Oletteko huomanneet, mikä yhdistää vanhoja pariskuntia, jotka ovat olleet vuosikymmeniä yhdessä?
Mies on omaa tahtoa vailla oleva nyhverö ja nainen on sellainen justiina-tyyppinen tapaus. Sellaiset suhteet toimii.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
No me olemme olleet vasta 28v yhdessä mutta vastaan kuitenkin.
Molemmat voimakastahtoisia ja aikaansaavia, työssä esimiestehtävissä (minä nyt eläkkeellä vuoden). Kaikki toimii kun ollaan samalla puolella, ei tarvita tahtojen taistelua!
Kumpikin hoitaa tonttinsa myös kotona joten ikinä ei ole tarvinnut komennella tai nalkuttaa - 3 taloakin olemme rakentaneet yhdessä ja rempanneet yhden ulkomailla.
Kumpikin pärjää myös yksin, asumme osan vuotta eri maissa
Mekin ollaan miehen kanssa samalla puolella, eikä ole tahtojen taistelua. Minä olen oikeassa ja päätän kaikesta ja mies on samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat voimakastahtoisia ja aikaansaavia, työssä esimiestehtävissä (minä nyt eläkkeellä vuoden). Kaikki toimii kun ollaan samalla puolella, ei tarvita tahtojen taistelua!
Kumpikin hoitaa tonttinsa myös kotona joten ikinä ei ole tarvinnut komennella tai nalkuttaa - 3 taloakin olemme rakentaneet yhdessä ja rempanneet yhden ulkomailla.
Mekin ollaan miehen kanssa samalla puolella, eikä ole tahtojen taistelua. Minä olen oikeassa ja päätän kaikesta ja mies on samaa mieltä.
🤣
Vierailija kirjoitti:
Olemme olleet yhdessä 36 vuotta, naimisissa 34. Kumpikaan ei ole voimakastahtoinen, eikä nyhverö. Ehkä sellainen iloinen rentous on yhdistävä tekijä, ei hirveästi nipoteta mistään. Ystävällisiä toisillemme.
Molemminpuolinen kunnioitus toista kohtaan, rehellisyys, vastuullisuus omista tunteista ja kuten yllä kirjoitetaan rentous ja ystävällisyys toista kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme olleet yhdessä 37 vuotta. Eri osoitteissa jo 15 vuotta ja syystä. Emme ole nyhveröitä vaan päin vastoin. Kumpikin on voimakastahtoinen ja vanhemmiten se vielä korostuu. Kahvikupin paikka pitää tietää. Molemmat olimme työuramme aikana johtoasemassa ja nyt siitä pitää poisoppia.
Hirveää lapsillenne. Säälin heitä.
Höh, tuohan on ihan paras ratkaisu! Ja mistä sinä tiedät onko heillä lapsia?
Minä olen huomannut, että pitkään yhdessä olleita pareja yhdistää toisen kunnioitus ja huomioiminen.
Pitkiä liittoja on, mutta ovatko onnellisia liittoja? Pitkän onnellisen liiton saloja on tutkittu tutkimuksissakin. Ystävyys, kumppanuus, yhteenkuuluvuus, fiksu tapa riidellä tai puhua epäkohdista ja uskollisuus.
Käytännössä siis miehellä pitää olla miehen mittapuulla matala libido, ettei petä. Varmimmin ero tulee pettämisellä.
Vierailija kirjoitti:
Pitkiä liittoja on, mutta ovatko onnellisia liittoja? Pitkän onnellisen liiton saloja on tutkittu tutkimuksissakin. Ystävyys, kumppanuus, yhteenkuuluvuus, fiksu tapa riidellä tai puhua epäkohdista ja uskollisuus.
Käytännössä siis miehellä pitää olla miehen mittapuulla matala libido, ettei petä. Varmimmin ero tulee pettämisellä.
Miehellä pitää olla kunnon libido ettei vaimo petä. Kumppanuus on hyvin tärkeää mutta hyvä seksi suhteen liima
Asuntolaina ja lapsenlapset. Helpompi yhdessä, kuin alkaa avioeroja pohtimaan. Kumpikin tekee omia juttujaan. Ja oma lapsi, sitä paapotaan edelleen, kun on pumpulissa kasvanut. Rahoitetaan lasten elämää. Avioelämää eli seksiä ei ole ollut vuosiin ja nyhverö mies kiroaa ja käy vieraissa, mutta yhdessä pysytään ennen kun kuollaan. Katkeruus näkyy ja kuuluu. Tämä jos mikä on elämän hukkaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä pitää olla kunnon libido ettei vaimo petä. Kumppanuus on hyvin tärkeää mutta hyvä seksi suhteen liima
Yhtään voimakkaasti seksuaalista miestä en tiedä, jotka eivät olisi pettäneet. Ei heille koskaan pelkkä vaimo riitä. Osa jatkaa pettämisen jälkeen suhdetta taloudellisten syiden takia (miljönäärijalkapalloilijat ja -kiekkoilijat), mutta useampi eroaa naisen itsenäistymisen myötä.
Minun mies on Puolustusvoimissa töissä ja hyvin ns kyläpäällikkö luonteeltaan. Perheen pää selkeästi mutta epäitsekäs ja huomaavainen kumppani. Olen perinteinen nainen. Meillä in onnellinen avioliitto yli 20 vuotta ja arkena huumori vahvasti läsnä. Nauru kuuluu useasti ja ollaan perhekeskeisiä. Ihanat lapset jotka ovat elämäni ilo.
Minäkin olen huomannut että näissä pariskunnista toinen on tosi joustava ja toinen on jyrä. Sen olen myös huomannut että omapäiset miehet saavat harvoin pysyviä suhteita tasavertaisen naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme olleet yhdessä 37 vuotta. Eri osoitteissa jo 15 vuotta ja syystä. Emme ole nyhveröitä vaan päin vastoin. Kumpikin on voimakastahtoinen ja vanhemmiten se vielä korostuu. Kahvikupin paikka pitää tietää. Molemmat olimme työuramme aikana johtoasemassa ja nyt siitä pitää poisoppia.
Voit sääliä rauhassa. Lapset ovat jo aikuisia ja heillä omat säännöt. Ei kuulu enää minulle eikä papalle.
Vierailija kirjoitti:
Asuntolaina ja lapsenlapset. Helpompi yhdessä, kuin alkaa avioeroja pohtimaan. Kumpikin tekee omia juttujaan. Ja oma lapsi, sitä paapotaan edelleen, kun on pumpulissa kasvanut. Rahoitetaan lasten elämää. Avioelämää eli seksiä ei ole ollut vuosiin ja nyhverö mies kiroaa ja käy vieraissa, mutta yhdessä pysytään ennen kun kuollaan. Katkeruus näkyy ja kuuluu. Tämä jos mikä on elämän hukkaamista.
Asuntolainaa ei ole meillä kummallakaan. Lastenlapsia sen sijaan on. Lasten perheillä on omat sääntönsä ja niihin ei puututa.
Vierailija kirjoitti:
Puhutko nyt omasta elämästä vai tunnetko jonkun tällaisen parin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit sääliä rauhassa. Lapset ovat jo aikuisia ja heillä omat säännöt. Ei kuulu enää minulle eikä papalle.
Onko tuo mikään liitto? Ette ota avioeroa rahasyistä, kun ei ole avioehtoa? Kulissiliitolta kuulostaa. Onko molemmilla vielä omat suhteensa?
Vierailija kirjoitti:
Narsisti ja autisti? Ne on match made in heaven. Kaksi idioottia, kumpikaan ei tajua provosoitua toisesta.
😅😅 Ihan kuin mieheni ja exänsä!
Mies hankala ja exä lapanen jolta puuttui ymmärrys 80% maailman asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtään voimakkaasti seksuaalista miestä en tiedä, jotka eivät olisi pettäneet. Ei heille koskaan pelkkä vaimo riitä. Osa jatkaa pettämisen jälkeen suhdetta taloudellisten syiden takia (miljönäärijalkapalloilijat ja -kiekkoilijat), mutta useampi eroaa naisen itsenäistymisen myötä.
Mistä tiedät, minkälaisia viriilejä petoja kenenkin makuuhuoneissa on? Niissä, jotka ei petä, eikä eroa?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ratkaisu. Mikään ei ole kamalampaa kuin toisilleen jatkuvasti tiuskiva pariskunta