Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saatte lakanan pysymään sängyssä??

Vierailija
28.07.2024 |

Millainen lakana tulee ostaa että ei ole joka aamu rytyssä!

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä minä saisin petauspatja pysymään sängyssä. Aamulla se roikkuu ja olen putoamaisillani. Aluslakana pysyy kun petarin päällinen on hieman karkea. Miehellä on patjakin siirtynyt ja petauspatja myös. Samoin lakana ties missä runtussa. En saa mitään tolkkua lakanan pysymiseen. Kaiken hikoillun piräisi pysyä lakanassa. Usen kyllä pesen.

pistä petauspatjan ja patjan väliin mattojen alle tarkoitettua liukastumisenestomattoa (millä nimellä sitä nyt kutsutaankin.

Vierailija
42/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta trikoolakana jossa kuminauha juoksee koko reunan ympäri. Niinkuin kaikkialla muualla. Vain suomessa käytetään 1800-luvun kovaa lakanamallia joka ei pysy vaan pitää joka päivä taitella siistiksi.

Oikeat puuvillaiset ovat ihanan viileitä eikä hiosta. Kunhan niitä vaan saisi kohtuuhintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen lakana tulee ostaa että ei ole joka aamu rytyssä!

Tässä on hieno kysymys,itsekkin vituttaa kun lakana on aamulla rullalla,nukun kyljellä ja jokainen tietää että asento vaihtuu yönaikana monta kertaa.

Vierailija
44/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuvillasatiininen pysyy, vaikka ei olisi muotoonommeltu. Pitää vaan ostaa sellaista kokoa, että riittää vähintään 10 cm petarin alle. 

Vierailija
45/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette siis osaa taitella lakanan kulmaa. Meillä lakanat on aina pysynyeet koko elinikäni paikallaan vaikka minkälaisessa rytyytyksessä kun osaan petaa napakasti.

Täytyykö oikeasti olla vanha sairaanhoitaja, jotta osaa petata? 

Minä olin joskus hotellisiivooja, mekin osataan pedata.

Riittävän iso lakana ja kunnollista paksua kangasta, oikein taitellut kulmat ja pysyy sängyssä kun kerran laittaa.

Ne kuminauhalakanat on ihan hirveitä. Yön jälkeen kurtussa keskellä sänkyä kun ne nousee pitkiltä sivuilta ylös.

Vierailija
46/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pysy paikallaan, edes muotoonommeltu, mut mitä sitte.

Vierailija
47/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan taitella kulmat ja lakana on riittävän iso. Mutta sitä en vielä ole keksinyt, miten peitto pysyisi pussilakanan sisällä..

On olemassa pussilakanoita, joissa on napit alareunassa, jolloin täkki ei pääse karkuun. Muistaakseni ainakin Finlaysonilla.

Meillä on ainakin Finlaysonin ja Vallilan lakanoita, eikä niissä ole, ainakaan tuplakoossa. Peitto ei edes valu ulos pussista, vaan peiton yläreuna muuten vain valuu myttyyn alaspäin pussilakanan sisällä. Yksittäisissä peitoissa tätä ongelmaa ei niinkään ole, koska lasten pussilakanoissa pysyvät, oli napit tai ei.

Vierailija
48/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykylakanat ovat halpoja haperoita.onneksi minulla on vielä tallella hyvää tavaraa ysäriltä ja mummoni pitsilakanat.

Vierailija
49/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun sohvalla. 

Vierailija
50/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo harkinnut nauloja ,ruuveja ,nitojaa.

Vierailija
51/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ratkaisin ongelman ompelemalla pari nappia petariin ja lakanaan napinreiät, lakana pysyy nyt paikoillaan.

Vierailija
52/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahna mies. 0-3 min. Pari työntöö ja tuijotus seinään. Ei suutelua.

Vierailija
53/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut lakanat saan kyllä pysymään, mutta helmalakana elää aivan omaa elämäänsä. Mitenhän se pysyisi paikallaan? Yläreuna siirtyy kohti jalkopäätä ja liikkuu myös sivusuunnassa. Mieheni on kyllä kova myllertämään öisin, joten johtuu varmaan siitäkin.

Vierailija
54/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain muotoonommeltuja käytän. Ikeasta saa ihan hyviä.

Vierailija
55/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aluslakanako? Osta semmoinen muotoonommeltu. En tajua miks joku pitää mitään muita.

Ne ovat kammottavia. En missään tapauksessa käyttäisi sellaista hirvitystä. Kyllä lakana pysyy, jos se on riittävän iso.

En ole koskaan käyttänyt semmosia, mikäs vika niissä sitte on? - eri

Tavallinen lakana pysyy napakammin paikallaan, kun se pedataan oikein ja materiaali on parempaa. Lisäksi muotoon-ommeltu lakana on perfektionistin painajainen. Sitä ei voi koskaan taitella niin kauniisti kuin tavallista aluslakanaa.

Siis niin että kaappiin et saa taiteltua sitä kireäksi pinkaksi? Saa sen nyt aika napakasti taiteltua, joten aika neuroottinen olet, jos tuo on ongelma. Sulla on ollut sitten huonolaatuisia tai väärän kokoisia muotolakanoita.

Vierailija
56/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahna mies.

Vierailija
57/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tilannut Fullmoonista pikapetauslakanat. Todella hyvät, toimii! Lakanat ovat jämäkät eivätkä ruttaannu, siistimmät viikata hyllyynkin kuin tavalliset kuminauhareunaiset muotoonommellut.

Vierailija
58/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä minä saisin petauspatja pysymään sängyssä. Aamulla se roikkuu ja olen putoamaisillani. Aluslakana pysyy kun petarin päällinen on hieman karkea. Miehellä on patjakin siirtynyt ja petauspatja myös. Samoin lakana ties missä runtussa. En saa mitään tolkkua lakanan pysymiseen. Kaiken hikoillun piräisi pysyä lakanassa. Usen kyllä pesen.

pistä petauspatjan ja patjan väliin mattojen alle tarkoitettua liukastumisenestomattoa (millä nimellä sitä nyt kutsutaankin.

Mattoihin se tepsii, mutta peti liukuu silti, kun on kaksi patjaa ja petari siinä päällä.

Vierailija
59/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö enää opeteta petaamista? Miten te sen lakanan sänkyyn laitatte, niin että se ei pysy?

Vierailija
60/93 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääpä kokeilla. Meilläkin mökillä niin liukas petari että valuu yön aikana puoliksi sängyn ulkopuolelle.