Ihaillaanko valkoista ihoa esimerkiksi niissä maissa joissa suurinosa ihmisistä on tummaihoisia
Kommentit (39)
Miksi kysyt tällaista. Kaikki olemme yhtä arvokkaita. Niin täällä kuin muualla ei normaalit ihmiset arvota ihon värin mukaan. Mitä on ihailu ihosta, kun en ymmärrä.
Tiedän ainakin että monet haaveilevat valkoisesta naisesta koska sellainen näyttää heidän silmäänsä eksoottiselta
Sellaista tapahtuu, käytetään esimerkiksi ihoa vaalentavia tuotteita.
Jos ihon on sävyltään esimerkiksi maalarinvalkoinen, suosittelen hakeutumaan lääkäriin.
Toiset tykkää tummasta ja toiset vaaleasta. Jossain maissa valkoinen iho tarkoittaa rahaa, esim Thaimaassa.
Joidenkin afrikkalaisnaisten mielestä suorat vaaleat hiukset ovat jotain vallan ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista tapahtuu, käytetään esimerkiksi ihoa vaalentavia tuotteita.
Myös muita ihoa sävyttäviä käytetään. Suihkurusketuksista alkaen.
Uskon että huomiota herättävää se on ainakin kun valkoinen nainen kävelee nigeriassa torilla
Kyllä, mutta ei kalpeaa ja ohutta suomalais-ihoa vaan keski/etelä-eurooppalaisia. Suomalaisista käytetään etelän maissa nimitystä "possunahkainen" 🐷
Itse olen valkoihoisena miehenä huomannut, että tummaihoisilta naisilta tulee eniten kiinnostusta nettideiteissä ja oikeassa elämässä. Monen profiilissa jopa lukee, että etsivät valkoihoista miestä.
Eli ainakin joidenkin silmissä miehen tummuus ei ole se juttu.
Vierailija kirjoitti:
Uskon että huomiota herättävää se on ainakin kun valkoinen nainen kävelee nigeriassa torilla
Jos on yksin liikenteessä voi kokea upeaa etnistä värinää.
Kyllä.
Mm. Intian kastijärjestelmässä korkeammalla ovat vaaleampi-ihoiset.
Sitähän eivät länsimaat ole aiheuttaneet.
Aasiassa ihan yleistä ihailla vaaleaa ihoa. Monet tekee kaikkensa ettei iho vaan ruketu. On myös ihoa vaalentavia tuotteita.
Esimerkiksi Indonesiassa pidetään valkoista ihoa kauneusihanteena, monet ihonhoitotuotteet ovat siellä myös vaalentavia. Samoja tuotteita myydään myös muissa Aasian maissa ja olen törmännyt niihin mm. Thaimaassa.
Kyllä. Myös esim. Aasian maissa, joissa ihmiset eivät ole tummaihoisia, on vaalea iho etenkin naisten keskuudessa varjeltu asia. Japanin ja Etelä-Korean kaltaisissa maissa naiset suojelevat ihoaan hyvin tarkasti vaatekerroksilla, aurinkosuojalla ja joskus jopa päivänvarjoilla.
Usein tällaiset arvoasetelmat juontavat juurensa aikaan, jolloin päivettynyt iho viittasi ulkotöihin ja siten alhaisempaan statukseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt tällaista. Kaikki olemme yhtä arvokkaita. Niin täällä kuin muualla ei normaalit ihmiset arvota ihon värin mukaan. Mitä on ihailu ihosta, kun en ymmärrä.
Se, ettet sinä ymmärrä niin ei poista rasismia kuin oman käyttäytymisesi vaikutusalueella.
Älä ymmärrä väärin - mielestäni on hienoa, että ajattelet noin, mutta aika naiivia poissulkea rasismin vaikutukset maailmassa. Siten on ihan hyvä ymmärtää, että rasismia kokevat myös valkoiset ihmiset esim. Etelä-Afrikassa, aivan samoin kuin valkoiset kohtelevat väärin ihonvärin perusteella muita.
On tervettä olla utelias ja ymmärtää asioita, eikä naiivisti ajatella ettei ongelmia ole, kun itse laittaa päänsä piiloon.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen valkoihoisena miehenä huomannut, että tummaihoisilta naisilta tulee eniten kiinnostusta nettideiteissä ja oikeassa elämässä. Monen profiilissa jopa lukee, että etsivät valkoihoista miestä.
Eli ainakin joidenkin silmissä miehen tummuus ei ole se juttu.
Näkevät vain rahan.
Monethan valkaisevat jopa peräaukkonsa, koska sellainen on kauniimpi.
Kaakkois-Aasiassa naiset pelkää ruskettumista kuin ruttoa. Mitä enemmän aurinko paistaa sitä enemmän laitetaan vaatetta päälle ja erityisesti naama suojataan niin, että tuskin edes silmät näkyvät.
Pitää ehkä osittain paikkaansa. Monissa afrikan maissa myös kauneusihanteet ovat erilaiset kuin meillä
Naisen jopa toivotaan olevan pyöreämpi anorektisen vartalon sijaan