA ja AE

Vierailija
139/142 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Uskaltaudunpa nyt tänne puolelle kysymään asiantuntijaneuvoja. Joukossa näkyi niin monta tuttua nimeä, että ette tunnu pelottavilta ;) Terkkuja kaikille entisille odotuskavereille!

Kysymys koskee siis imetysrintsikoita. Kannattaako hankkia jotkut jo valmiiksi, vai pärjääkö vanhoilla kunnes pääsee shoppailemaan? Itsellä ei kyllä rinnat ole vielä tähän mennessä kasvaneet (luojan kiitos, nykyinen koko kyllä riittää mulle!) mutta rintsikoiden ympärysmitta on kasvanut (voiko kohtu pullistaa kylkiluita??). Jos siis hankin edes yhdet imetysliivit valmiiksi, niin kaipailisin vinkkiä, minkälaiset ja ¿kokoiset kannattaisi hankkia? Ja varsinkin alkuperäiset d-kuppilaiset: eihän ne rinnat ole paljon kasvaneet imetyksen alkaessa, eihän??

Kiitoksia konsultoinnista ja mukavaa viikonloppua kaikille!

Kesis, 32+0

Vierailija
140/142 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelen lämpimästi imetysliivien ostamista jo laitokselle mentäessä, sitten kunon kotona pienen kanssa ei ole kauhean helppo lähteä ostoksille, ja jos maito nousee rintoihin eikä ole kunnon liivejä niin olo on entistä epämukavampi.

Jos koosta ei ole varma niin kandee mennä liikkeeseen josta saa neuvoja.

Itse tilasin www.vekaravintti.fi sivustolta kahdet Carriwell Drop Cup Bra toppia, on olleet ihan sairaan hyviä.

Tilasin kokoa L itselläni rinnat tällähetkellä D:n luokkaa ennen C ja näissä olisi tilaa kyllä vielä hieman isommillekkin rinnoille.

Omistaja muistaakseni Taru, on mukava ja jos hänelle laittaa meiliä tai vaikka soittaa niin hän auttaa mielellään.

Kauppa sijaitsee Tuusulassa ja jos sinne pääsee käymään niin aina tietysti parempi.

Tuolta saa myös ihan kivoja imetyspaitoja, kestovaippoja.

Katselin just noita sivuja ja niillä on tulleet ihanat oioi:n kassit, jotka on kyllä aika kalliita mutta aivan ihanan näköisiä !!!

AA