Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä tuota, että miten tuosta Coldplaystä nyt yhtäkkiä on tullut noin suosittu. En osaa nimetä yhtään niiden biisiä.

Vierailija
29.07.2024 |

Enkä tunnistaisi ulkonäöltä yhtään sen bändin jäsentä, en edes laulajaa. Jotain brittityylistä renkutusta niillä on, todella tylsää musiikkia jos ei ole jäänyt mitenkään mieleen, että ai niin, se hyvä biisi.

Kommentit (168)

Vierailija
41/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Coldplayeilla on muutama ihan hyvä biisi, esim. Brian Enon tuottama Violet Hill. The Scientist ja Fix You ovat ihan mukavia biisejä. Ei ole suosikkiyhtyeitäni, mutta ei kyseessä ole mikään huono yhtye. Sentään kyseessä on rockyhtye. Kaiken maailman popparit, hiphopparit ja räppärit ovat pääsääntöisesti aivan kamalia.

Coldplay ei ole rokkia nähnytkään.

Virallinen luokitus on poprock, joten olet väärässä. On syntiä olla väärässä. Oikeassa oleminen on kaikkein tärkeintä elämässä.

Vierailija
42/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootteko ihmettelijät kuinka nuoria? :D

Kuuntelin parikymppisenä ja kuuntelen edelleen. Lemppareita Clocks, Fix You, Paradise, Yellow... 

Olin keikalla eilen, ja oli mahtava elämys. 

N43

Oon 51 ja kuulun siihen joukkoon joka ei tiedä yhtyeestä kuin nimen.

Eipä Coldpaly olekaan vanhusten ja eläkeläisten musiikkia. Varmaan kuuntelet jotain Erkki Junkkarista ainakin ikäsi perusteella. 

Kyllä, heti kun ihminen täyttää 50, hän alkaa kuunnella vain Erkki Junkkarista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta nauran täällä ihan hervottomasti Osuuspankille ja Junkkaris-väittelylle.

Vierailija
44/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coldplay on kovin hajutonta ja mautonta musiikkia, niin sinne konserttiin voi siksi mennä sankoin joukoin sellaista väkeä ketkä ovat kuulleet vain pari radiohittiä ja haluavat päästä "osaksi ilmiötä" helpon artistin kanssa.

Vierailija
45/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että aloittaja on kasvanut tynnyrissä, bändi ei ole ominta musiikkiaan eikä ole kuullut kappaleita, ei tarkoita, etteikö suomessa olisi paljon faneja.

Olen itse seurannut ja kuunnellut Coldplaytä ensimmäisestä levystä saakka eli kuunteluhistoriaa yli 20 vuotta. Uusimpia biisejä en itsekään niin ole kuullut, mutta nopeasti voin mainita vaikka 15-20 biisiä.

Upea keikka, upea show. Upea oli lauantaina käydä katsomassa. EI sinne pakko ole mennä jos ei kiinnosta. Etkä kyllä pääsekään.

Vierailija
46/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Coldplayeilla on muutama ihan hyvä biisi, esim. Brian Enon tuottama Violet Hill. The Scientist ja Fix You ovat ihan mukavia biisejä. Ei ole suosikkiyhtyeitäni, mutta ei kyseessä ole mikään huono yhtye. Sentään kyseessä on rockyhtye. Kaiken maailman popparit, hiphopparit ja räppärit ovat pääsääntöisesti aivan kamalia.

"Rockyhtye" on ehkä harhaanjohtava termi ryhmästä jonka viime vuosikymmenen suurimmat hitit ovat lähinnä EDM-poppia.

Vierailija
47/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ed Sheeran, Coldplay, Taylor Swift. Yhtään kappaletta en osaa nimetä eikä edes kiinnosta.

Tänä suvena maksanut rahaa Ismo Alangosta, Popedasta ja Epuista.

Pet Shop Boys, David Bowie ja Billy Idol aikoinaan nähty eli ei pelkkää Junkkarista.

Vierailija
48/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo kyllä minultakin mennyt aika lailla ohi, vaikka musiikkia kuuntelen aika paljon ja laajalla skaalalla. Silloin vuosikymmeniä sitten se tuntui 'ihan kivalta', nykyisin kummalliselta massailmiöltä. Siis että tuota melko mitäänsanomatonta poppia rynnitään katsomaan ihan hurmoksessa. 

Vierailija
49/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista hauskinta oli kun kuulin että tuo Coldplay on oikeasti boomereiden laulu- ja soitinyhtye. Että isoimmat "hitit" on olleet tuutausaria. Ei saakeli sentään, meinasin kuolla nauruun. Ja nyt sitä fanittaa jonain uutena ilmiönä sitten milleniaalit itse. Mutta kun itse olen boomeri ja elänyt nuoruuteni juurikin 2000-luvun alussa, niin pakko myöntää että Coldplay on mennyt kyllä täysin ohi. Joo nimen olen kuullut, yhtäkään biisiä en osaisi nimetä. Ja nyt kun kävin varta vasten youtubessa kuuntelemassa, niin täydellistä hissimusaa. Tuota on varmaan soitettu taustalla 2000-luvun niissä chilleissä coctail baareissa missä on itsekin tullut istuttua. Mutta kyllä se on silloinkin ollut 100% taustamusiikkia, ei sitä kukaan ole kyllä fanittanut.

Vierailija
50/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ollut koskaan edes kuullut koko bändistä.

Vierailija
51/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylihypetetty mitäänsanomattomuus. 

Vierailija
52/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. N 54v ja nevöhööd. Oikeesti. Olen kuitenkin aina ollut ihminen joka kuuntelee mielellään kaikenlaista kasaridiskosta, ysäripoppiin ja rokkiin, texas boogieen ym ym mitä nyt radiosta tulee. Mutta tuo bändin nimi on kyllä onnistuttu pitämään piilossa kun ei oo eteen sattunut tai ainakaan mitenkään mieleen jäänyt. 

Sit tätä mainostetaan maailmankuuluna. No toisaalta niin mainostettiin Ed Cheeraniakin (en edes tiedä miten kirjotetaan) kun tuli Helsinkiin. En ollut ikinä kuullutkaan. Sit kun kuulin yhden biisin, sen tunnetuimman, tunnistin et oon joskus kuullu radiosta mut muuten tyypin naamaa en ollu kyllä nähny enkä nimeä tunnistanu.

Mutta. Kuinka moni näki/kuuli että Bruse Springsteenin keikkaa mainostettiin missään uutisissa etukäteen. En edes tienny et sen konsertti on tulossa, näin sit vasta 1.jutun  kun se oli ollu jo. Ja onhan Bruse nyt 100x kuluisampi kuin koku piipittäjä Ed Cheeran.

Vierailija
53/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä näiden konserttien kävijöiden demografiaa. Mutta ymmärrän että teinit ja nuoret haluavat käydä pitämässä hauskaa konserteissa.

Olen kiitollinen siitä että elin teini iän ennen kuin keksittiin nämä dynaamiset hinnoittelut. Silloin lippujen hinnat olivat katsomo paikasta riippuen suurinpiirtein se sama 60€, ja tuohon hintaan pääsi katsomaan ihan maailmanluokan yhtyeitä. Nykyään konsertit ovat lähinnä eliitin harrastus, jos ei sitä ensimmäistä lippua nappaa, niin voi joutua pulittamaan sen 500€.

Vierailija
54/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu kuin ap:lla. Mies soitti minulle Youtubesta pari Coldplayn tunnetuinta biisiä - en ollut koskaan kuullutkaan.

Vierailija
55/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Coldplay ei ole rokkia nähnytkään.

Virallinen luokitus on poprock, joten olet väärässä. On syntiä olla väärässä. Oikeassa oleminen on kaikkein tärkeintä elämässä.

Virallinen luokitus voi olla vaikka black metal mutta minulla on ihan omat korvat joilla kuulen että ei ole rokkia nähnytkään, se että soittaa jotain akustista kitaraa ja vähän pianoa biisissä ei tee siitä rokkia.

Vierailija
56/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika neutraalia poppia, ei toi nyt huonoo ollu, ehkä just sellasta taustamusaa autolla ajaessa, mut ei herätä mitään sen kummallisempia tunteita. Oikeestaa ei ees lantio alkanu heiluavkun kuuntelin. Yleensä kyl hyvä musiikki saa heti jonkun paikan kropassa liikkeelle. Mut oon huonompaakin poppia kuullut.

En ollu ennen kuullu koko bändistä mitään vaikka olen kyllä luullut että 90 luvun puolesta välistä asti muka "maailmankuuluksi" nousseet bändit tunnistaisin. 

Vierailija
57/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä näiden konserttien kävijöiden demografiaa. Mutta ymmärrän että teinit ja nuoret haluavat käydä pitämässä hauskaa konserteissa.

Olen kiitollinen siitä että elin teini iän ennen kuin keksittiin nämä dynaamiset hinnoittelut. Silloin lippujen hinnat olivat katsomo paikasta riippuen suurinpiirtein se sama 60€, ja tuohon hintaan pääsi katsomaan ihan maailmanluokan yhtyeitä. Nykyään konsertit ovat lähinnä eliitin harrastus, jos ei sitä ensimmäistä lippua nappaa, niin voi joutua pulittamaan sen 500€.

Ainakin eilen Coldplayt oli katsomassa kaiken ikäistä porukkaa. Itse olen 53 ja oman seurueeni ikähaitari oli 12-60. Kaikki tykättiin, hieno keikka/

Vierailija
58/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en osaa nimetä yhtään Metallican biisiä ja esim. Beatkesilta tiedän nimeltä ehkä kaksi kappaletta. Tiedän kuitenkin, ettei tällä ole mitään tekemistä em. bändien hyvyyden tai suosion kanssa.

Vierailija
59/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dean Reed on parempi. Kaikki tietää Deanin.

Vierailija
60/168 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä osaan nimetä muutaman biisin, molemmat ihan kuunneltavia. Mutta siitä olen samaa mieltä että ovat yliarvostettuja. Enää pahempi esimerkki on Taylor Swift. Ja kuunteleeko ne kaikki keikkalipuista taistelevat edes tätä bändiä, vai menevätkö jonkun hypen mukana? 

Taylor Swift on suosiossa aivan eri sarjassa Coldplayn kanssa ja hän pysynyt harvinaisen täysipäisenä, sillä moni muu on seonnut jo vähemmästäkin menestyksestä. YouTubessa oli pätkä hänen äskettäisestä Münchenin konsertissa, jossa olympiastadionillla on 74000 katsojaa ja sen vieressä olevalla suurella kukkulalla noin 40000 ylimääräistä katsojaa,

Kumma että vaikka bändin nelihenkinen kokoonpano on ollut koko ajan sama, niin ainoastaan lauluja Chris Martin on ainoa  tunnettu jäsen. Jotenkin Coldplaysta puuttuu karismaa ja särmää jota edellyttäisi aidolta rockbändiltä. Yhtyeen kitaristi ei todellakaan ole mikään Slash tai The Edge.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi