Miten saatte lakanan pysymään sängyssä??
Millainen lakana tulee ostaa että ei ole joka aamu rytyssä!
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vain muotoonommeltuja käytän. Ikeasta saa ihan hyviä.
Onko ne niitä trikoisia? mies se saa nekin runttuun keskelle petiä sivuista. Vaikka näyttää, että hän nukkuu hyvin paikallaan ja minä olen se , joka kierii ja heittää peittoa sinne tänne. Näin on nukkumiset.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tilannut Fullmoonista pikapetauslakanat. Todella hyvät, toimii! Lakanat ovat jämäkät eivätkä ruttaannu, siistimmät viikata hyllyynkin kuin tavalliset kuminauhareunaiset muotoonommellut.
Tässä vielä linkki tuotteeseen, kun ei itselleni ainakaan ollut tuttu ennen kuin netissä törmäsin jokunen vuosi sitten:
https://www.fullmoon.fi/tuote/pikapetauslakana-satiini-valkoinen
Ei ole mainos eikä minulla ole mitään kytköksiä kyseiseen liikkeeseen. Aidosti tyytyväinen asiakas vain.
Vierailija kirjoitti:
Eikö enää opeteta petaamista? Miten te sen lakanan sänkyyn laitatte, niin että se ei pysy?
Moni vain survoo reunat patjan alle. Ei ihme, jos ei pysy. Vähintään jokaisen armeijankäyneen pitäisi osata siisti ja napakka aluslakanan laittamistekniikka, jolla lakana pysyy paikoillaan vaikka miten vehtaisi. Ratkaiseva tekijä on kulmien taittelu oikein.
Patjatkin pitää suojata lakanalla, ettei hierry kun nousee istumaan tai menee petiin. Ajan kanssa jää rasvaiset tai likaiset jäljet patjan reunaan. Voi tätä , mutta onneksi patja on sopiva, se on kaikkein tärkeintä, ettei ole unettomia öitä patjan sopimattomuuden takia.
Eikö enää opeteta petaamista? Miten te sen lakanan sänkyyn laitatte, niin että se ei pysy?
Ei vaan materiaali on nykyajan sontaa liukasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni vain survoo reunat patjan alle. Ei ihme, jos ei pysy. Vähintään jokaisen armeijankäyneen pitäisi osata siisti ja napakka aluslakanan laittamistekniikka, jolla lakana pysyy paikoillaan vaikka miten vehtaisi. Ratkaiseva tekijä on kulmien taittelu oikein.
Minä tosiaan runttaan kulmat kun peti on kulmauksessa. En pääse kuin konttaamalla sinne taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahna mies. 0-3 min. Pari työntöö ja tuijotus seinään. Ei suutelua.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan materiaali on nykyajan sontaa liukasta.
Tarkoittanet synteettisiä kuituja, jotka ovat inhottavan hiostavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tosiaan runttaan kulmat kun peti on kulmauksessa. En pääse kuin konttaamalla sinne taakse.
Ei sun tarvitsekaan päästä sinne taakse. Taittelun pystyy tekemään, vaikka itse ei olisi sillä puolella sänkyä, jolle taite tulee. Seinää vasten ne armeijan sängytkin ovat toiselta sivultaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ne niitä trikoisia? mies se saa nekin runttuun keskelle petiä sivuista. Vaikka näyttää, että hän nukkuu hyvin paikallaan ja minä olen se , joka kierii ja heittää peittoa sinne tänne. Näin on nukkumiset.
Jyskistä saa hyviä. Puuvillasatiini, muotoonommeltu.
Jos sulla on king size bed, niin markettilakanat ovat siihen alimitoitettuja.
Kyllähän palataan vanhaan hetekaan ja olkipatjaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aluslakanako? Osta semmoinen muotoonommeltu. En tajua miks joku pitää mitään muita.
Ne ovat kammottavia. En missään tapauksessa käyttäisi sellaista hirvitystä. Kyllä lakana pysyy, jos se on riittävän iso.
En ole koskaan käyttänyt semmosia, mikäs vika niissä sitte on? - eri
Tavallinen lakana pysyy napakammin paikallaan, kun se pedataan oikein ja materiaali on parempaa. Lisäksi muotoon-ommeltu lakana on perfektionistin painajainen. Sitä ei voi koskaan taitella niin kauniisti kuin tavallista aluslakanaa.
Myönnän. Rakastan millimetrin tarkkoja lakanapinojani.
Siis niin että kaappiin et saa taiteltua sitä kireäksi pinkaksi? Saa sen nyt aika napakasti taiteltua, joten a
On eri asia petata inttimalliin telaketjupatja ja lakana kuin tämän päivän joustin patja 15 -20cm ja niin saatanan sileä ja liukas.
Mulla on lakanapidikkeet. Ovat samannäköiset kuin pikkulasten tumpunpidikkeet, mutta vain pidemmät. Niillä lakana pysyy hyvin paikoillaan, vaikka ei viitsisi pedata vimpan päälle kulmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei trikoisia vaan jotain puuvillaperkaalia ne on, joustamatonta kangasta siis.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän nykyään pelkästään trikoisia aluslakanoita, joissa on kuminauha ympäri lakanaa. Pysyy paikallaan ja on muutenkin miellyttävä.
Minusta ne eivät tunnu miellyttävältä ihoa vasten.
Vierailija kirjoitti:
On eri asia petata inttimalliin telaketjupatja ja lakana kuin tämän päivän joustin patja 15 -20cm ja niin saatanan sileä ja liukas.
En mä ainakaan joustinpatjaa petaa. Mulla on petauspatja, jonka päälle lakana tulee. Edelleen: Kyse on tekniikasta, ei patjan materiaalista. Kun kulmat on oikein ja napakasti taiteltu, ei lakana luisu, vaikka patjasi olisi liukuvoiteella voideltu.
Muotoonommeltu.