Ihana rakkaus: Jaana, 46 oli nuori leski ja Pekka, 65 naimisissa, kun salasuhde alkoi lopulta naapurin viekkaus paljasti kaiken
Jaana oli nuori leski ja Pekka naimisissa, kun salasuhde alkoi lopulta naapurin viekkaus paljasti kaiken: Olisin voinut olla aiemmin rehellinen
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000010440027.html
Kommentit (546)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No emme me tiedä koko totuutta tuonkaan Pekan avioliitosta.
Mikä mielestäsi oikeuttaa valehteluun ja pettämiseen? Miksi on ok tuoda huo ra yhteiseen kotiin?
Miksi muka nainen on huo*ra eikä mies jolla on kerralla kaksi naista?
Eikö Leviltä löytynyt ainuttakaan sinkku-ukkoa?
Kysymyksiä joihin tuskin saa oikeaa vastausta.
Eli taas pitäisi pariutua kenen tahansa kanssa kunhan tämä vain on sinkku?
Varuillaan kun on jo se puoliso. Ilmeisesti olet samanlainen petturi ja valehtelija kuin nämä kaksi.
Pekka on näistä se pahempi pettäjä, mutta kyllä Jaanakin käyttäytyi kuvottavasti. Ja miten ne kehtaakin vielä tulla omilla nimillään ja naamoillaan julkisuuteen tällaisen asian kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma on muuttunu, kaikki on ihan ok tapoja. Ei mitään ihmeellistä. Vain elämää.
Mutta onko ihminen muuttunut? Nykyään petetty ei enää tunne kipua ja surua, niinkö?
Pitäisikö ihmisen muuttua? Eikö ole vain helpompi että ei ole tekemisissä ihmisen/ihmisten kanssa jota ei voi hyväksyä. Parisuhteen ihan ensimmäisiä edellytyksiä on hyväksyä se että toista ei voi muuttaa.
Miten voi valita ettei ole tekemisissä sen kanssa jota ei voi hyväksyä, kun ihminen valehtelee ja esittää aivan muuta kuin on?
Muuttaa ei voi toista eikä tarvitse, mutta pitäisi saada itse tehdä se päätös, millaisen ihmisen kanssa on. Valehtelija ehtii rikkoa paljon, ennen kuin jää kiinni ja toinen voi tehdä päätöksensä haluaako olla tekemi
Aika huonostihan sen toisen tuntee ellei hänestä huomaa hänen valehtelevan.
Nolo juttu kaikille osapuolille.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ala-arvoinen juttu ja todella nöyryyttävää ex-vaimolle. Selkärangattomat leveilee.
Ex-vaimo varmaan riemastuukin, kun koko maailma pääsee lukemaan kuinka vähän Pekka arvosti häntä.
Vierailija kirjoitti:
Niin tässä kyseisessä jutussa ehdottomasti liian pitkään pitkitti kertomista. Suoraselkäistä olisi ollut kertoa asia mahdollisimman nopeasti.
Ei. Suoraselkäinen ja rehellinen ihminen ei olisi pettänyt puolisoaan ylipäätään. Eikä jahdannut varattua miestä. Molemmat ovat ällötyksiä.
Jospa Pekka kosti exälleen. Vaimon poissaolot saattoivat liittyä toiseen mieheen tai naiseen. Emme voi tietää. Nyt Pekka kehua retostelee nuoremmalla naisellaan. Exä vaikenee, syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaana kyllä huomasi heti Pekan sormuksen, mutta koki sen vain hidasteeksi... Kukaan meistä ulkopuolisista ei voi tietää, mitä heidän elämässään tapahtui, mutta kirjoituksen perusteella Jaana vaikuttaa melko itsekkäältä. Miehen avioliitolla ei ollut mitään merkitystä, kun hän rakastui ja Pekan itselleen halusi.
Jaanan puolustukseksi on tosin sanottava, että leskeksi jääminen vain muutamaa kuukautta aiemmin alle nelikymppisenä oli varmaan kova pala. Se ei tietenkään oikeuta salasuhdetta naimisissa olevan miehen kanssa, mutten ihmettele että silloin tanssilattialla tuli ajateltua, ettei kaikki avioliitot ole ikuisia.
No ei ole pieninkään puolustus, että koska oman puolison vei kuolema, ei tarvitse itse kunnioittaa toisten suhteita. Kihlasormus toisen sormessa on vain hidaste, hyi helv. Sen vielä jotenkin ymmärtäisi, jos olisi ollut hetkellisesti surusta sekaisin, mutta jatkoi tuota vehtaamista vuosia ja nyt hehkuttaa oksettavaa "onneaan" lehdessä. Ei voi käsittää noin alhaista moraalia, pakko olla jotain vähä-älyisyyttä molemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma on muuttunu, kaikki on ihan ok tapoja. Ei mitään ihmeellistä. Vain elämää.
Mutta onko ihminen muuttunut? Nykyään petetty ei enää tunne kipua ja surua, niinkö?
Pitäisikö ihmisen muuttua? Eikö ole vain helpompi että ei ole tekemisissä ihmisen/ihmisten kanssa jota ei voi hyväksyä. Parisuhteen ihan ensimmäisiä edellytyksiä on hyväksyä se että toista ei voi muuttaa.
Miten voi valita ettei ole tekemisissä sen kanssa jota ei voi hyväksyä, kun ihminen valehtelee ja esittää aivan muuta kuin on?
Muuttaa ei voi toista eikä tarvitse, mutta pitäisi saada itse tehdä se päätös, millaisen ihmisen kanssa on. Valehtelija ehtii rikkoa paljon, ennen kuin jää kiinni ja to
Aika huonostihan sen toisen tuntee ellei hänestä huomaa hänen valehtelevan
Eli vastuu petetylle? Entä jos aavistaa toisen valehtelevan, mutta toinen väittää muuta? Pitääkö hänet sitten jättää fiiliksen perusteella? Siinäkin voi mennä helposti vikaan.
Itse olen ainakin myös niin perusluottavainen suhteessani, että kyllä mua voisi halutessaan kusettaa pitkäänkin, jos on tarpeeksi kylmäverinen tehdäkseen niin.
Varmaan kauheaa erällä, toisaalta voi olla puhdistavaa:
nyt ihan kaikki saa tietää miten juttu oikeasti meni. Tällaisissa eroissa kun se julmasti kohdeltu vaimokin saa usein syyttelyä ja panettelua osakseen kun miehen sukulaiset ym rakentaa narratiivin edukseen.
Olen itse kokenut saman. Mies salamarakastui nuoreen kollegaansa, meillä oli kolme pientä lasta ja siihen asti ihana parisuhde. Mies muuttui kuin nappia painamalla, takana 15v yhdessä. Juuri rakennettu talo, johon oli käyttänyt kaikki työtuntini parin vuoden ajan. Erossa jouduin maksamaan vieläpä miehelle osinkoa kun olin ollut pienten tulojen kanssa tosi tarkka.
Anoppi yritti vierittää koko soppaa minun syykseni ja peitellä miehen suhdetta virolaiseen opiskelijaan. Moni toisteli, että näissä on aina kaksi puolta ja minussakin täytyy olla jotain vikaa.. Silloin teki mieli huutaa koko maailmalle mitä mies oli tehnyt ja hylännyt lapsensa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhoja naisia katsos ahdistaa suunnattomasti se, että vanhempi mies voi saada onnellisen suhteen nuoremman naisen kanssa. Sen takia näitä poistatetaan, taustalla on suuri epävarmuus ja pelko.
Vain naisella on naisten lupa rakastua nuorempaan ja varattuun. Se on yksi lukemattomista uusfeministisen kaksinaismoralismin ilmentymistä.
🤣
Mulla on vanhempi mies.
Nyt jos Satuhäät on hereillä niin tästä rekryämään ensi syksyn vetonaulajakso sarjaan.
Vierailija kirjoitti:
Näitä Pekka miehiä on levi täynnä...ja muut ravintolat ympäri Suomea.Useasti tavattu.
Pekat myös yleensä pyörittää naisia joka suunnalla ja vaimo iloisesti kokkailee,siivoilee,hoitaa lapset kotona..
Tavallisen tolloja ja tyhmiä, usein ulkoisestikin tympeän näköisiä nämä usein.
Samoin kuin usein ne naisetkin, jotka tuollaiseen alkavat.
Kuvittelevat jotain hetken himoa vielä "rakkaudeksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaana kyllä huomasi heti Pekan sormuksen, mutta koki sen vain hidasteeksi... Kukaan meistä ulkopuolisista ei voi tietää, mitä heidän elämässään tapahtui, mutta kirjoituksen perusteella Jaana vaikuttaa melko itsekkäältä. Miehen avioliitolla ei ollut mitään merkitystä, kun hän rakastui ja Pekan itselleen halusi.
Jaanan puolustukseksi on tosin sanottava, että leskeksi jääminen vain muutamaa kuukautta aiemmin alle nelikymppisenä oli varmaan kova pala. Se ei tietenkään oikeuta salasuhdetta naimisissa olevan miehen kanssa, mutten ihmettele että silloin tanssilattialla tuli ajateltua, ettei kaikki avioliitot ole ikuisia.
No ei ole pieninkään puolustus, että koska oman puolison vei kuolema, ei tarvitse itse kunnioittaa toisten suhteita. Kihlasormus toisen sormessa on vain hidaste, hyi helv. Sen vielä jotenkin ym
Lue mitä sanoin. Osoitin ymmärrystä vain sille, ettei Jaana pitänyt sormusta välttämättä esteenä silloin kun hän tapasi Pekan yllättäen tanssilattialla. Pelkkä tanssiminen tuntemattoman kanssa ei vielä ole pettämistä ja on ihan ymmärrettävää, että tuoreen lesken mielessä liikkuu monenlaisia ajatuksia. Se että pari päätti seuraavana aamuna jatkaa tapailua oli jo väärin, puhumattakaan siitä että salasuhdetta jatkettiin parin vuoden ajan Pekan vaimon selän takana.
Vierailija kirjoitti:
Nolo juttu kaikille osapuolille.
Ei.
Vain tuolle "ihanalle" parille.
Ei esim. ex- vaimolle.
Häpeällinen juttu.
Toivottavasti Pekan ex korkeintaan hymähtää jutulle, hänelle tämä haastattelu on varmasti koko saagassa vain pisara meressä.
En osaa edes kuvitella mitä kaikkea skeidaa hän on joutunut noiden järjenjättiläisten vuoksi sietämään.
Kiva mennä lähärin huomenna töihin. :D
Ihan ala-arvoinen juttu ja todella nöyryyttävää ex-vaimolle. Selkärangattomat leveilee.