Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näytääkö siro luinen ihminen kevyemmältä, kuin on?

Vierailija
27.07.2024 |

Eli mulla on yksi tosi siro ja pieni ystävä (nainen)

Hän on n. 160cm pitkä ja tosipikkuinen. Suuni loksahti auki, kun hän sanoi painavansa 63kg, luulin, että painaa jotain 50kg.

Itse olen 165cm/70kg ja olen paljon paksumpi, kuin hän, vaikka indeksimme on melkein sama.

Mietin, että vaikuttaako sirot luut asiaan, itse olen romuluinen. Ystävä ei näytä mitenkään laihalta tai luisevalta, mutta pieneltä. En millään uskoisi, että painaa melkein 65 kiloa.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pienet erot luiden pituuksissa ja paksuuksissa ja samat sisäelimet kuitenkin löytyy, pienempään tilaan ahdettuna. Painoero ei voi olla montaa kiloa.

Paino ero enimmillään on kaksi kiloa, eli kun verrataan hentoluista romuluiseen.

Minä lepakkona seurustelin naisen kanssa, joka oli tasan samanmittainen kun minä. Aloitimme treenamisen ja kävimme mittaamassa kehonkoostumuksen. Olen itse ns. Romuluinen ja hän siro. Eromme oli 3kg. 

Vierailija
62/69 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optinen harha ehkä. Sama kuin että jos on tavallista pienempi pää, näyttää pidemmältä kuin samanpituinen, jolla on iso pää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siroluinen 160/46, eikä kukaan ole sanonut laihaksi. Olen nk. laihaläski.

Alipainoinen olet, vaikka olisit kuinka lihakseton.

Tuo on vielä normaali paino, itse painoin nuorempana 166 cm ja 47 kg, eikä silloinkaan ollut syömishäiriötä minulla tosin hyvinvointi oli parhaimmillaan jossakin 50-52 kg painossa.

Vierailija
64/69 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kotona kehonkoostumusvaaka. Seurasin koostumuksen muuntumista ahkeraan keväällä ja kesällä, kun olin 1500 kcal dieetillä. Tuo vaaka näyttää luiden massaksi minulla 3,2 kg, joka on kyseisen vaa'an apin perusteella keskimääräistä parempi eli suurempi luumassa. Painoa mulla oli ennen dieettiä 64 kg. Nyt kun painoa 59 kg (joo, onnistuin erittäin hyvin yksinkertaisella dieetillä), luumassa on 3,1 kg.

Mitä tulee ap:n kysymykseen, ei se luiden paino vaikuta ulkonäköön kyllä mitenkään. Itseltäni lähti rasvaa n. 4kg ja valitettavasti myös lihasta 1 kg. Luuni eivät juurikaan laihtuneet - hyvä niin, että mulla on vahvat luut.

Vierailija
65/69 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten tarkkaan ystäväsi tietää oman painonsa?

Vierailija
66/69 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siro, kooltani kuitenkin ihan perus 164/52. En näytä mitenkään liian laihalta, niinkuin jotkut ehkä samassa koossa. 49kg on jo alipainoa BMI:n mukaan ja en silloinkaan kyllä siltä ihan näytä. Nytkin on muotoa pepussa ja rinnatkin on 65G. Eli kokooni nähden suht isot. Jalka on 36, kädet on pienet myös. Kuvissa näytän tavallaan pidemmältä, kun olen niin kapea. Koko olisi XS, mutta joissakin vaatteissa ne on sitten liian lyhyitä. Kun ne on suunniteltu varmaan alle 160cm. Ja voisin ainakin kuvitella että jos olisin painava, näyttäisin herkemmin lihavalta. Minulla on tytär joka on noin 154cm ja hänellä suunnilleen saman kokoinen luusto, mulla vaan vähän pidempi. Tai hänen kengänkoko on vähän isompikin. Käsi samaa kokoa, samoin rintakehä aika samaa mittaa, kun oma tosiaan on vain sen 63cm. Hän tietysti näyttää vielä pienemmältä, kun on lyhyempi ja ei ole murrosikä alkanut. 

Sopiva liivin ympärysmitta on usein 5-10cm pienempi kuin todellinen mitta rinnan alta. Käytän 65H liivejä, mitta rinnan alta 72cm.

sivusta

Vierailija
67/69 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai juuri päin vastoin? Minä olen aika pitkä ja isoluinen naiseksi. Näytän oman ja muiden arvion mukaan kymmenen kiloa kevyemmältä kuin todellisuudessa olen.

Vierailija
68/69 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juu, mä olen 155 ja painan 52, lenkkarit on 34.  Housut 38.  Miehen sormet yltää mun nilkan ympäri kevyesti. Sirot kapeat luut ja näytän ihan normaalilta, en siis ylilaihalta ruippanalta.. Taskuvenukseksi miehet sanoivat..  

N60

En ymmärrä. Olen 175 cm ja mun omat sormet ylettyy mun nilkan ympäri, joten et nyt mitenkään poikkeuksellisen sirolta vaikuta.

Nilkkasi kuulostavat kyllä siroilta. Mulla ei mene lähellekään ympäri, vaikka sormet on tosi pitkät ja olen hoikka.

En mä tiedä kertooko nilkan paksuus välttämättä siroudesta? Mä en miellä itseäni mitenkään siroksi ja oon joskus saanut omat sormet nilkkani ympäri. Nyt en saa muttei nyt ihan hirveesti puutu. Olen melko ylipainoinenkin nyt. Musta e

Mun tytär taas on siro. Sanottiin jo raskausaikana että todella siroluinen vauva. Hän on 149cm pitkä ja painaa 34- 35 kiloa. 34 jalka. Täyttää kohta 16 eli ei varmaan enää juurikaan kasva kun ei oo pitiutta tullut enää hetkeen. Hän ei näytä yhtään alipainoiselta. Päinvastoin voisin ajatella että reilu kymmenen lisäkiloa jos tulisi niin voisi näyttää jopa hieman pullealta.

Näyttää miltä näyttää, mutta tervettä tuo ei ole.

"Anoreksian painoindeksiraja on 17.5. Jos painoindeksi ei ole tarpeeksi matala, mutta muut kriteerit täyttyvät, potilas saattaa saada diagnoosiksi epätyypillisen syömishäiriön.

Syömishäiriötä sairastava voi helposti tulkita, ettei hän ole oikeasti sairas. Samoin voi ajatella myös terveydenhuollon ammattilainen."

https://yle.fi/a/3-11591175

Vierailija
69/69 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juu, mä olen 155 ja painan 52, lenkkarit on 34.  Housut 38.  Miehen sormet yltää mun nilkan ympäri kevyesti. Sirot kapeat luut ja näytän ihan normaalilta, en siis ylilaihalta ruippanalta.. Taskuvenukseksi miehet sanoivat..  

N60

Housun koko 38 ei kyllä ole mikään siro ja ymmärrän, ettet näytä hoikalta. Onko sinulla tosi leveä lantio? Tuon pituisella 34 on yleensä maksimi.

Minä näytän hoikalta. 159cm/54kg ja M-koon alaosat. En ole siro, vaikka olen lyhyt.

Et taatusti näytä hoikalta, jos on M-koon alaosa, mutta pituutta vain 159 cm. Ihan normaalipainoinen olet, et edes mitenkään hoikka. Onko ihmisillä täysin vääristynyt, mikä on oikeasti hoikka?

Sivusta: hän voi olla lihaksikas ja siksi näyttää hoikalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi