Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olsiit siitä, että vanhempasi viihtyy ihmisen kanssa joka haukkuu sinua?

Vierailija
29.07.2024 |

Eli vanhempasi viihtyy ihmisen seurassa joka haukkuu ja nälvii sinua?

Viimeksi kävin äitini kanssa viemässä erään tavaran tälle "niin ihanalle" miehelle jonka kanssa hän aina välillä seurustelee. Mies näki minut ja alkoi nauramaan, kovaan ääneen toitotti kokoani ja oikein suureleisesti ilmaisi kuinka "kauhean kokoinen olet" ja paskasta naurua perään. Vielä muutakin moitti ja itse yritin olla kylmän viileä koska mies on niin arvaamaton. Kun lähdettiin niin äiti sanoi vain, että älä ota henkilökohtaisesti ja jatkoi kertomalla heistä minkälainen tilanne suhteessa on. Mies oli vain ilmoittanut äidilleni että seurustelee uuden kanssa jne. Olin huojentunut, että heidän juttunsa/kaveruutensa on ohi vihdoin. 

Nyt kuitenkin taas viihtyy hänen seurassaan ja on kuin ei mitään. Ei tämä nyt minuun liity sinällään enkä voi aikuisen ihmisen päätöksiin vaikuttaa mutta jotenkin säälittää tai ottaa päähän, että sellaisen moukan kanssa pyörii. Tulee sellainen olo, että en oikein välittäisi äidinkään seurasta jos ei ole minkäänlaista arviointikykyä valita seuraansa paremmin. 

Tiedä heidän juttuaan oikein. Sekaisin se mies kuitenkin on. 

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva suositus, että annat hänen valita joko mies tai sinun kanssa välit poikki. Jos nimittäin hyväksyt tuon, niin mielenterveytesi pettää jossain vaiheessa. Itsellä oli vähän vastaava tilanne, tosin oli kyseessä sen miehen poika ja se mieskin oli jo kuollut. Pidin puoleni, minun ja äitini välit ovat nykyään paljon paremmat ja sain vielä kiitosta anopiltani rohkeudesta ottaa asiat omiin käsiin.

Vierailija
2/36 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan äitisi miesmaku kuulosta hyvältä. Ja tuo on tosi ikävää, että äitisi ei puolusta sinua, jos mies haukkuu. Sille et valitettavasti taida voida mitään, jos äitisi haluaa miestä edelleen nähdä. Mutta muista, että sinun ei tarvitse tuota miestä enää tavata, voit kieltäytyä siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahva suositus, että annat hänen valita joko mies tai sinun kanssa välit poikki. Jos nimittäin hyväksyt tuon, niin mielenterveytesi pettää jossain vaiheessa. Itsellä oli vähän vastaava tilanne, tosin oli kyseessä sen miehen poika ja se mieskin oli jo kuollut. Pidin puoleni, minun ja äitini välit ovat nykyään paljon paremmat ja sain vielä kiitosta anopiltani rohkeudesta ottaa asiat omiin käsiin.

Olen miettinyt ylipäätään välien katkaisua. Olen kyllä viimeaikoina erääntynyt mutta ylipäätään meidän välinen suhde, siis minun ja äitini ei tunnu terveeltä ja väsyn hänen seurassaan. Siinä on taustalla kaikenlaista. 

Nyt tuo sitten että taas on sen miehen kanssa vaikka juuri alle kuukausi sitten oli todistamassa sellaista järkyttävää ku**päisyyttä miehen taholta ja olin huojentunut että nyt se äijä on poissa äidin elämästä. Mutta ei. 

Äiti pyörii siellä hänen luonaan nyt vaikka siellä on miehen uusi naisystävä. En ymmärrä yhtään tuota heidän juttuaan. Ovat kavereita mutta silti ovat olleet aiemmin paljon enemmän ja kaikenlaista hullua tapahtunut. 

Nyt meni maku molemmista. Ap 

Vierailija
4/36 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua että oman lapsen puolella ei koskaan olla, vaan muut saavat tehdä ihan mitä tahansa omalle tytölle. Ahdistella, kosketella, haukkua, ivata, kiusata, pilkata jne. Oman lapsen puolella ei olla, vaan syytetään lasta. Aina asetutaan ihan kenen tahansa muun puolelle. On kuin olisi täydellinen mahdottomuus tuntea empatiaa ja armoa omaa lasta kohtaan.

Joo en ole tuntemassa empatiaa ja armoa vanhempiani kohtaan, kun he ovat hoivaa vailla vanhoina.

Vierailija
5/36 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on säälittävä ja halveksittava reppana, jolle jonkun k-pää sian huomio on tärkeämpää kuin oma lapsi. Taitaa äitisi olla vähän heikkolahjainen yksilö.

Katkaisisin välit tuollaiseen ihmiseen ja antaisin hänen kuulla kunniansa.

Vierailija
6/36 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi on säälittävä ja halveksittava reppana, jolle jonkun k-pää sian huomio on tärkeämpää kuin oma lapsi. Taitaa äitisi olla vähän heikkolahjainen yksilö.

Soitin hänelle kuulumisia ja kertoi, että "Tässä ollaan grillailemassa "Pekan" kanssa. Täällä on sen naisystäväkin, aika hyvännäköinen." Ja itse kuuntelin, että mitä ihmettä!? Ja jatkoi vain kuin ei olisi mitään ihmeellistä missään asiassa. 

Sitten sanoin vain, että "Noniin, selvä, heihei." Katkaisin puhelin ja jäin miettimään, että onpa jotenkin halventavaa ja puistattavaa menoa. Mietin, että en minä pysty enää ymmärtämään ja parempi vain jatkaa elämiä erillämme. Ap 

Vierailija
7/36 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan olisi alkoholisti tuo äitisi? 

Vierailija
8/36 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konfrontoisin mammaa ja kertoisin, että voin tavata häntä vain kuin tuo mieslapsi ei ole paikalla. Sitten vaikenisin hänestä kokonaan ja jättäisin elämään omaa elämäänsä. Jos mamma ei ymmärtäisi, saisi jäädä hänkin syrjään. Jos alkaisi selitellä tai puolustella ukkoa, laittaisin pelin heti poikki. 

Vierailija
9/36 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on Suomen metsät täynnä. Hekkolahjaisia joutopäiviä viettäviä sukan kuluttajia. Tuhon oma on tämä maa. 

Vierailija
10/36 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa on. Ikäni mitä olen elänyt niin aina alkoholi ollut läsnä enemmän tai vähemmän. Suurimman osan ajasta enemmän. Nyt kun soitin oli selvinpäin. Ap 

Vierailija
11/36 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistien piirissä on aina jotain draamaa ja erikoisia suhdekuvioita. Ei kannata olla tekemisissä. 

Vierailija
12/36 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksyisi enkä olisi tekemisissä. 

Vierailija
13/36 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se viihtyy, enkä voi asialle mitään... Sekin on mun vanhempi :D

Vierailija
14/36 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisilla on varata valita! Jopa omia vanhempia ja niiden kumppaneita. Aina ei vaan voi ymmärtää. Te olette rikkaita, kun on varas polttaa kaikki sillat.

Vierailija
15/36 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisilla on varata valita! Jopa omia vanhempia ja niiden kumppaneita. Aina ei vaan voi ymmärtää. Te olette rikkaita, kun on varas polttaa kaikki sillat.

*varaa

Vierailija
16/36 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa on. Ikäni mitä olen elänyt niin aina alkoholi ollut läsnä enemmän tai vähemmän. Suurimman osan ajasta enemmän. Nyt kun soitin oli selvinpäin. Ap 

Hänellä on varmasti todella huono itsetunto eikä osaa ajatella ansaitsevansa kunnollista seuraa, koska on itse päihdesairas. Sanon tämän kokemuksesta. Pitkäaikainen alkoholinkäyttö varmasti myös vaikuttaa kognitiiviseen tasoon ja heikentää arviointikykyä.

Se ei ole sinun ongelmasi kuitenkaan eikä sinun tarvitse olla myrkyllisessä seurassa. 

Vierailija
17/36 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti-isään käytännössä katkaisin välit, koska arvosteli tulevaa miestäni, vaikka ei ollut tätä edes tavannut.

Miestäni tai lapsiani arvostelleet ystävät ovat myös saaneet jäädä taakse.

Ap:lle suosittelen, että lakkaat olemasta äitisi sylkykuppi, vaikka se sylkijä ei olisikaan hän itse vaan tuo vastenmielinen "Pekka". Äitisi alkoholin/miehenkipeydessään sallii mollaamisen, mutta siihen älä alistu.

Hyvä elämä on muualla. Tsemppiä!

Vierailija
18/36 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti-isään käytännössä katkaisin välit, koska arvosteli tulevaa miestäni, vaikka ei ollut tätä edes tavannut.

Miestäni tai lapsiani arvostelleet ystävät ovat myös saaneet jäädä taakse.

Ap:lle suosittelen, että lakkaat olemasta äitisi sylkykuppi, vaikka se sylkijä ei olisikaan hän itse vaan tuo vastenmielinen "Pekka". Äitisi alkoholin/miehenkipeydessään sallii mollaamisen, mutta siihen älä alistu.

Hyvä elämä on muualla. Tsemppiä!

Kiitos tästä. Olen samaa mieltä. Ap 

Vierailija
19/36 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin tein. 

Yleensä olen niin kiva ja mukava. Siedän monenlaista pitkään. Mutta nyt. 

Äiti soitti ja olin varmasti kamala mutta sanoin hänelle, että minun puolestani voi painua v***** ja ei tarvitse olla enää tekemisissä. Löi luurin kiinni. 

En vain yksinkertaisesti jaksa enää tätä pelleilyä ja olemista että ihan kuin mitään ei olisi vialla ikinä vaikka monikin asia on ollut ja pitkään. 

Ei edes sattunut omatuntoa. Kuten normaalisti syyllistyn helposti. Nyt oli jotenkin helpottavaa sanoa tuo. Ei voi mitään, en jaksa enempää. Ap 

Vierailija
20/36 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi