Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saatte lakanan pysymään sängyssä??

Vierailija
28.07.2024 |

Millainen lakana tulee ostaa että ei ole joka aamu rytyssä!

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vuosia henkselit patjan ja petarin välissä.x muotoon levitettynä nipsut 2 puolellaan lakanan reunoihin petarin alla. Nyt käytän Curan muotoonommeltua puuvillasatiinilakanaa. Enkä enää muita, koska se tuntuu niin ihanalta iholla ;)

Vierailija
82/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain muotoonommeltuja käytän. Ikeasta saa ihan hyviä.

Onko ne niitä trikoisia? mies se saa nekin runttuun keskelle petiä sivuista. Vaikka näyttää, että hän nukkuu hyvin paikallaan ja minä olen se , joka kierii ja heittää peittoa sinne tänne. Näin on nukkumiset.

On myös kankaisia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän nykyään pelkästään trikoisia aluslakanoita, joissa on kuminauha ympäri lakanaa. Pysyy paikallaan ja on muutenkin miellyttävä.

Paskatavaraa ohjeissa sanotaan voi kutistua pesussa sen ja sen verran höpölöpö ne venyvät ja kuminauhat varsinkin.Riippukeinu pitää hommata jos meinaa yöunet saada.

Vierailija
84/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotoonommeltu lakana, toiselta nimeltään kirjekuorilakana. Olen kova pyörimään ja ne pysyvät paikallaan (siis kuminauhallinen).

Vierailija
85/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette siis osaa taitella lakanan kulmaa. Meillä lakanat on aina pysynyeet koko elinikäni paikallaan vaikka minkälaisessa rytyytyksessä kun osaan petaa napakasti.

Täytyykö oikeasti olla vanha sairaanhoitaja, jotta osaa petata? 

Jäkä jäkä.  Osaan kyllä, mutta olen tosi levoton nukkuja kuten mieskin joten kyllä ne lakanat vaan on rytyssä aamulla. 

Vierailija
86/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotoonommeltu lakana, toiselta nimeltään kirjekuorilakana. Olen kova pyörimään ja ne pysyvät paikallaan (siis kuminauhallinen).

Vähän aikaa ja sitten löystyvät.

Vierailija
87/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette siis osaa taitella lakanan kulmaa. Meillä lakanat on aina pysynyeet koko elinikäni paikallaan vaikka minkälaisessa rytyytyksessä kun osaan petaa napakasti.

Täytyykö oikeasti olla vanha sairaanhoitaja, jotta osaa petata? 

Jäkä jäkä.  Osaan kyllä, mutta olen tosi levoton nukkuja kuten mieskin joten kyllä ne lakanat vaan on rytyssä aamulla. 

Et sä osaa. Vaikka olisit miten levoton nukkuja, lakanat pysyvät paikoillaan, kun petaaminen on tehty oikein. Hotelleissa ja sairaaloissa huomaa hyvin, kuka osaa pedata ja kuka ei. Jos lakanat ovat aamulla rytyssä ja karanneet patjan alta, petaaja ei ole osannut hommiaan. 

Vierailija
88/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni vain survoo reunat patjan alle. Ei ihme, jos ei pysy. Vähintään jokaisen armeijankäyneen pitäisi osata siisti ja napakka aluslakanan laittamistekniikka, jolla lakana pysyy paikoillaan vaikka miten vehtaisi. Ratkaiseva tekijä on kulmien taittelu oikein. 

On eri asia petata inttimalliin telaketjupatja ja lakana kuin tämän päivän joustin patja 15 -20cm ja niin saatanan sileä ja liukas.

En mä ainakaan joustinpatjaa petaa. Mulla on petauspatja, jonka päälle lakana tulee. Edelleen: Kyse on tekniikasta, ei patjan materiaalista. Kun kulmat on oikein ja napakasti taiteltu, ei lakana luisu, vaikka patjasi olisi liukuvoiteella voideltu. 

Nimenomaan joustinpatjan alle ei pedata. Helmalakana peittää joustinpatjan ja aluslakana menee vain petauspatjan alle. 

Vierailija
89/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä osaa. Vaikka olisit miten levoton nukkuja, lakanat pysyvät paikoillaan, kun petaaminen on tehty oikein. Hotelleissa ja sairaaloissa huomaa hyvin, kuka osaa pedata ja kuka ei. Jos lakanat ovat aamulla rytyssä ja karanneet patjan alta, petaaja ei ole osannut hommiaan. 

Kesällä kun kämppä on +27-30,niin rullatti rullaati vaan lakana solmussa sen tekee yöllinen hikoilu.Talvella ei niinkään lakanat ole rytyssä.

Vierailija
90/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän lujasti kiinni, jotta ei karkaa.

Vierailija
91/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita Puppa lakanan päälle.

Vierailija
92/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä kun kämppä on +27-30,niin rullatti rullaati vaan lakana solmussa sen tekee yöllinen hikoilu.Talvella ei niinkään lakanat ole rytyssä.

Sellaista se on, kun ei osaa pedata sänkyä kunnolla. Ei se hikoilu lakanaa liikuta, jos lakana on kunnolla taiteltu paikoilleen. 

t. 20 vuotta hotellin sänkyjä pedannut

Vierailija
93/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellaista se on, kun ei osaa pedata sänkyä kunnolla. Ei se hikoilu lakanaa liikuta, jos lakana on kunnolla taiteltu paikoilleen. 

t. 20 vuotta hotellin sänkyjä pedannut

Älä jauhaa sontaa..ikää mulla 63.v..vasta parivuotta sitten on lakanat alkaneet mennä solmuun,materiaali ,patjan ,lakanan on muuttunut.