Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä tuota, että miten tuosta Coldplaystä nyt yhtäkkiä on tullut noin suosittu. En osaa nimetä yhtään niiden biisiä.

Vierailija
29.07.2024 |

Enkä tunnistaisi ulkonäöltä yhtään sen bändin jäsentä, en edes laulajaa. Jotain brittityylistä renkutusta niillä on, todella tylsää musiikkia jos ei ole jäänyt mitenkään mieleen, että ai niin, se hyvä biisi.

Kommentit (168)

Vierailija
81/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Coldplaytä ei kuuntele jotkut Kaija Koo fanit mitä täällä pyörii..

Ei pidä paikkaansa, itse en pidä Kaija Koosta yhtään. 

Vierailija
82/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtään nykybändiä Suomesta tai ulkomailta. Olen saattanut kuulla toki biisejä, mutta ei oikeasti kiinnosta kun musikaallisuus uupuu. Sama oikeastaan kaikessa muussakin viihteessä. Tässä tulee vielä karut ajat maailmalle kun taiteen tilalla aletaan pikkuhiljaa valmistamaan aseita ja ammuksia. 2030-luvulla aletaan olla samoissa kuvioissa kuin sata vuotta sitten, mutta tällä kertaa konfliktit ovat Lähi-Idässä. Naton rajoilla ja Aasiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Coldplay on suosittu koska:

-Chris Martin on mukava, hyvännäköinen "naapurinpoika", useimpien naisten toivemies

-mammuttikonsertit ovat muotia, monet tykkäävät olla isossa laumassa 

-ylikalliit liput antavat konsertille luksus-leiman, voi tuntea olevansa hyväosainen kun on hankkinut lipun. Sama efekti kuin kalliilla käsilaukulla tai golf-harrastuksella.

enpä ole hassumpaa hetkeen kuullut. ai että muotia muka. ja en tajua tuota muka-luksustakaan. ihan perus isojen keikkojen lippuhinnat.

Vierailija
84/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootteko ihmettelijät kuinka nuoria? :D

Kuuntelin parikymppisenä ja kuuntelen edelleen. Lemppareita Clocks, Fix You, Paradise, Yellow... 

Olin keikalla eilen, ja oli mahtava elämys. 

N43

Oon 51 ja kuulun siihen joukkoon joka ei tiedä yhtyeestä kuin nimen.

Ja minä 46 enkä tiedä kuin nimen. Mutta eilenhän se selvisi täällä, että tekevät mainos ja hissimusiikkia.

Vierailija
85/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ymmärrä miks jengi seuraa potkupalloo tai lätkää. Ymmärrän enemmän niitä jotka menevät konserttiin.

Vierailija
86/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sitä kuuntelee kun Spotifyssa bändin hiteillä pari miljardia kuuntelukertaa.

Mutta joo, nostalgiaa liittynee enemmän kuin fanitusta.

Ja tämänhetkinen maailmankiertue on jatkunut loppuunmyydyille katsomoille jo 2.5 vuotta/

Vierailija
87/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen aina näitä väsyneitä aloituksia tyylillä, "en oo koskaan kuullutkaan, miten voi ihmisiä näin paljon kiinnostaa?" Maailma on täynnä aiheita, joista mä en tiedä mitään, ja silti ymmärrän että on satoja tuhansia ihmisiä joille ne on tärkeitä. Miksi on ehdotonta päästä sanomaan, että tämä ei minua kiinnosta? 

Ennen oli 20-30 bändiä jotka kaikki tiesi, ja ne soi joka paikassa ja yleensä kaikilla oli ehkä muutaman artistin levyjä niistä. Nyt on käynyt niin että on täysin mahdollista olla vuosikymmen listaykkösenä ja silti on todella paljon ihmisiä jotka ei osaa nimetä yhtään biisiä tai edes tiedä minkälaista musiikkia tekee.

Tykkään katsella youtubesta videoita, joissa käydään läpi maailman suurimpia hittejä esim. kesäkuussa vuosina 1952-2023, sellaisia muutaman sekunnin pätkiä jokaisesta. Jossain 2016-17 paikkeilla biisit alkavat mennä monotonisiksi ja sen jälkeen kaikki kuulostavat ihan samalta, oli sitten laulajana mies tai nainen ja mistä maasta tahansa kotoisin. Onko se nyt sitten sen autotunen takia vai miksi, mutta ei niitä enää toisistaan mitenkään erota, ei laulajia eikä biisejä. Onneksi maailma on täynnä ennen vuotta 2015 tehtyä musiikkia, jota vielä jaksaa kuunnella. 

Vierailija
88/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelin parikymppisenä ja kuuntelen edelleen. Lemppareita Clocks, Fix You, Paradise, Yellow... 

N43

Fix you on tosiaan se ärsyttävä valitusbiisi. Aivan kuin joku harjoittelisi nokkahuilun soittoa vieressä, niin ärsyttävää, vaikka nuotilleen meneekin. Jos ei tykkää tuollaisista korkean nuotin itkulauluista, niin ei sitten tykkää. 

Vierailija
89/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtänet pointin. Suomalaiset iskelmäfanit ei tietenkään tunne jotain brittiläistä poprockia. 

Vierailija
90/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N43

Ja minä 46 enkä tiedä kuin nimen. Mutta eilenhän se selvisi täällä, että tekevät mainos ja hissimusiikkia.

Minä olen 57 ja käynyt lauantaisen keikan lisäksi vuosi sitten Amsterdamissa kuuntelemassa Coldplaytä. Tiedän nimen lisäksi monta biisiä. Enkä kuuntele Erkki J:tä.

Se on teidän murheenne jos ette bändistä mitään tiedä tai musiikista pidä. En minäkään varmaan pidä teidän mielimusiikista. Mutta ketä kiinnostaa..

Vierailija
91/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan Jools Holland showssa jossa bändi veti ilman livenä lisähärpäkkeitä niin lauloipahan laulaja pahasti epävireisesti. Ei pysynyt nuotissa lainkaan ja poikkesi erittäin paljon siitä mitä levyllä oli kuultavissa. En vaan pysty arvostamaan tällaisia bändejä ja solisteja...

Vierailija
92/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N43

Oon 58 ja tiedän monta biisiä.

Vierailija
93/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtänet pointin. Suomalaiset iskelmäfanit ei tietenkään tunne jotain brittiläistä poprockia. 

Joo totta! Luin kommenttisi vähän väärin Joo Kaija ja Coldplay ei varmaan uppoa samoille tyypeille. 

Vierailija
94/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään tajua, miten joku Arttu Wiskari on niin suosittu, en osaa nimetä yhtään hänen biisiään. Tai Haloo Helsinki tai Children of Bodom. Mutta se kertoo vain siitä, että minä pidän jostain muusta musiikista enkä juuri näistä. Ymmärrän kyllä, että makuja on monelnlaisia ja kaikkea musiikkia kyllä maailmaan mahtuu.

Minä en ymmärrä Kaija Koon tai Cheekin suosioita tai mitä näit isoja keikkoja nyt on ollut. Tiedän yhden biisin molemmilta. 

Coldplay resonoi minun sielussani - varsinkin se varhaisempi tuotanto, jota kuuntelin silloin kun Jonnet ei olleet vielä syntyneetkään.

Vierailija
95/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N43

Fix you on tosiaan se ärsyttävä valitusbiisi. Aivan kuin joku harjoittelisi nokkahuilun soittoa vieressä, niin ärsyttävää, vaikka nuotilleen meneekin. Jos ei tykkää tuollaisista korkean nuotin itkulauluista, niin ei sitten tykkää. 

Fix Youn Martin kirjoitti isänsä kuolemaa surevalle vaimolle. Olen 60-vuotias ja huomenna keikalle 👍🏻

Vierailija
96/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei tod. En tiedä KKlta kuin yhden biisin enkä tod fanita. Fanitan Keanea, PotF:ia, Radioheadia jne

Vierailija
97/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N43

Oon 58 ja tiedän monta biisiä.

Oon 58 ja Coldplay soi hääkirkossamme 😉

Vierailija
98/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Coldplay on kovin hajutonta ja mautonta musiikkia, niin sinne konserttiin voi siksi mennä sankoin joukoin sellaista väkeä ketkä ovat kuulleet vain pari radiohittiä ja haluavat päästä "osaksi ilmiötä" helpon artistin kanssa.

Tuo pitää paikkansa ja nämä tyypit vei lippuja tosifanien edestä. Prkl!!!

Tuo ärsyttää eniten että sinne mennään katsomaan konfettisadetta tai heiluttamaan rannekkeita 😖

Vierailija
99/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En seuraa musiikkia mutta kesän 2005 hitti oli Speed of light. Se jäänyt mieleen koska oikeastaan lopetin sen musiikin seuraamisen lähes heti tämän jälkeen ja täytin 30. On siis tietynlainen nuoruuteni joutsenlaulu se biisi. 🥲

Ja silti et muista edes sen nimeä oikein.

Vierailija
100/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N43

Eipä Coldpaly olekaan vanhusten ja eläkeläisten musiikkia. Varmaan kuuntelet jotain Erkki Junkkarista ainakin ikäsi perusteella. 

Kyllä, heti kun ihminen täyttää 50, hän alkaa kuunnella vain Erkki Junkkarista. 

Eikös yksi vaihtoehto ole että tietyssä iässä pitäisi muka alkaa kuuntelemaan klassista musiikkia etenkin jos korkeasti koulutettu? Maisterismiehenä kuuntelen pääasiassa englanninkielistä rock- ja popmusiikkia 1950-luvulta 2020-luvulle poislukien sanoja hokevan räpin ja tahattoman koomisen örinämetallin. Raskainta rokkia mitä itse kuuntelen edustaa lähinnä AC/DC ja Metallica ja pidän myös hyvin melodisesta musiikista alkaen The Beatles -yhtyeestä.

Ei minulla ole tarvetta mennä haukkumaan jos joku jaksaa innostua suomi-iskelmästä, sillä onkin sekin parempi vaihtoehto verratuna siihen että ei ole milllään lailla kiinnostunut musiikista vaan mielipide on luokkaa "ihan sama". Minun makuuni vaikuttaa mm. se pidänkö laulajan äänestä vai onko siinä jotain ärsyttävää täysin genrestä riippumatta. Jos katsoo USA:n myydyimpiä albumeja, niin Top 20 nimistä puolet voi olla minulle vieraita räppäreitä, jotka eivät minua kosketa erityisemmin suosiosta riippumatta.

Coldplay ja Radiohead ovat jääneet minulle vieraiksi kaiken maailman hehkutuksesta huolimatta kuuntele mielummin vaikkapa Oasis, Audioslave, The Pretty Reckless ja Greta Van Fleet yhtyeitä. Coldplay tekee varsin neutraalin vaikutelman ja Radiohead on lähinnä masentavaa musiikkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan